Ono to je trošku podobný jako u inkoustových tiskáren. Někteří výrobci ti jí pomalu dají zadarmo, protože vědí, že ty peníze z tebe dostanou provozem - nákupem kartridží s inkoustem. Pokud jeden výrobce tlumičů prodává nějakou sadu za řeknu příklad 15 tisíc a druhý výrobce za 30 tisíc ale pravidelný servis u toho prvního vyjde o 5 dráž, tak je celkem jasný, že se to vyplatí jen tomu, kdo moc nejezdí, protože
První varianta - levný tlumiče, servis po 15k km
15000 nákup
10000 první servis 15k
10000 druhý servis 30k
10000 třetí servis 45k
-----------
45000 celkem / 45000km
Dražší varianta - servis po 20k km
30000 nákup
5000 první servis po 20k
5000 druhý servis po 40k
5000 třetí servis po 60k
-------------------
45000Kč / 60000km
Takže pokud plánuješ třeba během následujících pěti let najet 75tis. km, což je jen průměr 15 tis. km ročně, tak už na té "levné" variantě proděláváš a stává se z ní varianta drahá. Je fakt potřeba zjistit za kolik který výrobce dělá servis a po kolika kilometrech. Budeš překvapený, že ty ceny se liší docela dramaticky a tady na fóru ti lidi potvrdí, že 12 tisíc za sadu není nic výjimečného. To se pak vyplatí jen někomu, kdo najede s motorkou pár tisíc nebo se jí chystá prodat apod.
A pochopitelně neřeší to rozdíl tlumičů jako takových - jejich funkční vlastnosti, rozsah nastavení atd. Jen čistě ty ceny. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
milan enduroskola napsal:
za půlku? to se mi nechce věřit.
u TT je kombinace level 1 + level 2 za cca 41 tisíc
Taky jsem neviděl wilbersy za 20 tisíc ale za 33-35 je to normální cena. Ta naše sada je pro bmwgs taky se slevou za 39 tis. Takže by to musela být sada za cenu do 20 tisíc a to nemá ani nejlevnější hyperpro. No to je fuk, prostě tlumiče se kupují na několik let a je potřeba spočítat si i cenu servisu při předpokládaném nájezdu aby to bylo nějak srovnatelné.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Juris když máš opici, tak musíš mít i na banány. Pokud máš motorku bezmála za 350 000kč, tak je tak velký probblém, dát nějakých 35 000kč za nový "lepší" tlumiče?
Juris napsal:
Ahoj,
mám GSA1200/2010 s ESA (48000KM) a budu muset pořešit výměnu obou tlumičů (vadnej je zadní) ,ale nepotřebuju elektronickej podvozek.
Přikláním se spíš k výrobci Wilbers 630 a 640 strong hlavně kvůli ceně,máte někdo z Vás s ním zkušenosti? Dá se u nich ladit i útlum? Odskok podle mě snad mají.
Dík za informace
Juris, mam Wilbers 630/640 na R1100 GS - odskok se da nastavit. Hi/Lo je az u 641. 630/640 jsou emulzni tlumice, maji tedy plyn i olej spolecne, TT jsou oddelene. Takhle, zalezi co od toho cekas. Mi zatim wilbersy vyhovuje, na silnici bomba, v terenu nejsem zadny strelec, tak taky spokojeny.
Dnes kdybych sel do novych tak beru spis 641 do zadu, to ma oddelenou nadobku a je to pobecne o kus lepsi tlumic.
Bydlim v nemecku a servis mam za rohem. PRace bez pruziny je pokud se nepletu asi kilecko euraku za kazdy, takze ca 2700 za oba. Zatim jsem je ale neservisoval.
Copo, to je blazen do offroadu ma Hyperpro, taky emulzni, jsou hodne podobne ten vylbersum i co se tyce nastaveni a mozna i streva budou ne tolik odlisne a je dost spoko i v terenu.
Myslim ze wilbers neni spatna firma, jedine cemu bych se vyvaroval je ta "eco" verze - 530/540, tam nejde nastavit lautr nic...
Jo a k tlumicum pocitej i "625" coz je hydraulicke predpeti zadku, za dve kila euraku.
radovant: 100EUR za servis dvou tlumičů v Německu, to se mi nechce věřit. Kamarád jezdil řadu let na servis do Holandska - měli tam nějaké vývojové centrum, byli tam odborníci na ladění. Základní cena servisu byla 7500Kč za sadu bez daně plus extra práce (ladění) tuším 150EUR za hodinu ale to už si nejsem 100% jistý částkou.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT: Ach jo, multitasking mi moc nejde samozrejme kilo za jeden. Dela to chlapek ktery je tady v okoli sepcialista na MX tlumice, tlumice na kola a tak. Ma i stempel od wilbersu. Ceny se ruzni, ale zacina mylsim na 79 za zakladni servis, na wilbers mel naposled cenovku 99.
@Jencek: Nooo clovece ty mi davas, ted jem koupil nadrz a hned mam jit po tlumici? Prodavam ledvinu ))
Mr GS napsal:
No,nám to třeba nešlo,protože se to dostatečně nevyvěsí,aby jsi to vyndal.Budeš muset sundat ještě přední kolo,nebo zadní a převážit to dozadu(bacha na zadní kotouč) a nebo třetí varianta-přizvednout celou moto na hever.Jinak to vypáčit nešlo,protože ten závit nahoře je moc dlouhej a dole na rameni není tolik místa,jak u 12ky,abys to povysunul.
