melizoy - kedze mas skusenosti s ladenim mam znameho ktory ma na 12 GS (neviem teraz z hlavy ci OHC alebo DOHC ale to je jedno)
ma seriove zvody aj vyfuk + papierovy filter, jedine co ma extra je Powercommander... je podla teba mozne aby s Powercommanderom bola motorka "zivsia" a zaroven mala lepsiu spotrebu?
mne to nejde do hlavy..
lebo mat spotrebu niekde medzi 4.5- 5 litrami detto pri dvoch jazdoch a troch kufroch je pre mna udaj z kategorie fatamorgana... ja jazdim okolo 5.8 - 6.3 litrov na seriovej 12GSA DOHC
Upravil raptor dne 23.10.2014 12:41
live fast, die young be wild, have fun
raptor napsal:
melizoy - kedze mas skusenosti s ladenim mam znameho ktory ma na 12 GS (neviem teraz z hlavy ci OHC alebo DOHC ale to je jedno)
ma seriove zvody aj vyfuk + papierovy filter, jedine co ma extra je Powercommander... je podla teba mozne aby s Powercommanderom bola motorka "zivsia" a zaroven mala lepsiu spotrebu?
mne to nejde do hlavy..
lebo mat spotrebu niekde medzi 4.5- 5 litrami detto pri dvoch jazdoch a troch kufroch je pre mna udaj z kategorie fatamorgana... ja jazdim okolo 5.8 - 6.3 litrov na seriovej 12GSA DOHC
Ahoj. Netvrdím, že mám zkušenosti, jen mě svého času bavilo ladit svůj motor a sledovat změny na palivových mapách a použitých komponentech.
Myslím, že nejlepší filtr je originální. S originálním filtrovou komorou bez úprav je vliv použitého filtru minimální, alespoň co jsem viděl výsledky měření. Spotřebu i výkon přímo ovlivňuje palivová mapa. Ta je uložená v řídící jednotce, a uživatel je schopný provést jakousi korekci této mapy právě za pomoci Powercommanderu. Lze tedy ovlivnit i spotřebu (v obou směrech) i výkon motoru, ale za cenu ztráty záruky, homologace pro provoz, samozřejmě výrazného zhoršení emisí, a při nesprávném nastavení lze těžce poškodit motor, nebo snížit jeho životnost. Také zařazením Commanderu se rozhodně nezvýší spolehlivost motocyklu, (ačkoli... odpojit ho je otázka 3 minut.).
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Možná je to mimo mísu ,jsem technický antitalent,ale moje osobní zkušenost s autem. Mercedes 350 d , vložena jednotka od úpravce BRABUS,výkon ze 190 kilovat na 230 a auto při normální jízdě bere o 1,5 - 2 litry míň. Při ostřejší jízdě je to ohromě znát a i spotřeba jde samozřejmě o dost nahoru. Originální úprava a ještě prodloužená záruka na motor a převodovku o 2 roky.
melizoy dik za obsiahlu odpoved ale pytal som sa skor ci je mozne podla teba powercommanderom dosiahnut zvysenie vykonu (vyhladenie krivky vykonu k lepsiemu) a zaroven znizenie spotreby..
live fast, die young be wild, have fun
raptor napsal:
melizoy dik za obsiahlu odpoved ale pytal som sa skor ci je mozne podla teba powercommanderom dosiahnut zvysenie vykonu (vyhladenie krivky vykonu k lepsiemu) a zaroven znizenie spotreby..
ANO, je možné tak poskládat korekční mapu. Při ekonomické jízdě bude u správně nastavené mapy spotřeba nižší, než při originálním nastavení, ale při ostré jízdě bude spotřeba naopak vyšší. Můj odhad ale je, že rozdíl do mínusu bude malý. Určitě bych si kvůli tomu nekupoval Commander
Wer später bremst, fährt länger schnell.
no hej ale ak si vezmes ze ja jazdim za 6 a on za 4.5 - 5 tak to je rozdiel 20% - 25%
ja mam skor pocit ze ho klame spotreba na palubnom pocitaci.. uz som mu povedal aby si skusil vyratat spotrebu litre / km ale nejak ostalo ticho...
live fast, die young be wild, have fun
Nic si steho nerob, ja jezdim taki za 6 at jedu jak chcu.a na gumy taki vic jak 12 tisic nenajedu...je to ale mimo misu pac mam 1100...
Kupredu spatki ni krok...
raptor napsal:
no hej ale ak si vezmes ze ja jazdim za 6 a on za 4.5 - 5 tak to je rozdiel 20% - 25%
ja mam skor pocit ze ho klame spotreba na palubnom pocitaci.. uz som mu povedal aby si skusil vyratat spotrebu litre / km ale nejak ostalo ticho...
Za 4,5-5 nejezdí ale vleče se a rozdíždí se s odrážením nohama. Já jezdím od 6 do 8Litrů dle naložení moto a rychlosti. Jen jednou jsem se dostal na 5,8 i s manželkou a bagáží, ale to jsem jel s klučinou, kterej tomu nedal víc jak 130....většinou 100-110. Pak má taky vliv výška a váha jezdce, osobně měřím 1,96m a vážím 113kg a když se skrčím za plégo tak motorka rázem ožije.
Jo a většina palubáků kecá....v autě třeba o min.půl litru. Osobně sleduju spotřebu tak, že dotankuju po hrdlo a pak znovu a vydělím to najetejma km a mám spotřebu přesně.
Upravil LukyGs dne 24.10.2014 17:52
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Tak dnes další měření, seřídily se ventily a hned bylo na brzdě dle grafu 109PS, krouťák šel ale dolů.
Nakonec se to naladilo na 104,06PS ale s 125 krouťákem a je to sakra znát. Ještě přemejšlím nad kovanýma pístama Wosner s poměrem 12,5:1....máte s nima někdo zkušenost?
Graf z brzdy http://www.rajce....f847777949
JJ, mám Powercomander 5.....bez toho by to ani nešlo ladit a jen výfuk moc neudělá. Teď mám dle grafu naladěno, že krouťák do 6500otáček mám lepší jak dvouvačka......stejný jak LC, jen u vrchu pak lc a dvouvačka jedou trošičku líp.
Jinak, když mrkneš na ty první grafy co jsem sem dával, tak je tam hezky vidět co udělěl výfuk a co powercomander.
Upravil LukyGs dne 30.10.2014 10:11
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
predtym nez pozriem na grafy vyslovim tvrdenie ze vyfuk toho urobi malo, resp sam o sebe bez dalsieho zasahu vyslovene minimum
live fast, die young be wild, have fun
To mas hezky,mas sice o 5hp ve vrsku vic ale krotak mas o cca12 Nm slabsi v celem spektru otacek nez ja. Spotrebu jeste nevim ale dofam ze spadne
Upravil LukyGs dne 30.10.2014 14:23
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
raptor napsal:
no a potom je jedna vec vytlaceny graf a realita - nie je to narazka na tvojho ladiča, len aby sa vedelo
predpokladam ze uz si motorku po odladeni aj skusil, ake su tvoje osobne pocity?
Myslim ze ladic vi co dela a ja byl celou dobu u toho.
Pocitove je to po naladeni uplne nekde jinde. Garantuji ti,ze ten powercomander je znat jak blazen. Motorka ziva jak nikdy,uzasne jefe od spodu,pocitove nikde neni dira ve vykonu.
Fakt je to rozdil jako prase
Jo a merili se tam tri gs,z toho dve se ladily pres powercomannder 5 a kamarad dosel na 127Nm a 115Ps. Ma ale pisty origo s vetsi kompresi nez mam ja. Ja mam 11,0:1 a on ma 12,0:1,proto zvazuju ty Wosnery s kompresnim pomerem 12,5:1 a pry je vhodne pouzit i jine vacky.
Pak by u mne mohla byt hodnota 118Ps a 130Nm kroutak.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Zdar. Snad už to není mrtvé téma. Chtěl jsem původně cipovat, ale po hodinovém pročítání podobných témat tady jsem nabyl dojmu, že lepší bude powercommander. Nicméně jsem se dočetl o nějakým "autotune modulu". Pochopil jsem správně že pro powercommander + autotune už není potřeba další ladění na válcich?
Upravil Novej dne 07.01.2019 08:44
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015