Zdravim, tak som sa rozhodol podla hesla " BT nebrat !!!! " Pre vysielacku Midland G8 s kablovym spojenim s Head setom do integralnej helmy - C2. Uplne super som to tam nainstaloval, kabel vysiaci pred bundou nezavadzia a ani o nom neviete ( vobed nevibruje alebo tak nieco ako som sa bal). Vysielacka isla s asi 10% nabitim asi 3/4 hodku staleho kecania a vzdialenost cca 1,2 km v za zakrutou a stromami sme sa stale poculi uspokoivo. Cize PMR veci funguju , ked netreba telefonovat pripadne GPS a pod. odporucam vysielacky na komunikaciu. Nic netreba nabijat, je to vodoodolne a podla mna dobre riesenie.
protože je na spadnutí jedna větší cesta, objednal jsem system 6 pro manželku (já mám skoro dva roky) a pár BT od BMW (bmw communication system)
má s tím někdo přímou zkušenost?
vím, že první generace od bmw byla špatné kvality a tehdy Shubert dělal perfektní modul, ale nějak to zabalil po asi půl roce víceméně zkušebního provozování (myslím se to tehdy jmenovalo Bluesonic nebo tak nějak a já do toho byl zamilovanej , ale než jsem to sehnal, tak to skončili ), poté nějakou dobu nic a prý ten nový modul od BMW je ve výborné kvalitě
pokud někdo máte (špatnou) zkušenost, přiznejte to, ať mě zastavíte před vyhozením peněz
(jinak budu první a přijdu s recenzí, doufám že pozitivní )
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc: nedělal to myslím Schuberth ale Motorola. Bylo to strašný. Opravdu nepovedené.
OEM BT bych si nekoupil ani náhodou, protože potřebuješ podporu výrobce co se týká nových verzí FW aby reagovali na vývoj BT firmware v navigacích. Takže když třeba Garmin změnil firmware který probouzí sluchátkovou sadu ze sleepu speciálním bytem, tak nový firmware od Interphone byl k dispozici do 3 týdnů. Schuberth (OEM Scala) v límci ho nemá dodneška..
Obecně si myslím, že kupovat OEM navigace ani další elektroniku se moc nevyplatí, protože oni nakoupí milion věcí ve verzi XX a tím to hasne a za 2 roky přijdou s novým modelem ale žádné aktualizace nedělají. Podívej na funkce navigace Zumo 660 v OEM verzi BMW a srovnej to s funkcema normální 660 od Garminu. Majitelé BMW navigací by je chtěli ale firmware není a nebude...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
ne Tome, v tu dobu co BMW měla (možná od Motoroly) tu první verzi - a ano, byla strašná - v tu dobu měl rozjetou Shuberth tu specialitku Bluesonic http://schuberth....ystem.html. To bylo o mnoho stupňů dál ve srovnání s BMW a mluvíme v době C2, nikoli C3. Ale nebylo to k dostani, k sehnání, asi jenom zkušebně.
Tak mne tak napadá, jestli za to zmizeni z trhu není jaksi zodpovědná BMW (odkoupen patent?) a tím mají daleko lepší druhou verzi a alespoň se povídá, že je opravdu super, že vydrží hrát muziku/mluvit/navigovat opravdu v podstatě celý motorkářský den
(tady se mezi uživateli dozvíš jenom klady, ale to je vždy potřeba brát s určitou rezervou)
ano souhlasím, taky se mi nelíbí BMW Navigator ve srovnání s Garminem a nikdy bych si nekoupil BMW kvůli čtyřem knoflíkům navíc....
ale
protože nehodlám nikdy mít navigaci do sluchátek (vadí mi to, ruší mě to, jedu na oči a obrazovku lépe než sluchově), tak v podstatě nebudu nikdy potřebovat update. Dokud to bude podporovat A2DP (a tedy dobře komunikovat s telefonem, který má u mne i službu mp3 playeru a hrát dobře stereo) a mít dobrý kontakt se spolujezdcem, tak nic jiného nehledám
Upravil Doc dne 09.07.2011 15:28
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc: určitě jsou to rozumný důvody, akorát si dej pozor na dostupnost náhradních dílů, speciálně mikrofony apod... A taky aby výrobce nabízel možnost výměny baterie. Žádná nevydrží věčně a po 2 letech přichází obvykle čas kdy jdou do háje a pokud to vyměnit nejde, je to pakárna. Já kromě Interphone a Scaly (a asi pěti čínských) zkoušel z těch OEM tu Motorolu v karbonce BMW a pochopitelně Nolan a Schuberth. Nolan je příšerný a Schuberth je stará Scala, technologie tak 3 roky stará. Proto jsem zaujatej proti tomu i když by se to prodávalo dobře a speciálně na Schuberth v límci se někdo ptá každých pár dnů a měli bysme na tom docela slušný peníze. Ale nepovažuju to za dobrý řešení. Pokud od toho chceš jen výdrž a A2DP, tak je to celkem snadný.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
první dojmy z BMW BT communication system jsou skvělé. Filtruje to opravdu bezvadně celé to šumění a foukání, není v podstatě žádný parazitní zvuk. Výdrž nevím, nevyzkoušeno a je stejně brzo se k tomu vyjádřit, neboť je potřeba alespoň pár (20?) dobití-nabití, aby to došlo na maximální výkon.
