rop - STK je druhá věc, ale ne neschůdná. Spousta lidí si dělá vestavby a má to, včetně počtu míst k sezení, v TP. V tomhle případě by bylo dobré, kdyby auto mělo za předními sedadly druhou řadu sedadel nebo aspoň přípravu na ně od výrobce, včetně úchytu pásů. Pak by bylo možno sedadla doplnit, popř. vyhodit, aby jich tam bylo kolik je třeba a nechat to zapsat do TP. Osobně myslím, že pro dvoučlennou rodinu s malým dítětem by ve druhé řadě stačí 1 sedadlo s dětskou sedačkou, víc sedadel zbytečně zabírá podlahovou plochu. je třeba šetřit každým centimetrem. Bylo by dobré mít možnost alternativně použít i druhou sedačku, variant je spousta.
tobu - krása, zvenku se mi to moc líbí i když bych si uměl představit jinou barvu. Uvnitř mne to neoslovilo a zajímalo by mne, co vedlo stavitele k vysouvacímu vařiči ve skříňce, kde zabere 4x víc prostoru než vařič se skleněným víkem na kuchyňské desce.
[img]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR8jJmjZbpog7p8kDSM91KY0190GzKuYgJJKxw-ThravX88QHuI[/img]
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik - poslední se mi líbí asi nejvíc, ale je to jen první pocit. Nemáš odkaz s dalšími fotkami a informacemi?
Sice se mne to netýká, ale přemýšlím, jestli pevnou, zvýšenou střechu nebo zvedací. Hadrová se mi moc nelíbí, horší izolace, musí se asi ošetřovat a i tak je životnost menší, vzpřímeně se dá stát jen po vysunutí. Na druhou stranu je velká výhoda ve výšce auta - nižší těžiště, vjezdy do myčky, průjezdy pod mosty či větvemi... S Drákulou koukáme na 4x4 obytkami, zatím se nám líbí třeba Sportsmobile, resp. americké vany v úpravě téhle firmy, nejsou sice nejkomfortnější (ty Lanďáky na tom buou asi lépe), ale prostě se nám líbí... No není Drákula úžasná?
Co vy - pevná nebo hadrová?
xylem napsal:
dobrovolne se priznam ke slintani nad timhle vlaknem (a Ivane gratulace, je to cele fajn), od zacatku, a s dovolenim se pridam s dotazem na Remuse kdyz tu ted vidim toho MB:
- rozhlizim se take po nejakem 4x4 zakladu a unimog je srdecni volba, nicmene me odrazuje ta nejvyssi konstrukcni rychlost 89km/h (cimz padem je problem s dalnici)
- mate nekdo zkusenost ze nektere starsi (nebo to jde i u noveho, podobne jako treba u voziku, stejnej kus ale ruzne papiry dle dohody s vyrobcem ??) verze maji povolenou (papirovou) vyssi ?
nejak se nemuzu smirit s tim ze by nekdo udelal takovouhle paradu a pak se s ni nekam do ciloveho offu (bohuzel z CR to vzdycky "kousek" je) musel kodrcat mimo dalnice, respektive me by se to moc nelibilo .....
a v MB mi tvrdili ze je to proste takhle homologovane a ze to jeste nikomu na offobytnak neprodavali, ale priznam se ze sem to absolvoval jen zkusmo jednim telefonem, nijak do hloubky
diky
Vsechno jde, jen se nesmis ptat prodejce. To auto se da homologovat jako specialni obytny. Takze bez tachografu a bez omezovace. Presne tak mam MB Vario 4x4 7,5t.
Bavil jsem se s jednim majitelem na cestach a jeho Unimog jezdil max 135 a cestovka 115kmh/2700ot.
Ovsem mel ten silny motor, myslim 265hp. Dale rozvor 4200mm a hlavne rychle prevody. Dale nemohu opomenout rozmer kol. Aut s podobnou specifikaci je jako safranu.
Jednou jsem nasel nemecke stranky kde to bylo podrobne popsano ale zaboha to nemuzu najit.
Momentalne zvazuji zalozeni zivnosti v tomto specialnim segmentu.
tak pokud by umel 135, tak by to bylo fajn ...... urcite dej vedet jestli ti to vyjde s zivnosti, treba budu spolupachatel
mam to vicemene jako sen, kdyz uz nekam vyrazit do dalky a na sotoliny s rodinkou, tak aby zaplesalo i moje technicke srdce, jinak to samozrejme uplne volba z rozumu neni, spis naopak, urcite jsou vhodnejsi zaklady na co to postavit a s naprosto stejnou funkcnosti, respektive nepocitam ze by se jelo nekdy nekam kde by se daly vyuzit na 100% terenni vlastnosti unimoga ..... ale je to proste paradni kus stroje no ....
to nahoře jsou LED světla na osvětlení okolí vozu, je jich celkem 6 po 3ks na každé straně....Dozadu budou na plošině na motorky, každá strana navíc bude mít kamery z IF přisvícením,abych zevnitř řádně viděl co se kolem auta děje a nemusel ven...
progranit přiložený následující obrázek:
progranit napsal:
to nahoře jsou LED světla na osvětlení okolí vozu, je jich celkem 6 po 3ks na každé straně....Dozadu budou na plošině na motorky, každá strana navíc bude mít kamery z IF přisvícením,abych zevnitř řádně viděl co se kolem auta děje a nemusel ven...
konečně to dostává obrysy, pěkná práce a dobré vychytávky
Vážení kamarádi, Důra JE DOMA! Splnil se mi 20 let starý sen a pro mne s Drákulou se otevírají nové možnosti a zážitky. Dnes jsme jeli za Karlem Prokopem, který auto dokončil v šibeničním termínu a mohu říct, že on a jeho tým odvedli profesionální práci. Postupně to nafotím a popíšu podrobněji, ale zatím:
- "Elektrárna" zabírá asi 1/4 plochy v kufru, je to mistrné dílo vestavby do co nejmenšího prostoru, fakt ani mne by nenapadlo takové řešení. V jednom kompaktním bloku je trakční baterie Varta 180 Ah, měnič, nabíječ MXS 25, jističe, pojistková skříňka, cyrix pro rozdělování energie mezi nástavbovou a startovací baterku. Vše pod krytem, na který se dají pokládat zavazadla.
- Zásuvky 12V - 2 po stranách v kufru, jedna na parapetu okna u odšupovací části (přání Drákuly na pohon venkovní sprchy, ale i kompresoru atd.), 2 v prostoru kuchyně, jedna na palubní desce a jedna venkovní na pravé straně auta.
- Zásuvky 220V - jedna v kufru na měniči, jedna na parapetu okna, jedna v prostoru kuchyně a jedna venkovní na pravé straně auta, ta je součástí kombizásuvky s tou na 12V.
- Osvětlení - kromě toho, co v autě bylo (a je ho dost), přibyla čtecí lampička na palubní desce pro spolujezdce, 2x příčný LED pás na stropě, s možností plynulého stmívání dálkovým ovládáním (mj. možno v noci rozsvítit auto, ke kterému přicházíme). Dále příprava na čtecí lampičky v hlavách postele a příprava pro venkovní osvětlení v prostoru markýzy.
- Vnější el. přípojka je na levé straně auta.
- Na dřevěném sloupku v prostoru kuchyně je displej ukazující napětí nástavbové baterky a víc po ruce jsou umístěny přepínače elektrického ovládání postele.
- Skvělým doplňkem je tzv. "asistent" - propojení nástavbové a startovací baterie silným kabelem a tlačítkem na přístrojové desce. Pokud by startovací baterie ztratila kapacitu, došlo k její poruše nebo už byla starší a venku zima, po stisknutí tlačítka "asistent" se obě baterie na 30 sekund propojí a nástavbová baterie dodává proud k nastartování auta. A protože ta má energie na rozdávání, mohu si vesele svítit i původním osvětlením v autě bez nebezpečí, že ráno nenastartujeme.
- Lednice - standardněna 12V, ale umí rozpoznat připojení auta na vnější zdroj elektřiny, v tu chvíli se přepne na 220V a nebere energii nástavbové baterii.
- Voda - v dřezu se skleněným víkem je sklopná baterie se spínačem čerpadla, které je pod dřezem. Tam je i na míru zhotovená nádoba na 48 litrů čisté vody, opatřená vodoznakem a možností vysunutí pro dolití vody. Nádoba má i velký servisní otvor kvůli čištění. Nádoba na odpadní vodu je na míru, pod autem, o objemu 24 litrů a opatřená pákovým výpustným kohoutem v dosahu nohy, takže se kvůli vypuštění, třeba nad kanálem, nemusíme shýbat.
- Vařič - tam se moc nezměnilo, skleněné víko, plynový, 2 hořáky, 30 mbar, 2 kg bomba.
Karel udělal i další práce, např. přetěsnil střešní okna atd. Až to nafotím, popíšu podrobněji. Zíta vyrážíme na velikonoční výlet až do pondělka, Slovensko padlo, ale dáme Moravu, zítra spíme ve Vyškově na letišiti a dál nevím, kam nás Důra donese, asi někam na sever.
Tohle stálo u Karla, skutečná obytná amerika bez kompromisů, předělává to na 220V. Strašné monstrum, dlouhé jako velký kamion, do stran se vysouvají různé pokoje...
Ivan přiložený následující obrázek:
Ještě víc zblízka. Tohle auto slouží např. pro natáčení filmů, herci, kteří zrovna nejsou na place, v něm mají luxusní útočiště.
Ivan přiložený následující obrázek:
Máme za sebou 3 dny v Důře, test obyvatelnsti proběhl dobře. Musíme vymyslet něco na odpadky, trochu nám chybí úložné prostory, ale poradíme si a máme vymyšlené skříňky pod stropem, milým překvapením bylo komfortní spaní. Přestože zatím nemáme nezávislé topení a v noci bylo chladno, mně stačil lehký dekový spacák a Dáše trochu teplejší. Elektrika fungovala, lednice jela nonstop, večer jsme si svítili, baterka skoro neubývala a po pár km byla druhý den dobitá.
V sobotu jsme spali ve Vyškově na letišti, kde měl Igor Brezovar přednášku pro paraglidisty, bylo to jako vždy perfektní, Igor tam i létal na své padákové tříkolce a pokecali jsme o létání i obytných autech. Důra se mu líbila, Igor ameriky miluje a sám obytné auto staví, aby mohl cestovat s rodinou.
Ivan přiložený následující obrázek: