......no myslim pani že na tomto fore sa už diskutovalo o ovela vačšich hovadinach,takže diskusne forum je o diskuzii a pokial sa vedie v slušnej forme nevidim dovod prečo by mala niekomu vadit
TO Hicks....no prave to je ono pokial by mal byt vyvinuty špecialne pre boxer motory tak by mal byt jednoučelovy a nemal by obsahovat zložky ktore su pre tento motor zbytočne tj JAMA SO
pro karcici
- nechoď kolem horké kaše (viz. obsah předchozí diskuse k olejům Motorex)
- podle info na I-netu by Motorex měl patřit do rodiny - skupiny Fuchs (výrobce olejů), takže to vypadá tak, že Motorex = přebalený Fuchs Silkolene
pro Bohumila
- Howgh !
pro všechny
- už to dál neřešte (vhodný olej do vzducháčů ), parametry jsou jasně dané a už to tady bylo nekolikrát od zkušených BMW matadorů a mechaniků shrnuto :
1) výk. tř. SF ---- a výše
2) do našich klim. podmínek doporučena visk. 20W50 ( jinak lépe zachovat letní 50)
3) raději olej "autový" bez JASO MA (nemáme mokrou spojku)
4) na značce oleje nezáleží, výběr je "dle vkusu každého soudruha"
....ano trefa ,ale bal som sa tych reakcii,ludi ktora si myslia že sa im ponuka niečo extra špecialne, a v podstate je to len atraktivny obal
Upravil karcici dne 07.04.2013 18:53
Aktuálně je stav takový, že Castrol Act evo 20w-50 ma specifikaci API SJ (dříve měl SG) a dá se koupit již od zhruba 120 Kč/litr, Motorex Legend 20w-50 ma specifikaci taky API SJ a stoji od 270 Kč/litr.
Tak ať si každý vybere, kolik chce utratit za olej ve stejné výkonové specifikaci
ano obyčejný automobilový, jen bych poupravil, min. specifikace není SF, ale SG
Teď tam fouknu Divinol 20w50 za 100,- litr
Ale klidně lijte Motorex za 300,-
pro sadlo
- pravdu máme oba, nebyl jsem si jistý, tak jsem kouknul do původního manualu k moto a je tam uvedeno - cit: "Marken-HD-Öl für Ottomotoren den API-Klassifikation SE, SF, SG "
PS : Ten Divinol (Divinol Super Turbo 20W-50 SAE 20W50, API SJ/CF, ACEA E2 A3/B3) leju už 3 roky ( požadavky API splňuje, firma je z "D", dlouholetý přímý výrobce, vlastní vývoj a laboratoře, pořádá sport. motor. akce atd. ) Motorex Legend jsem tam měl taky, pak zdražili. Nehledal bych v tom žádné složitosti.
Upravil IL-70 dne 07.04.2013 20:46
Hm, tak po přečtení všech příspěvků nemůžu říct, že bych měl zrovna jasno.
Na motorovym oleji by se šetřit nemělo s tím souhlasím, ale taky souhlasim s tim, aby se do motoru lilo něco extra vždyť k nám na tom " přijeli němci v roce 1939".
Mildy napsal:
Hm, tak po přečtení všech příspěvků nemůžu říct, že bych měl zrovna jasno.
Neber to osobně, ale někdo v tom jasno nebude mít asi nikdy....a někdo v tom jasno zase má.
Stačí Ti přece specifikace udaná výrobcem (viz obrázek) a značku oleje a viskozitu si bohužel musíš vybrat sám, nedá se nic dělat...vlastně dá, můžeš to dát do servisu! I kdyby se to tu omlelo ještě milionpětkrát, tak to bude pořád asi někomu málo.
MaO přiložený následující obrázek:
palciatko napsal: Hicks:
1. Ak Motorex Boxer 4T je podľa teba naj olej pre boxer motory, prečo má prísady pre mokrú spojku? (LCčko vtedy ešte nebolo)
treba proto, aby to slo v nouzi nalejt i do normalniho motorkovyho motoru?