Trochu mne udivuje hlasitost v tomto smyslu:
při mluvení se spolujezdcem je slyšet tak čistě a tak nahlas, že není možné to mít naplno, nebo by ti to urvalo uši. Na druhu stranu při hudbě (nemějte na mysli s Hi-Fi sluchátky srovnatelnou kvalitu, ale docela dobrá, stačí) je to docela potišeji v porovnání s mluvenou komunikací. A to přes to, že jsem to dal na iPhonu na maximální hlasitost. Nevím, zda nějakým zbůsobem je na vině iPhone (protože jinak telefonování z iPhonu do helmy je super, čisté a hodně nahlas, jako mluvení se spolujezdce) nebo ne. Uvidím při větší rychlosti, ale zdá se mi to zatím předběžně dost potichu na první...poslech. Uvidím, jak to bude hrát manželce z jiného telefonu, teď si pripravuje paměťovou kartu s písničkami, tam potom uvidím, zda je na vině můj ajfon v režimu music playeru nebo ne.
NE, NEPTEJTE SE BLBĚ, UŠI JSOU V POŘÁDKU
P.S.ptal jsem se na to dealera, ale je to i napsané v příručce, že baterie jsou tři NiMH (Nikl Metal Hybridové) o celkové capacitě 1800 a je možná kdykoliv jejich výměna
P.S. dle dealera dodnes podporují ten první systém, což je již pár let zpět......
Upravil Doc dne 30.07.2011 07:35
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Zdravím,
taky si trochu pohrávám s myšlenkou pořízení BT řešení. Jde mi tedy spíše o přehrávání hudby, beztak jezdím 99% sám. Zatím jsem si vyrobil vlastnoručně kabelové řešení, za použití kvalitnějších kabelů, reproduktorků a vodotěsných konektorů, ale např. při sundavání helmy na pumpě atd. tu přeci jen je trocha oné nepohodlnosti jednak s odpojováním/připojováním a případně vypínáním mp3 playeru atd. Jinak kvalita reprodukce je velmi slušná.
Takže moje situace:
- Zumo 500
- Mobil s BT
- případně MP3 player (snad by šel využít ten streamující přes BT ze Zuma)
Co bych tedy chtěl:
- nějaký BT intercom, který by bez problému byl schopen přehrávat hudbu (ideálně na vestavěné paměti, případně tedy ze Zuma),
- slušnou výdrž na baterie při přehrávání hudby
- možnost výměny baterie např. po dvou letech, až už nebude v nejlepší kondici
- možnost spojení s telefonem (když už se to tedy kupuje )
Takže předpokládám, že tu jsou asi jen dva produkty o kterých se dá uvažovat a to Scala Rider, nebo Interphone (pokud víte o dalším, klidně uveďte).
Já používám iterphone už dlouho, ted mám nově F4 a naprostá spokojenost.. baterie tam asi ale měnit nejdou a vestavěnou pamět taky nemá. ovšem je to stereo spojíš stím vše co potřebuješ dohromady a funguje to..
Over than 250k km on BMW GS bikes
Dnes prvni vyzkouseni F4 a funguje to VELMI dobre! Zatim jsem vyzkousel jen hudbu z telefonu, ale bylo to vyborne slyset a to jsem to mel na malou hlasitost ... predpokladam, ze telefonovani bude taky bez problemu. F4 jsem kupoval diky pozitivnich reakcim tady na foru, takze vlastne diky vsem!
lako napsal:
Já používám iterphone už dlouho, ted mám nově F4 a naprostá spokojenost.. baterie tam asi ale měnit nejdou a vestavěnou pamět taky nemá. ovšem je to stereo spojíš stím vše co potřebuješ dohromady a funguje to..
V Interphone F4 nejde vyměnit baterie? Tohle mě ani nenapadlo, když jsem ho kupoval, pokládal jsem za samozřejmost, že to u tak renomované firmy nebude problém
Někde jsem na stránkách TT četl, že baterie měnit jde... Sic to není "user friendly", ale žádná věda to taky nebude. Výrobce nebo tvůj prodejce to zajistí.
Kdyz uz tu to tema je, tuhle informaci nikde nenachazim.
Mam TomTom Rider II, u kteryho je v serii Scala Rider. To je sparovany s navigaci a navigace s telefonem. Takze navigovani i telefonovani v helme je perfektni.
Je mozny dokoupit dalsi Scala Rider tak, aby komunikoval s mym Scala Rider jako interkom nebo to neumi? Nevi nekdo?
Tady http://www.mshop....bluetooth/ píšou: Možno použít samostatně i jako komunikační jednotku pro spolujezdce v kombinaci s modelem SCALA RIDER Q2.
Takže dvě SC Solo podle mne komunikovat nebudou, ale Solo+Q2, Solo+G4 ano.
Tak mám Interphone doma... a kvalita reprodukce, proti mému home-made kabelovému řešení je hodně slabá :/ asi jako kdyby vám někdo pouštěl mp3 do telefonu :/ takže trochu zklamání... je to můj kus nebo to tak opravdu je?