Sedíme na kafi ráno před hotelem, platíme v rychlosti a sedíme u včerejších lavic, teď je ale mokro ranní rosou, počasí pošmourné, déšť na spadnutí, ale zatím neprší. Po kafi vyrážíme.
Doc přiložený následující obrázek:
[177.78Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[166.61Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nepromoky sice nepotřebujeme, ale cesta je mokrá a nebezpečná díky napadenému listí. Místy vynikající asfalt, místy záplatovaný, každopádně cesta kolem jezera je krásná.
Doc přiložený následující obrázek:
[161.67Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:36
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[179.27Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Když se dostáváme do samotného sedla (s tolika klasickými fotkami - zelené stráně s klikatou silnicí), je pošmourno, místy mlha a místy jasno a zima. Je trochu tajemno díky tomu, jak se mlha převaluje po kopcích. V každém případě jde o hezký kus cesty, na druhou stranu (a nenapadejte mne za neskrovnost) nejde o něco, co jsme ještě neviděli. V Alpách je to ve všech možných barvách. To říkám proto, abychom z Fagaraše nedělali něco víc, než je. To co Alpy samosebou neposkytnou je ta upřímnost těch vesnic. Zaostalost v rumunských vesnicích je pravá a to samé (předpokládám, nebyl jsem tam) je asi i na Ukrajině a dokresluje to tento styl, který se určitě liší od Alpského turistického průmyslu. Já mám na mysli Fagaraš jako přírodu. je to velmi pěkné, ale nepřeceňuji to. Nahoře si dáváme kafe v jedné horské hospodě. Je kolem 8C, takže jsme docela nabaleni a zapnuti až ke krku a kafe pijeme vevnitř. Nosím triko, jakékoliv motoristické nebo lyžařské, nad tím windstopper a na tom bundu R2P, zatím to stačí. Uvidíme co bude dál. ale logicky jsme nahoře a jak budeme klesat, mělo by se oteplit, navíc je ještě docela brzo, kolem jedenácté. Končíme kafe a odjíždíme dokončit ten jiho-severní průjezd, čili tu 7C cestu.
Klesáme a po pár kilometrech jsme na rozcestí s E68, doprava je město Fagaraš a dál Brašov, my se dáváme doleva na Sibiu, protože máme v úmyslu projet trasu Sebes - Alba Julia potom nepříliš známým průjezdem Bihor a dostat se co nejdál tak, abychom se blížili pohraniční Oradea po okreskách od jihovýchodu. Někde tam přespíme, ještě nevíme až kam dorazíme.
Doc přiložený následující obrázek:
[194.4Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:39
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Projíždějíc Sibiu hledáme lékárnu na mé čočky, ale marně, zrovna tak banky všechny zavřeny, ale nevadí, zatím ještě máme nekolik málo peněz, co nám vyměnil motorkář v Calafatu. Zastavujeme u velké moderní benzinky Lukoil (je nám sympatická díky názvu, takhle podobně začíná naše příjmení). Bereme benzín na kartu a v male myčce-opravně hned vedle mi dávají jeden šroub do držáku touratech který se vyklepal a celé GPS se třese. Než se najde ten správný šroub bavíme se s místními. Všichni obdivují naše boxery a odvahu jet tolik kilometrů na motorce, ale to jsme všichni už zažili mockrát, ale pro Nikolu je to nové. Jako mlaďoch zatím spíš v životě dává a snaží se zasévat zrní, než aby již sklízel ovoce, než aby ho někdo chválil. Zatím je ve fázi přípravy na život, kde se cíle teprve dobývají a najednou ho někdo chválí jakoby zdolal Everest. Vidím jak mu to dělá očividně dobře a jak se trochu naparuje, ale nevadí, nechávám to, protože od jezdecké nepozornosti v Bulharsku se drží doslova na výbornou. Je soustředěný, precizní v jezdecké stopě a dokonalý v rozhodování kdy předjíždět a kdy ne. Jsem jím velmi příjemně překvapen a řídit v Rumunsku není lehké.
