Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
Strana 4 z 5:   1    2    3    4    5  
 
Zklamání z ESA
TomasTT
#61 
Přidané 12.11.2012 10:59
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
Psal jsem, že ten zaseklý servomotor je poměrně častá závada jak na ESA, tak ESA2 a nemusí to být mechanický problém, protože se to stávalo po kalibraci s nejednoznačným výsledkem (řídící jednotka nepoznala skutečnou polohu) a nějaká starší aktualizace software ty situace řešila. Takže to fakt může být i softwarová závada. Nejdřív bych zkusil servis BMW. Možná nedělali všechny testy když jsi nehlásil že je něco s tlumičem.
Teprve pak bych to řešil s tím, kdo to prodával a až úplně nakonec někoho, kdo by to opravil tak, že už by na to nešla uplatnit kulance (ten tlumič není servisovatelný, když ho někdo rozpertluje, tak pak už s tím, že bys uplatnil pozáruční kulanci nemůžeš počítat. Jinak nevím jak v tomhle konkrétním případě ale u 1150GSA mi měnili převodovku na kulanci a neplatil jsem ani převodovku ani práci. V autě (Nissan - dávno po záruce) jsem letos dostal nové rozvody taky na kulanci a taky jsem neplatil práci. Takže ta informace o jednom roce a placené práci je podle mě blbost.
*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
stevebmw
#62 
Zklamání z ESA
Přidané 12.11.2012 13:06

Příspěvků: 265
Registrace: 12.04.12
A může ZFE mít nějakou souvislost i s tím nefunkčním ukazatelem hladiny oleje? Vlastně tyhle dvě věci (ESA, olejové čidlo) jsem zjistil že nefungují až po garančce. Před garančkou olejové čidlo určitě fungovalo a ta ESA možná pocitově taky fungovala lépe.

Mohl bych někoho z vás poprosit, jestli byste nešel ke svoji motorce, nezapnul klíček a neposlechl jak dlouho vám vrčí servomotor při změně režimu "c" na "s"? Jestli 0,5s nebo 1s nebo 2s?

Dík.
Upravil stevebmw dne 12.11.2012 13:55
R1200GS 2010
 
TomVS
#63 
Zklamání z ESA
Přidané 12.11.2012 17:02
Avatar člena


Příspěvků: 669
Registrace: 06.07.09
A koukáš správně na ukazatel oleje na displeji? Aby to neukazovalo ----- tak musí být moto zahřátá na provozní teplotu a motor musí běžet min. 10 sekund na volnoběh. Pak se zobrazuje ok, nebo problém.
 
stevebmw
#64 
Zklamání z ESA
Přidané 12.11.2012 21:08

Příspěvků: 265
Registrace: 12.04.12
TomVS napsal:
A koukáš správně na ukazatel oleje na displeji? Aby to neukazovalo ----- tak musí být moto zahřátá na provozní teplotu a motor musí běžet min. 10 sekund na volnoběh. Pak se zobrazuje ok, nebo problém.


Tak že musí být zahrátá na provozní teplotu jsem nevěděl, ale že musí běžět na volnoběh to vím. Sledoval jsem to docela často a docela pochybuju, že jsem ji nikdy neměl ohřátou. Ale to by až tolik netrápilo.

Dneska jsem byl v servisu a řekli mi, ať přijedu v pátek, že se na to kouknou. Mělo by se to prý udělat co nejdřív, kdyby se náhodou měla uplatňovat ta kulance.

Do čtvrtka má být ještě slušné počasí, nejste náhodou někdo z okolí cca 50km od Hlinska v Čechách, kdo by si se mnou chtěl udělat jednoodpolední vyjížďku a vyzkoušet moji ESA?
R1200GS 2010
 
servisak
#65 
Zklamání z ESA
Přidané 12.11.2012 21:18
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
Až budeš v testu tak se stav u Třemošnice na kafe abys rozmrznul
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
rick
#66 
Zklamání z ESA
Přidané 12.11.2012 21:19
Avatar člena


Příspěvků: 1783
Registrace: 29.04.12
Problém s ESA jsem taky řešil,a,v Inveltu jsem zaplatil za diag.1000,-Kč.Bylo mi řečeno,že při napojení na servisní konektor to ukazuje na ohnutou tyčku v předním tlumiči,ale jistota bude až po sundání nádrže a otestování ZEF.
Potom co jsem souhlasil,tak po otestování bylo jasné že ZEF nemaká jak má a já koupil nový a od tý doby ok.
oranžová dvanáctka
 
www.kuchynekoupelny.eu
stevebmw
#67 
Zklamání z ESA
Přidané 12.11.2012 21:27

Příspěvků: 265
Registrace: 12.04.12
servisak napsal:
Až budeš v testu tak se stav u Třemošnice na kafe abys rozmrznul


OK a kde přesně u Třemáče?

rick napsal:
Problém s ESA jsem taky řešil,a,v Inveltu jsem zaplatil za diag.1000,-Kč.Bylo mi řečeno,že při napojení na servisní konektor to ukazuje na ohnutou tyčku v předním tlumiči,ale jistota bude až po sundání nádrže a otestování ZEF.
Potom co jsem souhlasil,tak po otestování bylo jasné že ZEF nemaká jak má a já koupil nový a od tý doby ok.