Ako vtip to bolo dobré
hicks napsal:
2. Mohol by si mi mi vysvetlit a niečím podložiť tie "mensi tolerance v motoru" medzi boxerom 1200vkou vodníkom a vzducháčom?
Díkes.
tak pocitam, ze i kdyz to je jen 33/66% vzduch tak by mohl mit TROCHU MENSI rozsah pracovnich teplot a tim padem mensi tolerance/mezirky mezi dily?
navic je to novy motor, mozna je celkove vyroben presneji?
2. Rozumiem, čo myslíš. Ale ak sa pozriem na "medzierky" srdca motora (piest + valec), ktoré je najviac teplotne namáhané tak:
(Typ moto: vôľa piestu a valca po nainštalovaní[mm], limit opotrebenia [mm])
R 1150 GS: 0.005 ... 0.029, 0.12
R 1200 GS: 0.011 ... 0.035, 0.12 (novší typ moto je teda "v kľude voľnejší"
Údaje pre LCčko nemám (budem rád, ak ich niekto doplní), tak som pozrel na veľkoobjemových vodníkov:
KTM 950 ADV LC8: 0.040 ... 0.060, 0.10
Honda Varadero: 0.010 ... 0.055, 0.20
Ale na druhej strane, piesty na realoem pre 1150ku sú označené ako "antibluesmoke".
Ďalej netuším, čo sa stane s vôľami pri nahriatí motora na pracovnú teplotu. Ale napr. MAHLE (výrobca 1150kových piestov) použiva o.i. aj kremík na zlepšenie vlastností piestu pri teplotnom namáhaní.
Osobne si myslím, že zmena hraníc viskozity oleja pre LCčko je daná len tým, že motor bude pracovať s priemerne nižšou teplotou, než s akou pracuje vzducháč, a tým nehrozí tak veľké odparovanie oleja.
Súhlasím, že na oleji sa nemá šetriť, ale už skôr som strávil istý čas, aby som našiel najvhodnejší olej pre GSko. Tak som si uvedomil, že to nemá význam, každý ma pozitívnu skúsenoť s iným druhom oleja, že niečo je len komercia (BMW - castrol - jaso MA), a bez tribologického rozboru sa aj tak ďalej nepohnem.
"naopak.. s Morabem planujeme zkratit servisni intervaly... nejspis na 7500 km"
Ak morabo jazdí aj v zime (niekde písal, že jazdí), tak výmena oleja po 7500km nie je skrátenie, ale dvojnásobné predĺženie intervalu.
enom tak pro zajímavost...písty anti blue smoke se začali dávat už do káček páč dyžs to dal na bočák tak olej natekl za písty a start pak připomínal vetřiesku Já mám jedno z prvních káček 1984 takže je tam ještě nemám...
Kupredu spatki ni krok...
IL-70 napsal:
pro karcici
- nechoď kolem horké kaše (viz. obsah předchozí diskuse k olejům Motorex)
- podle info na I-netu by Motorex měl patřit do rodiny - skupiny Fuchs (výrobce olejů), takže to vypadá tak, že Motorex = přebalený Fuchs Silkolene
pro Bohumila
- Howgh !
pro všechny
- už to dál neřešte (vhodný olej do vzducháčů ), parametry jsou jasně dané a už to tady bylo nekolikrát od zkušených BMW matadorů a mechaniků shrnuto :
1) výk. tř. SF ---- a výše
2) do našich klim. podmínek doporučena visk. 20W50 ( jinak lépe zachovat letní 50)
3) raději olej "autový" bez JASO MA (nemáme mokrou spojku)
4) na značce oleje nezáleží, výběr je "dle vkusu každého soudruha"
Dovolil bych si přičiniti poznámku ve stejné logice: trabant i Mercedes jsou stejná auta, protože splňují požadavky příslušné legislativy - tak tohle je tu napsáno
LukyGs napsal:
Dneska jsem si všiml na Motorkářích tohoto videa.
Motorový olej navždy! Co vy na to?
YouTube Video
První na co jsem pomyslel když jsem to zhlédl bylo -kdo to asi zaplatil a kdo tak může mít užitek z toho že pár motorů půjde dřív do kytek že by nějaká asociace prodejců náhradních dílů nebo svaz opravářů motorů
Upravil kim dne 08.04.2013 19:56
IL-70 napsal:
pro karcici
- nechoď kolem horké kaše (viz. obsah předchozí diskuse k olejům Motorex)
- podle info na I-netu by Motorex měl patřit do rodiny - skupiny Fuchs (výrobce olejů), takže to vypadá tak, že Motorex = přebalený Fuchs Silkolene
pro Bohumila
- Howgh !
pro všechny
- už to dál neřešte (vhodný olej do vzducháčů ), parametry jsou jasně dané a už to tady bylo nekolikrát od zkušených BMW matadorů a mechaniků shrnuto :
1) výk. tř. SF ---- a výše
2) do našich klim. podmínek doporučena visk. 20W50 ( jinak lépe zachovat letní 50)
3) raději olej "autový" bez JASO MA (nemáme mokrou spojku)
4) na značce oleje nezáleží, výběr je "dle vkusu každého soudruha"
Dovolil bych si přičiniti poznámku ve stejné logice: trabant i Mercedes jsou stejná auta, protože splňují požadavky příslušné legislativy - tak tohle je tu napsáno
to video je cista konina take neco moze povedat len magor co v zivote motor nevidel urcite vydrzi olej viac jak je napisane ale ne do nekonecna a za 100 000km aj mercedes zozere min polovicku naplne musi dolievat nech nas neskrkaju mna jak mechanika urcite nedostali
Mimo jiné k životnosti motorů: OK. Tak ještě poslední iluze – existují třeba nějaký interní směrnice určující, kolik kilometrů takovej a takovej bajk má vydržet? Silniční motocykly se navrhujou s životností na 10 let nebo 100 000 km, spočítat to dost dobře jde u valivých ložisek (ekvivalent hodin provozu), nějaké metody jsou na životnost ozubených kol (máme k dispozici nějaké diagramy spektra využití jednotlivých stupňů převodovky), ale zbývá dost součástek, kde výpočet není dost dobře možný. Tam se vychází z předpokladu, že při tom a tom stupni bezpečnosti ta součástka takhle dlouho vydrží.
K olejům: Olej a olejový filtr – pro filtr platí skoro to samé jako pro vzducháč. Nekvalitní svár držící obtokový ventil snadno způsobí, že olej vesele koluje mimo čistič. K čemu to vede, víme všichni. Pokud jde o olej, je to velice emotivní téma, o čemž svědčí všemožné diskuze a hádky. Za mě raději ten levnější a dřív ho i s filtrem měnit, než se spoléhat na PR kecy distributorů předražených másel o inteligentních molekulách, co mají tři vysoké školy a postgraduál k tomu, a v long life intervalu dají motoru zbytečně čočku. Podle odborníků jsou oleje téže třídy všech značek vlastně skoro stejné.BMW GS = stroj na radost
buboGS napsal:
K olejům: Olej a olejový filtr – pro filtr platí skoro to samé jako pro vzducháč. Nekvalitní svár držící obtokový ventil snadno způsobí, že olej vesele koluje mimo čistič. K čemu to vede, víme všichni. Pokud jde o olej, je to velice emotivní téma, o čemž svědčí všemožné diskuze a hádky. Za mě raději ten levnější a dřív ho i s filtrem měnit, než se spoléhat na PR kecy distributorů předražených másel o inteligentních molekulách, co mají tři vysoké školy a postgraduál k tomu, a v long life intervalu dají motoru zbytečně čočku. Podle odborníků jsou oleje téže třídy všech značek vlastně skoro stejné.
takze jsem mel polo/pravdu.
proste NEprodluzovat rozhodne intervaly.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2