Zjistil nekdo uz co se v tech motorech pokazi? Jak ctu diskuzi tak se vymlati vyvazovak? Je jasne, ze kazda motorka muze mit trochu jinou zavadu, ale preci jenom to bude vetsinou skoro stejna vec ze?
Ale taky se přidírá ve válcích (viz Advrider) atd....ale považuji za rozumné řešit kus od kusu. Největší problém bude s vyvažovákem, klikou, ložisko,klika. V nové konstrukci je znatelné zpevnění kolem uložení vyvažováku a jakoby stékaní oleje dolů přes něj. Ale to odhaduji podle fotek. A vše už tady někde je. Je to kafemlýnek.
Waltr napsal:
Ale taky se přidírá ve válcích (viz Advrider) atd....ale považuji za rozumné řešit kus od kusu. Největší problém bude s vyvažovákem, klikou, ložisko,klika. V nové konstrukci je znatelné zpevnění kolem uložení vyvažováku a jakoby stékaní oleje dolů přes něj. Ale to odhaduji podle fotek. A vše už tady někde je. Je to kafemlýnek.
Já jsem vyčetl, že kolem uložení klikovky je vystužen karter a tvrdili to i v Inveltu. Dále by měly být upraveny mazací kanály, dále by měly být upraveny písty.
rád se toulám na dvou kolech
Janjarolim- to vše jen potvrzuje.
bendik-byly tam nějaké problémy s ložiskem, ale to souvisí s tou klikou. Mazání. Ale to vše jak říkám, jsou jen přebrané infa, a taky to, že v BMW nějak ustřelili s ojničníma. Takže bych to nechal na lidech co to mají z první ruky. A myslím, že se spousta skutečných info nedostane ani k řadovým mechošům.
pokiaľ nejaký fanda a mechanik nerozhodí naraz oba motory nič sa nedozvieme. Lebo vyzerá to tak, že od oficiálnych servisov ide viac deziformácií ako faktov.
Uloženie kluky- zmena? prečo? Ved to neodchádza na hlavných ložiskách ale na ojničných.
Zmena tvaru bloku aby olej viac stekal okolo vyvažováku? hahaha
Ten vyvažovák kmitá frekvenciou 100 krat za sekundu - obrovské odstredivé sily a má mu pomôcť kvapkajúci olej Tie kvapky oleja asi padajú autorovi tejto fámy asi na karbid.
Pre predstavu bežný mazací tlak má "silu" 40 metrov vodného stlpca!!! .
"Čierne" piesty sa riešili už na cestných efkách v roku 2007-8, "zamazávali" sa na zadnej strane.
Hádam potom tú starú verziu piestov nemontovali do GSaž do roku 2010, alebo?
to teda
no co někdo psal nebo řikal, tak ke klice se dá dostat demontáží vany, ale jestli tam něco uvidím? TĚŽKO ŘÍCT.A to samý o vršku, proč by nešlo po demontáži makovice cejti na nějaký vložce prstem nerovnost, někde v tý úvrati. No tak až budu mít jinej motor, tak ten nemocnej zkusim takto jednoduše odkrýt. Do větších akcí se mi nechce.
Upravil janjarolim dne 09.12.2014 09:32
rád se toulám na dvou kolech
Kdyz sundas vanu nic neuvidis. Ac to nevypada 800 ma suchou kliku.musis sundat i saci kos a takovej plech a pak narazis na vyvazovak ten oddelas a mas kliku s ojnicema.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jestli (az :-)) se to stane mne tak tim budu litat dokud to nebude mlatit jak ruskej buldozer :-D jednak kdyz na klice stejne neni co menit tak je fuk v jakym stavu to pak hodis do garaze a aspon bude poznat co kde kuklo
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Tryskáč>souhlasím,otáček bych ubral o půlku, pokud nejezdíš v jako závodník, no a k tomu stékání, jistě víš že olej nemá za ůkol jen mazat, ale má ještě minimálné 5 dalších funkcí, mimo jiné třeba chladit. Ale jak píšu, víceméně souhlasím s tvým názorem.
Ten karter je znatelně jiný, ale jestli je to kvůli přenosu vibrací (naše se kolem 3600-3900 rozvrněla) prostě ztužení, nebo pro jiné vedení mazacích kanálků?
Viděl jsem pouze fotky. Co vím určitě, a mám to defakto z první ruky. U jednoho z problémových motorů, byly přeměřeny ojniční a byly mimo limit. A to byl motocykl v záběhu, no dobře měl snad 15000 ale vše bylo netknuto jako nové. Prostě tam dali větší šály.
Věřím tomu- motor vyměněn.
Také mi to koresponduje s následnými problémy, od klepání až po ťukání přidřených pístů. Ale věřím, že tohle se projeví i na přeměření mazacího tlaku. Sloupec už by nebyl do osmého patra :-)))
Milánek co jsem viděl fota přidřeného pístu, tak to by jsi určitě ucítil :-)
Ale táké bych přivítal rozborku s dokumentací, i když nevím co by to přineslo.
Tryskac napsal:
Zmena tvaru bloku aby olej viac stekal okolo vyvažováku? hahahahilarious
Ten vyvažovák kmitá frekvenciou 100 krat za sekundu - obrovské odstredivé sily a má mu pomôcť kvapkajúci olejhmm! Tie kvapky oleja asi padajú autorovi tejto fámy asi na karbid.
No já bych to zase tak nezavrhoval ,je samozdřejmé že to,,stékání" nebude jistě stěžejní mazací proces mazání vyv.ojnice ale jako podpůrný + přichlazování -proč ne ,je z historie známo že některé motory měly mazání taky rozstřikem oleje klikovou hřídelí částečně ponořenou v oleji ,tudíž vytváří i při vyšších otáčkách mlhovinu která též udělá svoje.jen pro ilustraci mám doma starou protahovačku fi.Johan a nožová hřídel je mazaná pouze kroužkem který je na téže hřídeli (hodně volně) svojí spodní částí ponořen v oleji a otáčenímse nanáší olej na hřídel a ten se rotací roznáší ke kluzným ložiskům - ta nejsou v lázni.
Kime myslím že v dnešní době nebude nikdo spoléhat na takový způsob. Myslím, že to prostě jen takto vypadá, dnešní špičkové technologie mají snahu o to udržet minimální tření, a to za jakýchkoli podmínek. A to zaručí pouze mazání tlakem. Tam spíše bude nějaké zpevnění, možná ty kanály. Vem si jen jak často je motocykl ve vodorovné pozici. Ne ale myslím, že to vzniklo z toho co píšeš ty. Prostě to k tomu svádí.
kdyby existovalo něco jako u Fiata ePeru. Tam si projedete veškerý díly a jsou tam i výkresy dílů s okolními periferiemi...
pro bmw jsem stahoval nějakou aplikaci ale byla stvořena pro MAC a po převodu na ISO windows mi to nefunguje dobře....škoda.
rád se toulám na dvou kolech
bendik napsal:
Ono se na motoru nedaji menit saly na ojnicich a klice? U japoncu to stoji par korun a neni problem.
Podle mě dají proč by nedaly ale nesmí být chycená klika abys mohl použít originál,šálky na přebroušenou kliku údajně nedělají z důvodu nemožnosti tu kliku dále brousit.Tzn. měnit zavčas než k tomu poškození kliky .
Upravil kim dne 10.12.2014 15:52