Ivan: -> s tím vrzáním, může to být určitě více věcí. Napadá mě, že na předku se bowdeny šoupající o plasty pod palubkou ač dobře vedené, jsou kolem masky oleštěná místa. Zrovna tak přední pružina ráda vydávala zvuky při lehkém vyosení pohybem o pouzdro tlumiče (co si vzpomínám na repasovaném předku SHOWA), na současném předním TracTivu je ale fakt ticho, asi díky pružině s velkým průměrem a uložením pera na plastovém mezikroužku. Podívej, snad každé auto, má na personu uložení pružiny v gumovém lůžku kopírujícím tvar zakončení pružiny, tohle na originálních tlumičích a ani na Öhlinsu není. Je pravda, že zakončení pružiny je kováno do kruhové plochy, narozdíl od pružin v autě... ale přímý kovový styk prostě vrže...
Vyosení oka u pčedního uložení nedává smysl, u zadní vidlice bych v odlitku tomu nevěřil, ale u podsedlového rámu zkroucenému lety lehce do vrtule... to máš asi rozhodně pravdu, stačí strašně málo. Na nové motorce v obchodě by to přeci vrzat nemohlo. Nebo jo ?
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Ivan napsal:
Já se moderně nebráním, teď mám nový chytrý telefon, 2 tablety, 4 navigace...:-):-). Ale jako strojař mám k současnému trendu výhrady. Mimochodem, už 2x jsem GS koupil zcela nové a pokud vím, 1100ka mne stála cca jako Hickse LC, to jen že prý nejvíc nadávají ti co utrácejí nejméně, možná jsem ale vyjímka potvrzující pravidlo:-).
Musím s Hicksem souhlasit v tom, že konkrétně auta byly dřív poruchová víc, akorát jsme byl národ kutilů a drobné opravy a servis se jaksi "nepočítaly".
Co se týká spolehlivosti starších modelů, dvouventily neznám, ale pár motorek s nájezdem kolem půl milionu km, stále jezdících poctivou turistiku, jsem potkal. O 1100GS, její spolehlivosti i objektivních nedostatcích něco málo vím. Objektivní nedostatky má (v mých očích např. nemožnost startování na policajtovi i se zařazeným neurálem či "pocukávání při ustálené rychlosti např. na trojku), v prvních letech výroby docházelo i k některým typickým závadám (nijak masově, např. u převodovky šlo o mizivé procento v rámci celého světa, výrobce to řešil a cca od roku 2007 motorka neměla snad žádné typické vady, pod 100 tisíc km odcházel pravidelně snad jen náhon tachometru, zbytek byly vyjímky a servis typický dnes po 50-70 tis. km se prováděl po 100-150 tis.km, spojka či napínáky rozvoďáků sloužily obvykle i několik set tisíc km... A přitom, pokud odmyslím elektroniku, např. její podvozek je stále moderní a překoná mnoho soudobé konkurence.
Zajímavé je, že kladný vztah ke starým věcem se obvykle dostavuje s vyšším věkem. Někdo možná o takových lidech prohlásí, že jsou dinosauři, jiný zase že jde o zkušené lidi, kteří umí porovnat starou a novou věc a v celkovém souhrnu vlastností vyhodnotí tu starou jako lepší. No, já myslím, že nedílnou součástí je i nostalgie, staré věci připomínají mládí a také vyzrálost ve smyslu "proč kupovat novou věc, když ta stará mi stále dobře slouží. Ale každý to má jinak, já si cením starých, spolehlivých věcí, ale fandím všem, kdo podporují nové technologie, které, ať si to přiznáme nebo ne, posouvají svět dopředu. A až nějaký zákon zakáže kurvítka, povinně prodlouží záruku nebo celkovou povinnou životnost nebo co já vím co ještě, prostě SPOTŘEBA přestane být celosvětovým náboženstvím a vysněným rájem výrobců (mimochodem myslím, že je důvodem současné ekonomické krize), nebude to mít chybu.
Ale to sem vůbec, nejradši bych to smazal, ale když už jsem si s tím dal tu práci, aspoň se omluvím za OT:-).
Zeptám se ale k tlumičům - občas se stává, že při propérování vržou, je to takový, mému strojařskému uchu odporný zvuk. Nemusí vrzat přímo tlumič, ale třeba spodní nebo horní uchycení a když už to vrže, přímo si představuju jak se oko vydírá a páčí. Je fakt, že mi nikdy neprasklo, nemůže být ale přílišné dotažení, tření na sucho, prach atd. příčinou zvýšeného namáhání oka tlumiče? Nebo mne napadá i nepatrná "nesouosost" spodního a horního uložení tlumiče, ať už z jakéhokoliv důvodu...
s tim cca souhlasim.
Proti cemu jsem ja protestoval bylo "driv bylo vse 10x lepsi".
NE-bylo. Je to fakt iluze.
A castecne na tom ma podil soucasna DOBRA informovanost. Driv ses proste nedozvedel, ze Herbertovi de TT odesel v americe ohlins.
a) driv by Herbert asi do ameriky na moto tak snadno nedojel
ta informace by se k nam dostavala slozite a s pravdepodobnym zkreslenim
tj. souhlas s tim, ze se vyrobci snazi sidit co muzou ale nemyslim si, ze by to driv nedelali.
Vzpomente si na kapitalismus 19 stoleti.. ten se FAKT s nicim ne*ral.. delniky pocinaje. Malovat ho v ruzovych barvach je neznalost historie.
Ano, po druhe svetove valce bylo (ani ne tolik u nas -- hlavne v Americe) obdobi euforie.. o tom zadna. Ale to je pryc.
Upravil hicks dne 04.09.2013 11:27
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Melizoy - vrže mi to vzadu, ale protože jsem tlumič nedávno 2x přehazoval, dám si částečnou demontáž ještě jednou, vyčistím a namažu. Nedávno jsem oka na namontovaném tlumiči prostříknul WDčkem, jen tak, jestli si nevyvzlíná a nepřestane to - nepřestalo. Ale třeba v dešti to myslím nedělá, ale ta se dostane všude, tak to třeba nevrže v okách, fakt nevím. Prasknutí se nebojím, sem tam si kdysi dávno povrzávala i Kalaharka 1100GS. O OHL, WILBR apod. neuvažuju, na to moje popojíždění stačí originál:-)
Tak jak je možný,že moje staý dodávky Mercedes najeli milion km s jednou GO motoru za 70 000kč a dnešní dá 300-400 000km a motory sou komplet na vyhození,dřív dala spojka 500 000km,pak se za 6-9000kč vyměnila a jelo se dál,dnes se po 300 000 rozpadá dvouhmota a spojka stojí 25000kč,jakto,že starej kardan se dělal jednou za ten milion km,dneska každejch 250-300 000km a tak je to sefším,přitom ty auta jezdí pořád setejně,už pětadvacet let žerou 10litrů na sto,starejch 100 koní jelo líp,jak dnešních 130 atd. To sou problémy se kterejma se já potýkám dnes a deně,každej kdo provozuje s dodávkama mezinárodní autodopravu plače,jak ty auta stojí čímdál víc zahovno,každej by chtěl najít někde uloženku sprintera z roku 98,která je do dnes nepřekonaná a asi to tak zustane navěky. Tak se ptám,kde je ten pokrok,kde je ta ekologie,když to jezdí furt za stejnou spotřebu,na výrobu se spotřebovává pořád stejný množství meteriílů,jen se to dá používat třetinovou dobu? Je to jenom uměle nafouklá bublina,tahání peněz z lidí a firem a to mě sere. Mám rád vývoj novejch technologií,ale musí se potom rozumně použít,né je cpat bezhlavě i tam,kde je stará konstrukce lepší a vhodnější.
To Hix: I trouba jako ty by mohl poznat(teda vlastně někde přečíst na netu) že ta stará 80g/s vážila vo 60kg míň než třeba 1150gsa,nebo vo 40kg míň než 1200 a tudíš nepotřebuje mít zadní rameno jako nosnou rouru na tatře
Vikec napsal:
.......ta stará 80g/s vážila vo 60kg míň než třeba 1150gsa,nebo vo 40kg míň než 1200 a tudíš nepotřebuje mít zadní rameno jako nosnou rouru na tatře
No, především to uzoučké rameno na fotce (opravte mě, jestli se mýlím) bude ocelová trubka, a dnešní ramena jsou z hliníkových slitin, čímž je jasné, že ani relativní pevnost se na základě vizuálního vjemu nedá porovnávat, protože konstrukce obojího je úplně o něčem jiném.
Upravil Melizoy dne 09.09.2013 11:22
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Ivan: patřím k těm starším, proto jsem vybral 1150 místo 1200GS, cena stejná. Vím co je Can-bus, . Uznám, že nové umí v něčem i trochu víc. Otázka pro mě není co je lepší ale co je spolehlivější. Nová auta i motky potřebují mít za zadkem celou strukturu moderní civilizace s diagnostikou, servisy a sklady komponent. Na koleně neopravíš nic. To není má medicína. Dneska jsou tyhle věci spotřební záležitost, neopravitelná, když jsem jel přes poušť v MB piano, věděl jsem, že to opraví každý beduín, to dneska s novým MB už asi nepůjde. Věc spíš pohledu a potřeby než věku.
Já myslím že ten zlom není u 1100/1150GS. Z praxe - kvůli čemu kamarádi nebo známí nemohli pokračovat v cestě s touhle motorkou:
- nefungující hall senzor (to beduín v poušti ani mechanik v garáži v Albánii neopraví)
- utržená gumová spojka na kardanu
- palivové čerpadlo (to se asi nějak nouzově opravit dá, každopádně tam kde jsme byli neměl nikdo nic a bylo to neřešitelný)
Takže i takový stará a relativně bezpočítačová 1100 nebo 1150 používá součástky, které odchází a které se jen tak snadno nevymění, pokud je člověk nemá. A nevím o nikom, kdo by hall senzory vozil pro případ potřeby. Naposledy (pokud vím) takhle skončil Petr Havlík z Inveltu. Najel ještě na vlak do Košic se svojí 1100GS, sjel z vagonu ale pak už nenastartoval a bylo to tím senzorem. Kolega Milan to samé ale naštěstí v ČR, ne někde v cizině.
Aby ta motorka byla opravdu opravitelná na koleně, tak by určitě neměla mít vstřikování, protože tím pádem tam už je nějaká elektronika.. A jaký je rozdíl mezi nefungující 1100GS z důvodu nefungujícího hall senzoru a F800GS z důvodu nefungující antény imobilizéru? Nevidím v tom rozdíl.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
... A jaký je rozdíl mezi nefungující 1100GS z důvodu nefungujícího hall senzoru a F800GS z důvodu nefungující antény imobilizéru? Nevidím v tom rozdíl.
Já ano. Cenovej a náročností na diagnostiku a výměnu. Ale jinak se s tím dá souhlasit. Pokud člověk nevyrazí na staré ČZ s magnetem, tak už má v elektrice kurvítka a nejen v elektrice. Karburátor je opravdu jednodušší než vstřik, ale kdo měl TA a nebo Afriku, tak asi ví, kolik stojí a jak lze opravit membránu v karbeci. A Afrika je stále ještě "kultovnější držák" a bez membrán je kde? Přesně tam, kde 1100 bez Hallu
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
TomasTT napsal:
... A jaký je rozdíl mezi nefungující 1100GS z důvodu nefungujícího hall senzoru a F800GS z důvodu nefungující antény imobilizéru? Nevidím v tom rozdíl.
Já ano. Cenovej a náročností na diagnostiku a výměnu. Ale jinak se s tím dá souhlasit. Pokud člověk nevyrazí na staré ČZ s magnetem, tak už má v elektrice kurvítka a nejen v elektrice. Karburátor je opravdu jednodušší než vstřik, ale kdo měl TA a nebo Afriku, tak asi ví, kolik stojí a jak lze opravit membránu v karbeci. A Afrika je stále ještě "kultovnější držák" a bez membrán je kde? Přesně tam, kde 1100 bez Hallu
tak to jses trochu mimo, kočeno. Vymena EWS je diagnostikovana uplne snadno -- HLASI TO NA DISPLEJI -- a vymena je imho celkem snadna.
To je totiz dalsi vec, kterou pocitacofobove nechapou.. ze DOBRE UDELANA ELEKTRONIKA v sobe ma i propracovanou DIAGNOSTIKU.
krome hallu.. jak opravite vstrik? nemyslim cerpadlo, myslim tu trysku.
Upravil hicks dne 09.09.2013 10:56
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomasTT napsal:
... A jaký je rozdíl mezi nefungující 1100GS z důvodu nefungujícího hall senzoru a F800GS z důvodu nefungující antény imobilizéru? Nevidím v tom rozdíl.
Já ano. Cenovej a náročností na diagnostiku a výměnu. Ale jinak se s tím dá souhlasit. Pokud člověk nevyrazí na staré ČZ s magnetem, tak už má v elektrice kurvítka a nejen v elektrice. Karburátor je opravdu jednodušší než vstřik, ale kdo měl TA a nebo Afriku, tak asi ví, kolik stojí a jak lze opravit membránu v karbeci. A Afrika je stále ještě "kultovnější držák" a bez membrán je kde? Přesně tam, kde 1100 bez Hallu
tak to jses trochu mimo, kočeno. Vymena EWS je diagnostikovana uplne snadno -- HLASI TO NA DISPLEJI -- a vymena je imho celkem snadna.
To je totiz dalsi vec, kterou pocitacofobove nechapou.. ze DOBRE UDELANA ELEKTRONIKA v sobe ma i propracovanou DIAGNOSTIKU.
krome hallu.. jak opravite vstrik? nemyslim cerpadlo, myslim tu trysku.
Ahoj Hicksi, netušil jsem, že máš v pondělí po ránu problém s chápaním psaného textu. Zkus to ještě jednou a pomaleji
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
TomasTT napsal:
... A jaký je rozdíl mezi nefungující 1100GS z důvodu nefungujícího hall senzoru a F800GS z důvodu nefungující antény imobilizéru? Nevidím v tom rozdíl.
Já ano. Cenovej a náročností na diagnostiku a výměnu. Ale jinak se s tím dá souhlasit. Pokud člověk nevyrazí na staré ČZ s magnetem, tak už má v elektrice kurvítka a nejen v elektrice. Karburátor je opravdu jednodušší než vstřik, ale kdo měl TA a nebo Afriku, tak asi ví, kolik stojí a jak lze opravit membránu v karbeci. A Afrika je stále ještě "kultovnější držák" a bez membrán je kde? Přesně tam, kde 1100 bez Hallu
tak to jses trochu mimo, kočeno. Vymena EWS je diagnostikovana uplne snadno -- HLASI TO NA DISPLEJI -- a vymena je imho celkem snadna.
To je totiz dalsi vec, kterou pocitacofobove nechapou.. ze DOBRE UDELANA ELEKTRONIKA v sobe ma i propracovanou DIAGNOSTIKU.
krome hallu.. jak opravite vstrik? nemyslim cerpadlo, myslim tu trysku.
Ahoj Hicksi, netušil jsem, že máš v pondělí po ránu problém s chápaním psaného textu. Zkus to ještě jednou a pomaleji
no ten hall je radove narocnejsi na vymenu a imho i diagnostiku...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
no ten hall je radove narocnejsi na vymenu a imho i diagnostiku...
No právě. Kouzlo textu je možnost jeho výkladu a pochopení. Vzal jsi to prostě ze strany, která se ti více líbila Prostě místo logiky emoce. Neboj, stává se to každému.
A to, že mám 1100 ještě neznamená, že netuším o existenci dalších modelů a jejich , přiznávám některých, vad. Ty anténky se tu řeší poměrně často.
Upravil Medik dne 09.09.2013 11:12
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
no ten hall je radove narocnejsi na vymenu a imho i diagnostiku...
No právě. Kouzlo textu je možnost jeho výkladu a pochopení. Vzal jsi to prostě ze strany, která se ti více líbila Prostě místo logiky emoce. Neboj, stává se to každému.
A to, že mám 1100 ještě neznamená, že netuším o existenci dalších modelů a jejich , přiznávám některých, vad. Ty anténky se tu řeší poměrně často.
tak to potom JO!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Konkrétně v tom případě co se stal pademu na Slovensku s tou 1100, tak diagnostika by znamenala vzít GS911 (nebo jinou diagnostiku), připojit jí a načíst tu chybu. Přesně stejně je to u 1150GS. Chyba se nikde na žádném displeji nepíše (ani tam žádný displej není) ani neindikuje sekvencí blikání nějakého světýlka apod. Prostě když nemáš diagnostiku, tak prostě nevíš proč to nestartuje. Oni rozebrali celou motorku, netušili co je za problém, tak zkusili co se dalo a nic nepomohlo. Jakmile tam je nějaký motronic nebo jiná řídící jednotka, tak je to už asi jedno a bez nějakého přístroje na diagnostiku se některé věci identifikovat nedají. Nebo to rozhodně pomůže - kdyby jí pade měl, tak si mohl ušetřit den rozebírání a skladání motorky, věděl by to hned.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Konkrétně v tom případě co se stal pademu na Slovensku s tou 1100, tak diagnostika by znamenala vzít GS911 (nebo jinou diagnostiku), připojit jí a načíst tu chybu. Přesně stejně je to u 1150GS. Chyba se nikde na žádném displeji nepíše (ani tam žádný displej není) ani neindikuje sekvencí blikání nějakého světýlka apod. Prostě když nemáš diagnostiku, tak prostě nevíš proč to nestartuje. Oni rozebrali celou motorku, netušili co je za problém, tak zkusili co se dalo a nic nepomohlo. Jakmile tam je nějaký motronic nebo jiná řídící jednotka, tak je to už asi jedno a bez nějakého přístroje na diagnostiku se některé věci identifikovat nedají. Nebo to rozhodně pomůže - kdyby jí pade měl, tak si mohl ušetřit den rozebírání a skladání motorky, věděl by to hned.
no treba poje 50ccm aprilia ma diagnostiku integrovanou v multifunkcnim displeji.
a jenom prectes kod. je ostuda, ze to GSo nema
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ale hall se dá identifikovat i bez diagnostiky a hlavně na 1100 mu je GS 911 bez toho přechodníku uplně k ničemu. A EWS se vypíše na displeji motorky
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Ale hall se dá identifikovat i bez diagnostiky a hlavně na 1100 mu je GS 911 bez toho přechodníku uplně k ničemu. A EWS se vypíše na displeji motorky
Vetsina lidi vi,ze po technicke strance jsem jelito,ale nedavno umřely hall jsem si diagnostikoval sam behem 5 minut.Neni to tak draha oprava a vetsina lidi ji zvladne doma.Ten hall vydrzi cca.100000km.Kdybych se chystal nekam dala mel na masine vic jak 80000km,tak ho asi vymenim preventivne.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Rozdíl mezi starým a novým bych si v tomto ohledu troufl říci se posuvá k ojebávání z důvodu přesného navržení součástky z důvodu použití výpočtových programů. Prostě to co se dřív požívalo pro letadla a vesmírné lodě, rozeběhne dneska jakákoliv firma na průměrné počítačové sestavě a pomocí CAD, FEM atd. si vymodeluje součástku, kterou pak podle toho vyrobí, a pokud jde navíc o sportovní věc, tak je jasné, že si tam nastaví kolik provozních hodin má vydržet.
Proto jsou dnešní motorky, auta, zdá se být ne tak moc kvalitní si myslím.
Druhá věc je, že je možné, že každá firma si spočíta kolik si stojí nějaká výroba daného dílu (nákup zařízení, materiálu, proškolení, lidi atd.) a pak si raději danou součástku nechá vyrobit u nějáké firmy za nižší cenu.
Ať je to tak nebo tak, pokud se to u ohlinsů děje asi by bylo mělo být možné to reklamovat a ať se k tomu vyjádří? Jestli to je vážně nějaká výrobní vada x-té serie/neduh řady/ nebo vada třeba struktury materiálu atd. Podle ceníku co dané tlumiče stojí by měl být přístup k zákazníkovi asi lepší, ne?
vevis: myslím že určitě nejde obviňovat padeho z toho, že by boxerům nerozumněl - a přesto tu závadu hall senzoru neodhalil během pěti minut. To je jedno, chtěl jsem prostě říct, že i 1100/1150 už mají dost elektroniky na to, aby ta identifikace závady mohla být složitější. Ale to je celé už mimo téma. Ta původní diskuze byla o tlumičích.
davidc: pochybuju že by to šlo reklamovat, pokud v tom lomu není vidět nějaká bublina apod. Ale za zkoušku by to stálo. Každopádně to není žádná známá vada celé série, schválně jsem hledal i na advrideru a tři poškození o kterých se prokazatelně ví v poměru třeba k pěti nebo deseti tisícům prodaných není rozhodně žádné velké procento. To samé jsou třeba bituba na osmistovce. Taky tam praská šroub u oka. Není to asi dimenzované na to zatížení, které to při jízdě offroad v některých případech dostává ale určitě to není tak, že by to praskalo každému a pořád. Ale jde to udělat i masivnější.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT: Aha nabyl jsem dojmu, že se to občas stane u Ohlinsu ale 0,03 % je nic, asi blbý být součástí tohoto % zlomku. Ale kolik z toho % opravdu jezdí a využívají moto, tak nějak k čemu je dělaná. Pak když se to stane člověku kterého mají lidé v podvědomí, že moto využívá, je to celkem negativní reklama. Jinak bublinou bych se asi odbýt nenechal. To může být cokoliv - jak je to střižený za tím ohybem, třeba vada mikrostruktury materiál a kdo ví jaká metalurgická záležitost obyčejným okem neviditelná. Celkem bych se divil, kdyby to vážně Ohlins nevzal na nějakou expertýzu a jestli by dali nějaký ofiko oznámení - jako černé na bílým třeba s fotkou z mikroskopu.. s výstupem únava materiálu atp. Ale co, asi to moc řeším.