nic zatím nepovoluj , zmáčkni to víčko a na straně -uvnitř nohy je drážka a v ní pojištovací kroužek(segrovka) ten vydrápneš a je to venku.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Přispívám svoji troškou do mlýna, snad někomu budou nápomocny moje fotky, které jsem nacvakal mobilem, když jsem skládal tlumiče. Měl jsem je rozebrané z důvodu pokřivených trubek hned za spodníma brýlema. Jak k pokřivení došlo nevím, protože jsem tak Bramboru už koupil, aniž bych o tom věděl. Přišel jsem na to náhodou, když jsem za účelem nasazení neoprenů vysunul tlumiče z brýlí. Nebylo to moc ohnuté, ale pro klid na duši, jsem je rozkuchal a trubky nechal narovnat.
Teď pár fotek z práce. (foceno při skládání, tak se to budu snažit vysvětlit pro rozebrání)
Když vytáhnete tlumič z moto (Jeden šroub zhory, 4 šrouby na brýlích a dva dole na spojnici tlumičů, samozřejmě i brzdič a vše okolo), tak můžeme začít.
Vevnitř v tlumičové trubce je nejdřív dorazová trubka, pod ní podložka a pod podložkou hlavní pružina. Tohle jde vytáhnout hned, bacha na olej, pokud si ho už předtím nevypustil přes spodní boční šroubek (jinak je to rychlejší vylít pak vrchem) . . .
Sundám krytku (prachovku), třeba šroubovákem vytlačím nahoru... . .
Pak je tam segerovka, taky jde vyšprtnout šroubovákem. Pozor na trubku, ať se nepoškrábe ! . . .
Pod segerovkou už je jen hlavní simering ( ..je třeba příčinou tečení tlumiče), který ale ručně vybrat nejde. Nevím o ničem, čím by to šlo, aniž by jsi ho nezničil. Takže ho nechám tak a povolím spodní šroub, který drží trubku v tlumiči. (zboku je vidět vypouštěcí šroubek). Snažím se ho povolit naráz, jakoby ho utrhnout, jinak se protočí vevnitř kužel, ve kterém je našroubovaný
Pokud se šroubek protáčí (což je na 90%), tak si dovnitř do trubky zasadím nějaký aretační trn (já použil pajzr:-), a zatlačím na něj, čímž se mi kužel už neprotočí. . .
Teď už je trubka volná a můžeš jí trhavými pohyby ven z tlumiče začít vytahovat. Tahat a narážet na hlavní simering, který jediný ti už drží trubku v tlumiči. Neboj se, že simering zničíš, je pod ním velká podložka a pouzdro, takže je třeba to jakoby tahem trubky vybít ven. Simering je tam vtlačený a ven se mu moc nechce.
Takhle vypadá vnitřek tlumiče - přepouštěcí trubka a váleček s kuželem, ve kterém je našroubovaný spodní imbusový šroub a nad kterým je ještě dorazová pružinka. .
Tady celý rozhozený tlumič.. (Zleva: Vnitřní kuželový váleček, dorazová pružinka, přepouštěcí trubka, a nahoře dělené pouzdro, podložka, hlavní simering, pérová segerovka a nakonec prachovka. .
Snad to někomu k něčemu bude.. Práci zdar
Upravil Frydex dne 03.01.2011 20:34
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem...
ked nechcem rozobreat celi tlmič tak my pojde hačikom dostat ten semering von? ked budu tlmiče vonku z motorky? Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
dobra prace frydex. mam jeste takovou prosbu. co vsechno bude ve vidlich potreba menit. nebo dobre menit, ci mit pri vymene u sebe, abych kvuli nejake radove korunove zalezitosti nemusel sedat do auta a nekde shanet. nejaka tesneni, gufera apod. a idealne zase formou odkazu na netu. diky moc
čaute páni čo už ste to robii. potrebujem poradit ako mam dostat von tu segerovku pod tou hornou čiernou kritkou. nejde mi ničím podobrat ani vypáčit. som teprva nazačiatku a hned takyto problem. mam to rozobrane a už sa stým mordujem 2hodiny a nič. nechce sa jej odtial. vdaka za nejaky fígel.
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
100bubu-tak jsme se nějak domluvili nééé???Já se s tím drbal taky asi hoďku právě před chvílí.A volal jsem i Tondovi,ale řekl to samý co tady kluci.Já to celý rozdělal a až pak jsem začal řešit tu ludru krytku.No rozdělaný jsem to strčil do hrdla plastovýho kanystru abych si netlačil pružinu proti a topůrkem kladívka na ní začal tlačit a jak se trošku ponořila(je pod ní pružina,že)nožíkem jsem vyloupl segrovku a bylo to.Zítra zkusím koupit gufera a snad to složím.Jen mně zajímá jak utáhnu ten spodní imbusaby se neprotáčel.Nemám žádnej pajsr a ani nic takovýho co bych tal zapříčil.No snad to půjde.
nozikom planzetou aj ostrim srubovake.a ani za ten svet. uz nemam nervy.zajtra to dam dole z motorky a pak se uvidi.
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Fanos Rusicka napsal:
100bubu-tak jsme se nějak domluvili nééé???Já se s tím drbal taky asi hoďku právě před chvílí.A volal jsem i Tondovi,ale řekl to samý co tady kluci.Já to celý rozdělal a až pak jsem začal řešit tu ludru krytku.No rozdělaný jsem to strčil do hrdla plastovýho kanystru abych si netlačil pružinu proti a topůrkem kladívka na ní začal tlačit a jak se trošku ponořila(je pod ní pružina,že)nožíkem jsem vyloupl segrovku a bylo to.Zítra zkusím koupit gufera a snad to složím.Jen mně zajímá jak utáhnu ten spodní imbusaby se neprotáčel.Nemám žádnej pajsr a ani nic takovýho co bych tal zapříčil.No snad to půjde.
Ta dolní miska do který se točí ten imbus je tuším trošku kuželová takže když utahuješ tak se utahuje taky a neprotočí se. Proto taky někdy jde povolit ten imbus krásně bez pootočení a pak se do toho musí klepnout aby se to rozpadlo.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.