AldaGS1 napsal:
Zkusenost asi po 4 tis km s Tom Tom rider3. Vse ok, uživatelsky nemam co vytknout. Jedna vec mi ale vadi: nekdy, kdyz jedu po silnici co vede lesem tak navigace nepresne kopiruje silnici. Tzn. Ze navigacni sipka jede mimo a neda se predvidat jak budou dalsi zatacky. Schvalne jsem si projel stejne useky autem, kde mam vestavenou navigaci a ta ukazuje zatacky presne. Mate podobne zkusenosti? Nemuze to byt problem nebo vada prijmu signalu? Na aute mi to ze zacatku taky delalo a nasledne mi v zaruce menili nejaky modul a antenu.
mě to dělal ten nový TomTom teď v Německu také... hlavně v lesích... ale také jsem najel na náhorní plošinu a tam nebylo nikde nic co by bránilo a byl jsem tak o 300 metrů jinde... vy městě jsem byl o dva bloky jinde atd... spíš mi to přijde, jak kdyby se přehřívala, nebo mě ještě napadlo, že třeba TT držák trochu snižuje kvalitu příjmu (je tam cca 2mm plech a třeba zrovna v nějakém místě kde je anténa - ale toto je spekulace...)... spíš bych to viděl na to teplo a další věci... ale tak jako tak by to dělat nemělo... Zkusím to ještě tady u nás... pokud se to bude opakovat vyreklamuji...
AldaGS1 napsal:
Zkusenost asi po 4 tis km s Tom Tom rider3. Vse ok, uživatelsky nemam co vytknout. Jedna vec mi ale vadi: nekdy, kdyz jedu po silnici co vede lesem tak navigace nepresne kopiruje silnici. Tzn. Ze navigacni sipka jede mimo a neda se predvidat jak budou dalsi zatacky. Schvalne jsem si projel stejne useky autem, kde mam vestavenou navigaci a ta ukazuje zatacky presne. Mate podobne zkusenosti? Nemuze to byt problem nebo vada prijmu signalu? Na aute mi to ze zacatku taky delalo a nasledne mi v zaruce menili nejaky modul a antenu.
mě to dělal ten nový TomTom teď v Německu také... hlavně v lesích... ale také jsem najel na náhorní plošinu a tam nebylo nikde nic co by bránilo a byl jsem tak o 300 metrů jinde... vy městě jsem byl o dva bloky jinde atd... spíš mi to přijde, jak kdyby se přehřívala, nebo mě ještě napadlo, že třeba TT držák trochu snižuje kvalitu příjmu (je tam cca 2mm plech a třeba zrovna v nějakém místě kde je anténa - ale toto je
spekulace...)... spíš bych to viděl na to teplo a další věci... ale tak jako tak by to dělat nemělo... Zkusím to ještě tady u nás... pokud se to bude opakovat vyreklamuji...
Mám ted nově taky tuto navigaci a stalo se mi totéž, myslel jsem že jde pouze o krátkodobý výpadek signálu nebo tak něco ....
Mě to minulý týden dělal TomTom v autě taky. Měl jsem ho připevněný pomocí RAM přísavky na skle, přesně tam, kde vozím normálně autonavigaci. Chtěli jsme ověřit jak naviguje nejnovější mapa TomTom ve srovnání s 2014.1 v garminu...
V lese normálně TomTom jel mimo silnici. Měl jsem to přímo pod sklem, nic tomu nebránilo. Podle mě používají GPS čip, který nepracuje s odrazy. Dřív se takhle chovaly čipy řady 20 a 25, pak přišel SIRF a zvykli jsme si na to, že navigace funguje i tam, kde není přímá viditelnost na celou oblohu. Předpokládám, že TomTom použil něco jiného než u předchozích verzí (kde byl prokazatelně SiRF star III). Rozdíl mezi těmi čipy je relativně malý ale na ceně se to může docela projevit a Rider 2013 je nejlevnější plnohodnotná motorková navigace, tak třeba to je i tím, že nepoužili značkový chipset. Ostatně ani Garmin nepoužívá SIRFy ve všech navigacích - kvůli snížení ceny.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Mě to minulý týden dělal TomTom v autě taky. Měl jsem ho připevněný pomocí RAM přísavky na skle, přesně tam, kde vozím normálně autonavigaci. Chtěli jsme ověřit jak naviguje nejnovější mapa TomTom ve srovnání s 2014.1 v garminu...
