Tak to je ta nejhezčí jedenáctistofka kterou jsem kdy viděl!
Hned druhá je ta Bohumilova....
Čí je ta modrá???
No, kdyby jsi mi napucoval Bobše, tak by se ti třeba taky líbil
Bystřo, tvé samolepky již vzaly za své, nahradily je mé, ale už jsem si na kufry zvykl a dokonce je zvládám nandat a sundat SÁM. A givinu jsem prohnal šroubem, abych jí neztratil.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
k těm dotazům ohledně pevnosti a padání s kufry Begr... Musím uznat, že vydrží oprvadu hodně! Až se nějak dokopu tak sem hodím foto kufrů po pádu, jejich opravu a nějaké malé info.
Jinak kamarád s nimi zavadil na dovolené o skálu a jednou jej to dokonce zastavilo na "fleku" a motorku otočilo o 90 stupňů... Naštěstí se nic nikomu nestalo. Jen jsme potom porovnali držáky a malinko kufry, ale stát se to se zegou tak je z toho harmonika. Ale rovnali jsme ty kufry až večer, když na to byl čas. Moto bylo po pádu normálka pojzdné.
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
SPEEDY napsal:
Jinak kamarád s nimi zavadil na dovolené o skálu a jednou jej to dokonce zastavilo na "fleku" a motorku otočilo o 90 stupňů... Naštěstí se nic nikomu nestalo. Jen jsme potom porovnali držáky a malinko kufry, ale stát se to se zegou tak je z toho harmonika. Ale rovnali jsme ty kufry až večer, když na to byl čas. Moto bylo po pádu normálka pojzdné.
V tom případě jsi sám právě sdělil, že ZEGY jsou lepší, protože se deformují samy, místo, aby přenášely deformace na nosič, případně do motorky.
Jsem tedy rád, že mám ZEGY, od toho ten kufr je, aby se deformoval a pak sis ho vyklepal.
No nevim, pro me je z toho dulezita informace ze normalne mohl jet dal, coz by s prorazenym, roztrzenym, znicenym kufrem nemohl. Ja zatim zkusenost se Zegy ani Begr nemam, ale origo ADV kufry vydrzeli taky nespocet padu a bez jakekoli znamky pozkozeni. Ale kamos mel kufr nejakeho garaznika a normalne ho rozparal o nejaky patnik, a ani skoro to necitil, natoz aby motorka zmenila smer.
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Tak to je ta nejhezčí jedenáctistofka kterou jsem kdy viděl!
Hned druhá je ta Bohumilova....
Čí je ta modrá???
No, kdyby jsi mi napucoval Bobše, tak by se ti třeba taky líbil
Bystřo, tvé samolepky již vzaly za své, nahradily je mé, ale už jsem si na kufry zvykl a dokonce je zvládám nandat a sundat SÁM. A givinu jsem prohnal šroubem, abych jí neztratil.
musíš to dělat jak v F1,žena si veme stopky a ty budeš nasazovat a sundávat až do úplného zblbnutípak už ti to pude samo
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
SPEEDY napsal:
Jinak kamarád s nimi zavadil na dovolené o skálu a jednou jej to dokonce zastavilo na "fleku" a motorku otočilo o 90 stupňů... Naštěstí se nic nikomu nestalo. Jen jsme potom porovnali držáky a malinko kufry, ale stát se to se zegou tak je z toho harmonika. Ale rovnali jsme ty kufry až večer, když na to byl čas. Moto bylo po pádu normálka pojzdné.
V tom případě jsi sám právě sdělil, že ZEGY jsou lepší, protože se deformují samy, místo, aby přenášely deformace na nosič, případně do motorky.
Jsem tedy rád, že mám ZEGY, od toho ten kufr je, aby se deformoval a pak sis ho vyklepal.
Jen pro doplnění, po takovéto ráně by ZEGY nejspíše odlétly z držáků, jsou na to ty puky dělané, čili by se moc poškodit nemusely.
Pak je taky hrozně důležité, jak jsou kufry plné, to má taky zásadní vliv na to, jak vydrží.
Upravil stepan dne 29.06.2011 09:59
Nemíním se zapojovat do téhle diskuze, protože to nikam nepovede (jako asi už 10x v minulosti)...
Ať si každý jezdí s tím co chce a vychvaluje co chce. Já tady nemám žádné lidi, kteří pro nás dělají "marketing" a nepíšou, že by "tohle značka xxx určitě nevydržela".
Každopádně s originál kufry Zega mám najeto hodně a ty kufry jsou legendární třeba i proto, že jsou hodně lehké a snadno opravitelné na cestách. Vyrobit kufry ze 4mm duralu umí každý. Nejmenovaný český výrobce má skvěle vypadající kufry, které vydrží náraz padákem druhé motorky v rychlosti cca 50km/h bez poškození. Sice se zdeformují nosiče a utrhne podsedlovka, takže výsledná škoda je daleko větší než výměna kufru ale kufr zůstal prakticky nepoškození (jen mírně prohnutý). Co je lepší? Konkrétně u GS boxerů jsou podsedlovky docela problém, spousta, opravdu spousta 1150GS jí má po pádech minimálně zkříženou. Já měl na 1150GSA originál adventure kufry BMW, ty byly taky docela masivní (až na totálně ****ní panty z plastu) a taky jsem jí zkroutil do vrtule, byť jen o pár stupňů ale bylo to zezadu vidět. Horší je, když rám praskne. A právě tím, že kufr náraz neabsorbuje ale přenese ho dál, tak ta energie musí někam jít a jde do té podsedlovky. Takže co je lepší? Správný kufr má být kompromis váhy a pevnosti ale měl by při určité energii fungovat jako deformační zóna, protože se dá snadněji opravit. Čím je ten kufr složitější, tím hůř to půjde. Zegu tady máme na ukázku jako odpadkový koš v prodejně, je to 38l která byla prakticky lichoběžníková po saltu Martina Zounara v Maroku. Za hodinu a půl byl kufr marockým mechanikem (věk asi 15 let) opravený do té podoby, jak stojí u nás. Všechno vyklepal a dno zanýtoval. Víko odletělo a nebylo mu vůbec nic. Vůbec první Zegy co jsme měli jsme v roce 2004 opravovali po nárazu do skály kamenem, protože jsme v poušti neměli kladivo. Taky to šlo. Ale jak říkám - je to každého věc a vím, že třeba ZegaPro jsou o hodně pevnější ale amatérsky na nějaké náročnější cestě v zemích třetího světa mnohem hůř opravitelné. Ty kulaté (nebo trojůhelníkové) rohy, hrany a další konstrukční prvky, které zvyšují pevnost, jsou pak složitější pro opravy a taky je to těžší. Malé 30l kufry na lehké motorky váží jen 3kg a to je fakt lehoučký, když se vezme, že mají zavírání do masivního profilu.
Nicméně ani po letech zkušeností bych nenapsal, že kufry jiné značky tohle nevydrží nebo něco takového.
Takže tak..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Souhlasím, kufry mají být kompromis pevnosti a váhy. neměly by držet za každou cenu, aby udělaly více škody na motorce a zase by neměly upadávat na počkání...
Ale to je polemika na hodiny, bo každý pád je jiný, neopakovatelný...
Když je vůle, cesta se najde
Vsechno ma pro a proti, mel jsem Zegy a skoro po kazdym padu byly nejak poniceny,pak jsem mel Grave a ty vydrzeli vsechno,s ramem se nic nestalo,Tezko rict jak by to bylo pri vetsim padu. Zegy jsou fakt lehky,ale proriznout je o sutr jde celkem snadno,Grave ani nahodou to samy asi Begr. Zaklad je nepadat
Aktualne 1250 GSA HP
jak píše lipan, je to nekonečná diskuze
jezdíme s kolegama - já Zegy a dva maj BigHusky.
Padáme jen málo a spíš do bahna, tak každej 3-5 pádů za 10 dní na UA a RO.
Husky jsou netknutý i po letošní otočce o pařez, já Zegám vždy po dovolený dávám původní tvary, ale jde to velmi snadno.
Co je lepší si netroufám říct
říkám si hurikán