Jednoznačně míň vyklepanej na 800. A to i na full předpětí vzdau. 1150 je taková celá tužší.. a to včetně přenosu ran a děr do těla fahrera.
hicks--> 1150 Adventure tě toho ušetří a je pocitově o hooodně "měkčí". Rozdíl asi takový, že na 1150 na rozbité asfaltce budeš zadkem poskakovat sem tam po sedačce a na Adv. se zadek nehne a nejsou ani takové rázy do rukojení.
To se týká i sedla, které je na ADV. lepší - to samozřejmě neplatí pro spolujezdce. To jen , když se někdo rozhodne pro 1150, tak doporučuji vyzkoušet i 1150 Adv., protože je tam znatelný rozdíl v pohodlí cestování.
hele tomu moc neverim... nastaveni mozna ma kus vliv + vaha.. ale neverim, ze to bude takovy rozdil.
Myslim, ze to i tou celkovou koncepci cele moto...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jinak ja po mekky moto moc netouzim.. jenom ze na ty rozsekany ceste okolo NeuKnin jsem dostal o trochu vic na zadek, nez na 800 (seriovej podvozek).
Mozna ma ale Morabo dead predni pruzinu.. nevim.
Tohle je samozrejme trochu diskutabilni. Ja taky jezdim na celkem utazene predpeti.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal:
Můj podvozek má všobecně nejlepší tak trochu za sebou...
tak to muj taky.. alespon mam ale cca novej ten predek.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Medik napsal:
Dobrý, taky jsem to nečekal. A teď by to chtělo recenzi od tebe Morabo.
Dočkáš se, taky dám teda něco málo dohromady, i když nic světobornýho to asi nebude, hicks to napsal dobře.
Jinak na 800 jsem zase limitovanej tím, že Kuba má nízký řídítka, sedlo, atd, atd... Prostě ergonomicky to není konfigurace pro mně a nedá se s tím snadno moc udělat...
PS: a co teprve když nemám povoleno sundat gumičky ze stupaček
Maiali nel Fango!
Jednoznačně míň vyklepanej na 800. A to i na full předpětí vzdau. 1150 je taková celá tužší.. a to včetně přenosu ran a děr do těla fahrera.
hicks--> 1150 Adventure tě toho ušetří a je pocitově o hooodně "měkčí". Rozdíl asi takový, že na 1150 na rozbité asfaltce budeš zadkem poskakovat sem tam po sedačce a na Adv. se zadek nehne a nejsou ani takové rázy do rukojení.
To se týká i sedla, které je na ADV. lepší - to samozřejmě neplatí pro spolujezdce. To jen , když se někdo rozhodne pro 1150, tak doporučuji vyzkoušet i 1150 Adv., protože je tam znatelný rozdíl v pohodlí cestování.
hele tomu moc neverim... nastaveni mozna ma kus vliv + vaha.. ale neverim, ze to bude takovy rozdil.
Myslim, ze to i tou celkovou koncepci cele moto...
Rozdíl tam je. Budeš-li mít možnost to srovnat tak srovnej. Měl jsem je obě a "obyč." 1150 je uskákaná koza proti Advenčru.
a nemel jsi na te obyc uz dead tlumice, kdyz jsi ji kupoval?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Marek BMW napsal:
Když jsem ji kupoval měla najeto nějakých 43000 km , takže je pravdou, že už jejich nejlepší léta byly v nedohlednu, ale na Adviku jsem měl najeto podobně a původní tlumiče. To , že sedlo na adviku je lepší a přidá k celkovému pocitu, tak jsem i rázy do řidítek měl větší na 1150-ce než na 1150-ce Adv.
a jsme u toho...
takze pocitam puvodni pruziny... to moc objektivni test neni.
tj. zatim jsem neslysel objektivni duvod, proc by origo ADV tlumice s origo pruzinou v dobrem stavu mely byt krome lehce vyssiho zdvihu o TOLIK lepsi, nez NE-ADV.
Vzdyt i vyrobci na ne-ADV se u jednotlivych rocniku menili, ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Marek BMW napsal:
Původní tlumiče i pérování byly v té době i u ADV, ale to už je dokola. Tohle bych uzavřel a nechal to na každém ať si to vyzkouší a posoudí sám. Hlavně to není určitě rozhodující kritérium pro volbu moto.
no neni to dokola
Ja se rad budu bavit o tom, jak na tom jsou origo tlumice na 1150GS vs. GSA jenom kvuli tomu, ze si chci koupit do sbirky modrobilou vyrocku 1150GSA. Nekdy.
Je tady nekdo, kdo k tomu je schopen dat trochu objektivni info (ne ve stylu: oops, ja zapomel, ze tam mam puvodni pruzinu) atd...?
Jinak Boris tam ma Hyperpro pruzinu vzadu.
Upravil hicks dne 02.10.2012 15:24
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Marek BMW napsal:
Pokud nepostavíš dvě nové motorky vedle sebe, tak to objektivní nebude nikdy. Proto jsem psal , že v době kdy jsem je měl současně, měly obě zhruba stejně najeto a obě měly původní pérování.
jenomze bohuzel po 40tisicich to uz jenom u pruzim je myslim OBTIZNE porovnatelne. Zalezi i na stari, zatezi, nastaveni predpeti a utlumu na tlumici atd.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Když už to porovnáváte, by mě zajímalo jak se pohodlně došlápne na zem u 8kila a 1150 případně ADV u +- 173cm. U ADV jsem viděl i snížená sedla, ale chci to převážně pro jízdu ve dvou, tak ještě zda není zbytečně nepohodlné.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Marek BMW napsal:
Tak naposledy, protože mi přijde, že když ty si to myslíš, tak jiný nemá právo si myslet něco jiného. Měl jsem 1x1100 GS, 2x 1150 GS a 3x 1150 GS Adventure a to co jsem napsal se mi potvrdilo na všech ADV. Samozřejmě nejviditelnější to je když to můžeš posoudit třeba střídáním těchto dvou typů motorek.
takze porovnavas celkem 6 GS?
jo to pak asi ma trochu vahu.. neber to osobne, nebylo to osobni. ale asi minimalne tusis sam, jak muze byt testovani tlumicu a pruzin zavadejici...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
...tj. zatim jsem neslysel objektivni duvod, proc by origo ADV tlumice s origo pruzinou v dobrem stavu mely byt krome lehce vyssiho zdvihu o TOLIK lepsi, nez NE-ADV.
Vzdyt i vyrobci na ne-ADV se u jednotlivych rocniku menili, ne?
Nevím, jestli to bude KVALITOU tlumičů, spíš bude rozdíl v NAVRŽENÉM NASTAVENÍ tlumičů/podvozku a v uvažovaných provozních podmínkách. Myslím si, že to je takto:
GS = víc na silnici = tužší podvozek
GSA = víc do terénu = měkčí, více žehlící podvozek.
Mám 12 GS a když jsem se kdysi projel na 12 GSA u Cyrila, tak jsem byl překvapen, jak velký byl rozdíl v jízdních vlastnostech. Podotýkám, že obě motorky byly ojeté, ale jak velký byl rozdíl v opotřebení podvozku neumím posoudit.
Když jsem se nakonec odhodlal k novým tlumičům, vzal jsem GSA. Jenže to tak jednoduché není - zatím jsem se k jízdním vlastnostem GSA nedostal.
Mám Tractive Level 1 vpředu a Level 2 vzadu. Vzadu je pružina o stupeň tvrdší, než na 12 GS a zadek je OK, vepředu je pružina stejná a přesto je to tvrdé.
Důvody (pouhá dedukce): GSA je těžší než GS především na předku (nádrž, padáky, plexi atd...), zadek je téměř stejný. Při stejné pružině je to tvrdé = rozdíl bude v TLUMIČI (resp. v jeho nastavení) - Když jsem (i s Milanem z TT) ladil a ladil a ladil, tak jsem se nakonec dostal k tomu, že bych potřeboval ještě ubrat na útlumu, ale už není kam. Měkčí pružina možná pomůže (tlumič nebude muset tlumit takovou zpětnou sílu od pružiny), ale rozdíl je zřejmě v útlumu (resp. ve sladění charakteristiky tlumiče, pružiny, provozních podmínek a požadavků).
Shrnuto - GSA má z výroby nastaven menší útlum na tlumiči (ale pozor, to je pouze moje dedukce!), proto se zdá komfortnější.
BMW GS = stroj na radost
Tak jsem si s odstupem cetl Hixovo zhodnoceni a musim rict, ze se s tim, alespon v tom co zminoval, se vicemene ztotoznuju. Zkusim to ale stejne po svym a se zamerenim naopak prave na hodnoceni osmikila.
Takovej zakladni pocit kazdopadne je, ze je znat, ze jde o motorky jednoho vyrobce. Presto, ze jsou v nekterych ohledech totalne odlisny, neco povedomyho si clovek vzdycky najde.
800 je proste vic enduro a je to znat v mnoha ohledech. V jizdnich vlastnostech na silnici je staflovitejsi, na skladani do zatacek to chce vic pracovat riditkama, telem atd. Boxer funguje i kdyz clovek sedi jak buchta, sam od sebe. Achthudert tolik ne, clovek si vysledek - ale stejne dobry - musi zaslouzit.
Co do ergonomie, tak uz jsem psal, nemuzu moc porovnavat, moje konfigurace jsou vzdycky dost extremni se zamerenim na jizdu ve stupackach. V serii mi vadi i vylozeny endura, jako 990, HP2 atd... Proste potrebuju riditka vys a to i na 800. Ale na jizdu v sede to jde a rozhodne se vejdu uplne v pohode. Navic riditka jsou bliz k telu, takze zase vic pocit opravdoveho endura.
Snizeny sedlo mi prijde pohodlny,standard, na kterym jsem jel kdysi taky, mel skutecne, jak zminil Medik, tanga efekt. Ja bych diky sve vysce a zalomeni kolen ale asi volil neco jako rally sedlo.
Kdyz jsem zminl to zalomeni nohou, tak se to tyka i spolujezdce. Kdyz jsme testovali se zenou, tak ji to dost vadilo. Jinak se ale i ve dvou da jezdit v poho. Dokonce, kdyz mne treba Kuba parkrat nekam vezl, tak se mi to libilo i na tandemu, operka na Vario kufru je super, madla jsou siroky a tam kde maji bejt, vzdalenost od jezdce tak akorat. Takze jestli vase batuzky brblaji, tak to asi bude mit jiny pozadi a duvody.
Spolujezdec na 1150 je ale preci jen v jiny lize,ma vic mista, lepsi posaz, superpohodlnou sesli, ktera ale klouze (coz se da resit), chybi ovsem madla.
Fungovani plexi ma nekolik kapitol.
Na 1150 se mi osvedcilo bud dlouhy, uzky a hodne naklopeny tobinatorem, nebo uplne sundany, nejlepe s drobnym lizatkem negativniho sklonu (kdo nezna, at hleda „ikea rally“). Pokus o vseobecny kompromis proste vzdy znamena hromadu turbulenci.
U 800 jsem jel se trema variantama.
-origo nizky- zene vse presne pod bradu, moc ho nechapu
-touratech plexi (ne desierto) – na mne proste nizky, na rychlosti nad 80 jsem se musel krcit, jinak jsem mel vytlucenou hlavu
-Twalcom (Hicksovo aktualni) – i na mne velmi dobry a v kombinaci s nizkym posazem funguje temer 100% antiturbulentne. Na silnici parada. Jedina drobnost je, ze diky zahnuti ho mam hodne blizko obliceji, coz muze pusobit nejdriv trochu neprijemne. Ale neni to nic desnyho a da se na to za chvilku zvyknout.
Ja bych nicmene asi volil Desierto. Jednak se mi na 800 libi snad nejvic ze vsech GS a pak moznost si pohrat s nastavenim prijde vzdycky vhod.
Brzdy ma osmistovka fakt slabsi, hlavne v nastupu. Takze prvni krizovatku vzdycky nechtic skoro projedu… Ale staci nakalibrovat prsty a nohu a je to OK (ovsem s ostrejma destickama).
ABS je na 800 o hodne lepsi a citlivejsi. Nicmene ja ho pri svem beznem provozu stejne vetsinou vypinam.
Potapeni vidle je kapitola sama pro sebe. Ale telever ma taky svoje nevyhody, jako kopani do riditek na velkych pricnych nerovnostech a tim zase USD netrpi. Co je taky pro boxerfahrera u 800 nezvyk, je tendence k “ zavirani riditek“ v pomalym zataceni. Telelever proste trochu simuluje tlumic rizeni. Kazdy ma proste neco.
Spotreba je vseobecne u 800 az zarazejici. Fakt miniaturni. To se ale meni ve vetsi rychlosti na dalnici. Diky sportovneji poskladamym kvaltum motor dost toci a to se potom i trochu podepise.
To 1150 mi zere prave na dalnici skoro nejmin, kolem 5ti. Pri beznem provozu kde mam hodne popojizdek a offu pak klidne i 8…
Vahovej rozdil je proste sakra znat. Na miste samozrejme a taky mimo silnici. Jinak boxer kila zdatne maskuje, takze v bezny jizde se to potom stira.
Kdyz uz jsem to nakousl. Tak off moc porovnat nemuzu, na 800 jsem jel jen na turistických gumach. Ale prave diky zminene nizsi vaze a taky citlivejsimu predku opatrenem navic 21 kolem to i na nich jde v offiku prekvapive slusne. Na blbnuti to neni, ale jde to. Na turistiku pohoda. Co projede 1150 na TKC, da trochu sikovny osmikilar na Tourance.
To Telelever, 19ka s hladkou gumou a nezpevnena cesta je smrt… Ja ale od jiste doby spalky nezouvam a tak jsem na hrosikovi naopak proti konkretne Hicksove motorce co do vlastosti a prilnavosti ve vyhode. Beda ale kdyby prezul…
Kdyz to po sobe ctu, skoro to vypada, jako bych se priklanel k osmikilu. Tak to neni, boxer je pro mne srdecni zalezitost, vseobecne pohodlnejsi stroj se kterym se da jezdit s maximalnim prehledem snad za vsech podminek. Zvlast 1150 ma fantasticky nizky otacky, spineni se se retezem taky neni muj salek kavy (i kdyz musim uznat, ze se scottoilerem vetsina pakarny odpada).
Samozrejmost a nonsalance se kterou se 1150 pohybuje, at pri popojizdeni po mestskym bulvaru, v pekelnym tempu na okresce i na polnackach, lesnackach a dalsich druzich povrchu je pro mne navykova a i kdyz kila navic dokazou pripravit i horky chvilky, jejich zvladnuti je zase velkou vyzvou a zadostiucinenim, kdyz se vse zdarne povede. Pro mne vetsi, nez kdybych stejny usek projel o 20 rychleji na vhodnejsim, lehkem jednobuchovem endurku.
Jak Kuba napsal, nebranil bych se mit obe a ani pouze s osmistovkou bych se necitil nejak extra ochuzene, jako se necitim ani na 1150.
Nicmene jsem rad, ze mam co mam a s povdekem kvituji, ze si sem tam muzu ozkouset i stroj trochu odlisny a osvezit si tak i nahled na vlastnosti moji oblibene „vyrocky“, kterou jsem za tech par let uz chudinku radne potyral, za coz se ji verejne omlouvam a zakoncuji tim i tento muj vyplod.
PS: vlastne jeste drobnost, Kuba ze mne udelal cahouna, mam jen 192 ;-) Maiali nel Fango!
Vidíš, myslel jsem, že jsi vyšší než já, ale je to asi tím, že já jsem "širší" Dík za pohled i druhé strany. Tanga efekt a kolena u brady jsou společným pocitem A navíc, já už na of jenom tak poslintávám, bo stav mé kostry je ničemný. Takže můj dlabaný ingot s tlumiči po smrti mě zůstane. Leda ještě doplnit nějakým GT, Lt nebo tak nějak
Upravil Medik dne 10.10.2012 09:27
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
cituji hickse: Poslední dobou tlačím do zatáček zadek do boku a ven + dávam o to víc kontra.. a tahle technika VÝBORNĚ funguje i na 1150.
Dost mě to zajímá,ale nějak tomu nerozumím. Jako že stojíš na vnější stupačce a motorku máš zlomenou? Na silnici,to snad ne?
Hicks asi myslel counter-steering - kontra zatáčanie http://www.motork...amp;fid=20
Ale za akékoľvek tipy, ako ako zvládnuť 1150 budem rád. Po presedlaní z Dragstar 650 celkom zmena.
Regis napsal:
Hicks asi myslel counter-steering - kontra zatáčanie http://www.motork...amp;fid=20
Ale za akékoľvek tipy, ako ako zvládnuť 1150 budem rád. Po presedlaní z Dragstar 650 celkom zmena.
jasne... kontra.. a ted nemyslim tu multikulti pipinku Gabrialu Kontra davame vsichni, jenom si to leckdo neuvedomuje.
To co se mi osvedcilo... priklad:
Hix se blizi do levotocive zatacky... Hix vyklani levou pulku sveho sexy zadecku DOLEVA DOVNITR, poklada svoji ubershone motorku TAKE NA LEVOU STRANU a...
...jeste tlaci na VNITRNI STUPACKU smerem dolu a doprava (pomahat si zadeckem)... ZAROVEN tlacime LEVY DRIP PROTI SOBE.. samozrejme opatrne.
Je to takovy trojuhelnik... levej grip DOPREDU, leva stupacka DOLU DOPRAVA + sedlo.
Tj. do zatacky se blizime trochu BOKEM, s VIC KONTRA, nez je bezne.. a tim padem nenechavame vsechno odzatacet jen predni kolo.
Zkuste to... prijde mi to jako fakt bomba.
Odzkousene rychlosti: cca 50-90 az na hranici adheze (zadni zacina driftovat).
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicksi nemohl bys sem napsat za kolik si s 1150 jezdil? Myslím spotřebu, ne celkovou útratu
Mě by to dost zajímalo, protože moje GSA mi přijde úžasná v tom, že žere pořád stejně, v jednom, ve dvou, s bagáží, na dálnici, na okresce.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Nevím jak jezdil Hicks, ale já jezdím v rozptylu 5 - 8,5l.... Mimo město a off je to 5-5,5, když ale jezdím po městě a nebo offám, oboje svižně, tak většinou něco přes 7 a v extrému i přes těch 8...
Maiali nel Fango!