Co takhle podložit stojan deskou, dělám to běžně (vytažení tlumiče). Práce i s promazáním ložiska na půl hoďky. Jen nádrž dolu.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Repase tlumice Wilbers by se mela pohybovat jak uz ostatni psali okolo 2.500-3.000Kc a projezd okolo 20000Km asi samo zavisi od terenu v kterem se jezdi.
Cenovka je za oba nove 630 a 640 s hydrostelem okolo 30.000 Kc.
Kdyz jsem porovnaval cenu v TT tak je na GSA1200 doporucena sada L1 a High End za cenu okolo 49.000Kc. Pokud by byla sada L1 s L2 tak je to za 39.000Kc.
Take jsem slysel ze s tlumici TracTive je ted nejaky problem a asi bude dobre pockat nez se vychytaji chybicky - k tomu by se mohli vyjadrit kluci od TT jestli se ta ma informace zaklada na pravde.
Tak jestli mate kluci nejake poznatky do ceho jit sem s nimi !
Dekuji
@Juris - jak jsem psal, 630/630 je emulzni, TT maji podle mych informaci oddelen plyn a olej, takze musis i wilbersu koukat na 641, ktera ma ale zas externi nadobku a hi/lo nastaveni, takze to je spis ten high end... ale cenove nevim jak si budes stat. Ted je to za lepsi penize, myslim kolem tech 750 euraku za hydronastaveni. Jen zadek, predek je nejspis 630, to je porad emulzni, nevim zda delaji 631 na predek.. Cenu taky neznam
Nebranim ani jednu znacku, jen je potreba porovnavat stejne kategorie.
Juris: ne, žádný problém. Byl problém se špatně spočítanými tlumiči na R100GS, což je vyřešeno a máme jeden rozbitý tlumič, kde se zdá nebyl zalepený závit pístnice a vytočil se a tlumič se zničil. Je prodaných celkově přes 6000 tlumičů a celkem bylo do konce září 11 vráceno výrobci jako vadné (včetně těch našich R100GS). To procento je naprosto mizivé. To ani není jedno procento ale asi 0.18% nebo tak nějak.
radovant, vevis: ne, zdaleka ne každý tlumič má plyn oddělený od oleje. Většina naopak nemá. Je to technická komplikace a docela to prodražuje výrobu.
Je to pěkně vidět na obrázku:
To žluté je olej, nahoře je plyn. Je vidět, že mezi dusíkem a olejem je "plovoucí" pístek. Ten zabraňuje aby se olej mísil s plynem a vznikala tzv. emulze. Při zátěži tlumiče totiž dochází ke vzniku plynových bublin - vytváří se pěna a tlumicí vlastnosti napěněného oleje jsou dost jiné než čistý olej. Napěněný tlumič se chová naprosto jinak a jeho návrat do "normálního" stavu trvá docela dlouho (řádově desítky minut). Napěněný olej se taky hůř chladí. Jenže ten pístek je komplikace a má třeba 20% vliv na celkovou cenu tlumiče, což je v té nejnižší cenové třídě docela důvod, proč ho tam výrobci nedávají.
Jinak totéž platí i pro tlumiče vybavené externí nádobkou na olej (nesprávně nazývanou expanzní - protože k žádné expanzi tam nedochází). Tam je prostě jen oleje podstatně víc a dusík je ve spodní části té externí nádobky (bez ohledu na to, jestli je přidělaná k tělu tlumiče napevno nebo je na hadici). Opět tam může být separační pístek, která zabrání vzniku pěny - emulze. Většina výrobců u tohoto typu konstrukce ten separační pístek používá, naopak většina u modelů kde externí nádobka není, nechává emulzi a pístek nepoužívají. Touratech Suspension potažmo TracTive je pokud vím jediný výrobce, který vůbec nedělá tlumiče emulzního typu a i v těch nejlevnějších modelech (level1) je separační pístek.
radovant: tak to jo, nicméně 200EUR na sadu je i na Německo fakt dobrá cena. Otázka taky je, co všechno v té ceně mění. Ale jestli to je certifikovaný servis, tak to musí dělat podle předpisu výrobce. My máme taky 5 tis. za sadu a němci docela skřípali zubama že to podrážíme atd. U tlumičů na cestovní endura jsou obvyklé ceny spíš 200EUR za jeden, zejména když se během servisu mění i kompletní ucpávka - nejen gufero. Každopádně Hyperpro vede s cenou 400EUR + doprava do/z NL. 12 tisíc je fakt při normálním používání motorky nevýhodné, protože nižší cena tlumiče se docela rychle setře tím drahým servisem. MX tlumiče se dělají někde za ceny kolem 1700Kč/tlumič - jen olej a pár součástek. WP na HP2 servis v Rakousku stál vloni v prosinci 240EUR bez dopravy.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Na predek ma Wilbers 631 s oddelenou nadobkou a u 632 je soucasti tlumice za cenu oba po 17.000Kc. Zadni 641 s oddelenou nadobkou s hydrostelem za cenu 24.000Kc a 642 s nadobkou u tlumice a hydrostelem je za 27.000Kc (pozn.zarovnavam ceny neresim stokoruny).
Katalog:
http://www.wilbers-bmw-racing.de/pdf_files/datenblaetter/wilbers-products-katalog-2014.pdf
Upravil Juris dne 01.11.2014 00:11
Juris: mě pořád zajímá, kde je ta poloviční cena proti Touratechu... 17+24 = 41 tisíc, což je stejná částka jak Touratech L1+L2. Podle mě je to pitomost. To by musel být předek za 7 a zadek třeba za 13 tis. aby to vyšlo kolem 20 tisíc. To je nesmysl. Bylo to jen plácnutí. Nebo to byl nějaký bazar. Nový Wilbersy za 20 tisíc jsou nereálný.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...