V lese normálně TomTom jel mimo silnici. Měl jsem to přímo pod sklem, nic tomu nebránilo. Podle mě používají GPS čip, který nepracuje s odrazy. Dřív se takhle chovaly čipy řady 20 a 25, pak přišel SIRF a zvykli jsme si na to, že navigace funguje i tam, kde není přímá viditelnost na celou oblohu. Předpokládám, že TomTom použil něco jiného než u předchozích verzí (kde byl prokazatelně SiRF star III). Rozdíl mezi těmi čipy je relativně malý ale na ceně se to může docela projevit a Rider 2013 je nejlevnější plnohodnotná motorková navigace, tak třeba to je i tím, že nepoužili značkový chipset. Ostatně ani Garmin nepoužívá SIRFy ve všech navigacích - kvůli snížení ceny.
Překvapuje mě že říkáš že Sirf zvedá cenu navigace, když dnes jsou osazeny tímhle čipem navigace za 4000 a telefony též a tady se bavíme o navigaci za 10 000 .....
TomasTT napsal:
Mě to minulý týden dělal TomTom v autě taky. Měl jsem ho připevněný pomocí RAM přísavky na skle, přesně tam, kde vozím normálně autonavigaci. Chtěli jsme ověřit jak naviguje nejnovější mapa TomTom ve srovnání s 2014.1 v garminu...
V lese normálně TomTom jel mimo silnici. Měl jsem to přímo pod sklem, nic tomu nebránilo. Podle mě používají GPS čip, který nepracuje s odrazy. Dřív se takhle chovaly čipy řady 20 a 25, pak přišel SIRF a zvykli jsme si na to, že navigace funguje i tam, kde není přímá viditelnost na celou oblohu. Předpokládám, že TomTom použil něco jiného než u předchozích verzí (kde byl prokazatelně SiRF star III). Rozdíl mezi těmi čipy je relativně malý ale na ceně se to může docela projevit a Rider 2013 je nejlevnější plnohodnotná motorková navigace, tak třeba to je i tím, že nepoužili značkový chipset. Ostatně ani Garmin nepoužívá SIRFy ve všech navigacích - kvůli snížení ceny.
Tak nevím co teď říct. Měl jsem za to, že kupuji nejnovější výrobek, i když podle Tomáše nejlevnější. To že je levnější jsem přičítal tomu, že nemá některé funkce, které mají dražší navigace. Vím, že je to pouze spekulace o levnějším čipu, ale vidím, že je ten problém systémový. Kdyby bych hnidopich tak povím, že v návodu k obsluze není uvedeno, nedokonalé zobrazování v lese a pod.. Pak bych asi kupoval jinou navi. S navi jsem max spokojen co se týče obsluhy, kvality map. Nic méně, bych rád tento problém vyřešil, protože navigace nefunguje spolehlivě a jiné přístroje které jsou levnější tuto chybu nevykazují. Tomáši, TomToma jsem kupoval letos na jaře u Vás i s držákem a hrazdou. Nebudu spěchat, ale zkuste prosím vymyslet co s tím. Díky.
BMW 1200 GS a ///M3
feroj: ono to je trošku jiné, když to kupuje výrobce jako je Garmin, který vyrábí miliony navigací. Taky ty čipy se liší, Sirf dělá několik různých modelů a s různými anténami. Každopádně poplatky za používání licencí Sirf je vedly k tomu, že koupili jiného výrobce čipů a přišli asi před 3 roky s vlastním příjmačem ale asi to používají jen v některých navigacích, protože v turistických zase mají licenční Sirf star s anténou Helix4. Jsou to asi dolarové položky ale pro ty výrobce je rozdíl, jestli použijí součástky za 5 dolarů nebo za 25 dolarů, když se vyrábí třeba milion kusů. Výrobce musí platit za firmare, licence které se k tomu vážou atd. Každý dolar se počítá. I ta anténa není jejich výrobek, je to zase licence.