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:42
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Hlavní tahy v Rumunsku připomínají cesty v Česku před dvaceti lety, ale s dnešním počtem automobilů. Hradec Králové - Chlumec n/Cidl. - Poděbrady - Praha v pracovní den a po staré silnici, bez dálnice. To je normální frekvence na rumunské silniční síti. Docela děs. V podstatě není možné předjíždět díky hustému provozu odnaproti. Prostě jedeš v koloně aut a náklaďáků, občas se pro motorku naskytně škvíra, tak toho využíváme, ale spíš jako léčbu nervů a aby bylo řízení pestřejší než že bychom získali něco na průměrné rychlosti. Naštěstí po Sebesi a hlavně když odbočíme na Julia Alba (nebo Alba Julia, vždyť je to jedno, Bílá Julie nebo Julie Bílá) se provoz menší. Do Julie není možné se dostat díky objížďce (konstrukce mostu) a tak nás tahají oklikou v mírném dešti asi třicet kilometrů navíc. nakonec projíždíme Bílou Julií a chytáme tu správnou okresku která nás povede do hor. Máme teď dobrý rytmus a velmi dobrý čas. Je teprve dvě odpoledne a máme za sebou dnešní Fagaraš a velmi brzo se blížíme druhému horskému průseku. Logicky ho projedeme v pohodě na světla a dorazíme až někde ke hranicím. Tam přespíme a další den brzo do Budapešti na prohlídku města, máme tam zamluvený ten hotýlek v centru.
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:43
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Asi tak dvacet kilometrů za Julia Alba zastavujeme u jednoho občerstvení, abychom si dali kafe a cigáro a pak máme v úmyslu dát naráz co nejvíc to půjde. Ale jsme velmi spokojení s dnešní nedělí. Zatím nám to odsejpá a máme moc dobrou náladu. Navíc, provoz ustal, dostali jsme se opět do přírody, slunce se trochu prodírá a máme před sebou určitě zajímavé sedlo. Někdo tady z fóra mi ho doporučil, tak jsme ho zařadil do programu, spíš než frekventovanou štreku Brašov - Cluj. Sesedáme z motorek, zapaluji si cigáro a chci objednat kafe, když přichází Nikola se sklopenou hlavou:
"Co je?"
"Ale......, průser..."
"Co se stalo, říkej!"
"Ledvinka, moje nová ledvinka, nemám ledvinku"
"Jak, nemáš ledvinku...jak to myslíš?"
"No nemám, ztratil jsem ji, asi někde upadla"
"To je blbý, a co jsi měl uvnitř?"¨
"No všechno, papíry od motorky, pass, občanku, peníze, zelenou kartu, 500 Euro co jsi mi dal, abyl nebyl na cestě s prázdnou kapsou pro případ potřeby, no prostě všechno, i ty tvoje náhradní klíče, co sis dal ke mně"
"Tak to jsme opravdu v prdeli!"
Upravil Doc dne 16.05.2011 11:50
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Co teď? Jak to řešit? Ptáme se paní v občestrvení a dává nám telefon na policii. Mluvíme s policajtkou s oxfordskou angličtinou, dělá to na mě dojem, že se hodně věcí v Rumunsku již změnilo a vysvětluji ji situaci a problém. Dává mi jasný pokyn, abych zůstal na místě, že se vše vyřeší, ještrě jednou si nechala vysvětlit od domorodkyně, kdeže se nacházíme. Já nabyl optimismu, tak profesionální jednání jsem nečekal, určitě by se mi takového nedostalo ani v Řecku ani v Česku. OK, počkáme, nějak se to vyřeší. Asi jsem čekal helikoptéru v následujících minutách, ale pořád nic. Dokonce ani auta. Abych vás nenapínal, modernizace služeb v Rumunsku prožívá revoluci, ale zatím se dorazila pouze první část, nábor cizojazyčné dispečerky. Po asi hodině a půl dorazil jeden Rumun, který (díky románskému původu rumunštiny) se snažil vyžbleptat alespoň pár italských slov. To moc nepomáhalo. Moje trocha latiny z vejšky a to že jsem celkově polyglot nám dovolily, že jsme pochopili, co vlastně Rumun chce. Nechce nic, nemůže nám pomoci, přijel pouze vzít naše nacionále a víc nic. A co teda budeme dělat, nedáš nám nějaké provizorní papíry? Nedá, jsme cizí státní příslušníci, musíme se obrátit na naši ambasádu. Do prčic, to jako máme jet zpátky do Bukurešti? Teď, když jsme na výjezdu z Rumunska? Ale nemáme jiné řešení. Kde hledat ledvinku? Naposledy ji měl v benzince v Sibiu, když jsme opravovali držák na GPS, pamatuje si, jak si připínal při odjezdu. Dál jsme zastavili až teď, ale mezitím proběhly tři hodiny a dvěstě kilometrů. Není to jako když jdeš od zastávky autobusu směrem domů a koukáš dolů, protože někde na zemi musí být ta peněženka, co ti vypadla. Tady hledat jak? Dvěstě kilometrů?
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:48
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Jsme zoufalí a nemůžeme dělat nic jiného, než jenom jet zpátky jako debi/*ové do Bukurešti na ambasádu. Ale to je zdržení a náš harmonogram ve napěchovaný a vlastně nemůže doznat velikých změn. Co teď? No co teď, co se ptáme, copak máme na vybranou? Nemáme...bohužel. Přes rodinu v Řecku sháníme hotline číslo ambasády v Bukurešti a milá paní nám popisuje zbůsob vystavení nových provizornich dokladů, není to vůbec jednoduché... Vyrážíme asi okolo čtvrté zpět na Bukurešť. Nejenom jsme čekáním na místě absolutně nic nevyřídili, stálo nás to navíc dvě hodiny čekání a sepisování s rumunským policistou. Od rána jsme neměli nic v puse, kromě kafe, cigaret a nějaký preclík teď v tom občerstvení. Směrem na Bukurešť je černě zataženo, máme hlad, nemám roztok na čočky, nemáme ještě vyměněny lei, je pořád neděle a banky zavřeny. Vyrážíme. Tu samou debi/*ní cestu mezi Sebes a Sibiu absolvujeme opět zpět. Stejným způsobem nebezpečná. Zastavujeme pro jistotu v benzince Lukoil, kde jsme před pěti hodinami tankovali a opravovali GPS a je to poslední místo, kde jsme viděli ledvinku. Bohužel nenašli nic, říkají. Pro jistotu Nikola nechává na benzince svůj mobil, nikdy nevíš... Stavujeme se i na hlavní policejní stanici v Sibiu, někdo něco našel, odevzdal, předal? Nikoli, odpovídá mi opět dokonalou angličtinou jeden policista. Ale teď už se nenechávám nalákat dobrou výslovností, vím že skutek utek. Po špatném úseku Sebes - Sibiu následuje daleko horší Sibiu - Ramnicu Valcea. Cesta se klikatí přes sto kilometrů podél řeky, ale díky velmi hustému provozu nedělního podvečera a hlavně díky naší sražené psychologii nevnímáme krásy, ale chceme to projet co nejrychleji. Dorážíme do Ramnicu Valcea, a pokračujeme na Pitešti, odtam to bude jednoduché díky dálnici. Do Pitešti dorážíme již za tmy a na dálnici vjíždíme za průtrži mračen.
Doc přiložený následující obrázek:
[178.72Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:51
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Čerpáme benzín ve velké benzince na dálnici na kartu, leje jako z konve, nedá se jet ani autem, všichni zastavují někde na kraji nebo na benzinkách. Toto je druhá, ta první neměla možnost nákupu na kartu a peníze nám již došly. Leda na kartu tedy. Dáváme v průtrži mračen možnost nechat si vysvětlit od paní z ambasády, jak to teda je s vystavením nových dokladů. Postup je tento: musí být doklady ukradeny, aby bylo možno vystavit nové, jinak se čeká, zda je někdo nenalezne. Krádež se dosvědčí naší ambasádě příslušným papírem s policejního úřadu, kde krádež nahlásíme. Až budeme mít tento papír, můžeme zažádat ambasádu vydání náhradních papírů. Ale ambasáda se ptá také domů do Řecka. zda nejsme hledaní apod., čili to chce i odsouhlasení z matěřské země, což někdy může trvat i dva dny!!!! No a jak zařídíme papír od policie, že nám ukradli ledvinku, když jsme před pár hodinami nahlásili, že jsme ji ztratili? Nemůže nám pomoci paní z embassy hotline, ví jenom, že poblíž ambasády v jedné policejní stanici je možné to nahlásit a nedělají moc cavyků, celkem to prochází.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Mně se to ale zdá dost těžké, dostat zítra ráno (pondělí) papíry nové a začínám hledat jak přízpůsobit harmonogram a také jak nějak uspíšit celou proceduru. V lednu jsem operoval jednu velmi těžkou zlomeninu na stehenní kosti (komplikovanou tím, že zlomenina zasahovala až do totálky kolene, dělané tři roky předtím - fractura hyperdiacondylia), takových rarit není moc, neexistuje paušální způsob, jak na to, musí se improvizovat na místě. Pacientka měla naštěstí moc dobrý průběh a její syn je diplomatem kariéry