sinta77 napsal(a):
Rokem výroby řídící jednotky to asi nebude. Před pár lety jsem měl r.v. 2001 a jezdil jsem 3,5 - 4,0 l/100km. Např. jsem jel po dálnici průměrně 130 km/h i se spolujezdkyní a třemi kufry a spotřeba byla 3,8.l /100km.
No kámo, měl bys to asi trochu přehodnotit - 130 po dálníci ve dvou s plnou polní ? A 3,8 litrů ?
to: MichalGS. Kámo, nemám co přehodnocovat. Ta spotřeba taková byla. Možná jsme měl dobrej kus, nevím... A nerad bych se bavil o tom jestli si umím spočítat spotřebu. Můžem o tom dyžtak pokecat v pátek u VeVise, jestli přijedeš.
Šinťa
sinta77 napsal(a):
Před pár lety jsem měl r.v. 2001[...]
Např. jsem jel po dálnici průměrně 130 km/h i se spolujezdkyní a třemi kufry a spotřeba byla 3,8.l /100km.
sinta77 napsal(a):
Kámo, nemám co přehodnocovat. Ta spotřeba taková byla. Možná jsme měl dobrej kus, nevím... A nerad bych se bavil o tom jestli si umím spočítat spotřebu.
Pane kolego, ujeté km sice zjistíte celkem přesně, ale není vůbec jednoduché přesně zjistit množství spotřebovaného paliva po ujetí pár desítek nebo i stovek km. To se dá se zanedbatelnou chybou určit až za dlouhou dobu, při opakovaném tankování, kdy se chyby v odhadu naplnění nádrže prakticky vyruší, a případná zbývající nepřesnost v řádu litrů (jednoho, dvou litrů) se dá zanedbat při nájezdu tisíců km.
Asi nikdo nezpochybňuje Vaši schopnost vydělit dvě čísla - to pravděpodobně umíte bezchybně. Jde ale o to, zda hlavně ten Váš čitatel měl správnou hodnotu - o čemž si dovoluji ve Vašem případě pochybovat.
Tvrdím, že spotřeba 3.8 l/100 km při průněrné (!!!) rychlosti 130 km/h a při plném zatížení a ještě s odporem vzduchu kolem tří kufrů je u F 650 GS nesmysl, a je jedno, zda jde o starší jednosvíčkový model (do r.v. 2003 včetně) nebo o novější dvousvíčkový !!
Na svém F 650 GS jsem sice taky míval spotřebu 3.5 l/100 km, to ovšem při dlouhodobých kochacích sólo jízdách, bez kufrů a hlavně - rychlostí mezi 70 -90 km/hod po víceméně rovných okreskách bez velkého výškovéhjo převýšení. A při trošce snažení by se dala dosáhnout ještě i mírně nižší spotřeba.
Ale co se týče té Vaší průměrné rychlosti 130 km/hod, tak to je na tento jednoválec už skoro maximum možného. Průměrná rychlost 130 km/h a jízda konstatní rychlostí 130 km/h je totiž něco úplně jiného. Za těchto podmínek si ten Rotax vezme cca 5 l/100 km jen to fikne.
Abyste dosáhnul tak vysoké průměrné rychlosti, tak když jste občas nějaký úsek nucen jet hlavně s ohledem na stav silnice a dopravní situaci pomaleji, třeba 90-110 km/hod, tak abyste dosáhnul (celkové) průměrné rychlosti 130 km/h, musíte pak zase mnohem delší úsek jet mnohem větší rychlostí, třeba 150-160 km/hod...
A opravdu to není tak, že o co jedete kus cesty pomaleji, o to zase pak jedete stejně dlouhý kus cesty rychleji. Průměrnou rychlost si totiž velmi snadno výrazně zhoršíte krátkodobým snížením okamžité rychlosti, ale velmi nesnadno ji pak o trošku navyšujete.
Kontrolní (a extrémní) příklad:
Máte za úkol ujet určitou trasu průměrnou rychlostí dejme tomu 100 km/h. Jak rychle musíte jet druhou polovinu trasy, jestliže jste první polovinu trasy jel rychlostí 50 km/h? Dost lidí Vám rychle odpoví, že je potřeba ten zbytek trasy jet rychlostí 150 km/h.
Ovšem to je chybná odpověď - nestačila by Vám totiž už ani rychlost světla.
Takže ještě k té spotřebě při Vámi udávané průměrné rachlosti 130 km/h a v plné náloži a se třemi kufry:
Odpor vzduchu při průměrné rychlosti 130 km/h (občas byste musel jet ještě o hodně rychleji) je už tak velký, že značnou část disponibilního výkonu spotřebujete na jeho překonávání, nehledě už ani na potřebu maximálního výkonu motoru ve stoupáních při zatížení motorky dvěma osobami a další bagáží. To už pak tento jednoválcový motor je nucen pracovat na hranici svých možností, se všemi negativními důsledky jak pro jeho životnost, tak mj. i na jeho enormní spotřebu paliva.
Spea napsal(a):
4 Dovi. Heeezky jsi se rozepsal. Ale co to ted komu dalo?
Hmm, a proč zrovna "teď", proč ne později? :-)
Ale teď vážně, chápu, že přání bývá otcem myšlenky, a kdo by si nepřál mít o hodně menší spotřebu než všichni ostatní i než sděluje výrobce, že ano...
Ale nemělo by se to s tou motorkářskou latinou tak přehánět a přispěvatelé by měli zachovávat alespoň minimální soudnost při poskytování věrohodných "statistických údajů".
Upravil Dovi dne 07.05.2010 10:22
Já si myslím že mi to žere tak akorát Pokud chcete jezdit za 0,5 litru na sto Tak někde na půdě sežeňte Stadiona
Dávám jí za uši a dlouhodobě najedu na nádrž bez rezervy přes 240km Věřím že kdybych se k ní choval hodně tak 300 najedu taky
Svůj komentář bych uzavřel s tím že u mě spotřeba v pořádku
r.v.01 dakar
Ale nikdo tady nepise, ze chci jezdit za 0,5l/100 km. Jen me sejri, ze 98% zdejsiho osazenstva malych GS se zde vyjadruje v tom smylslu, ze jezdi pod 4 l at jezdej, jak jezdej. Tak jsem se poptal, cim ze to muze byt, ze ja jezdim o litr vic. A prisla diskuse z ktere vypliva, ze to je rocnikem (u me2000) kdy ma RJ jinou (neuspornou) palivovou mapu nez rocniky novejsi. Jen jsem chtel vedet, jestli neni na my motce neco v pr***. To jsem do rozpoutani teto diskuse nevdel. .... a nevedela to spousta dalsich. Ted uz to vim, ze to bude tou palivovou mapou u prvnich kousku v r. 2000, a u r.v. 2001 to bude tak na pul. Nekteri jezdi za to co ja a nekteri uz usporneji. Jedinej problem vidim v tom, ze musim k benzine litat casteji nez jini. Na nadrz najezdim temer o 100 km min nez oni. Tot problem. Mozna pro nekoho ne, pro me vyzva k reseni. Vzdyt jsme technoidi, co si koupili motku nejen na uvolneni z pocitu jizdy, ale i na rochnani se v ni. Alespon ja jo.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea napsal(a):
4 Dovi. Heeezky jsi se rozepsal. Ale co to ted komu dalo?
Hmm, a proč zrovna "teď", proč ne později? :-)
Ale teď vážně, chápu, že přání bývá otcem myšlenky, a kdo by si nepřál mít o hodně menší spotřebu než všichni ostatní i než sděluje výrobce, že ano...
Ale nemělo by se to s tou motorkářskou latinou tak přehánět a přispěvatelé by měli zachovávat alespoň minimální soudnost při poskytování věrohodných "statistických údajů".
Ja nevim, ale u SInty77 jsem pochopil, ze mel dlouhodobou spotrebu kolem tech 3,7 l nebo kolik psal a nijak vyrazne se nezvedla ani u plne nalozeny motky na dalnici pri vyssi rychlosti. Tak z tech spatnych statistickych udaju nedelejte vedu a hned se necilte.
Jasne, a ted se budeme dohadovat, jestli myslel dlouhodobou nebo jen pri ty jizde po dalnici a ...
A se Stadionem jsem jezdil za pet prazdnych lahvi od piva, co jsem ukradl tatoj a vratil v krame, cely tri dny. (lahev za 3,- a benzin za 8,-)
Upravil spea - ToM dne 07.05.2010 11:15
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea napsal(a):
4 Dovi. Heeezky jsi se rozepsal. Ale co to ted komu dalo?
Hmm, a proč zrovna "teď", proč ne později? :-)
Ale teď vážně, chápu, že přání bývá otcem myšlenky, a kdo by si nepřál mít o hodně menší spotřebu než všichni ostatní i než sděluje výrobce, že ano...
Ale nemělo by se to s tou motorkářskou latinou tak přehánět a přispěvatelé by měli zachovávat alespoň minimální soudnost při poskytování věrohodných "statistických údajů".
Ja nevim, ale u SInty77 jsem pochopil, ze mel dlouhodobou spotrebu kolem tech 3,7 l nebo kolik psal a nijak vyrazne se nezvedla ani u plne nalozeny motky na dalnici pri vyssi rychlosti. Tak z tech spatnych statistickych udaju nedelejte vedu a hned se necilte.
Jasne, a ted se budeme dohadovat, jestli myslel dlouhodobou nebo jen pri ty jizde po dalnici a ...
To jste ale pochopil špatně a možná i proto jste psal ty zcela zbytečné reakce.
Dotyčný napsal zcela jasně, že:
"Před pár lety jsem měl r.v. 2001 a jezdil jsem 3,5 - 4,0 l/100km. Např. jsem jel po dálnici průměrně 130 km/h i se spolujezdkyní a třemi kufry a spotřeba byla 3,8.l /100km."
Takže Vás ujišťuji, že nemám potřebu se dohadovat, jestli myslel dlouhodobou nebo jen pri ty jizde po dalnici. Věc je zcela jasná.
A je úsměvné, když se zde jednak dožadujete od druhých názorů, rad a pomoci, ale přitom jedním dechem zase dalšímu bohorovně radíte, aby nedělal ze špatných statistických údajů vědu.
Přičemž nejste ani zakladatel tohoto vlákna, ani moderátor diskuse a hlavně - o těchto údajích a jejich věrohodnosti se zde všechno točí a od nich se odvíjejí další závěry, postupy a doporučení této na spotřebu paliva zaměřené diskuse.
Proto za svou osobu debatu na toto téma s Vámi končím - nemám potřebu ani zbytečný čas se přít o evidentních skutečnostech.
Spea napsal(a):
4 Dovi. Heeezky jsi se rozepsal. Ale co to ted komu dalo?
Hmm, a proč zrovna "teď", proč ne později? :-)
Ale teď vážně, chápu, že přání bývá otcem myšlenky, a kdo by si nepřál mít o hodně menší spotřebu než všichni ostatní i než sděluje výrobce, že ano...
Ale nemělo by se to s tou motorkářskou latinou tak přehánět a přispěvatelé by měli zachovávat alespoň minimální soudnost při poskytování věrohodných "statistických údajů".
Ja nevim, ale u SInty77 jsem pochopil, ze mel dlouhodobou spotrebu kolem tech 3,7 l nebo kolik psal a nijak vyrazne se nezvedla ani u plne nalozeny motky na dalnici pri vyssi rychlosti. Tak z tech spatnych statistickych udaju nedelejte vedu a hned se necilte.
Jasne, a ted se budeme dohadovat, jestli myslel dlouhodobou nebo jen pri ty jizde po dalnici a ...
To jste ale pochopil špatně a možná i proto jste psal ty zcela zbytečné reakce.
Dotyčný napsal zcela jasně, že:
"Před pár lety jsem měl r.v. 2001 a jezdil jsem 3,5 - 4,0 l/100km. Např. jsem jel po dálnici průměrně 130 km/h i se spolujezdkyní a třemi kufry a spotřeba byla 3,8.l /100km."
Takže Vás ujišťuji, že nemám potřebu se dohadovat, jestli myslel dlouhodobou nebo jen pri ty jizde po dalnici. Věc je zcela jasná.
A je úsměvné, když se zde jednak dožadujete od druhých názorů, rad a pomoci, ale přitom jedním dechem zase dalšímu bohorovně radíte, aby nedělal ze špatných statistických údajů vědu.
Přičemž nejste ani zakladatel tohoto vlákna, ani moderátor diskuse a hlavně - o těchto údajích a jejich věrohodnosti se zde všechno točí a od nich se odvíjejí další závěry, postupy a doporučení této na spotřebu paliva zaměřené diskuse.
Proto za svou osobu debatu na toto téma s Vámi končím - nemám potřebu ani zbytečný čas se přít o evidentních skutečnostech.
Ja nevim, ale v Tvych/Vasich prispevcich jsem zatim zadny vecny zaver nenasel. Zatim jsi se jen chytnul casti jednoho z prispevku, ktery ti nevim proc, neni moc podle chuti a mas potrebu ho rozsroubovat. Ale pravda. nechame toho. Nebudeme se tady prece dozadovat nazoru jinych a pripadne na nektere reagovat, protoze by se to nekomu nemuselo libit. Vzdyt jsme ve FORU. .... i kdyz, ja ted mam casu dost. Tak jedeeeem.