TomasTT napsal:
Mě to minulý týden dělal TomTom v autě taky. Měl jsem ho připevněný pomocí RAM přísavky na skle, přesně tam, kde vozím normálně autonavigaci. Chtěli jsme ověřit jak naviguje nejnovější mapa TomTom ve srovnání s 2014.1 v garminu...
V lese normálně TomTom jel mimo silnici. Měl jsem to přímo pod sklem, nic tomu nebránilo. Podle mě používají GPS čip, který nepracuje s odrazy. Dřív se takhle chovaly čipy řady 20 a 25, pak přišel SIRF a zvykli jsme si na to, že navigace funguje i tam, kde není přímá viditelnost na celou oblohu. Předpokládám, že TomTom použil něco jiného než u předchozích verzí (kde byl prokazatelně SiRF star III). Rozdíl mezi těmi čipy je relativně malý ale na ceně se to může docela projevit a Rider 2013 je nejlevnější plnohodnotná motorková navigace, tak třeba to je i tím, že nepoužili značkový chipset. Ostatně ani Garmin nepoužívá SIRFy ve všech navigacích - kvůli snížení ceny.
Tak nevím co teď říct. Měl jsem za to, že kupuji nejnovější výrobek, i když podle Tomáše nejlevnější. To že je levnější jsem přičítal tomu, že nemá některé funkce, které mají dražší navigace. Vím, že je to pouze spekulace o levnějším čipu, ale vidím, že je ten problém systémový. Kdyby bych hnidopich tak povím, že v návodu k obsluze není uvedeno, nedokonalé zobrazování v lese a pod.. Pak bych asi kupoval jinou navi. S navi jsem max spokojen co se týče obsluhy, kvality map. Nic méně, bych rád tento problém vyřešil, protože navigace nefunguje spolehlivě a jiné přístroje které jsou levnější tuto chybu nevykazují. Tomáši, TomToma jsem kupoval letos na jaře u Vás i s držákem a hrazdou. Nebudu spěchat, ale zkuste prosím vymyslet co s tím. Díky.
Vymyslet se s tím nic nedá - pokud výrobce třeba nezmění software. Je možné, že mají jen špatně zpracovanou funkci "drž se na silnici", což se běžně u silničních navigací používá. Prostě i když je signál špatný, tak to softwarově drží polohu na té komunikaci, po které se jelo. Některé navigace mají tuhle funkci vypínatelnou.
Volal jsem na zastoupení TomTom specialistovi, se kterým spolupracujeme. Řekl mi, že čipset se nikde neuvádí ale že by to měla být novější verze stejného čipu, který používaly předchozí modely TomTom. Ve spcifikacích mají prý uvedeno, že navigace ke své funkci potřebuje ničím nezastíněný výhled na oblohu a v případě lesa nebo úzkých uliček ve městech nebo ve skalách, ta navigace prostě polohu neurčí.
Ono je to s tím využitím odrazů trošku sporný - já mám třeba v GPSMAP 278C, což je stále jediná opravdová offroad navigace čipset, který vůbec odrazy neumí, dokonce je aktivně filtruje. Prostě když není naprosto čistý signál z určitého počtu družic, tak to napíše "ztráta signálu" nebo to předtím kreslí kolo, ve kterém se někde jako člověk může pohybovat i když ikona na mapě je zakreslená někde jinde. Takový kruh teoretické nepřesnosti a třeba v lese to jsou stovky metrů. Obvykle to ale trvá jen minutu a pak signál stejně vypadne.
