...pán to má pěkné, znám to auto, Ducato 3.0 tdi...
Jinak předstan je super, jen jen rozbalovat každý den je pakárna....takže já jej stavím vždy na více dní...a na podlahu kobereček...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
...akorát co vím, tak to stavěl dva roky....na to já bych neměl morál, na to je život příliš krátký....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Ivan napsal:
A nejen markýza. Takhle to chci i u Důry...
Ivane, než obyčejnou markýzu máš lepší na auto přidělat "vějíř". Je to praktičtější a složené to je stejně velké, jako markýza. Pouze po delší straně střechy auta.
3X - vějíř vypadá KRÁSNĚ, kde se to dá koupit nebo jak se to jmenuje oficiálně abych mohl googlit další informace?
Pro mne je důležitá i hmotnost vějíře + bočních stěn, rychlost skládání a kolik místa zaberou sbalené stěny. Vše oproti markýze... Kdyby to bylo těžké, neskladné a těžkopádné na montáž, tak to pro nás není, na jednom místě budeme zůstávat 1-2 dny....
S majitelem té krásné vestavby mám začátkem dubna rande v Hradci, rád si to prohlédnu a pokecáme. Kdyby chtěl dorazit ještě někdo další...:-).
Ivan napsal:
3X - vějíř vypadá KRÁSNĚ, kde se to dá koupit nebo jak se to jmenuje oficiálně abych mohl googlit další informace?
Pro mne je důležitá i hmotnost vějíře + bočních stěn, rychlost skládání a kolik místa zaberou sbalené stěny. Vše oproti markýze... Kdyby to bylo těžké, neskladné a těžkopádné na montáž, tak to pro nás není, na jednom místě budeme zůstávat 1-2 dny....
S majitelem té krásné vestavby mám začátkem dubna rande v Hradci, rád si to prohlédnu a pokecáme. Kdyby chtěl dorazit ještě někdo další...:-).
dělá to hodně firem, ať už světových nebo i našich "garážových" na míru na konkrétní auto
Nevím proč, ale připomnělo mi to, jak mi někdo chválil skříňku na dveřích, vlastně se to líbí snad každému, ale dost lidí psalo, že to u nich nepřipadá v úvahu, protože mají šoupačky. Tak jsem to vymyslel. Pokud bude skříňka dvoudílná jako u Důry, "venkovní" část může být k vnitřní připevněna klasickým pantem nebo kloubem. Když se dveře odsunou, skříňka se "otevře" jako dveře do venkovního prostoru. Pokud jen o 90°, dá se poloha zaaretovat přídavnou deskou, podobnou jaká je v Důře a ejhle, máme venkovní vaření, větší pracovní plochu, větší vstupní otvor do auta a uvnitř víc místa...
Ivan napsal:
3X - vějíř vypadá KRÁSNĚ, kde se to dá koupit nebo jak se to jmenuje oficiálně abych mohl googlit další informace?
Pro mne je důležitá i hmotnost vějíře + bočních stěn, rychlost skládání a kolik místa zaberou sbalené stěny. Vše oproti markýze... Kdyby to bylo těžké, neskladné a těžkopádné na montáž, tak to pro nás není, na jednom místě budeme zůstávat 1-2 dny....
S majitelem té krásné vestavby mám začátkem dubna rande v Hradci, rád si to prohlédnu a pokecáme. Kdyby chtěl dorazit ještě někdo další...:-).
Ahoj, není majitelem té dodávky Roman P. od Vysokého Mýta ?
Ivane,nechci ti brat iluze,ale venkovní vaření v dodávce není žádná vyhra. Spíš naopak. Pokud jen nepatrně pofukuje,je to naprt. Většinou cpu vaření v dodávce právě na opačnej konec,do kouta,kde při otevřenejch šoupačkách nefouká... Nezdá se to,ale je v těch autech celkem průvan. Samozřejmě je to rozdíl někde v srpnu v chorvytsku,kdy se nehne ani lísteček a třeba v dubnu v čr u vody na rybách u vody.... Ale máš to pěkný!
Jo a dvě baterie sem míval v mojem boxeru taky,jednu na startování 110Ah a druhou. 64Ah na normální svícení a provoz bufíka,oddělený odpojovačem baterií jako na náklaďáku. Za jízdy sem nabíjel obě,po zakempování sem je "rozpojil" a jel jen z té menší a při další jízdě opět sepnul pro nabíjení a fungovalo to taky obstojně. Postupně zjištuju,že toho potřebujeme čímdál míň a obejdeme se jen s postelí 180x200cm,topením a led osvětlením... Jako kuchyňku sme vozili dlouhý roky takovej kastl-kus nábytk,kde byl nahoře vařič,nějaký šufle na příbory a dole velká pb bomba a kanystr s vodou. Ale u mě je auto přez týden pracovní a o víkendu když chcu,tak vyjedeme někam k vodě na ryby. Ale i přez týden sem v něm 2-3x týdně spával při mezinárodní autodopravě a tak sem to bral jako druhej domov.
Vikec - původně jsme měli vaření vymyšlené na protější straně. Ale Karel Prokop, jehož zkušeností si vážím, mne z toho vyvedl. Místo, kde se vaří, musí být odvětrané pro odvod par a stoupající mastnoty, nejlépe digestoř. Pokud není a je nad tím textilní strop, je to nejlepší cesta k jeho poničení a trvalému zápachu. Ukazoval nám to i na konkrétním autě. Tak jsme vaření přesunuli a udělali z toho naopak výhodu - můžeme vařit uvnitř, na tom se nic nemění, můžeme u toho mít ale otevřené sousední dveře a stále být uvnitř, nebo můžeme vařit venku, kde navíc není problém se vzpřímeným stáním. Takže si můžeme vybrat pro podmínky s větrem a deštěm nebo bezvětřím a sluníčkem. Ale jak jsem psal, plánujeme markýzu s připojitelnými bočními stěnami. Pak se bude vařit v této další místnosti, která bude i osvětlená atd. Myslím, že dát vařič na dveře byl výborný nápad.
Baterky máme 2, startovací nevím jak je velká, nástavbová 180Ah, spočítáno na 3 dny nezávislosti. Máme kompresorovou lednici, spoustu osvětlení, včetně venkovního, 2x vodní čerpadlo, budou se nabíjet foťáky, dron, mobily, počítače, muzika, občas nějaký ten fén, i tak je 180Ah na 3 dny na hraně. Baterky budou propojené, přepínání automatické, v zásadě - když se stojí, veškerý odběr bude z nástavbové, nesmí nastat situace, že by auto nenastartovalo. Za jízdy se dobíjí primárně startovací, pak i nástavbová. Při připojení na vnější zdroj elektřiny se nabíjí nejdřív nástavbová, pak startovací.
Upravil Ivan dne 19.03.2016 09:56
Koukám, Marku, že Ti Drákula odpověděla přímo na Tvou otázku. Já se přidám, taky názor o ničem, protože jsem v autě nic nenacestoval. Ale můj názor je, že auto VELKÉ. Když jsi psal o malém, píšeš o nouzovém přespání, protože budete bydlet většinou v penzionu. V praxi by to myslím dopadlo tak, že nouzové spaní by bylo úplně zbytečné a v penzionu byste spali vždycky. Nejen kvůli nouzovosti spaní a rozestílání, ale i kvůli chybějící sprše a vůbec hygieně, WC, přípravě jídla, miniaturnímu prostoru atd. A pak nepotřebuješ malé auto a můžeš jezdit rodinným kombíkem. Větší auto ty věci řeší a jak Tě znám, vyřešil bys to precizně. Není to sice komfort úplně jako v penzionu, ale zase to víc umožňuje trávit čas v přírodě, což je prima pro prcka, fotografování a tak, poznávali byste svět jiným způsobem a nevím jak Ty, ale jako dítě jsem se vždycky těšil, když jsme se chystali někam pod stan, udělat si večer oheň, poslouchat zvuky přírody, sledovat daleko od lidí západy slunce, hvězdy. Je to jiný způsob trávení trávení volného času a poznávání světa, děti to mají rádi, můžete sebou mít pejska a je to v souladu s tím, co jako mototuristé máme rádi a co chceme ukázat i našim rodinám a dětem a třeba je k tomu i přivést. A kdyby byl předstan, máte k dispozici velikost pokoje v penzionu i podobný komfort.
Je to trochu jiný pohled na řešení Tvého dilema, ale tak nějak to cítím já. Ale jak píšeš, rozhodnout se musíš sám.
PS: A taky bychom mohli někam vyrazit spolu, teda pokud byste nás vzali...:-). Něco vyfotíme, nafilmujeme, opečeme buřty...
...samozrejme ze Iveco. Ja se postupne propracoval k 530tce Burstner (karavan za auto) ... ..ale neni to uplne ono. Futr clovek prelejza - auto / karavan - a jak venku chcije, je to na pest... .. takze karavan (12/220/plyn - lednice, sporak, topeni, kouplena/WC) jsem dal rodicum jako permanentni chatku na zahradu.
...kdyz se casem zadari, obytne auto v jednom kuse by se mi taky libilo....
EDIT: ... a pred Ivanem smekam - krasna prace s tou amerikou....
Upravil Bubak dne 19.03.2016 16:27
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
- postele podélně, s možností třetího spaní mezi postelemi
- dražší kola zásadně dovnitř, jinak co je na cestě, to je na kolech, pokud´tam vůbec zůstanou. I za cenu přetočení řidítek atd.