a nedávno se vrátil z nějaké ambasády a byl zařazen do diplomatické služby premiéra. Jedná se 36letého kluka, který začíná kariéru, nikoli o zaběhlého starého kozáka. Přesto jsem mu volal, abych nějak pomohl situaci postranním způsobem. Telefon vyzvání, ale Jakub to nezvedá. Je devět večer, jsme bez peněz někde v Rumunsku na dálnici, hlad, žízeň a hlavně nejistota, co dál. Za chvíli, zatímco kouříme a čekáme až trochu přejde průtrž zvoní můj telefon. Neznámé číslo, ale velmi dlouhé číslo. Volá Jakub, nachází se ve Washingtonu s premiérem Papandreu, úplně jsem na to zapomněl, že náš premiér je v Americe a Jakub by mohl být v doprovodu. Vysvětluji mu situaci. Chápe, posnaží se. Pošli mi, říká, esemeskou čísla a jména lidí z ambasády co jsi mluvil. Zítra koukej sehnat ty papíry o krádeži z nějaké policejní stanice a uvidíme. Aspoň tak, určitě budou na ambasádě trochu méně komisní, třeba i shovívavější...
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:55
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Pokračujeme ve velkém lijáku až do Bukurešti. Nikola se drží, i když v tom lijáku má strach. Vysvětluji mu, že průchodnost gum i v těžkém lijáku a kalužích je vynikající a snížená viditelnost v noci v lijáku ho nesmí strašit. Nečekáš auto odnaproti, v podstatě jedeš sám a pokud jseš skoro v levém pruhu (samozřejmě i kontroluješ zrcátka pro rychle se blížící zezadu auto), nemáš se čeho bát. Stodeset nebo stodvacet je normální rychlost, protože zatáčky jsou velice povlovné, uzpůsobené na daleko vyšší rychlosti, takže jediné nebezpečí je odstavené a neosvětlené vozidlo, jinak nic. Srovnává si to v hlavě, přizpůsobuje se tomu a statečně následuje. Je to pro něj škola se vším všudy. Od rána jsme v sedle, od Fagaraše přes vystrašenou dálnici s lijákem, zkouší všechno. Dorážíme do Bukurešti. Déšť slábne, ulice prázdné, je nějak před půlnocí. Na předměstí zahýbáme podle první tabule na hotel při cestě, platíme a jdem na kutě. Naším jídlem za celý den oříšky a rozinky od Panagiotise ze Sofie a preclík ve Alba Julia. Roztok na čočky nemám, další noc s čočkami na očích, abych to nepřehnal a neuhnal si zánět spijivek, to by nám tak chybělo. Na pokoj v hotelu vycházíme ještě nabaleni do nepromoků, rozprostíráme po pokoji mokré věci, aby se usušily co stačí. Jdeme spát unavení a neklidní co bude zítra.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Vstáváme brzo, doslova vypleňujeme ranní snídani, parta přeborníků amerického fotbalu by toho snědla méně, ale nám je to fuk, co si myslí. Nacpáváme si břicha, vždyť jsme bez hotovosti a nevíme co bude dnes. Směrem k řecké ambasádě je na cestě jedna velká, centrální stanice policie. Stavujeme se tam. Dochází k protahování, musíme čekat na jednoho, co bude mluvit anglicky. Ten nakonec přichází, ale chce případ opravdu vyšetřovat, musíme popisovat, jak jsme lelkovali kolem mašin a najednou někdo sebral ledabyle položenou ledvinku a utíkal. A kde to bylo, na kterém místě. A bylo to před tím velkým nadjezdem nebo za ním? Protože jestli to bylo před, tak to je jiná prefektura, které patří ta oblast a musíte se obrátit na jinou policejní stanici. Uf. Utekli jsme s výmluvou, že ano, že jedeme na místo činu upřesnit, do kterého policejního okrsku ten chodník patří a vypařili jsme se. Provoz v ranní Bukurešti je ne-před-sta-vi-tel-ný. Ani na motorce nelze projet mezi auty, je beznadějně pomalý provoz a to jsme z Atén drzí a otrkaní řidiči a umíme mít lokty, ale tady prostě není místo ani na motorku. Horko težko se dostáváme k ambasádě, přestože je to podle GPS asi kilometr a půl. Neskutečné. Když parkujeme před ambasádou, říkáme si, že jsme vlastně nezvládli vůbec nic, žádný papír od policajtů nemáme, kdo ví jak se bude teď situace vyvíjet.