A jak se ZEF testuje, náhodou nevíš?
Upravil stevebmw dne 12.11.2012 21:29
R1200GS 2010
 
rick
#68 
Zklamání z ESA
Přidané 12.11.2012 21:51
Avatar člena


Příspěvků: 1783
Registrace: 29.04.12
No tak u toho jsem teda nebylSmile Jen pro info- cena novýho 366 éček.-Invelt 12500 + práce 3500,-Kč-přitom za 3/4 hod výměna hotová a v Regensburku za práci nic nechtěli.clap
oranžová dvanáctka
 
www.kuchynekoupelny.eu
Tonda
#69 
Zklamání z ESA
Přidané 12.11.2012 22:28

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
stevebmw napsal:
A může ZFE mít nějakou souvislost i s tím nefunkčním ukazatelem hladiny oleje? Vlastně tyhle dvě věci (ESA, olejové čidlo) jsem zjistil že nefungují až po garančce. Před garančkou olejové čidlo určitě fungovalo a ta ESA možná pocitově taky fungovala lépe.

Mohl bych někoho z vás poprosit, jestli byste nešel ke svoji motorce, nezapnul klíček a neposlechl jak dlouho vám vrčí servomotor při změně režimu "c" na "s"? Jestli 0,5s nebo 1s nebo 2s?

Dík.


Může být. Signál z čidla hladiny oleje (na pravé straně bloku motoru pod válcem) jde přes ZFE (potom se v menu BC zobrazuje na displeji jako "dost oleje" nebo "málo oleje" - postup ti popsal TomVS ). Taky ale může být vadné čidlo hladiny oleje a ZFE je třeba v pořádku. Víc ti řekne diagnostika.
Upravil Tonda dne 12.11.2012 22:42
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
stevebmw
#70 
Zklamání z ESA
Přidané 15.11.2012 11:23

Příspěvků: 265
Registrace: 12.04.12
Po včerejší projížďce za serviskákem jsme zjistili (mimo jiné), že ESA režimy fungují pouze na zadním tlumiči, přední odmítá reagovat. Takže buď je v čoudu tlumič nebo nevim. Uvidíme co řeknou v servisu a hlavně jestli to uznají a zaplatí.
R1200GS 2010
 
shadowGS
#71 
Zklamání z ESA
Přidané 15.11.2012 16:58
Avatar člena


Příspěvků: 201
Registrace: 22.08.12
stevebmw napsal:
Po včerejší projížďce za serviskákem jsme zjistili (mimo jiné), že ESA režimy fungují pouze na zadním tlumiči, přední odmítá reagovat. Takže buď je v čoudu tlumič nebo nevim. Uvidíme co řeknou v servisu a hlavně jestli to uznají a zaplatí.
real sad mimo jiné ? Hmm to nezní dobře !
 
sanko
#72 
Zklamání z ESA
Přidané 26.11.2012 18:05
Avatar člena


Příspěvků: 454
Registrace: 24.03.12
Najlepšia esa je pre mna toto: Mám to pre seba vždy mechanicky na sport a ked si žena prisadne tak plus váha presne urobý z motky confort a keď bágle tak 5 krát takým velkým gombíkom / esáci nepoznáte/ zatiahnuť. To je vsjo, a dočiahnem na to aj za jazdy Smile
 
TomasTT
#73 
Zklamání z ESA
Přidané 29.11.2012 13:20
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
Někdo mi včera volal na téma ESA tlumiče s tím, že by se dneska mohl stavit. Mám v telefonu asi 60 hovorů za včerejšek a to číslo jsem si neuložil. Neměl jsem být v práci ale změnilo se to, tak pokud dotyčný ještě sleduje forum, tak ať se mi ozve.. Díky a sorry za OT
*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
stevebmw
#74 
Zklamání z ESA
Přidané 23.01.2025 19:30

Příspěvků: 265
Registrace: 12.04.12
Po více než 10 letech zpět k tématu. Od doby kdy jsem zakládal tohle téma se prakticky nic nezměnilo. Na motorce jsem najel cca dalších 60tis km bez funkční ESA (comf,norm,sport) na předním tlumiči.

Tento týden byl tlumič vyndán z motorky a rozebrán. Dle mechanika vypadá spodní motorek v pořádku a nic nenasvědčuje tomu že by přepínání comf norm sport nemělo fungovat z "elektrického" hlediska.

Můj dotaz: pokud vymontovany motorek připojím ke konektoru pod nádrží a na řidítkach zmáčknu ESA uvidím jak se ta tyčinka pohybuje?
Nebo to není tak jednoduché?
R1200GS 2010
 
Filo
#75 
Zklamání z ESA
Přidané 23.01.2025 20:39

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
stevebmw napsal:
Po více než 10 letech zpět k tématu. Od doby kdy jsem zakládal tohle téma se prakticky nic nezměnilo. Na motorce jsem najel cca dalších 60tis km bez funkční ESA (comf,norm,sport) na předním tlumiči.

Tento týden byl tlumič vyndán z motorky a rozebrán. Dle mechanika vypadá spodní motorek v pořádku a nic nenasvědčuje tomu že by přepínání comf norm sport nemělo fungovat z "elektrického" hlediska.

Můj dotaz: pokud vymontovany motorek připojím ke konektoru pod nádrží a na řidítkach zmáčknu ESA uvidím jak se ta tyčinka pohybuje?
Nebo to není tak jednoduché?
Ja som toto raz skúšal, kúpil som nový krokový motorček (cca 190€) a úplne sa to z tej závitnice vytočilo von. Z toho usudzujem, že ten krokový motorček musí mať odpor a krajné polohy, ktoré sa kalibrujú pri každom zapnutí zapaľovania. Ak nemám pravdu, nech ma opraví niekto skúsenejší ...
 
stevebmw
#76 
Zklamání z ESA
Přidané 24.01.2025 08:09

Příspěvků: 265
Registrace: 12.04.12
moc díky za info Filo, přesně něčeho takového jsem se obával.

A podařilo se ti to namontovat nazpět, natočit zpět do závitu?
Upravil stevebmw dne 24.01.2025 08:10
R1200GS 2010
 
Filo
#77 
Zklamání z ESA
Přidané 24.01.2025 11:12

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
stevebmw napsal:
moc díky za info Filo, přesně něčeho takového jsem se obával.

A podařilo se ti to namontovat nazpět, natočit zpět do závitu?
Jasné, na spodnej strane motorčeka je ak si dobre pamatám mosadzné kolečko a dá sa s ním točiť rukou, takže ten tŕň sa pohybuje hore dole. Mororček ale musí byť vymontovaný z zo spodného oka tlmiča.
 
Francis
#78 
Zklamání z ESA
Přidané 24.01.2025 19:55
Avatar člena


Příspěvků: 710
Registrace: 09.08.17
stevebmw napsal:
... Můj dotaz: pokud vymontovany motorek připojím ke konektoru pod nádrží a na řidítkach zmáčknu ESA uvidím jak se ta tyčinka pohybuje?
Nebo to není tak jednoduché?

Ano, je to tak jednoduché. Avšak pozor na vyjetí motorku z krajní polohy, při zpětné montáži by měla být tlačná tyčka motorku tak dole (uvnitř motorku), aby nevyčnívala ze spodní mosazné matice.

Když je v dílně ticho, jen zapneš zapalování a budeš mít tlumič na motorce, uslyšíš tiché zabzučení motorku. Má rozsah čtyři otáčky a 48 kroků na otáčku, změna stavu probíhá snad sekundu.
Můžu ti motorek otestovat, na jedné motorce jsem měl vlastní systém ovládání tuhosti Arduinem, nezávisle na motorce.

Zkontroluj "jehlu" ve spodním konci pístnice tlumiče, na kterou tlačí ESA servomotorek. Měla by jít lehce zatlačit dovnitř asi o 4 mm a měla by tlakem plynu uvnitř tlumiče sama a okamžitě se vrátit do vysunuté polohy. Po opotřebení gufer v tlumiči plyn uteče ven a nejen že tlumič hůř funguje (olej více pění) ale nefunguje pak jehla a nastavení ESA.
 
www.trust-rust.cz
stevebmw
#79 
Zklamání z ESA
Přidané 26.01.2025 09:27

Příspěvků: 265
Registrace: 12.04.12
Francis: Moc děkuji za pěkný popis!
R1200GS 2010
 
Waltr
#80 
Zklamání z ESA
Přidané 01.03.2025 23:22
Avatar člena


Příspěvků: 2767
Registrace: 27.06.08
Hele já jsem to trošku vyšperkoval už dávno. 3 Měsíce po konci záruky mi to odešlo. Tak jsem si k motorku dráty přerušil a uděla tak konektory, teď připojím k baterii a přes spínaš si seřizuji předpětí přímo podle toho jak se mi stlačuje pružina. Mám to celé pod kontrolou, ne jen 5 přednastavených poloh. Tlumení mi normálně funguje a to je znát.
Ale to se bavím o předpětí, stlačení pružiny.
 
Strana 4 z 5:   1    2    3    4    5  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 91
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.32 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI