Hele myslím že co popisují kluci je docela reálné, ale taky to může být ůplně něco jiného. Vačka, napínák....mazání píšeš probliklo. To není poblikává, nebo svítí.
Zásadní je pokud se něco takového objeví, neškádlit hada bosou nohou a jak říká majitel našeho servisu ,,nesměj se a šrubuj"
Kde ti to rachotilo, píšeš ,,levý válec" klika by ti asi přišla od středu. A více znatelně bez záběru. Aspoň myslím, ale to ti zase více poradí znalejší.
Ale jistotu ti dá jen rozborka. A možná jen vypuštění oleje.
Přeji ať je to něco zanedbatelného.
Tiež sa mi zdá málo pravdebodobné, že by poruchu mohol spôsobiť filter.
Každý olejový filter má v sebe pretlakový ventil, ktorý sa v prípade zanesenia otvorí a prepúšťa nefiltrovaný olej. Samozrejme je teoreticky možné, že tento ventil od nova nefungoval správne. No rovnako je nepravdebodobné, že by pár tisíc km po výmene bol zanesený filter.
Kontrolka mazania je úplne nanič.
Vačšinou býva spínací tlak červenej kontrolky cca 0,4-0,6 baru
A pri tom minimálny tlak býva na volnobeh je 1,2 baru a v 5 000 ot. 3,5 baru
/údaje nie sú z priamo z boxera /
Ak sa teda nerozsypal napínák, tak to teda tipujem na ľavý ojničný čap kluky.
Princíp vzniku poruchy asi tak ako popísal Tonda.
Hlavne po oprave treba poriadne preveriť funkčnosť a výkonosť mazacej sústavy.
Ja som to pre istotu riešil preventívne takto: http://motoride.s...otore.html
Hahaha to jsou konspirace s filtrem. Mám za to,že bude špatný ten mezikus so je mezi řidítkama a stupačkama. Kdyby to bylo na klice,tak je to po deseti kilometrech natvrdo. Ještě jsem ani neslyšel o tom,že by někomu na něčem selhalo zubové čerpadlo. Třeba na tebe ta kontrolka svítila už delší dobu,akorát sis toho trošku nevšiml.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Kasak napsal:
Hahaha to jsou konspirace s filtrem. Mám za to,že bude špatný ten mezikus so je mezi řidítkama a stupačkama. Kdyby to bylo na klice,tak je to po deseti kilometrech natvrdo. Ještě jsem ani neslyšel o tom,že by někomu na něčem selhalo zubové čerpadlo. Třeba na tebe ta kontrolka svítila už delší dobu,akorát sis toho trošku nevšiml.
mezikus mezi řídítkama a stupačkama je motor a ten skutečně špatnej byl,šály na klice plus klika KO....a ted co byla příčina???oleje dost,čerpadlo v pohodě,motor plnej zlacenek z těch šál.....filtr krásně čistej.....
kontrolka na mě opravdu nesvítila dlouho.....
takže po vypuštění oleje bylo jasno že je průser...sundání hlav s válcema a demontáž ojnic dala za pravdu že motor musí ven...no mohla se zachránit alespoň klika včasným zásahem,ale to už je teď jedno...spíš ta příčina???vada materiálu???filtr mi leží doma,potřebuji ten samý k porovnání co by třeba mohlo být špatně...
Na jedenáctce mi oddělaly kliku se šálama ventily. Servis nechal udělat ventily u nějakýho týpka a pak tam ty hlavy rovnou šoupli bez očištění a po najetí cca 20km mi začal motor tak neskutečně mlátit že jsem se ho neodvážil ani nastartovat. Po vypuštění oleje byly v oleji zlatý piliny a v deklech hlav byl olej jako by někdo do oleje dal jemný píseček(neočištění po udělání sedel ventilů). Motor se sehnal v DE za 14tis. a jen se nasadil a jezdilo se. Osobně bych si sehnal zase druhej motor, důvodů je více. Třeba to že jezdíš dříve než když by jsi čekal na díly a pak taky to že dnes motor do jedenáctky koupíš levněji jak na co tě vyjde oprava tvého motoru.
U dvanáctky mi odešly šály na klice díky tomu že jsem motor při offu utopil. Opět bylo rychlejší a levnější sehnat druhý motor než opravovat ten původní.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Jestli jsou v poradku hlavy,tak bych ti mohl trochu ulehcit,ze bych ten motor od tebe koupil.Kdyztak se ozvi.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
LukyGs napsal:
Na jedenáctce mi oddělaly kliku se šálama ventily. Servis nechal udělat ventily u nějakýho týpka a pak tam ty hlavy rovnou šoupli bez očištění a po najetí cca 20km mi začal motor tak neskutečně mlátit že jsem se ho neodvážil ani nastartovat. Po vypuštění oleje byly v oleji zlatý piliny a v deklech hlav byl olej jako by někdo do oleje dal jemný píseček(neočištění po udělání sedel ventilů). Motor se sehnal v DE za 14tis. a jen se nasadil a jezdilo se. Osobně bych si sehnal zase druhej motor, důvodů je více. Třeba to že jezdíš dříve než když by jsi čekal na díly a pak taky to že dnes motor do jedenáctky koupíš levněji jak na co tě vyjde oprava tvého motoru.
U dvanáctky mi odešly šály na klice díky tomu že jsem motor při offu utopil. Opět bylo rychlejší a levnější sehnat druhý motor než opravovat ten původní.
mechanik je takovej malej kouzelník...V 11 dopoledne jsem do motorky vrazil ruce a za pomoci něho v 18 hodin byl motor komplet rozebrán,kliku a ojnice měl doma,druhý den jsem vše doma dokonale vymyl,očistil,no den 3 jsme začali se skládáním v 10 dopoledne a vpůl 8 večer už jsem vrčel,včetně výměny kapaliny v ABS...takže pohoda...motor si ševelí....jinak nic takového co píšeš motorka neabsolvovala....
LukyGs napsal:
Na jedenáctce mi oddělaly kliku se šálama ventily. Servis nechal udělat ventily u nějakýho týpka a pak tam ty hlavy rovnou šoupli bez očištění a po najetí cca 20km mi začal motor tak neskutečně mlátit že jsem se ho neodvážil ani nastartovat. Po vypuštění oleje byly v oleji zlatý piliny a v deklech hlav byl olej jako by někdo do oleje dal jemný píseček(neočištění po udělání sedel ventilů). Motor se sehnal v DE za 14tis. a jen se nasadil a jezdilo se. Osobně bych si sehnal zase druhej motor, důvodů je více. Třeba to že jezdíš dříve než když by jsi čekal na díly a pak taky to že dnes motor do jedenáctky koupíš levněji jak na co tě vyjde oprava tvého motoru.
U dvanáctky mi odešly šály na klice díky tomu že jsem motor při offu utopil. Opět bylo rychlejší a levnější sehnat druhý motor než opravovat ten původní.
mechanik je takovej malej kouzelník...V 11 dopoledne jsem do motorky vrazil ruce a za pomoci něho v 18 hodin byl motor komplet rozebrán,kliku a ojnice měl doma,druhý den jsem vše doma dokonale vymyl,očistil,no den 3 jsme začali se skládáním v 10 dopoledne a vpůl 8 večer už jsem vrčel,včetně výměny kapaliny v ABS...takže pohoda...motor si ševelí....jinak nic takového co píšeš motorka neabsolvovala....
LukyGs napsal:
Na jedenáctce mi oddělaly kliku se šálama ventily. Servis nechal udělat ventily u nějakýho týpka a pak tam ty hlavy rovnou šoupli bez očištění a po najetí cca 20km mi začal motor tak neskutečně mlátit že jsem se ho neodvážil ani nastartovat. Po vypuštění oleje byly v oleji zlatý piliny a v deklech hlav byl olej jako by někdo do oleje dal jemný píseček(neočištění po udělání sedel ventilů). Motor se sehnal v DE za 14tis. a jen se nasadil a jezdilo se. Osobně bych si sehnal zase druhej motor, důvodů je více. Třeba to že jezdíš dříve než když by jsi čekal na díly a pak taky to že dnes motor do jedenáctky koupíš levněji jak na co tě vyjde oprava tvého motoru.
U dvanáctky mi odešly šály na klice díky tomu že jsem motor při offu utopil. Opět bylo rychlejší a levnější sehnat druhý motor než opravovat ten původní.
mechanik je takovej malej kouzelník...V 11 dopoledne jsem do motorky vrazil ruce a za pomoci něho v 18 hodin byl motor komplet rozebrán,kliku a ojnice měl doma,druhý den jsem vše doma dokonale vymyl,očistil,no den 3 jsme začali se skládáním v 10 dopoledne a vpůl 8 večer už jsem vrčel,včetně výměny kapaliny v ABS...takže pohoda...motor si ševelí....jinak nic takového co píšeš motorka neabsolvovala....
Koukám,že máš dobrého mechanika.Teď už k němu musíš jezdit dřív než bude pozdě.Hlavně,že jsi zase pojízdný.
LukyGs napsal:
Na jedenáctce mi oddělaly kliku se šálama ventily. Servis nechal udělat ventily u nějakýho týpka a pak tam ty hlavy rovnou šoupli bez očištění a po najetí cca 20km mi začal motor tak neskutečně mlátit že jsem se ho neodvážil ani nastartovat. Po vypuštění oleje byly v oleji zlatý piliny a v deklech hlav byl olej jako by někdo do oleje dal jemný píseček(neočištění po udělání sedel ventilů). Motor se sehnal v DE za 14tis. a jen se nasadil a jezdilo se. Osobně bych si sehnal zase druhej motor, důvodů je více. Třeba to že jezdíš dříve než když by jsi čekal na díly a pak taky to že dnes motor do jedenáctky koupíš levněji jak na co tě vyjde oprava tvého motoru.
U dvanáctky mi odešly šály na klice díky tomu že jsem motor při offu utopil. Opět bylo rychlejší a levnější sehnat druhý motor než opravovat ten původní.
mechanik je takovej malej kouzelník...V 11 dopoledne jsem do motorky vrazil ruce a za pomoci něho v 18 hodin byl motor komplet rozebrán,kliku a ojnice měl doma,druhý den jsem vše doma dokonale vymyl,očistil,no den 3 jsme začali se skládáním v 10 dopoledne a vpůl 8 večer už jsem vrčel,včetně výměny kapaliny v ABS...takže pohoda...motor si ševelí....jinak nic takového co píšeš motorka neabsolvovala....
gratuluju! stejne ma neco do sebe to OPRAVIT, nez hned menit, at uz je to ekonomicky sebevyhodnejsi.
Toz priste hlavne jak ten zvuk bude FAKT hnusnej, chcipnout a odtah.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ahojte vespolek.
Chci se Vám svěřit co se mi stalo.
Koupil jsem nový stroj, Adventure 1200 GS, letošní model (2013) v sobotu 17.srpna. Zajet jsem to stihnul ještě v srpnu a posledního srpna mi vyměnili olej.
Mám na tom nalítaných necelých 4000 km (teď v polovině řijna). Poslednich 10 dní jsem na to nesedl protože nebyl čas. Včera to chci ráno nakopnout, ale hned jsem to radši chcipnul, divný zvuk, jako by vynechával levý válec a navíc ještě se mi zdálo že to je nevyvážený. Takže jsem jel do továrny autem.
Odpoledne volám 'roadside asistance' nebo jak se to jmenuje a domluvili jsme se že si stroj odvezou dnes ráno. Dnes ráno ze stroje sundávám kufry a napadlo mě to znovu zkusit, jako že si natočím na mobil zvuku motoru jak to divně zní, ale už se ani nechytl, takže mám na mobilu nahraný akorát jak se trápí startér.
Teď je to v servisu, zítra jim zavolám a zeptám se jak to vypadá co s tím je a dám Vám tady vědět.
Vás bych se chtěl zeptat jestli se to už někomu stalo, aby mu to takhle kleklo?
Jo, olej jsem poctivě dolíval. Za těch asi 3000 km po zajetí to vypilo kolem 1 litru 15W50.