TomR1 napsal:
Ale to máš všude lidi kteří si myslím že si koupí novou běc a tim to skončilo a jenom se jezdí a možná bych řekl že u značky BMW to bude ještě víc podmínění-protože BMW je přece drahý a absolutně spolehlivý-jenom sednu a jezdim a o nic se nestarám...takovejch lidí je spousta u všech značek,ale troufnul bych si tvrdit že u BMW to procento bude zajímavější
To já mám teda jinou zkušenost.Když si někdo koupí něco nový,tak se o to ještě pěkně stará(ať je to cokoliv),ale koupit něco po druhém majiteli,aby to stálo za to,je fakt už umění.A pak je to,jak říkáš. "Je to BMW,tak to vydží všechno"...ale řekl bych,že tohle platí hlavně u aut.Koupit slušnýho baworáka ze třetí ruky je skoro nemožný
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ohledně množství motorového oleje se mi nechce věřit že by výrobce uvedl v manuálu špatnou informaci tj. 2,9l při výměně filtru ale osobní zkušenosti mě přesvědčily že pokud chci mít olej po horní rysku tak musím nalít 3,2l . Měřeno podle návodu to znamená nechat zahřát až se spustí ventilátor , pak nechat běžet ještě minutu , vypnout a po chvíli měřit měrkou bez zašroubování . Dnes jsem změřil přesné množství při vypouštění (olej po horní rysku ) a vyteklo opravdu 3,2l . Nevím ale a to by mě zajímalo jestli nemůžu něco poškodit když dám olej jak tu někdo psal 1cm nad horní rysku (třeba lambda sondu ). Jo a při těch 2,9 litrech je to na měrce pár milimetrů nad minimem (spodní čtvrtina ).
Tak lambdu větším množstvím oleje určitě nezničíš- ta je ve vejfuku ale byli tu případy kdy po přelití (a tí vvětšímu tlaku)u 650 jednoválce praskla nádoba oleje- ten hliníkovej bazmek co se do něj zvrchu leje olej a funguje zároven jako chladič.Případně ti vylítaj gufera a bude to chcát tudy.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
No mne motorka, ktere byl pred rokem vymenen motor (rozpulil se po pretrhnuti retezu) zacina vydavat cim dal zretelneji 2 rozdilne zvuky:
- Klepani (hlavne pri nizkych otackach, na volnobeh to klepe tak 2 Hz) .. hlasitost asi jako bych petikorunu pustil ze 2 centimetru na drevo - pomalu se zesiluje. Nemam poneti co to ne.
- Cinkani (asi jako bych intenzivne cinkal klicema), hlavne ve vyssich otackach - uz od zacatku to delalo asi od 5500, postupne se snizuji otacky pri kterych to dela - ted uz cca od 4000. Zalezi na teplote a vlhkosti vzduchu - po desti to nedela vubec. Ventily? Rozvodak?
randolf napsal:
......
- Cinkani (asi jako bych intenzivne cinkal klicema), hlavne ve vyssich otackach - uz od zacatku to delalo asi od 5500, postupne se snizuji otacky pri kterych to dela - ted uz cca od 4000. Zalezi na teplote a vlhkosti vzduchu - po desti to nedela vubec. Ventily? Rozvodak?
Randolf
Tohle vypadá jako detonační spalování, ale jestli jsou na to citlivé 800GS netuším.
Kdyby to byl fichtl tak bych řekl odkarbonovat a seřídit předstih. Ale tady???
Pája
randolf napsal:
......
- Cinkani (asi jako bych intenzivne cinkal klicema), hlavne ve vyssich otackach - uz od zacatku to delalo asi od 5500, postupne se snizuji otacky pri kterych to dela - ted uz cca od 4000. Zalezi na teplote a vlhkosti vzduchu - po desti to nedela vubec. Ventily? Rozvodak?
Randolf
Tohle vypadá jako detonační spalování, ale jestli jsou na to citlivé 800GS netuším.