- z hlediska prostoru bych uvažoval o koupelně s WC na desce s možností zasunutí s podlahou a pod tím sprchovací vanu. Po sprchování je fajn mít suchou podlahu i WC
- pokud´to myslíte vážně s vařením, velkou lednici a tři plotýnky
- nádrže na vodu opt. 100l, je li uvnitř, není třeba izolovat
-do všech oken a dveří síťky a rolety. V přírodě se tam nastěhuje všechno, komára utlumíte raidem, ale mucha, která vám leze ráno do nosa nebo osy, koníky, brouky, berušky a další havěť se mezi nábytkem těžko loví a žena nebo dítě vám nedá pokoj, dokudˇnebudete úspěšní
-doporučuji dokupovat a dodělavat drobnosti na základě skutečné potřeby, přece jen jsme limitování váhou a prostorem. Z vlastní zkušenosti jsem už některé věci demontoval, ale dočetl jsem se, že je to prý dobré.
- solár, 200Ah druhá baterka
- bez motorové kllimy ani krok, druhá je o komfortu
-izolaci všude, kde to jde, nešetřit a doplatit za kvalitnější. Nejlépe jsou odizolovány integrály, pak to jde dolů a nejhůře vestavby. Jám mám v podlaze 7,5cm polystyténu a na koberci to nestudí. Uvažoval jsem, že u vestavby by šlo uchytit zespod mřížku a nastříkat tam pěnu, přebytečné seříznout a nastřikat na to gumoasfalt nebo něco podobného.
Někdy ještě sním o tom, že bych něco postavil, ale manželka si zvykla na prostor v polointegrálu a už mi to neprojde.
My nikdy nejsme dlouho na jednom místě, takže za mně maximálně markýza. Málo kdy ji rozbaluji, je to rychlé a na autě mi nepřekáží.
- je si nutno uvědomit váhový limit 3,5t, pokud´nechcete platit mýtné, mít omezený dojezd do míst, kde je nad 3,5t zákaz nebo stále sledovat, kde váží.
Upravil rop dne 20.03.2016 06:07
https://www.zonerama.com/rop1
Bubak napsal:.... Ja se postupne propracoval k 530tce Burstner (karavan za auto) ... ..ale neni to uplne ono. ....
...to bych netvrdil...záleží, k čemu to používáš....
Já karavan pořídil, když jsem rok před tím dvakrát na víkend nesehnal ubytování, když jsme chtěl jet na kola...tak jsem se naštval a pořídl mobilní postele...
Používám to jako víkendovou chalupu, když jezdím na kola nebo chodit po horách....na víkend zaparkovat někam do kempu a vyrážet...prostě když vím, že budu mít víkend volno, zapřáhnu a jedu kam se mi zrovna chce...
Na putování z místa na místo mám motorku...a na víc prostě není čas....třeba jednou bude a potom bych chtěl rozhodně polointegrál s dvojitou podlahou třeba Hobby Optima T70GE
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Ještě doplním - kdybych měl malé dítě, určitě bych upřednostnil koncepci 2 samostatné, otočné sedačky vpředu a za nimi, ve druhé řadě, 1-2 sedák na levé straně auta, kam by šla umístit dětská sedačka. Zbytek vestavby by se podřídil tomuto základu, ale neumím si to celé, včetně zbytku se sprcháčem, představit v malé dodávce.
Ivan napsal:
Ještě doplním - kdybych měl malé dítě, určitě bych upřednostnil koncepci 2 samostatné, otočné sedačky vpředu a za nimi, ve druhé řadě, 1-2 sedák na levé straně auta, kam by šla umístit dětská sedačka. Zbytek vestavby by se podřídil tomuto základu, ale neumím si to celé, včetně zbytku se sprcháčem, představit v malé dodávce.
V malé dodávce to samozřejmě nejde, je to vždy o kompromisu a o prioritě - ve všech oblastech styl, móda a malé věci nikdy nejsou o komfortu. S tou sedačkou je to dobré prostorové řešení, jen jak s TK?
Pokud´ale někdo preferuje ten komfort, měl by přizpůsobit už výběr vhodné dodávky vnitřku a potřebnému půdorysu. Jinač to bude vždy kompromis na úkor pohodlí.
Vjetrníku- dvojitá podlaha podle mého názoru jen zvyšuje výšku auta a váhu. Lepší je 10cm izolace.
K výběru značky - ptal jsem se majitele jedné prodejny obytek na názor co do kvality - odpověděl "víte, dnes, pokud´někdo neošidí materiál, je to vše montováno skoro ze stejných částí. A montují to lidé, kteří chybují. Ten, kdo si koupí levné auto, je smířen s tím, že bude muset něco vylepšit, opravit. Ten kdo si koupí drahé auto, čeká, že mu to opravíme." Taky jsem nechtěl Itala, ale nakonec zvítězil kvůli lepšímu materiálu a stále něco vylepšuji. Ale bylo to také o penězích, které jsem se rozhodl radši procestovat.
https://www.zonerama.com/rop1
V opravně obytných aut mi bylo řečeno,že kvalitní a festové vestavby se dělali přibližně do roku 2004.Dnes je to podřízeno ceně a hmotnosti.Kamarad si musel opravovat uchytky apod. u uplně nového auta.I v té opravně mi říkali,že u nového auta to museli komplet vyztužit a předělat.Když si prohlédnete hymer integral někdy z 90tych let,tak to je kvalita a i po těch letech je to stale festové.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!