Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 29 z 31:   1  ...  26    27    28    29    30    31  
 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Slavek-xxx
#561 
Přidané 03.09.2020 09:06
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
Beemer7> předpokládám, že jsi měnil podložku pod velkým ložiskem. Pod malým ne. Z návodu měření v manuálu teda moc moudrej nejsem. Jak popsaným způsobem může někdo zjistit desetinu rozdílu, to mi fakt není jasný... Frown
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
Slavek-xxx
#562 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 03.09.2020 09:22
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
Hele, tohle z videa mi připadá celkem jednoduché. Ale jak vymezit to malý ložisko po nalisování, to mi teda hlava nebere...
YouTube Video

ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
Slavek-xxx
#563 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 03.09.2020 10:06
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
A když už to tady tapetuju, tak dám odkaz na docela pěknej popis koncovýho převodu, včetně vůlí.
http://largiader....early.html
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
Beemer7
#564 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 03.09.2020 11:25

Příspěvků: 59
Registrace: 15.05.15
Ano, měnil jsem pouze velkou podložku, která ovlivňuje axiální předpětí velkého ložiska. Ta malá podložka řeší vůli v ozubení, tu jsem měl dobrou a tak jsem jí nechal.
Jinak to měření je opravdu alchymie. Já jsem původně postupoval podle manuálu a měřil pomocí hloubkoměru. Změřit víko je ještě sranda, ale pak změřit ten rozměr ve vztahu k hraně vnější klece ložiska, která je volná, to je dost duchařina. Anebo jsem mamlas, to je taky možný. Každopádně z 10 měření jsem dostal 10 různých hodnot. Z průměru mi sice už začalo vycházet, že stará podložka je moc silná a že tam musím dát slabší. Ale o kolik, k tomu jsem nebyl schopen touto cestou dojít. Tedy alespoň ne s přesností, která by mě uspokojila.
To video jsem viděl taky a zkoušel jsem to podle toho. Ale problém této metody je v tom, že vždycky záleží na tom, jak moc těma pákama zabereš. Takže i tady dojdeš k různým hodnotám.
Pak jsem našel zajímavou metodu měření pomocí vložení měkkého, cínového drátu. Na 3 místech po 120 stupních jsem na místo podložky položil kousek drátu a smontoval. Pak jsem to zase rozebral a změřil, na kolik se ten drát zmáčknul. Průměr všech 3 hodnot dává hodnotu vůle. Tohle jsem zopakoval asi 3x a vycházelo to už poměrně konstantně. Začalo mi to vycházet na tloušťku podložky 0,5-0,55mm. Ovšem problém této metody je v tom, že jsem nevěděl, jestli je ten drát opravdu dostatečně měkký, nebo jestli při jeho mačkání už dochází k nějakému významnějšímu axiálnímu tlaku.
Takže nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem nakoupil podložky od 0,3mm do 0,6mm po 0,05mm a začal testovat. Po složení s 0,3mm tam byla vůle, tak jsem přidával po 0,05mm až na 0,45mm, kdy vůle zmizela. A protože předpětí má být 0,05-0,1mm, tak jsem ještě jednou 0,05 mm přidal na konečných 0,5mm a věřím v to, že je to dobře. Zatím to tak vypadá. Kolo se točí dobře, vůle v něm není, olej je krásně čistý bez toho černého "mazu" na výpušťáku.
Ale sraní s tím bylo neskutečné, celé jsem to dělal asi 14 dní Smile.
 
Slavek-xxx
#565 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 03.09.2020 12:22
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
Beemer7> hele s tím cínovým drátem to není blbej nápad thumbs up Já tam teď mám 2 podložky na sobě - 0,8 a 0,2mm.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
mates31
#566 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 17.09.2020 20:54

Příspěvků: 119
Registrace: 02.09.11
Tak letos taky při 158000
img31.rajce.idnes.cz/d3103/16/16937/16937910_e9ff3db695d4df28e4f666f31f5c0ef2/images/P1140935.jpg
 
uhlirek
#567 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 30.10.2020 21:13
Avatar člena


Příspěvků: 5
Registrace: 02.09.20
Ahoj všem, rozebírám zadní pohon a u ozubeného kola mám z rubu zářez jako od flexy. Je to běžné, např. vyvážení..?
uhlirek přiložený následující obrázek:


[211.97Kb]
Upravil uhlirek dne 30.10.2020 22:22
 
servisak
#568 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 30.10.2020 23:05
Avatar člena


Příspěvků: 12374
Registrace: 02.01.09
Ne neni. Nekdo to delal a velke lozisko rezal flexou
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Tonda
#569 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 31.10.2020 00:30

Příspěvků: 5239
Registrace: 16.02.07
Někdo na to ložisko neměl stahovák, tak to zkusil bez něj. Výsledkem je ten zářez do ozub.kola. Ale na funkci to mít vliv nebude.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
M4tej
#570 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 26.11.2020 18:10

Příspěvků: 59
Registrace: 26.11.20
Zdravím pánové, prosím o radu zkušenějších.
Ponechat, koupit lehce jetý zachovalý nebo koupit nový?
(stav 90000 km)
M4tej přiložený následující obrázek:


[141.71Kb]
 
Bohumil
#571 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 26.11.2020 18:47
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
to je posmrti.
Kupredu spatki ni krok...
 
