Blbá otázka. Nejde mi vyndat z "rukávu" gufero. Tedy, abych to upřesnil, v tom "rukávu" je matice s vnějším závitem a je na klíč typu trubka se čtyřmi zuby na čele. U této jsem nahříval závit, ale ani s ní nehnu. Je fakt, že místo profi klíče používám náhražku samodomo... a pak je tam klasická šestihraná matice. A ta zase kouká tak málo, že na ní ničím nesáhnu. Musím to rozmontovat, protože mi tady teče gufero. Moc prosím o radu, fintu, pomoc.
Jasně, rozumím. Tak se tedy zeptám, dá se to nářadí někde půjčit nebo ještě lépe - najde se někdo ochotný, kdo by pomohl? Se správným nářadím bude demontáž na cca půl hodiny, odhaduju...
Děkuji. Jsem z vesnice kousek d Kladna, dojedu, poprosím i koruny přidám...
Zdravím pánové, nemáte někdo zkušenost s touhle náhradou jehlového ložiska uložení zadního koncového převodu? Klasicky mám opět vydřené čepy obou ložisek a ložiska se nechtějí točit protože jehličky mají vytlačené důlky do kroužků. https://www.eurom...kit118.htm
Horacio přiložený následující obrázek:
Ahoj, chtěl bych se podělit o nápad. Seděl jsem v garáži nad demontovaným úhlovým převodem a řešil jsem otázku zda koupit či nekoupit nový čepy s jehlovými ložisky do kloubu. Při pohledu na dvě sady ložisek mě napadlo, že by se klec co drží v poloze valivý elementy dala vykuchat a místo ní tam nacpat vícero těch válečků. Mají průměr 2,48 mm a místo 23 ks jsem tam nacpal 32. Ložiska bez klece existují, nic nového, třeba ve středu na bicyglu.
Dále jsem vnitřní kroužky ložisek přilepil na LOCTITE k čepu, aby se neprotáčely.
U pravého čepu není problém, protože kroužek projde závitovou dírou. Na pravé straně to nelze, takže při demontáži se bude muset poctivě prohřát aby lepidlo povolilo.
Nevýhodou je taky hrozná piplačka při montáži, ačkoliv byly válečky slepeny vazelínou, musel jsem dávat velký pozor aby někam nevyskočily.
Upravil Horacio dne 21.03.2022 07:49
Zdravím vás, tak bych měl taky jeden dotaz k zadnímu převodu. Odešlo mi po 230 tis/km velký ložisko a jak už tam byla asi vůle vymačkala se mi podložka pod kuželíkových ložiskem a z manuálu jsem vůbec nepochopil jak změřit tloušťku nové podložky . Jak se doměřim správné tloušťky nové podložky ? A nebo byl by tu někdo kdo mi to vymezí až mi přijdou ložiska ?
Ta vymezovací podložka se volí tak, aby v soukolí byla vůle při otáčení. Nelze to jednoduše jen tak někde změřit.
Pokud budeš laborovat s podložkou pod kuželíkový ložisko, tak by jsi měl správně taky prověřit vymezovací podložky pod velký ložisko na vytvoření předpětí po utažení víka převodu.
Vycházím z toho, jak je to napsaný v servisním manuálu. Jednou jsem to dělal, ale bez zkušeností, nářadí a potřebného materiálu je odvážné se do toho pouštět.
Horacio napsal:
Ta vymezovací podložka se volí tak, aby v soukolí byla vůle při otáčení. Nelze to jednoduše jen tak někde změřit.
Pokud budeš laborovat s podložkou pod kuželíkový ložisko, tak by jsi měl správně taky prověřit vymezovací podložky pod velký ložisko na vytvoření předpětí po utažení víka převodu.
Vycházím z toho, jak je to napsaný v servisním manuálu. Jednou jsem to dělal, ale bez zkušeností, nářadí a potřebného materiálu je odvážné se do toho pouštět.
Jasně už to chápu jak na to, ono to nebude těžký změřit tu vůli v ozubení pokud se povede vymyslet ten přípravek, pak už jen měřit a zkoušet různý tloušťky podložek, protože asi nebude přímá úměra v tom o kolik dám tenčí podložku o tolik se zmenší vůle v ozubení. Vymezení velkého ložiska po vymezení vůle v zubech je jasný . Zkusím to vymyslet a když to nepůjde doufám, že mě Servisak nepošle do háje
Upravil svobodakT dne 23.03.2022 10:49
No doufám že to nikdo z borců co to umí nečte
Doporučuju všechno odmastit, tak se ty vůle líp poznají.
Já to dělal bez přípravku, upnul jsem koncový převod na frézku a talířový kolo jsem jemně dotlačil vřetenem tak, by s kolem šlo otáčet a aby kuželíkový ložisko pěkně sedělo. Vůli jsem měřil indikátorem na velkým průměru talířového kola. Pokud ale 100% nezaaretuješ pastorek proti otáčení, tak naměříš tak leda prd.
Důležité je, že po smontování tam nějaká vůle v zubech zůstala. Kdyby nebyla, tak si myslím, že je něco špatně.
Upravil Horacio dne 23.03.2022 14:11
svobodakT napsal:
Zdravím vás, tak bych měl taky jeden dotaz k zadnímu převodu. Odešlo mi po 230 tis/km velký ložisko a jak už tam byla asi vůle vymačkala se mi podložka pod kuželíkových ložiskem a z manuálu jsem vůbec nepochopil jak změřit tloušťku nové podložky . Jak se doměřim správné tloušťky nové podložky ? A nebo byl by tu někdo kdo mi to vymezí až mi přijdou ložiska ?
Hele, to se mi nezdá. Ta vymezovaci podložka pod kuželíkovým ložiskem je stažená vnitřním kroužkem toho kuželíkového ložiska, který je na hřideli s přesahem. Samotné kuželíkové ložisko je volné, takže ani když budeš mít na hřideli vůli kvůli velkýmu ložisku, tak není důvod, aby se vnitřní kroužek kuželíkového ložiska, potažmo ta vymezovaci podložka pod ním jakkoli "kinklila" a vymačkala se. Ten vnitřní kroužek na hřídeli sedí?