to: Joe
Dle mého názoru,byla nahozená tak jak má být.
Foto mám,pouze tady toto.
Zjistil jsem to náhodou,až po ostříkání Wapkou,že je natržená v kostce.
Ostatní jsou neporušené,zatím mně zaráží,že zrovna v takovém místě!!
A zatím ani netuším,jak se tady toto mohlo stát.Samozřejmě,je ještě možnost najetí na něco hooodně ostrého,ale zaráží mne ten střed té kostky.
Na chlup stejnou prasklinu u E10, až na plátno, jsem viděl nedávno u Tondy v dílně na GS1150, kterou zrovna servisoval. Na jiných gumách jsem nic podobnýho neviděl. Před uvedením na trh jsem byl docela zvědavej na novou pneu a celkem vážně jsem přemýšlel o vyzkoušení, ale po několika zprávách o ucházejících předních a teď trhající se běhoun u zadních... No prostě, strach a rozum mi nedovolí nazout si to na motorku.
Upravil milosch dne 20.10.2010 10:34
Tak jak je to teda s těma E-10??? Jsem teď četl cestopis v Motoroute č.5 po Střední Asii,takže cesty mizerný a psal tam Pouba že na nich dal 16.000km a dle přiložený fotky není ani na kontrolních bodech. Zajímavý.
Asi to bude v každém z nás co guma vydrží-styl jízdy brzda plyn,prudké akcelerace a brždění smykem to asi poznamená každou pneu a správnej tlak v gumě je další důležitej faktor
Jedu? Tedy žiju!
NakasiBMW napsal:
Dneska jsem si přečetl na úvodní stránce: Firma MITAS a.s. shromažďuje informace od uživatelů k nové pneumatice Mitas E-10..... to je snad for ne? Už to tu někdo psal. Kua oni to jako fuck testujou na jezdcích v provozu?! A pak akorát řeknou pomozte nám ve vývoji dpr tak u mě maj totálku! Vždy jsem se zastával šípáků a i 09 se kterou byla na mokru opravdu sranda ale co je moc to je moc!!! Opravdu mě to mrzí ale když ani po X letech nejste schopný uvařit a natestovat!! O něčem to vypovídá!!
No, jeje ti jsou hlouuupiii.. Otazkou je jesli jen shromazduji informace, nebo jestli to berou jako ostre testy, je jasne, ze jako ostre testy. Zvlastni je, ze testovaci guma je homologovana:-D :-D tady v tom banaistane jde asi fakt vsechno udelali trosku marketingovou chybu s informaci na strankach. A kdyz uz to resi takto, tak by tu pneosku meli rozdat ciste za vyrobni cenu, nebo stejnou jak je E09, a pak udelat treba E10A ktera by byla uz hotova... to jsou fakt tutani... tak testujte kluci, treba budou na jare nejake hotove a ne prototypy Myslim, ze moje E09 vydrzi jeste tak do cervna :-D
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
NakasiBMW napsal:
Dneska jsem si přečetl na úvodní stránce: Firma MITAS a.s. shromažďuje informace od uživatelů k nové pneumatice Mitas E-10..... to je snad for ne? Už to tu někdo psal. Kua oni to jako fuck testujou na jezdcích v provozu?! A pak akorát řeknou pomozte nám ve vývoji dpr tak u mě maj totálku! Vždy jsem se zastával šípáků a i 09 se kterou byla na mokru opravdu sranda ale co je moc to je moc!!! Opravdu mě to mrzí ale když ani po X letech nejste schopný uvařit a natestovat!! O něčem to vypovídá!!
No, jeje ti jsou hlouuupiii.. Otazkou je jesli jen shromazduji informace, nebo jestli to berou jako ostre testy, je jasne, ze jako ostre testy. Zvlastni je, ze testovaci guma je homologovana:-D :-D tady v tom banaistane jde asi fakt vsechno udelali trosku marketingovou chybu s informaci na strankach. A kdyz uz to resi takto, tak by tu pneosku meli rozdat ciste za vyrobni cenu, nebo stejnou jak je E09, a pak udelat treba E10A ktera by byla uz hotova... to jsou fakt tutani... tak testujte kluci, treba budou na jare nejake hotove a ne prototypy Myslim, ze moje E09 vydrzi jeste tak do cervna :-D
misak napsal:
Tak jak je to teda s těma E-10??? Jsem teď četl cestopis v Motoroute č.5 po Střední Asii,takže cesty mizerný a psal tam Pouba že na nich dal 16.000km a dle přiložený fotky není ani na kontrolních bodech. Zajímavý.
Asi to bude v každém z nás co guma vydrží-styl jízdy brzda plyn,prudké akcelerace a brždění smykem to asi poznamená každou pneu a správnej tlak v gumě je další důležitej faktor
Na přiložené foto byla E-07 a ta tolik opravdu vydrží,ale E-10 nikoliv.A v rozměrech na LC8 se snad E-10 ještě ani nedělá!?Já měl E-10 na Tigeru na cestě do Rumunska.Díky tomu, že jsem jel s dušema tak problém s únikem tlaku jde mimo mě.Nicméně po cca 3500km už zadek do terénu moc není,ale 1000km by snad ještě dal.Předek OK.Nutno dodat že tak 1000km bylo jeto po dálnici ryclostí 120-160km/h.Vyhnout se jí a jet o něco pomaleji po okrskách, tak se životnost zajisté prodlouží.
Upravil vojtaS dne 21.10.2010 13:31
Stepan: Dikec za odkaz na vysvelteni... pochopeno ale stejne je divny, ze si tohle nedelaji sami, a musi to delat nekdo z venku ale jeste ze to dela joe, protoze oni by to sami asi zmastili
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Ona je pravda v užívání E-10 asi někde uprostřed. Každá věc má být používaná na to k čemu je určená a každá má návod k použití, který si musí uživatel před prvním použitím přečíst jinak na pozdější reklamaci nebude brán zřetel. Netvrdím, že marketingový tah kolem výše uverdené gumy je v pořádku, ale snažím se dívát na věc z obou stran. U auta většina z nás kontroluje tlak plnění pneu vcelku pravidelně - jak říká návod k použití, před každou jízdou, neboť již dávno v autoškole mne učili, že jízda na podhuštěných gumách snižuje enormě jejich životnost, je nebezpečnou z důvodu horší ovladatelnosti vozu a v neposlední řadě zvyšuje spotřebu, což mi bajkeři neřešíme. Jestliže si člověk neznalí věci zatouží koupit E-10 a přečte si výše uvedené příspěvky některých zkušených řidičů(z několika sty příspěvky) jednostopých vozidel a zjistí, že pneu s hrubou figurou což E-09 a E-10 jsou, se jezdí zásadně nafoukané na 1,5, byť výrobce uvádí 2,2 až 2,5(oni tomu nerozumý). A tento konzument si po těchto info pneu koupí a nahustí dle zdejších informací a poté slavnostně vyjede a velice rychle zjistí následující:
- moto se velice špatně ovládá a vůbec se jí nechce zatáčet
- pneu za těžce vydělané a ušetřené peníze vydrží v poměru cena výkon
strašně málo km a nedejbože někomu shoří
Závěr tohoto uživatele: Mitasky již nikdy více. Samozřejmě je třeba tyto informace předat dál a nejlépe na disk. foru a poté se spustí lavina, která má nebývalé rozměry.
Při případné reklamaci a dotazu výrobce na jaký tlak byla pneu plněna je i v tomto případě odpověď - na vámi doporučený, jinak samozřejmě nebude reklamace uznána a já uživatel přijdu o mé vydělané peníze.
Jsem si plně vědom, že mně pravděpodobně opět budete kamenovat a jsem na to připraven a myslím si, že to unesu, popřípade to v tichosti obrečím, ale myslím si, že polovina negativních hodnocení vychází ze špatného užívání výrobku, tedy pneu E-10.
Z doby, kdy jsem aktivně jezdil motokros si pamatuji, že pneu po obutí vydrželo plně podávat max. výkon, tak jeden dva závody dle tvrdosti trati a někdy ulítali špunty již v průběhu pár kol vlivem kamenů. Je mi jasné, že motorka z tímto druhem pneu vypadá agresivně a mnohé z nás přímo vybízí mimo zpevněné cesty, ale v tomto případě musím mít na paměti, že jakékoliv svezení po těchto terénech s přihlédnutím na váhu stroje a jeho sílu rychle snižuje životnost pneu nebo dokonce vede k jejímu usmrcení.
Většina z Vás mně spojuje s Mitasem, ano dostávám od nich gumy zdarma, ale přes to všechno stojím na straně uživatelů(stejně mi to nevěříte) a snažím se jen svou troškou přispět do mlýna. Tato spolupráce vznikla náhodně, díky jednomu telefonátu před naší cestou do Tuniska, neboť se celý život řídím heslem - líná huba holé neštěstí, tak jsem se zeptal a dneska je to tak, jak to je - jezdím gumy Mitas a dělám z toho poznatky, které předávám dál. Toto je vše k mému vztahu s f. Mitas
Ja si myslim,ze celej problem je v tom,ze spousta lidi brala M 10 jako alternativu k tkc.A ted pouze srovnavaj co vydrzela pri 1,5 tkc a co vydrzi M 10.Ja tam mel predtim 07 foukano na 1,8 a vydrzeli predni 18t,zadni 23t.M 10 foukam na 2 a po 6t je predni relativne ok a zadni sjeta po tu drazku mezi spuntama.Tudiz asi na vymenu.Nejsem zadnej zavodnik,zadni brzdu moc nepouzivam a s akceleraci to neprehanim.Tech 6t mi vsak prijde docela malo.A hlavne to jsou moje prvni gumy,kde mi zadni odesla driv nez predni.A to o hodne.Ale s jizdnima vlastnostma jsem max.spokojen.Takze pro mne pokud se zvysi zivotnost zadni gumi alespon o 3t km a nebude to na ukor prilnavosti,tak spokojenost a klidne je koupim znova.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Já mám 10 jen na předku a jsem docela příjemně překvapenej, jak motorku vodí do zatáček a i poměrně dobře drží. Už se taky nemusím bát sjet mimo cestu prozkoumat zákoutí naší republiky. Unik tlaku se ještě nekonal a nepředpokládám, že se konat bude. Když jsem to konzultoval v pneuservisu pán mi řekl, že za tohle pravděpodobně může ten kdo to nazouval a to co se použije na máznutí pneu při nazouvání. Tak nevím, toť jen můj poznatek.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Foukáno přesně podle toho co píšou v techničáku motorky, tudíž zcela jistě přes 2atm, abych kontroloval na 20ti denní cestě každej den tlak v pneu je opravdu UTOPIE!
To že i při předepsaným tlaku vydržel zadek 4.000 km a TKC 7.000 při zhruba stejný cestě, to že se při přejezdu nerovností vlní celá motorka a v neposlední řadě uniká tlak, a to nejvážnější - alespoň pro mě - že MITAS vypustí do výroby v podstatě PRO TESTOVÁNÍ pneu za plnou cenu je extrahnus! To že mění směs v průběhu výroby bez nějakého upozornění je podle mě zvěrstvo na druhou.
Bral bych to, kdyby se k tomu Mitas postavil čelem - udělali jsme chybu, vypustili něco co není dobrý, vy jste si to koupili, nabízíme Vám slevu na druhou sadu a budeme rádi za Vaše příspěvky - OK. Ale nic takovýho tady nebylo a nebude a to mě štve
Killingman napsal:
Tak já, ačkoliv patriot musím udat následující:
Foukáno přesně podle toho co píšou v techničáku motorky, tudíž zcela jistě přes 2atm, abych kontroloval na 20ti denní cestě každej den tlak v pneu je opravdu UTOPIE!
To že i při předepsaným tlaku vydržel zadek 4.000 km a TKC 7.000 při zhruba stejný cestě, to že se při přejezdu nerovností vlní celá motorka a v neposlední řadě uniká tlak, a to nejvážnější - alespoň pro mě - že MITAS vypustí do výroby v podstatě PRO TESTOVÁNÍ pneu za plnou cenu je extrahnus! To že mění směs v průběhu výroby bez nějakého upozornění je podle mě zvěrstvo na druhou.
Bral bych to, kdyby se k tomu Mitas postavil čelem - udělali jsme chybu, vypustili něco co není dobrý, vy jste si to koupili, nabízíme Vám slevu na druhou sadu a budeme rádi za Vaše příspěvky - OK. Ale nic takovýho tady nebylo a nebude a to mě štve
Tak tohle podepisuju v plným rozsahu
Myslím si ,že pánům konstruktérům z MITASU se povedl husarský kousek a to ten,že dokázali zničit všechny přednosti podvozku BMW a to vše za 3 roky vývoje téhle pneumatiky.
Můj verdikt je,že tak skvělé pneumatiky si nezasloužím proto už je nechci.
Ale na druhou stranu co by jsme za ty peníze chtěli -je to kulatý má to špunty a občas to jde i nafouknout.
Celých 29 stránek příspěvků jsem nepřečetl a proto se ptám - má někdo delší zkušenost s E10? Najel na nich někdo 10 tisíc a víc a je s vlastnostmi spokojen?
Kdysi jsem začínal na Metzeler Enduro, jezdil jsem na přední i zadní shodně 25 tisíc km. S off-roadem jsem přezul na Mitas E09, zadek vydržel 15-17 tisíc, předek 10-11 tisíc, to bylo moje rumunské období, jezdil jsem tam i 2x ročně. Většina lidí 09 chválí včetně mne (jezdil jsem je na 1100 i 1150ADV), nicméně všichni víme, že předek po vibroval, gumy byly hlučné a občas se trhaly špunty (většinou na přehuštěné nezahřáté gumě, popř. zatížené motorce a razantní jízdě). Takže zápory byly, ale guma vydržela, chovala se dobře v terénu i na asfaltu, na suchu i mokru a byla LEVNÁ, takže jsme jí nedostatky rádi odpustili.
E10 se mi líbí, ale je to plnohodnotná náhrada 09? Je vzhledem k výdrži a ceně lepší koupit E10 nebo TKC???
výsledek byl nejednoznačný, co jsem vyčetl, dělaly se v průběhu změny ve směsi, čili někomu vydržely dost cca 8000 - 1000, někomu málo cca 3500, Jardovi Šímovi prý 16000.