Stěžovat si můžu ale je mi to prd platný, protože to není chyba ale vlastnost té konkrétní navigace. Jiné navigace sice v tom samém okamžiku fungují ale z mnoha důvodů jsou méně výhodné a tak si člověk musí vybrat, jestli chce navigaci která má skvělé a logické ovládání nebo navigaci, která mu bude fungovat v lese ale ovládání bude příšerné, výpočet trasy bude horší a aktualizace nebudou tak jednoduché. Jestli to je pro tebe zásadní problém, tak asi nevidím jinou možnost než vyměnit navigaci za jinou. Nevím sice, která motocyklová je levnější, když TomTom je nejlevnější ale to už je jiná otázka. Každopádně i když používáš turistickou navigaci s anténou Helix IV, která je sama o sobě obrovská (viz 62 řada), tak ti to v lese ukazuje že jseš třeba na jedné straně potoka, protože to takhle vyhodnotilo odrazy signálů. Popojdeš pár metrů a hodí tě to na druhou stranu, protože odrazy se změnily. Taky to není ideální. Prostě je potřeba mít kvalitní signál alespoň z pěti družic.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomáš napsal: "Jiné navigace sice v tom samém okamžiku fungují ale z mnoha důvodů jsou méně výhodné a tak si člověk musí vybrat, jestli chce navigaci která má skvělé a logické ovládání nebo navigaci, která mu bude fungovat v lese ale ovládání bude příšerné, výpočet trasy bude horší a aktualizace nebudou tak jednoduché".
Můžeš dát příklady motonavigací se složitou aktualizac, příšerným ovládáním a horším výpočtem trasy, ale fungujících v lese:-)? Máš asi největší zkušenosti v této oblasti a možná by bylo zajímavé posouzení aktuálních navigací na trhu i z tohoto pohledu.
TT Rider jsem neměl, ale od roku 1993 jsem létal/jezdil cca s 20 různými navigacemi, 90% Garmin, zbytek mobil (TomTom, IGO), PDA, Becker Crocodille. Na ovládání jsem si vždy zvykl a logiku v něm našel, člověk občas musí pochopit, jak navigace přemýšlí. Aktualizace jsem dělal semtam, ne vždy mi přišly jednoduché, ale 1x za rok to vydržím. Ale vypadávání signálu by mne štvalo permanentně, zejména, když se s motorkou často pohybujeme v zastavěných oblastech, tunelech, horách... a lesích:-). Když jsem koupil prvního Garmina se SIRF, tuším 60CSX (mj. na základě referencí TomášeTT), byl to tak úžasný rozdíl, že bych navigaci s horší citlivostí už nechtěl. Je to vlastnost, která se asi nedá reklamovat, snad daň za příznivou cenu, ale pro mne, jako potenciálního kupce, důležitý handicap. Přitom, pokud je to způsobeno citlivostí, nemyslím, že by použití citlivějších komponent mělo za následek fatální zvýšení ceny.
Můžeš dát příklady motonavigací se složitou aktualizac, příšerným ovládáním a horším výpočtem trasy, ale fungujících v lese:-)?
Ahoj Ivane, sice nejsem Tomas, ale treba Garmin rada GPSMAP 60/62 ma velice dobry prijem prave diky "quad helix" antene, ale ovladani diky nedotykovemu dipleji je trosku slozitejsi. JE ot ale o praxi. Taky drobny limit je ze nekdy nedokaze vypocitat trasu protoze nema dost pameti na ulozeni vsech bodu a je to potreba resit po kouskach. Nebo jinou mapou. Treba OSM mapy ktere maji hodne informaci jsou v tomto nekdy prokleti, proto je dobre mit tam nacpanych map vice a vypinat je - treba pokud se chystas jen po silnici tak pustit jen mapu ktera nema nespevnene useky, nebo upravit "zakazy".
To já vím, 60-ka naopak měla skvělý systém prošlých tras, výdrž na baterky, viditelnost displeje na slunci, úžasnou odolnost proti vodě a blátu atd. atd., teď mám Zumo 550, má zase jiná specifika, plusy i mínusy, ale i na ovládání 60-ky jsem si zvykl a ovládal intuitivně i v rukavicích stejně jako všechny ostatní co jsem měl. Zvykat si ale na vypadávání signálu by se mi už nechtělo, to by pro mne byl velký krok zpět, i když tyhle preference má každý z nás jiné...
Můžeš dát příklady motonavigací se složitou aktualizac, příšerným ovládáním a horším výpočtem trasy, ale fungujících v lese:-)? Máš asi největší zkušenosti v této oblasti a možná by bylo zajímavé posouzení aktuálních navigací na trhu i z tohoto pohledu.
[quote]
Jasně, správný příklad je právě GPSMAP 62. Ovládání šílený, zadávání adresy peklo, aktualizace složitý a naprosto chaotický výpočet silniční trasy. Ale v lese funguje pokud je jen trošku vidět obloha vždycky - i když třeba se 150m chybou ale funguje. Jen si na normální silniční navigaci neumím představit tu obří anténu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Podle mě je to prostě dané cílovou skupinou - TomTom Rider je čistě a 100% silniční navigace. Nemá podporu ani nejprimitivnější offroadové trasy "od bodu k bodu". Natož nějaké pokročilé funkce pro pohyb v terénu. Tak prostě použili čip (nebo ho nastavili) tak, aby ukazoval maximálně přesně a ignoroval odrazy případně tam nemají fix pro udržení na silnici. Turistická navigace ve městě není taky žádná výhra - v pohodě tě přesune o tři pruhy vedle a přepočítá trasu, protože si myslí, že stojíš jinde - což způsobují odrazy. Měli jsme Montanu na cestě do Amsterdamu a bylo to na vyhození z okna. Nepoužitelný. Jediný co fungovalo byla autonavigace, která i při ztrátě signálu (resp. chybě větší než nějaké nastavené metry) jela dál podle ujeté vzdálenosti měřené z otáčení kol. Mám na displeji zelenou ikonu když je signál OK a tam to chytlo signál na každé křižovatce, kde byl trošku prostor ale mezi domy ani náhodou. Montana fungovala prakticky pořád ale jak říkám - jedeš po jedné straně kanálu a najednou ti to hodí že jseš na druhém břehu a přepočítá se to. Peklo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak Zuma mají obecně velmi slušný příjmač a zvládají i odrazy signálu ale zase jim děsně dlouho trvá, než načtou GPS FIX, zejména když byly delší dobu vypnutý. Někdy musíš ujet třeba kilometr než se chytne. A chyba se běžně pohybuje v řádu stovek metrů taky, jen to má natvrdo "drž se na silnici". Stačí podržet ikonu síly signálu a zobrazí se stránka, kde je vidět přímo chyba v metrech. Když se postavím se Zumem 660 na místo, kde tady v práci parkuju - kde mám před sebou řádku stromů asi tak ve vzdálenosti 20m, tak běžná chyba je kolem 15m. Prakticky to znamená, že i když stojím na parkovišti, tak chyba 15m znamená, že taky můžu být vedle na louce nebo u sousedů nebo kdekoliv v kruhu 15m od zobrazovaného místa.
TomasTT napsal:
Podle mě je to prostě dané cílovou skupinou - TomTom Rider je čistě a 100% silniční navigace. Nemá podporu ani nejprimitivnější offroadové trasy "od bodu k bodu". Natož nějaké pokročilé funkce pro pohyb v terénu. Tak prostě použili čip (nebo ho nastavili) tak, aby ukazoval maximálně přesně a ignoroval odrazy případně tam nemají fix pro udržení na silnici. Turistická navigace ve městě není taky žádná výhra - v pohodě tě přesune o tři pruhy vedle a přepočítá trasu, protože si myslí, že stojíš jinde - což způsobují odrazy. Měli jsme Montanu na cestě do Amsterdamu a bylo to na vyhození z okna. Nepoužitelný. Jediný co fungovalo byla autonavigace, která i při ztrátě signálu (resp. chybě větší než nějaké nastavené metry) jela dál podle ujeté vzdálenosti měřené z otáčení kol. Mám na displeji zelenou ikonu když je signál OK a tam to chytlo signál na každé křižovatce, kde byl trošku prostor ale mezi domy ani náhodou. Montana fungovala prakticky pořád ale jak říkám - jedeš po jedné straně kanálu a najednou ti to hodí že jseš na druhém břehu a přepočítá se to. Peklo.
Pokud tedy chápu a rozumím správně Tvým slovům, pořídil jsem si u Vás navigaci která stála 10 000 (což není málo) a pokud pojedu po silnici kde budou po stranách stromy nebo budu ve městě mezi domy též na silnici a bude to ukazovat bludy - mám smůlu a prakticky 2 možnosti - buď se s tím smířit nebo Vám ji vrátit ????