Upravil Doc dne 16.05.2011 16:58
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ale na ambasádě měli pro nás připravenou dobrou atmosféru. Jakubova intervence platila. Vysvětlili jsme proč nemáme papír o krádeži od policajtů a jak je těžké a hlavně časově náročné pro nás tahat se po všech možných policejních stanicích... Najednou stačilo, že jsem já udělal čestné prohlášení, potvrzujíc, že zdepřítomný mladík je opravdu můj syn s těmito nacionálemi. Vyplněno plno formulářů, utíkejte udělat fotky na provizorní pas. Jdeme na blízké náměstí, naštěstí nám foťák bere Euro, protože nemáme ani lei. Platíme, jdeme zpět na ambasádu. Je prý vše OK, teď se musí ještě počkat na konečné odklepnutí z Atén. Ambasáda musí dostat zelenou z cetrální policejní ústředny v Aténách. Faxem. A zatím nic nepřichází. A jak dlouho to může trvat? Prý různě, pár hodin až pár dní. A sakra! Z naší strany nemůžeme dělat již nic víc. Sedíme na venkovních schodech ambasády a kouříme. Musíme vymyslet plán, co dál, jaké máme alternativy. Je jasné, že já MUSÍM pokračovat, protože musím přivézt domů ty peníze. Přinejhorším se budeme muset rozdělit, Nikola počká v Bukurešti kolik bude potřeba a vrátí se sám do Řecka. Mám k němu již důvěru, je mu 22 let a včerejší den můžu považovat jako motocykletickou zkoušku dopělosti. A obstál. Já mám rezervy přinejhorším ztratit celý dnešní den. Nejzazší časový termín pro mne je zítřejší ranní telefon na ambasádu. Dorazil fax? Nedorazil? Tak ahoj Niko, já odjíždím směrem na sever, musíš se prokopat lehkým Bulharskem sám do vlasti.
Upravil Doc dne 16.05.2011 17:03
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
V tomto bodu bych chtěl vysvětlit, že mne do Česka hnala i jiná potřeba. Moje matka, vzor 42, haha, bourala před dvěma týdny na motorce. Teda na babettě. A dala si na hubu a natloukla rameno a má dokonce operovanou zlomenou klíční kost. Je dost vzácné operovat klíční kost, jenom výjimečně nějaké úlomky mohou poraňovat jisté "ušlechtilé" věci, které probíhají poblíž, jako je podklíční tepna a žíla, což jsou cévy velkého kalibru a není radno si s nimi zahrávat. Také brachiální plexus (čili svazek nervů, který jde od krku na horní končetinu) probíhá blízko. Prostě do telefonu jsem mámě říkal, ať se nenechá ukecat na operaci, ale v případě nebezpečí některých těchto citlivých cév nebo nervů to jinak nepůjde. Proto tedy nakonec operována a teď je třetí den doma a rád ji uvidím a potěším.
Upravil Doc dne 16.05.2011 17:05
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Proto abych se stihl včas vrátit do Řecka, ale mezitím dorazit do Česka, musím nejpozději zítra ráno odjet a to šupem. Máme rezervu tedy celý dnešní den, celý program asi bude potřeba překopat, Slovensko asi vynechat a prostě jen udělat tu návštěvu na liberecku a rychle dolů to Itálie a domů. Inu, za blbost se platí! Že byl kluk těžce zklamanej, to je jasné, vždyť místo vytouženého tripu s tátou by mu zbyl jen průjezd Bulharskem a poté potupný ústup z bitvy s ocasem mezi nohama a skopenou hlavou. V té chvíli jsem mu prozradil, že bohužel přijde o hlavní dar, ty hliníkáče, protože jak bych je asi převezl na jedné motorce. Když jsem mu prozradil i toto, viděl jsem, že má slzy na krajíčku. Takhle nějak blbě nám bylo asi dvě cigarety, bylo kolem desáté ráno a fax nikde, všechno jsme viděli černě a nemohli nijak korigovat.