Hrabe_X
#572 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 26.11.2020 19:11
Avatar člena


Příspěvků: 3741
Registrace: 31.10.07
To je už protočené, že ano?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
 
M4tej
#573 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 26.11.2020 19:30

Příspěvků: 59
Registrace: 26.11.20
Hrabe_X napsal:
To je už protočené, že ano?


Mam na ní zatim najeto 30 tisíc (z devadesáti) a protočení jsem právě nepozoroval. V tomhle stavu už to odjelo minimálně 15 tisíc (to jsem do toho poprvé koukal) a furt drží.
Máte někdo zkušenost s nákupem jetýho kardanu, kterej na první pohled vypadá "v pohodě"?
 
M4tej
#574 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 27.11.2020 11:16

Příspěvků: 59
Registrace: 26.11.20
Jen pro informaci, třeba to někomu v budoucnu pomůže...
Nájezd 90000 km, kardan bez vůle na křížkách, guma s náznakem protočení - protočení jsem nepozoroval, mám ji od 60000. V 75000 bylo zjištěno, že guma leze ven. V 90ti to vypadá (aspoň z vnějšku) furt stejně. Bude se měnit až před větší cestou někdy v létě. Poté doplním, kolik to ještě najelo a jestli se pootočil + foto.
Styl jízdy: 90% asfalt, na kochačku, 10% terén, žádnej masakr.
 
Bohumil
#575 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 27.11.2020 18:30
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
Strc to tam zpátky,párkrát dej trojka plnej knedlik a jedeš domů na vozíku...Grin
Kupredu spatki ni krok...
 
kenny
#576 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 27.11.2020 20:26

Příspěvků: 131
Registrace: 21.02.15
Bohumil napsal:
Strc to tam zpátky,párkrát dej trojka plnej knedlik a jedeš domů na vozíku...Grin


GrinGrinclap
Nejhorší smrt je z vyděšení
 
jpbmw
#577 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 27.11.2020 21:02
Avatar člena


Příspěvků: 478
Registrace: 03.09.08
M4tej napsal:
Zdravím pánové, prosím o radu zkušenějších.
Ponechat, koupit lehce jetý zachovalý nebo koupit nový?
(stav 90000 km)


nemam teda uplne to samy, mam totiz tu gumu vylezlou po vnejsim okraji, ne u vnitrku a kdyz jsem to pred asi 8 lety ukazoval u Žlábka, tak mi taky tvrdili, ze je to po smrti a ja na tom najel asi 40 tis a stale jezdim bez jedinyho problemu
 
schrot
#578 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 27.11.2020 21:26

Příspěvků: 159
Registrace: 24.10.13
Já koupil GS s 80500 km na tachometru. V cca 84000 km jsem zjistil že teče gufero na výstupu z převodovky. Odvezl jsem to k Tondovi a ten mě po tom co to rozdělal řekl, že je kardan před smrtí. Takže asi nic neobviklého při tom nájezdu. Motorka z Německa se serviskou. Jako u všeho ostatního záleží kdo na tom jezdil a jak se o to staral před tebou.
BMW R 1150 GS ... 224 000 km
BMW R 1200 R ... 81 000 km
http://schrot.raj...
 
Jirik
#579 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 21.12.2020 19:18

Příspěvků: 571
Registrace: 25.10.12
Kdysi jsem v nějakém manuálu viděl obrázek jak se má zjišťovat vůle v uložení zadního kola a přípustná hodnota tuším 1 mm na ráfku. Neví někdo v jakém manuálu (servisní / uživatelský) a u jakého modelu to je (850-1100-1150), (R, RS, S GS,RT)?
Nikde to teď nemůžu dohledat Angry
Upravil Jirik dne 24.12.2020 10:33
 
M4tej
#580 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 20.01.2021 20:35

Příspěvků: 59
Registrace: 26.11.20
Chytneš kolo na 9. a 3. hodině a zalomcuješ. To samý na 6. a 12. hodině. Sleduješ, jestli se hejbe jen kolo nebo kolo i s koncovým převodem (hruškou). Vůle může vznikat na více místech. Nejčastěji ve dvou axiálních ložiskách ve spojení hrušky a tubusu, ve kterém je kardan. Nebo pak v tom velkym ložisku v ose kola. Zkus zahejbat s kolem a uvidíš Smile Podle toho se pak odvíjí další postup. Jinak o přesně definovaný vůli 1 mm na ráfku jsem nikde nenašel zmínku.
 
Strana 29 z 31:   1  ...  26    27    28    29    30    31  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 55
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,707
Nejnovější člen: David14

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.35 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI