Není to 75W145 - takový olej neexistuje
Je to Castrol Syntrax LIMITED SLIP 75W-140
Jestli ho chceš kupovat v kamenném obchodě a ne přes nějaký e-shop, tak ho určitě pořídíš na pobočce Elit v Olomouci.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Je blbý, když se stane to, že praskne klec pro kuličky nebo se ložisko z nějakého důvodu zadře a "zastaví" se naráz - váha a setrvačnost motorky udělá to, že se ložisko protočí na hřídeli a hřídel se tím zničí. I to jde ale zrenovovat. Několikrát jsem to dělal.
A tohle by taky šlo? To už je asi jen na vystavení na poličku trofejí... NE?
To se totálně vysypalo ložisko za kolem, že už to brousilo o "domeček" pro jehlové ložisko na hřídeli s pastorkem? Už jsem to párkrát takhle vysypaný dělal a nic zásadního se neporušilo.
Jak vypadá povrch hřídele kola v místě pro jehlovou objímku? Jestli je neporušený (pro jistotu nechat změřit průměr a ovalitu), tak ty odřeniny tvrdochromu v místě na hřídeli, "kde se nic neděje" a odřeniny "domečku" pro jehlové ložisko u pastorku ničemu nevadí. Z té fotky to moc nejde poznat.
Víc nevím dneska to teprve dostanu do rukou. Jen tak pro zajímavost jsem se ptal jak se to na první pohled jeví. Na co přijde oprava tý hřídele? Jestli to vůbec má smysl se s tím zabývat...
Oprava zničeného povrchu (průměru) hřídele pod radiálním ložiskem (nechal jsem během cca 2let opravovat 4 hřídele) - podbroušení (srovnání povrchu pro plazmatický nástřik), plazmatický nástřik povrchu, broušení na požadovaný průměr. Platil jsem v té firmě okolo 2800Kč s Dph. Opravy drží - všechny ty motorky mám "pod kontrolou" - zatím vše OK. Kdyby byl zničený ten tvrdochrom na hřídeli pod jehlovou objímkou, tak tam by plazmový nástřik nebyl vhodný - musel by se zase nechat udělat tvrdochrom (srovnat povrch podbroušením, udělat tvrdochrom, přebrousit na požadovaný průměr).
JJ díky za info. Já to nebudu teď řešit. Jen si z toho použiju unašeč. To jen kdyby se něco vys... a pak bych z toho třeba požil další...
Dík ještě jednou.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Chlapi, kolik tam toho oleje teda má být? Nejsem chýtrý z těch 180-250ml Posledně jsem tam myslím cpal 0,22. Mám 2009 a ve 22tis. jsem dělal ložisko poprvé. Teď mám 35tis, tak bych vyměnil olej . díky
Jirka
Dneska sem teda vyměnil ten olej v koncovým převodu. Ten Valvoline ač měl požadovanou viskozitu a Apičko tak se hřál jako prase už na 15km, dal sem tam dneska ten Castrol Syntrax LIMITED SLIP 75W-140 a ani po 30km nebyl z poloviny tak teplej jak ten Valvoline.
Jedna věc je na té výměně pozitivní a to ta že sem aspoň pořádně vypláchnul koncovej převod
Zkoušel jsem i tu vůli na hřídelce v koncovém převodu a žádná není
A dokonce už vím proč mi třepe ta motorka ve 130km/hod. Na drapáku to nedělalo a až sem obul ve čtvrtek silniční gumy tak to začalo, je totiž dymlej zadní ráfek. Je dymlej už od koupě ale nepřišel jsem na to dříve protože na drapáku to nedělalo. Když sem kola koupil tak byly zahnojený jak ďábel a tak sem je musel čistit, při čištění sem si všimnul že je jedna špice volná a tak sem si řek že ji nechám v servisu dotáhnout jak tam pojedu. Nicméně sem na to zapoměl a až předevčírem jsem si na to vzpoměl a tak jsem ji chtěl s kamarádem dotáhnout a ejhle nešla. Dneska sem se díval proč nešla a je to špice která vede zrovinka od té naraženiny a jelikož je dotažená na max tak tou naraženinou je volná
Kurňa mám já to ale pech na ty kola. Kola mám měsíc a půl a přijdu na to až teď, co s tím _
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Jinak já si po výměně taky hned všimnul menší teploty převodu.Po 110km svižný jízdy(pelhřimov-praha- průměr 96kmh po okreskách) měla rozvodovka na povrchu takovejch 35-40 stupnů , předtim klidně kolem 60ti.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
To jako komplet všechny špice a nechat přeplést ráfek?
Ráfek je malinko odehlej od pláště ale pneu neuchází, je odehlej v tom zesílení jak sou našroubované špice.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
TOLI napsal:
Jinak já si po výměně taky hned všimnul menší teploty převodu.Po 110km svižný jízdy(pelhřimov-praha- průměr 96kmh po okreskách) měla rozvodovka na povrchu takovejch 35-40 stupnů , předtim klidně kolem 60ti.
JJ, před tím to bylo na hranici udržení ruky na rozvodovce po 15km a teď po 30 jak říkáš, max 35-40stupňů
Co dokáže Castrol
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
TOLI napsal:
Jinak já si po výměně taky hned všimnul menší teploty převodu.Po 110km svižný jízdy(pelhřimov-praha- průměr 96kmh po okreskách) měla rozvodovka na povrchu takovejch 35-40 stupnů , předtim klidně kolem 60ti.
JJ, před tím to bylo na hranici udržení ruky na rozvodovce po 15km a teď po 30 jak říkáš, max 35-40stupňů
Co dokáže Castrol
Protože nemáš experimentovat a použít prověřené
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Tak jasný že ne všechny ale jen ty co nepujdou povolit.A ráfek by se měl nechat porovnat
No já když jezdil závody na kole tak se špice vždycky měnili všechny protože se v krčku mohli natáhnout a pak právě druhá stana nešla už víc utáhnout.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
servisak napsal:
Tak jasný že ne všechny ale jen ty co nepujdou povolit.A ráfek by se měl nechat porovnat
No já když jezdil závody na kole tak se špice vždycky měnili všechny protože se v krčku mohli natáhnout a pak právě druhá stana nešla už víc utáhnout.
Za mě to pecku nedostalo, jak to ale měl předchozí majitel nevím protože kola mám od jednoho klučiny tady z fora co se živý rozprodáváním použitých ND
Na to aby se natáhly v krčku jsou snad dost silný ne? Krom té jedné špice sou všechny ok
Upravil LukyGs dne 20.09.2012 21:01
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
No nikdy nevíš ale tady asi opravdu bude stačit srovnat ráfek a pro jistotu vymenit dvě,tři špice okolo. Přeci jen u horskýho kola z toho kolikrát byla osmdesát osma a muselo se měnit všechno kromě středu
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.