Kdyby to byl fichtl tak bych řekl odkarbonovat a seřídit předstih. Ale tady???
Myslím, že 8stovka má na tohle čidlo klepání...
jardajerman@seznam.cz
randolf napsal:
......
- Cinkani (asi jako bych intenzivne cinkal klicema), hlavne ve vyssich otackach - uz od zacatku to delalo asi od 5500, postupne se snizuji otacky pri kterych to dela - ted uz cca od 4000. Zalezi na teplote a vlhkosti vzduchu - po desti to nedela vubec. Ventily? Rozvodak?
Randolf
Tohle vypadá jako detonační spalování, ale jestli jsou na to citlivé 800GS netuším.
Kdyby to byl fichtl tak bych řekl odkarbonovat a seřídit předstih. Ale tady???
Myslím, že 8stovka má na tohle čidlo klepání...
Pry ho nema, ale mam tam (dle vyjadreni Renocaru) palivovou mapu pro 91oct benzin (na prani)...
randolf napsal:
......
- Cinkani (asi jako bych intenzivne cinkal klicema), hlavne ve vyssich otackach - uz od zacatku to delalo asi od 5500, postupne se snizuji otacky pri kterych to dela - ted uz cca od 4000. Zalezi na teplote a vlhkosti vzduchu - po desti to nedela vubec. Ventily? Rozvodak?
Randolf
Tohle vypadá jako detonační spalování, ale jestli jsou na to citlivé 800GS netuším.
Kdyby to byl fichtl tak bych řekl odkarbonovat a seřídit předstih. Ale tady???
Myslím, že 8stovka má na tohle čidlo klepání...
jo a kdes to prosim vzal?
To ma IMHO jen 12ka. Nema to ani 1150.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To klepanie na volnobehu mali všetky 8gs s nabehanými viac ako 25-30 kkm, ktoré som stretol, tiež dúfam že je to reťaz.
Hicks, do kelu mohol by si už pri svojich 100 kkm vymeniť reťaz nech vieme či to potom stíchne , alebo ju skôr vymeníš za čosi iné ...
S tým čidlom máš pravdu, osemstovkám sa o ňom ani len nesnívalo.
Tryskac napsal:
To klepanie na volnobehu mali všetky 8gs s nabehanými viac ako 25-30 kkm, ktoré som stretol, tiež dúfam že je to reťaz.
Hicks, do kelu mohol by si už pri svojich 100 kkm vymeniť reťaz nech vieme či to potom stíchne , alebo ju skôr vymeníš za čosi iné ...
S tým čidlom máš pravdu, osemstovkám sa o ňom ani len nesnívalo.
Klepani: no mne to dela i na volnobeh kdyz motorka stoji .. a i s novym retezem ... takze retez to nebude - alespon ne u mne.
randolf napsal:
......
- Cinkani (asi jako bych intenzivne cinkal klicema), hlavne ve vyssich otackach - uz od zacatku to delalo asi od 5500, postupne se snizuji otacky pri kterych to dela - ted uz cca od 4000. Zalezi na teplote a vlhkosti vzduchu - po desti to nedela vubec. Ventily? Rozvodak?
Randolf
Tohle vypadá jako detonační spalování, ale jestli jsou na to citlivé 800GS netuším.
Kdyby to byl fichtl tak bych řekl odkarbonovat a seřídit předstih. Ale tady???
Myslím, že 8stovka má na tohle čidlo klepání...
jo a kdes to prosim vzal?
To ma IMHO jen 12ka. Nema to ani 1150.
A tak to sorry, myslel jsem že ho má 8stovka a 12tka DOHC, ty předtim asi nee
jardajerman@seznam.cz
randolf napsal:
[quote]Tryskac napsal:
Klepani: no mne to dela i na volnobeh kdyz motorka stoji .. a i s novym retezem ... takze retez to nebude - alespon ne u mne.
Nezačíná klepat spojkový koš?
Zkus vymáčknout spojku jestli se ten zvuk změní
Napinák som mal rozhodený vyzerá ok ak nie je v súvislosti s opotrebením vodiacej lišty krátky. No celkom by sa dal vylúčiť asi len prehodením z neklepajúcej motorky.
Spojka na klepot nemá žiadny vplyv aspoň u mňa. Má na to vplyv teplota, chladnejší /nie studený/neklepe. Preto som si nahováral, že to môže byť reťaz - že klepe až ked sa poriadne zohreje- natiahne.
Teraz po informácii od Randolfa to vyzerá na klasiku - že ide o vznik klepania poklesom viskozity oleja- zvačšenie vôli najskôr v kluke alebo vačke. A zvuk je oproti iným moto výraznejší kvôli systému vyvažovania, ktorý /ako laik v tejto oblasti/ nepovažujem za terno./ Asi preto to na NUDE celé prekopali/ Takže teraz je pre mňa hlavná podozrivá z klepania stredná ojnica zo svojími čapmi.
Randolf pri kolkých km si menil reťaz? Na novom či starom motore?
Aký by bol vhodný olej do 8gs s viskozitou aspoň 15w40?
magoss napsal:
Vím že je to asi možná kravina a hlavně jinej stroj ale kamarád měl podobná problém s klepáním na volnoběh u TDM900 a tam to dělal napínák rozvodů...
spatnej napinak by mel klepat hlavne za tepla pri volnobehu, alespon podle toho, co jsem zjistil.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
magoss napsal:
Vím že je to asi možná kravina a hlavně jinej stroj ale kamarád měl podobná problém s klepáním na volnoběh u TDM900 a tam to dělal napínák rozvodů...
spatnej napinak by mel klepat hlavne za tepla pri volnobehu, alespon podle toho, co jsem zjistil.
jemu to klapalo aj za studena tuším ale opravdu hnusnej zvuk.. nakonec zjistil že jeho ročníky na to trpěli tak to opravilo pár podložek pod šroub:-D
ale je to jiná motorka no
ČAU, TAK TO ŽE MI TO KLAPE JAK ZA STUDENA TAK I ZA TEPLA , O TOM ŽÁDNÁ, ŽE SPOJKA TROCHU RACHOTÍ, TO DĚLÁ I BRATROVO GS, ale mě začal zle fungovat napínák.Na 40tisících klid, teď mám 43 tisíc a už to hraje jako orchestrion. Jsem si na 100% jistej napínákem.Tamto klapání vyvažováku nebo pístu(co já vím) je pořád stejný. V otáčkách dobrý, jízda konstatní rychlostí a brždění motorem děs, rozvod se mele jak u fellicie se 400tisíci.
Jak se toto léčí a co by mohlo být nemocný? Ani nevim jak to přesně to napínání funguje.
Děkuji za uvedení na pravou míru.
Kdyby byl jen napínák v řiti, co se tam mění nebo opravuje?
Upravil janjarolim dne 20.01.2015 13:24
rád se toulám na dvou kolech
janjarolim napsal:
. V otáčkách dobrý, jízda konstatní rychlostí a brždění motorem děs, rozvod se mele jak u fellicie se 400tisíci.
Jak se toto léčí a co by mohlo být nemocný? Ani nevim jak to přesně to napínání funguje.
Děkuji za uvedení na pravou míru.
Kdyby byl jen napínák v řiti, co se tam mění nebo opravuje?
Ja teda moc neverím, že by to bo napínák. To by po štarte muselo robiť strašný rámus .
Ako funguje pochopíš z priložených obrázkov.
Hydronapinák sa síce dá rozobrať ale nie je prečo. Ak nefunguje pravdepodobne v ňom netesní gulička. V tom prípade by mohlo pomôcť oprať ho v ultrazvuku.
Pre skúšku by sa aj dal nahradiť skrutkovým, vraj dosť bežná úprava na okruhoch.