Upravil fero dne 31.07.2013 10:48
feroj: ano, pokud pojedeš v místě, kde není nezakrytý výhled na oblohu, tak TomTom Rider fungovat nebude. Základní podmínkou pro funkčnost navigace je výhled na oblohu nezakrytý stromy, domy, skalami apod. V lese asi nezakrytý výhled nemáš. Je to stejné, jako když bys řekl, že jsou koupil telefon za 25 tisíc a když s ním zajdeš do podzemních garáží, tak se s ním nedá telefonovat.
Myslím, že nejlepší bude, když tu navigaci vrátíš. Opravdu asi není pro tebe vhodná. Kup si nějakou levnou o které jsi mluvil a budeš v lese spokojený. Já nevím, co ti na to ještě říct. TomTom Rider prostě není a nebude určený na ježdění v místech se slabým signálem a cesta v lese je místo, kde je signál zastíněný stromy a tím pádem není možné vypočítat polohu přesně. Možná udělají opravu software, aby v těchto případech držela poloha přilepená na silnici ale dneska jsem mluvil s expertem dovozce, potvrdil mi, že pro funkčnost téhle navigace je potřeba nezastíněný signál alespoň ze 4 družic a pokud jseš v místě, kde ten signál není, tak navigace nefunguje. Nemají žádné informace o tom, že by právě TomTom Rider 2013 byl nějak odlišný od starších modelů řady Rider, čip je od stejného výrobce ale není to turistická navigace a není určená pro použití v místech s problémovým signálem.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
feroj: já jsem to asi napsal moc složitě. Prostě to je vlastnost a ne porucha. Takže si musíš sám rozhodnout, jestli ti vyhovuje ovládání, výpočet trasy, mapy... a to, že to zobrazuje v lese mimo silnici prostě nebudeš řešit, protože to není důležitý. A nebo si kup navigaci, která bude v lese ukazovat přesněji ale nebude mít takové ovládání, mapy a další funkce.
Já co jsem zkoušel, tak ta ikona byla mimo silnici jen na chvíle (třeba 300m úseky) a jela těsně vedle silnice. Bylo z toho naprosto poznat kudy cesta vede. Na té silnici, kde jsem to zkoušel (Z Dolních Břežan údolím na Zbraslav) nejsou žádné silniční odbočky ale věřím, že na křižovatce nejsou stromy uprostřed silnice, takže tam signál naskočí a odbočení to ukáže správně. Schválně to vyzkouším ještě o víkendu na Vysočině, kde takové silnice znám.
Tomtoma nepouzivam uz asi 5 let, ale driv jeste ze zacatku co to slo na mobilech tak na to samy byla nejaka utilitka, nejakej fix co te proste drzel na silnici. V realu si pak prakticky nepoznal jak je to nepresny, v tunelech to dopocitavalo podle predchozi rychlosti atd.takze ani v tunelu to nevypadlo (teda obrazovka zmenila lehce barvu jako ze nema signal,ale sipka se stale pohybovala cca jak jsi jel) Pak to tam myslim dokonce implementovali a bylo v menu volba aby se sipka drzela na silnici, obcas sice byla na vedlejsi ale jinak to bylo v pohode.
Signal v lese je proste spatnej, s mobilem mas presnost treba 200m nekdy se ani nechytne, rucni navigace s antenkou od Garminu je na tom samozrejme lip, ale s tim je treba pocitat kor u silnicni navigace.
Já teda nevím, ale TomTomy mám už spoustu let od nějakýho One, 620, přes Rider 1 a teď mám Rider 2 a NIKDY jsem neztratil signál. A signál mám i v garáži a pootevřenýma vratama. Nechápu o čem to mluvíte když popisujete ztrátu signálu v lese. Co to je za kravinu? A pro ty co mě budou osočovat že to není možný, tak těm to rád předvedu.
L: Rider 2013 se fakt chová jinak než Rider2 nebo Urban Rider. Ono to v lese signál neztratí ale ta nepřesnost (chyba polohy) je vyšší a ikona ti skočí o kus vedle silnice po které jedeš. Dneska to tady od rána zkouším, porovnávám... Kamarád dorazí s Urban riderem po obědě, tak to taky porovnáme vedle sebe.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...