klapoun napsal:
Přemýšlím o elektrokole... umíte poradit , čemu se vyhnout? Uvažuju tak max 500 - 1000 km za rok. Na kole jsem neseděl 15 let, pravé koleno je poněkud pochroumané.
Ahoj,
jsem taky malounko pochroumanej, tak jsem koupil elektrokolo Haibike Xduro SL28.
Dříve jsem na kole nejezdil, ale loni jsem onemocněl cukrovkou a potřebuji se trochu hýbat. Pokud možno dlouhodobý, ale jen pozvolný výdej energie. Nejlepší prý chůze, nebo nenáročné trasy na kole. Vybíral a zkoušel jsem asi měsíc, četl recenze a testy. Z počátku jsem využíval sílu motoru více, dnes už jen při větší únavě nebo v kopci. Na jedno nabití se dá takto v pohodě takto ujet přes 100km. Jestliže to chceš legální na naše silnice, je to omezený tím, že motor pomáhá pouze když šlapeš a pouze do 25km/h. Kolo bylo sice drahý, ale jsem maximálně spokojený. Loni jsem najel 600km od půlky července, kdy jsem ho koupil.
A co ted po 2 sezonach porad jezdis, co kolo jak je na tom technicky, kolik mas najeto? Ptam se protoze jsem ve stejne situaci jako ty pred 2 lety a hodne o elektro kole uvazuju a mam obavu aby to nebyli vyhozeny penize. Prece jenom kdyz chces neco kvalitniho tak je to dost penez
Carpe diem
vevis napsal:
Nedávdo jsem se vrátil z Gardy a tentokrat jsme byli v Riva de Garda.Naprostá paráda! Ta severní část jezera je na silniční i horská kola o dost lepší než ta jižní.Za 6 dní nastoupáno pres 11 km.
Dnes na vyjíždce jsem přemýšlel, jestli jsem opravdu přečetl správně. Utok na špici? Sudetská bedna? To je docela mazec. Ale vzhledem k tomu co už mají někteří borci našlapáno....no schválně kolik už máš?
Ale musím říci, že mě to předloni taky zase chytlo nějak víc. Ale zase jen turisticky :-))))
vevis napsal:
Nedávdo jsem se vrátil z Gardy a tentokrat jsme byli v Riva de Garda.Naprostá paráda! Ta severní část jezera je na silniční i horská kola o dost lepší než ta jižní.Za 6 dní nastoupáno pres 11 km.
Dnes na vyjíždce jsem přemýšlel, jestli jsem opravdu přečetl správně. Utok na špici? Sudetská bedna? To je docela mazec. Ale vzhledem k tomu co už mají někteří borci našlapáno....no schválně kolik už máš?
Ale musím říci, že mě to předloni taky zase chytlo nějak víc. Ale zase jen turisticky :-))))
Žádný útok a najeto zas tolik nemam.Ale když jseš s partou cyklistů a kromě kola,jídla a spaní nemusíš nic,tak je to snažší.A parádní italské preso většinou za 1euro taky dělá svoje.Pak se vrátíš domu do reality, jdeš rovnou na noční a už se těšíš jak se z toho šoku ožereš.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Přestavěl jsem už několik kol a díky elektropohonu opět jezdím. Kvůli páteře nesnesu zátěž do kopce, takže využívám pohon až mi začnou tvrdnout kýčelní klouby a nohy. Tedˇ najezdím v Beskydech i 60km za den.
Co dový běru, tak moje zkušenosti:
- středový pohon nejlepší varianta
- pokud´nové elektrokolo, Bosh nemá v ČR sevis, posílá se do Německa. Po záruce např. při volné hřídeli neopraví, dopoporučí koupit nové celé kolo. Yamaha je na tom se servisem údajně lépe. Na tomto systému mi všeobecně vadí regulace připomoci.
- já preferuji stavbu - dá se koupit zajeté kolo 26- ku v dobré výbavě a k tomu středový motor 8fun. Baterii umístit co nejníže. Obecně u stavby jde docílit lepší výbavy za méně peněz. Jednotlivé díly se dají lehce vyměnit, životnost motoru ti neovlivňuje zabudovaný motor v rámu. Elektrický plyn umožňuje spouštět motor a plynule regulovat přípomoc podle potřeby. Není součástí, ale jde doobjednat.
A pokud´váháš, lze si kola půjčit.
https://www.zonerama.com/rop1
Waltr napsal:
Á tak to máme podobně, jen já už nedělám noční a s bandou jezdíme po ČR. Letos Malá Morava, kolem Kralického.
A já jdu s prasklým meniskem ve středu pod nože. Tentokrát lyže, ale byl to třetí pád, takže doufám, že už to mám za sebou. Zlomený palec ještě občas bolí. Tak at´vám to fičí
https://www.zonerama.com/rop1
Přestavěl jsem už několik kol a díky elektropohonu opět jezdím. Kvůli páteře nesnesu zátěž do kopce, takže využívám pohon až mi začnou tvrdnout kýčelní klouby a nohy. Tedˇ najezdím v Beskydech i 60km za den.
Co dový běru, tak moje zkušenosti:
- středový pohon nejlepší varianta
- pokud´nové elektrokolo, Bosh nemá v ČR sevis, posílá se do Německa. Po záruce např. při volné hřídeli neopraví, dopoporučí koupit nové celé kolo. Yamaha je na tom se servisem údajně lépe. Na tomto systému mi všeobecně vadí regulace připomoci.
- já preferuji stavbu - dá se koupit zajeté kolo 26- ku v dobré výbavě a k tomu středový motor 8fun. Baterii umístit co nejníže. Obecně u stavby jde docílit lepší výbavy za méně peněz. Jednotlivé díly se dají lehce vyměnit, životnost motoru ti neovlivňuje zabudovaný motor v rámu. Elektrický plyn umožňuje spouštět motor a plynule regulovat přípomoc podle potřeby. Není součástí, ale jde doobjednat.
A pokud´váháš, lze si kola půjčit.
Dik za radu
Prestavba by pro me byla asi nejlevnejsi varianta, protoze kolo mam. Zena mi ho dala pred 3rokana k narozeninam a od te doby stoji v garazi. Ja ale nejsem technicky moc zrucnej, tak spis koukam po novym elektrokole co uz je tak delany od vyroby. Zjistil jsem ze se to da v pohode na vikend pujcit tak si to vyzkousim a uvidim jestli to pro ne neni slepa ulicka. Z toho co jsem brouzdal po netu jsem vyber zuzil na dve znacky KTM nebo AGOGS. Jsem rad zes doporucil stredovej motor, protoze nad tim jsem taky badal co je asi lepsi. Ted jsem do 28 v USA ale jak se vratim tak to prubnu a pisnu co jsem vybral
Carpe diem
Lorde, u KTM platíš za značku a přitom dost poruchové. V E-pohonách v Tišnově ti přestaví tvé kolo za pár KČ. Já vše beru od nich, nedávají ruce pryč ani při reklamaci, sami skladají a repasují baterie. Můžu doporučit.
https://www.zonerama.com/rop1
Waltr napsal:
Á tak to máme podobně, jen já už nedělám noční a s bandou jezdíme po ČR. Letos Malá Morava, kolem Kralického.
A já jdu s prasklým meniskem ve středu pod nože. Tentokrát lyže, ale byl to třetí pád, takže doufám, že už to mám za sebou. Zlomený palec ještě občas bolí. Tak at´vám to fičí
11 Dní po menisku jsem jel do práce na kole, v Ůnoru mí zkracovali kosti na palci a vedlejším prstu u nohy, čistili pouzdro, sekali ostruhy, opravovali ,,kladívko 2 prstu" v unoru a březnu jsem chodil v sandálech, na konci března jsem obul jednu nejširší botu (bez vložky) 9. dubna jel Bolatickou 30. Takových 500-600km už mám naplazených. Je to jen o hlavě, jako Lauda s helmou. Když on, tak i já...tak i ty..
Co bolí to sílí.
Pred 2 lety se mi z malych cyklistických bot udelalo na malíčku kuří oko.Do te doby jsem nevedel co to je.Samo o sobě to nebolí,ale jak chceš nasadit botu,nebo se to nečeho dotýká tak to bolí fakt hodně.Naštěstí jsem tenkrát měl ještě staré boty na silnici i bika.Takze nezbylo nez v místě toho malíčku udělat díru,to samé v botech na chození.A slo s tím i závodit.Ale léčba nic moc.Náplastě,masti,vše k ničemu.Nakonec jsem to pres bolest asi na 3x z toho malíčku vystříhal nůžkama na nehty a bylo po problému.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
K těm elektrokolům.Táta si nechal na normální kolo namontovat ten stredový pohon.Jezdí druhým rokem a spokojenost.To omezení na 25 km jde vypnout,dokonce tam má nějaké tlačítko turbo a když trochu šlapeš,tak není problém jezdit 40km/h.Kamarád tech kol prodává několik denne a dnes uz spousta lidí kupuje biky,celopéra atd.za ceny 50,80tis.Ten kámoš má bika za 80tis.To má pohon v prední i zadní nábě a je to na slx.Ale s uplně vypnutým elektromotorem je to fakt dřina.Nejen váha,ale i ty odpory v nabach jsou fakt velké.Ale s motorem paráda.A super je,ze ty tomu elektromotoru mužeš pomáhat co fyzicky zvládneš až z tebe teče.Ale asi to byl důvod,proč mi ten elektromotor v pulce nejprudšího kopce vypnul.A pak to teda byla dřina.Stačilo to nechat chvilku odpočinout a znovu zapnout.Asi je to nějak jištěné,nebo co.
Ještě teď na Gardě jsem koukal,že každé druhé celoodpružené kolo bylo elektro.Asi se není čemu divit.Garda je asi v 80metrech,a dát si to 3x denně na celopéru třeba do 1300m kvůli sjezdům,tak druhej den už asi na kolo nepůjdeš.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Dnes pěkných 90km na silničce.Když už se blížil konec,tak jsem se ocitnul za autobusem.Tak jsem toho vyuzil a pekně se svezl.Zatáčky 55,rovinky 70-74.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
LORD napsal:
A co ted po 2 sezonach porad jezdis, co kolo jak je na tom technicky, kolik mas najeto? Ptam se protoze jsem ve stejne situaci jako ty pred 2 lety a hodne o elektro kole uvazuju a mam obavu aby to nebyli vyhozeny penize. Prece jenom kdyz chces neco kvalitniho tak je to dost penez
Ahoj,
pokud se najde čas, jezdím, ale radši jedu na motorce. Na kole jsem letos moc nanajel. Pokud nemusím na služební cestu (cce 4x týdně ale musím), pak jedu na kole do práce (podle počasí) 31km ráno a odpoledne zpět. A na to je to e-kolo optimální. Na normálním bych přijel úplně vyřízenej a výkony by tomu odpovídaly. Najeto za necelý 2 roky cca 1600km bez náznaku poruchy. Mám středový motor Bosch. Většinou používám tu nejmenší pomoc, pak najedu bez problémů přes 120km. Nejvíc na jedno nabití cca 170km.
R.
já loni koupil středový systém schimano a spokojenost. za sezonu jsem najel cca 1800 km a mimo spravování duší nic. asi bych si ale příště taky koupil lepší kolo a k tomu dodělat středový pohon. to moje kolo je za 50 takové nic moc - vidlice atd. myslím, že za ty prachy by dodělané kolo bylo v lepší konfiguraci.
Vevis - Běžný elektromotor v kole ve vypnutém stavu neklade při jízdě žádný odpor. Jen táhneš váhu elektropohonu což je v průměru asi 8 kg a to je dost znát.
To že ti motor v kopci vypnul bylo důsledkem přehřátí motoru, má vestavěnou tepelnou pojistku. Asi jsi mu dal dost velkej kouř.
Tak jsem dnes objednal tohlehttp://www.agogs.... sedl jsem na nej a v podstate po par metrech jsem vedel ze je to ono
Bohuzel ve stredu letim do Miami a vratim se az 28. Jsem v obchode domluvenej ze si ho hned 29. vyzvednu a uz se tesim jak ho hned ten vikend projedu
Pak napisu svoje dojmy z prvnich kilometru.
Carpe diem
Zdar kucí tak já se zkusím infiltrovat mezi vás ale nevím jak to chodí mezi Cyklistama ne že mě pak budou místo Pjažáku říkat nazdar Šlapko (protože si nejsem jistý co je lepší) .A tímto hledám kámoše na společné jízdy třebas v týdnu po šichtě mám teoreticky občas volno od 17.30h do 19.30h . A raději jezdím terének než někde v provozu po silnicích .Mám i pár okruhů tady u nás okolo komínu jde to jet i na moto .
Sezona nikdy nekončí !!! Zatím ...