Ne, fakt toho nechame. Tahle diskuse fakt nema smysl. Takze omluva pokud jsem Te/Vas rozladil.
Upravil spea - ToM dne 07.05.2010 12:53
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea : mě to taky zaujalo ale zrovna u motorky tohle moc neřeším
Kdybys přišel na to jak vylepšit ty mapy tak dej vědět
Ptal jsem se člověka který prodává diagnostiky a bylo mi řečeno že u motorek je to složitější s výběrem diagnostiky (značky a podobně) - spíš nevěděl a mlžil
Zase na druhou stranu jsem koukal, že počítač na úpravu map ted dávaj nebo si můžeš dokoupit i ke kroskám a přímo na trati si měnit charakteristiky
Pokud bys to chtěl řešit nějak víc zkus kluky z touratechu Něco před nedávnem nabízeli ale nevím co přesně to umělo
http://www.touratech.com/shops/015/product_info.php?cPath=3_36_255&products_id=3297
Nejsem si jist ale měli i nějakou levnější variantu
hele kdo umi anglicky at si to přeloží a tech RJ jednotkách je tam toho napsáno dost http://faq.f650.c...
ja si tu praci dal a přečet si to a vim, že sem v normě s mejma 5-6l
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Dovi napsal(a):
Abyste dosáhnul tak vysoké průměrné rychlosti, tak když jste občas nějaký úsek nucen jet hlavně s ohledem na stav silnice a dopravní situaci pomaleji, třeba 90-110 km/hod, tak abyste dosáhnul (celkové) průměrné rychlosti 130 km/h, musíte pak zase mnohem delší úsek jet mnohem větší rychlostí, třeba 150-160 km/hod...
A opravdu to není tak, že o co jedete kus cesty pomaleji, o to zase pak jedete stejně dlouhý kus cesty rychleji. Průměrnou rychlost si totiž velmi snadno výrazně zhoršíte krátkodobým snížením okamžité rychlosti, ale velmi nesnadno ji pak o trošku navyšujete.
Kontrolní (a extrémní) příklad:
Máte za úkol ujet určitou trasu průměrnou rychlostí dejme tomu 100 km/h. Jak rychle musíte jet druhou polovinu trasy, jestliže jste první polovinu trasy jel rychlostí 50 km/h? Dost lidí Vám rychle odpoví, že je potřeba ten zbytek trasy jet rychlostí 150 km/h.
Ovšem to je chybná odpověď - nestačila by Vám totiž už ani rychlost světla.
Takže ještě k té spotřebě při Vámi udávané průměrné rachlosti 130 km/h a v plné náloži a se třemi kufry:
Odpor vzduchu při průměrné rychlosti 130 km/h (občas byste musel jet ještě o hodně rychleji) je už tak velký, že značnou část disponibilního výkonu spotřebujete na jeho překonávání, nehledě už ani na potřebu maximálního výkonu motoru ve stoupáních při zatížení motorky dvěma osobami a další bagáží. To už pak tento jednoválcový motor je nucen pracovat na hranici svých možností, se všemi negativními důsledky jak pro jeho životnost, tak mj. i na jeho enormní spotřebu paliva.
S "extrémnym" prípadom nesúhlasím alebo sa tiež mýlím
: ak za 30 min pri rýchlosti 50km/h prejdem 25 km
a
za 30 min pri rýchlosti 150 km/h prejdem 75 km
nedáva to do kopy 100 km/h ???
Z ostatkom súhlas a tiež vidím problém v nesprávnom odhade priemernej rýchlosti. Neviem ako u 650gs, ale tachometre vačšiny vozidiel ukazujú v priemere o 5 až 10 km/h vačšiu rýchlosť.
Ak by to mala byť pravda /i ked verím, že 650gs má vo svojej kategórii možno aj najlepšiu spotrebu/, tak ak si nahodite cyklopočítače alebo gps, ktoré zaznamenávajú aj primernú rýchlosť, tak si môžete zorganizovať EKORELY
a potom sa uvidia spotreby.
Holý fakt je , že jednobuch 650 s 5 kvaltom nemôže mať pri 130 km lepšiu spotrebu ako napr. dvoj a viac valec so 6 kvaltom