Joe> přesně. Jediné co Rku vyčítám je právě to, že mne nutí jezdit rychle... Ta motorka a hlavně ten motor je tak zábavný, že to prostě nejde. A toho se trochu bojím, že to někde rozvěsím.
KTM 1190 Adventure R
Joe napsal:KTM neumí jezdit pomalu, alespoň pode mnou.
Když jsem jí měl, tak jsem ze začátku měl taky takový pocit, že to neumí jezdit pomalu. Ale jak jsem se nabažil a odezněla počáteční euforie, tak už mě to nenutilo tahat do bezvědomí kdykoliv jsem na ní sednul. Každopádně mě ta motorka sedla jak prdel na hrnec a moc mě bavila.
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
To je pravda, pomalu jezsit moc neumi a pak to pijde cloveku nuda, ten motor je delany spis na vyssi rychlosti, je to videt i na spotrebe, nejmin zere.v.rychlostech kolem 150, vic na okreskach pri 100
No, trošku bych to poopravil. Ona ta motorka samozřejmě pomalu jezdit umí, ale tím jak je zábavná a ten motor má ty koně, baví mne ji prohánět většinou, kromě obcí, i za hranicemi povolených rychlostí. Ad spotřeba: mám najeto deset tisíc, spotřeba kolem šesti litrů... Letošní Turecko - 5100km, průměrná spotřeba 5,5. Solo, boční kufry, top case, Karoo 3...
KTM 1190 Adventure R
Pánové,
sleduji tuto diskusi a čím dál víc mně utvrzuje, že s XT1200Z jsem neudělal žádnou chybu a snese bez újmy na zdraví i drsnější zacházení. Mám na ní za tři roky 45 tis. a žádná porucha či něco upadlého.
Asumi> myslím, že chybu neudělá žádný majitel dnes prodávaných cestovních endur. Jde jen o to, aby si správně vybral to správné, dle toho, k jakému účelu jej chce používat. Např. Super Teneré je pohodlná a spolehlivá motorka na pohodové cestování, emoce a adrenalin ale (v mém případě) nevyvolává a to hlavně svým slabším motorem a měkkým podvozkem. Jinému bude ale třeba právě pro tyto vlastnosti vyhovovat. Sto lidí, sto chutí...
Upravil Geralt dne 05.10.2014 09:15
KTM 1190 Adventure R
Geralt napsal:....myslím, že chybu neudělá žádný majitel dnes prodávaných cestovních endur....
...přesně tak, jde o to, k čemu tu motorku člověk chce a používat jí k tomu, k čemu byla primárně určená....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
zetor napsal:
Představte si...90 000km na 1190...a normálně...vono to pořád jezdí...
Myslím, že motoricky vydrží mnohem víc. Někde jsem četl test po 100tis km a motor bez větších známek opotřebení.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
zetor napsal:
Představte si...90 000km na 1190...a normálně...vono to pořád jezdí...
Myslím, že motoricky vydrží mnohem víc. Někde jsem četl test po 100tis km a motor bez větších známek opotřebení.
Myslím, že někdo chtěl stočit tachometr, aby to líp prodal. Ale tím, že na kompjůtru cvaknul o nulu víc tím udělal neprodejnej krám
Udaj na tachometru nic nevypovida o tom kolikaty je tam motor,spojka,prevodovka atd.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ako napriklad koľky krát ma male GS-ko na ťahaku 36tkm či prvý krát alebo druhý krát tam sa to stača ako si automaticky vždy po 100tkm!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Jasně že údaj na tachometru nevypovídá vůbec nic - jestli to je druhý nebo pátý majitel, kolik tam bylo mezitím závad apod. Ale předpokládám že ty potíže jsou typický "páteční" kusy. Motorky vyrobené jako první po víkendu nebo naopak poslední před volnem apod. Jsou lidi, kteří jsou absolutně spokojení (např. kolega z USA, vedle kterého jsem teď seděl týden na školení. Naprosto spolehlivá a bezproblémová motorka, má najeto tuším 10 tisíc mil. Má jí od letoška. A pak ten kamarád tady z vesnice, který tu motorku využívá asi přesně k tomu, k čemu bych předpokládal že je KTM 1190 určená -> zničený ráfky, povolující se dráty, chcalo mu to olej někde pod hlavou - 2x přetěsněné... Prostě kus od kusu a pokud se s ní začne jezdit jako byli lidi zvyklí jezdit s 990, tak asi ta kvalita komponentů není úplně stejná.
Jinak myslím, že to je diskuze už o ničem. Všichni dobře víme, že cestovní endura dneska moc endura nejsou ale jsou to víc ty "cestovní", že lidí, kteří jezdí to, čemu se fakt říká "adventure" - tedy dálky s vysokým podílem offroadu je zlomek proti těm, kdo za dobrodružství považují dojet po silnici do Španělska. Bez ohledu na značku - ty největší stroje jsou navržené na silnici - i když to KTM, BMW nebo Triump prezentují v prospektech v zaprášených atraktivních terénech a novinářům to prezentují na pistách v Jižní Africe a dealerům na polygonu jižně od Marakéše. Vědí, že průměrný typický majitel tam nikdy nepojede ale i když si na víkend vyrazí na Grossglockner, tak si bude představovat, že jede málem Rallye Dakar. Prodávají sny a dělají to dobře. Resp. někteří líp a někteří hůř.
K tomu Stelviu: nevím, nebyl jsem tam, jen jsem to slyšel od účastníků, kteří z té motorky byli na mrtvici, protože se kvůli ní pořád zastavovalo a něco řešilo a opravovalo. Asi jel tak, jak by jet neměl - kamenité pisty a když to člověk jede celý den, tak se začnou projevovat nedostatky, povolovat šrouby, upadávat vibrující díly atd. Známe to všichni. Když to vibruje, tak to upadne, je to jen otázka času. Věřím tomu, že ta motorka je jinak perfektní ale bez páček (první pád = ulomená páčka spojky, některý další pád = páčka brzdy otočená do spirály kolmo nahoru) se třeba blbě jezdí a navíc když skupina jede nějakou normální rychlostí, člověk asi nepojede 20km/h když ostatní na rovné pistě jedou 70km/h.
Já dneska odložil 11tku do kukuřice.
Holt sjeté tourance do kolejí s bahnem vyjetých v mokré trávě nepatří (každé kolo se rozhodlo jet svou vlastní kolejí a já chtěl jet prostředkem).
Motorka - padák od bahna, jinak bez škrábnutí + pošramocené ego - i když jsem jel sám.
Seděl jsem vedle motorky v bahně a tlemil se do helmy. Pak motorku zvedl a odjel.
Zajímalo by mě, kolik dílů bych musel posbírat u dnešních superdůr a zda by mi jedna vejplata stačila.
Upravil Hrabe_X dne 05.10.2014 17:39
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Já dneska odložil 11tku do kukuřice.
Holt sjeté tourance do kolejí s bahnem vyjetých v mokré trávě nepatří (každé kolo se rozhodlo jet svou vlastní kolejí a já chtěl jet prostředkem).
Motorka - padák od bahna, jinak bez škrábnutí + pošramocené ego - i když jsem jel sám.
Seděl jsem vedle motorky v bahně a tlemil se do helmy. Pak motorku zvedl a odjel.
Zajímalo by mě, kolik dílů bych musel posbírat u dnešních superdůr a zda by mi jedna vejplata stačila.
Tyhle diskuze mě baví, jak má každý svojí pravdu a nejede přes to vlak :-D
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
Geralt: no, máš pravdu , ono včerejší trip v sestavě moje 1190, bmw s 1000rr, gsxr 1000, cbr 1000 a nějakej nechtěnej street, měl sem nejvyšší spotřebu za dobu co to mám asi 6.3
My jsme letos byli ve Švýcarsku ca 2900 km, všechny 3 kufry a průměr podle PC 5.5 přesně
Tak to sedi, predtim sem mel 990 smt a jelo min, zralo vic, 1190 je tak jakoze tociva a kultivovana, ale 990 byla vetsi kladivo a nebyla jak psal kolega sterilni
Eshop: http://www.doplnk... Facebook: http://www.facebo...m/radispce
Taky jeste pridam svoji trosku.
At si kdo chce co chce rika, tak 1190 R! , je asi dnes nejlepsi vyrabeny velky enduro, co do vlastnosti. Spolehlivost nehodnotim, protoze tu motorku nemam, ani nikdo v blizkym okoli, jen jsem na tom jezdil.
Pres to vsechno to neni ani zdaleka idealni stroj. Motor jede neuveritelne, ale nad 6000. Dopr... kdo potrebuje tocit enduro nad 6000?! Do ty doby to jede jak dvouvacka, LC, nebo treba hapina(ktera ma motor obstarozni a prubeh vykonu plnej der a propadu, ale kompenzuje to vahou).
Brzdi to fenomenalne.
Sedi to na asfaltu jak pribity, v terenu se to chova krasne (alespon na v ramci testu na hladkejch gumach). Suverenni stroj.
I docela maskuje tu vahu. Zda se mnohem lehci, i kdyz prave v tom terenu uz to zacinalo byt citit.
Testovaci moto mela v PC prumer asi 9l, takze to preci jen bude porad trochu papat, kdyz se za to vezme, ale bude to urcite lepsi jak u 990 a pri normalni jizde to bude ok.
Prusesvih je aerodynamika. Des. Ale s tim se bude dat pohrat.
Ergonomie pro kohokoli nad 180cm taky strasna. Nizky sedlo (a myslim, ze vyrobeny mramoru), desive nizko riditka.
Uz jsem si trochu zvykl, ale porad je to designove podivny, vec vkusu a nekoho to pravda nezajima vubec.
Za me to ma moc kg, moc vykonu, moc elektroniky. Zbytek se da poladit. Ale zaplatpanbuh to ma porad DNA endura. A velka pochvala, ze udrzeli rozmer pneu jako 990, cimz LC s tema desnejma salamama docela zesmesnili.
Kdybych si dnes mel jit koupit jednu novou motorku, s tim, ze bude v garazi fakt jedina, asi by se nebylo o cem bavit.
-----
Resp. je tu jeden stroj, kterej moc vykonu nema, podvozek ma v serii ponekud spornej, ale kdyz to beru jako zaklad a zadna moto dnes neni z fabriky "hotova", tak se mi papirove fakt zamlouva 800adv. Problemy prvnich serii snad uz vychytali, takze zbejva fakt dostacujici velky dvouvalcovy enduro s vybornym dojezdem, prijemnym posazem atd.
Ale podotykam, nejel jsem na tom. Kazdopadne jedinej dalsi novej stroj o kterym bych dnes premyslel.
PS: a pokud se na to hodi jeste predni velka banda od Touratechu, tak se s tim bude dat dojet do Mongolska na jedno tankovani
Upravil morabo dne 06.10.2014 17:29
Maiali nel Fango!