Upravil Doc dne 16.05.2011 17:07
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Vysvětlili jsme i mamince Nikoly, mé bývalé manželce (dřívěji ne příliš činné a schopné v zařizování) na co čekáme. Ta měla shodou okolností také jakéhosi pacienta, který snad volal na tu centrální policii a urgoval, ať už to pomohlo nebo ne, najednou přichází paní z hotline a říká, že fax přišel už brzo ráno, ale že ho našli až teď, protože byl omylem zaslán do druhého patra. Můžete si myslet o patrech řecké ambasády v Bukurešti co chcete, ostatně já si myslím také, ale teď je to fuk. TEĎ MÁME FAX !!!! A během deseti minut i provizorní pas s fotkou!!!!!!!!!!!
Upravil Doc dne 16.05.2011 17:08
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Můžeme vyrazit! Byli jsme najednou tak dojatí, že Nikola štěstím opravdu brečel a já byl úplně naměkko. Najednou je všechno pozitivní, vždyť je teprve půl jedenácté ráno, máme před sebou celý den! Vyrážíme z narvané Bukurešti směrem na sever. Bez místních peněz, bez roztoku na čočky, ale načerpáno na kartu na výjezdu z města a najednou nám nic nevadilo. Co vlastně mělo být původně na programu a co a jak ztrácíme? Měli jsme včera jet průsmykem Bihor a přespávat okolo rumunské Oradey a dnes vyjet na přímý přesun do Budapešti a její prohlídka. OK, průsmyk Bihor ztrácíme, ale když to natáhnem vcelku až do Budapešti, v podstatě dohoníme harmonogram. Ano, měli jsme být v Budapešti nějak po obědě, zatímco takhle to bude podstatně později, ale nevadí, za zkoušku to stojí. Pokud to vyjde, pak to jediné to ztrácíme je průjezd Bihor, ale to dá oželet. Někde se najde na cestě nějaký ten pass navíc, abychom vyrovnali skóre. A tak jedem odhodlaně a neúprosně ukrajujeme kilometry. Bukurešť - Budapešť je hochu 800km, což není žádná sranda, pokud jednoduchých je jenom posledních 200 ze Szegedu. Jinak ostatek je po Rumunsku. Mít před sebou osmistovku Rumunska a Maďarska není sranda pro otrlé a zdatné jezdce ani v ideálních podmínkách, natož když je půl jedenácté a jseš provozem uvězněn v samém centru Bukurešti. Proto jsme jeli sice odhodlaně, ale uvidíme kam až to stihneme. Do Budapešti třeba ne, ale někam poblíž?
Upravil Doc dne 16.05.2011 17:11
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Dálnice do Pitešti uběhla v cuku letu. Přichází blbý úsek do Ramnicu Valcea. Nikolovi dochází benzín a benzinka nikde. Má posledních pár kilometrů, když se ptáme a říkají že je jedna velká OMV asi za 40km. To asi nezvládnem, říkáme si. Ale jedeme velmi úsporně, provoz ani nijak nedovolí. Úplně nasucho dorážíme k benzince. Nemáme peníze, ale berou karty. Naštěstí na této benzince brali karty i na jiné útraty jako kafe a jídlo, což neplatí všude v Rumunsku. Mají kartu jenom na benzín, shop je za hotové. Zde ale měli cokoliv. OK, Nikolo, plnou a dáme kafe a sendvič, protože oříšky od Panagiotise už skoro padly za vlast a jsme už přeroziňkovaní. Dáváme tedy kafe, sendvič a najednou zvoní Nikolův telefon. Zvedá ho a snaží se mluvit co možná nejpolopatičtější angličtinou, na jakou si může vzpomenout, ale přesto se asi nějak nemůže domluvit a najednou podává telefon nějakému inteligentně vyhlížejícímu mladému Rumunovi, co seděl opodál. Rumun mluví rumunsky, končí a překládá nám, že volal pan Tenanten a že má Nikolovu ledvinku. !!!!!!!!!!! Je řidič ve firmě Lukoil a včera ji našel hned za pumpou. Ledvinku uschoval, ale do konce jeho pracovní doby se nikdo neozval. Dnes ráno když dorazil na benzinku, řekli mu, že projížděli nějací dva motoristi směrem zpět na Bukurešť a prý postrádají tu ledvinku a naštěstí se stavili na benzince a nechali jedno číslo na mobil...... No a tak volám.... , říká pán. Nám spadla huba....
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic