Ale nastavení předstihu se dělá že das píst do HU na uchylkoměr a pak na přípravek a nastavuješ hallem a ne že měříš odpor potenciometru na levé klapce
Upravil servisak dne 04.01.2016 19:43
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Budu měřit odpor potenciometru pod sedlem, kterým se steluji emise. Bohumil mě napsal hodnoty které má on. Já zmerim,kolik tam mám já...predstih měřit nebudu.
Tak zme se konecne domluvili... napred to nastartuj a poslechni motor, pak to zmerej at vis kolik tam bylo a natoc tech 0.83 kiloomu, nastartuj a poslechni jesi nebude tarokovat...jesi pude lip tak pak jen cekat na pocasi a otestovat za jizdy...muzes to doladit i pri nastartovane moto ale toc stim pomalicku je to strasne citlivy...pak to chce ale stejne projet....nejlip na emise...
Kupredu spatki ni krok...
Kaiserr napsal:
Kdybych jezdil kolem 5 litrů,tak to by byla paráda. Vypadá to,jako by motorka jela v jednom režimu a bylo jí jedno jestli za ní člověk tahá nebo jede pohodu. Já myslel,že nouzový režim je až u 1150 nebo se mýlím.?Potenciometr by měl být v pohodě. Motorka by měla být dobré sestelovana. Pan co to dělal se vyzná...sám má 1100.
pre tvoju informaciu - 1150 nemá žiadny núdzový režim.. dokonca ani 1200 OHC a DOHC ... pri LC neviem ako to je
live fast, die young be wild, have fun
Tak jsem to včera promeril a hodnota 0.94. Stocil jsem to na 0.83. Tak citlivé to nebylo. Motor běží dobře,ale snížil se mě volnoběh z 1100 otáček tak na 900. Dá se volnoběh trošku postelovat?
Da ale musis na podtlaky. Na kazde klapce je mosazny sroubek tak je lehce utahni a 1.5 otacky povol a pak to chce doadit
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Ano, a napred je vysroubuj a ocisti.O krouzky na nich trochu mazni vazelinkou nez je tam das.musis to pak ale napichnout na budiky nebo slauchvahu na spodu vstrikovace jak sou ty gumovy spuntiky.
Kupredu spatki ni krok...
1) seridit ventily
2) seridit bowden "sytice", vule cca 1 mm
3) seridit bowden plynu u rokujete, vule cca 1mm, u klapek cca 2mm
4) povolit uplne dorazovy sroub klapky na strane potenciometru (vlevo) aby se nedotykal dorazu
5) nastavit potenciometr na napeti 0.075V (pin 1, ten nejdal od valce) pri zapnutem zapalovani (nestartovat!)
6) dotahnout sroub dorazu klapky tak aby na potenciometru bylo napeti cca 0.35-0.37V
7) dotahnout obtokove srouby (mosazne) a povolit je o 1.5 otacky (oba presne stejne)
8) nastartovat a doladit dorazovy sroub klapky (na druhe, prave strane, tam kde neni potenciometr) tak aby byly podtlaky stejne
9) seridit obtokovymi sroby volnobeh na 1100ot/min (+/-50ot) tak aby byly podtlaky stejne. teplota motoru by mela byt cca "5 dilku" na teplomeru
10) seridit podtlaky pri cca 3500ot/min tak ze otocime plynem na pozadovane otazcky a ty drzime, pokud se podtlaky ani po chvili nesejdou tak musime na jedne strane seridit bowden plynu u klapky. a to tak ze ubirame nebo pridavame (pouze na jedne strane) tak dlouho az mame podtlaky stejne i pri cca 3500ot/min.
11) tot vse, a bacha, vse delame na cca "5 raficek" teplomeru! kdyz to prehrejeme, dame si chvilku pauzu.
Zmerit potenciometr jde tak, ze vezmete izolovany tenky dratek, konce odizolujete v delce cca 1cm a sundate konektor potenciometru. dratek vlozite do kontaktu ktery je nejdal od valce a konektor zase zastrcite do potenciometru tak aby dratek mel stale kontakt. na druhy konec pripojite kladny (obvykle cerveny) fous voltmetru a zaporny pripojite na kostru. zapnete zapalovani (ale nestartujte!) a voltmetr a merite. mirne povolte dva srouby drzici potenciometr a lehkym klepnim otacejte potenciometrem az doshnete pozadovaneho napeti. oba srouby utahujte opatrne a stridave. pokud si napeti pri utahovani rozhodite, opakujte znova. take je dobre zkusit parkrat vytocit plyn a pustit ho. napeti nebude vzdy uplne stejne, ale je trebanajit co nejlepsi "stredni" hodnotu. rozsah voltmetru je treba nastavit co nejnizsi, merime napeti do 1V. jo a merene napeti je stejnosmerne, to aby jste se nepokouseli merit na stridavy rozsah...
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Není lepší se na body 4, 5 a 8 raději vybodnout??
A obtokový šrouby je dobrý prvně vyšroubovat, očistit, zkontrolovat stav "O" kroužků, klidně trošku máznout vazelínou a teprve zašroubovat na doraz, 1,5 ot vyšroubovat atd
milosch napsal:
Není lepší se na body 4, 5 a 8 raději vybodnout??
A obtokový šrouby je dobrý prvně vyšroubovat, očistit, zkontrolovat stav "O" kroužků, klidně trošku máznout vazelínou a teprve zašroubovat na doraz, 1,5 ot vyšroubovat atd
Když máš jistotu, že to nemáš kompletně rozyebané, tak máš pravdu, že je zbytečné ladit potenciometr.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
milosch napsal:
Není lepší se na body 4, 5 a 8 raději vybodnout??
A obtokový šrouby je dobrý prvně vyšroubovat, očistit, zkontrolovat stav "O" kroužků, klidně trošku máznout vazelínou a teprve zašroubovat na doraz, 1,5 ot vyšroubovat atd
Když máš jistotu, že to nemáš kompletně rozyebané, tak máš pravdu, že je zbytečné ladit potenciometr.
Napětí 0,36 V na potenciometru ano, to lze nastavit jednoduše. Spíš bych, bez demontáže saní, vůbec nehrabal do dorazových šroubků klapek No vlastně, já bych na ně raději nehrabal ani kdybych měl to sání sundaný.
milosch napsal:
Není lepší se na body 4, 5 a 8 raději vybodnout??
A obtokový šrouby je dobrý prvně vyšroubovat, očistit, zkontrolovat stav "O" kroužků, klidně trošku máznout vazelínou a teprve zašroubovat na doraz, 1,5 ot vyšroubovat atd
Když máš jistotu, že to nemáš kompletně rozyebané, tak máš pravdu, že je zbytečné ladit potenciometr.
Napětí 0,36 V na potenciometru ano, to lze nastavit jednoduše. Spíš bych, bez demontáže saní, vůbec nehrabal do dorazových šroubků klapek No vlastně, já bych na ně raději nehrabal ani kdybych měl to sání sundaný.
Ja to taky nedelam...ten navod jsem mel v compu. Nejsem autor, mel jsem ho ulozenej,az bude nejhur-neco jako navrat do tovarniho nastaveni. Za 130tis km do toho nebyl krom serizeni klapek s pomoci podtlak.budiku duvod stourat.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tak na serizeni nejsem vybaven...nechám to udělat. Byl bych vděčný,kdyby mě ještě někdo změřil odpor na potenciometru pod sedackou jako to udelal Bohouš. Bohouš nemá origo vyfuk. A kdybych měl hodnotu z origo výfuku,bylo by to super. Aspoň bych měl hodnoty k porovnání.
Ahoj,tak jsem se včera dostal na emise a byl jsem zhrozen...místo 1,5 CO tam mám 10 na volnoběh. Evidentně bohatá směs. Když jsem to chtěl poladit šroubkem pod sedlem vůbec se hodnoty neměnily. Ale když změřím na potenciometru odpor tak se mění. Tak funkční bude. Ale už mě vůbec nenapadá,co by tam mohlo být špatné,že mašina má tak bohatou směs...nějaké nápady?
Kaiserr - velká pravděpodobnost, že máš vadný ten CO2 potenciometr pod sedlem. Ideální je zajet na emise, odpojit z něj konektor kabeláže, připojit do konektoru "měřící odporovou dekádu" a nastavovat si odpor sám, pomocí "odporové dekády". Jestliže se hodnoty CO2 změnou hodnoty odporu budou měnit, máš jistotu, že je potenciometr "po smrti" a zároveň si potom můžeš doladit dekádou přesnou hodnotu odporu, kterou budeš potřebovat. Potom můžeš celý CO2 potenciometr vyhodit a dát tam přesný odpor za pár Kč.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...