necetl jsem celou diskusi, ale urcite bych zkusil na urade zmenit zaznam na spravny a naopak bych varoval pred jinym rozmerem na STK, u nas tohle kontrolujou naprosto nejvic a neprosel bys
Já teť používám Mitas 07 a zatím velká spokojenost, najeto 11000km zbýva na nich tak 40% a vždy kdy jsem potřeboval tak mě podrželi. Foukám předek na 1.9 a zadek na 2.1 moje váha je +-70kg
Tak jsem byl dnes na úřadě, a borec to bez mrknutí oka přepsal, stačí kopie původního techničáku, kde je údaj správně a český techničák, skontroloval jenom jestli na techničácích sedí VIN a pak napsal změnu do českého techničáku, nejlepší na tom všem je, že jsem neplatil vůbec nic
ahoj,
když se tu řešil tenšpatně zapsaný techničák. Mám podobný problém s rychlostním indexem. V TP mam zapsáno "H" (do 220) a obuto mám "S" (do 180). Max. rychlost v TP je 145, ale přesto to tamprý opsali z původního techničáku.
Chci se zeptat jeslti s tím nemáte někdo zkušenost a co máte v TP zapsáno vy?
dagr: super zkusenost , ale to je jen pro ty co maji ten TP puvodni, ja ho bohuzel nemel
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Ahoj, mel bych dotaz k tomu jake pneu vybrat. Prece jen od zacatku diskuze nejaka doba pokrocila, stejne jako vyvoj pneumatik a me by zajimalo, ktere pneu byste doporucili ted. Resim predek i zadek. Na zadek dam asi i mnou osvedcenou E08 ale predek nevim. Prece jen je to na delsi dobu, tak bych si klidne priplatil za lepsi gumu. Jezdim tak 80% silnice 20% teren
Zdarvim. Mám tady jednu chuťovku pro znalce . Doufám že někdo poradí. Taknějak jsem přečetl celé vlákno a řeší se tu jaký pneu nazout porát dokola. Není to špatný ale já mám trochu hlubší problém. Týká se F650GS r.v. 2000. V techničáku jsou zapsaný gumy s označením " R " jako radiální například přední 100/90 R 19 TL 57H . Problém je v tom že V tomhle rozěru se radiální guma nedá sehnat takže trochu problém. Ptal jsem se různě po servisech a tak a všichni mi řekli že to neřeší a dávaj normálně diagonální tzn bez " R ". Ale nastane problém při STK kde už při evidenční kontrole řekli že STK neudělám a to se nebavim co bude dělat pojišťovna když by náhodou nějaká pojistná událost. Docela předpokládám že to nikdo neřeší ale chtěl bych se zeptat co tedy s tim a mrkněte prosím to velkých techničáků co tam máte napsáno. Jinak v origo italskym je to taky tak. Našel jsem tu odkaz na helpreg kde sice ochotně pomůžou a mají i řešení ale samozřejmě si to nechají zaplatit
No chtěl jsem vědět jaký je řešení toho že není pneumatika k sehnání na potřebnej rozměr. Ale z další reakce je teda jasný že se sehnat daj.Lehce jsem to hledal ale pak přišla info z několika pneuservisů že tu gumu neseženu a že normálně dávaj diagonální a neřešej to. Tak proto jsem napsal sem a udělal jsem dobře koukám. Takže poučení je nespoléhat na toho kdo tě chce jen oškubat . Takže jdu hledat a doufám že najdu protože už jsem se setkal i s tiím že na e-shopu bylo napsáno R a po telefonu řekli že to s R nejsou. Tak doufám že pochodim. Ale jelikož to nikdo neřeší tak asi pochodím. Zatím děkuji.
Já mám za to že radiální gumy mají směr kterým se musí točit a mají tudíž i směrový drezén
Když to diagonální jsou prostě špunty a hotovo (bez udání směru), dokonce michellin u některých špuntů nabádá že se dá obrátit směr jejich točení.
Sám jsem měl na STK problém s E09 tam mi jasně řekli že je to diagonální pneu a že tam mám mít radiální. Naštěstí řekli že je guma nová ať jedu
Teď tam mám rozšíření záznamu na 21" a 18 vzadu a není uvedeno jaký typ tam má být zad-li R nebo D
Hofinz napsal:
Zdarvim. Mám tady jednu chuťovku pro znalce . Doufám že někdo poradí. Taknějak jsem přečetl celé vlákno a řeší se tu jaký pneu nazout porát dokola. Není to špatný ale já mám trochu hlubší problém. Týká se F650GS r.v. 2000. V techničáku jsou zapsaný gumy s označením " R " jako radiální například přední 100/90 R 19 TL 57H . Problém je v tom že V tomhle rozěru se radiální guma nedá sehnat takže trochu problém. Ptal jsem se různě po servisech a tak a všichni mi řekli že to neřeší a dávaj normálně diagonální tzn bez " R ". Ale nastane problém při STK kde už při evidenční kontrole řekli že STK neudělám a to se nebavim co bude dělat pojišťovna když by náhodou nějaká pojistná událost. Docela předpokládám že to nikdo neřeší ale chtěl bych se zeptat co tedy s tim a mrkněte prosím to velkých techničáků co tam máte napsáno. Jinak v origo italskym je to taky tak. Našel jsem tu odkaz na helpreg kde sice ochotně pomůžou a mají i řešení ale samozřejmě si to nechají zaplatit
V současné době jsou radiální konstrukce samozřejmostí především u silničních a spotrovních motorek. Pokud chceš pneu typu Tourance apod. tak tam se hledat dá. Pneu na cestovní endura s figurovým dezénem jsou většinou tak trošku hybrid, ani kočka ani pes. Ty špunty zkrátka musí na něčem držet a pneu musí být odolná proti průrazu. Zkus si někdy šáhnout na sjetou radiálku a uvidíš kolik tam zůstane směsi, jak list papíru. Oproti tomu dohola sjetá mitaska má ještě půl centimetru. Otázka zní jasně. Která je bezpečnější. Je jasné, že radiálka je modernější, lépe se chová na suchu i na vodě(často se používá více směsí atd.)stojí však více peněz. Můj názor je ten, že na cestovním enduru nepotřebuji tyto pneumatiky, pokud bych chtěl závodit koupím si sporta. Na STK jsem neměl nikdy problém. Kouknuli na rozměr a pokud to sedělo, prošel jsem. Některé rozdíly mezi diagonálkou a radiálkou: pokládání vrstev při výrobě d - 90 stupňů, r - 45 stupňů. Diagonálka před bombírováním nevypadá jako pneu a radiálka si je podobná hned od začátku atd.
Upravil joe dne 11.03.2013 18:00
OK. Všechny napsaný informace nejsou špatný ale tady jsou fakta.
V TP mám napsáno 100/90 R19 57H . Problém je s tím R jako radiální. Co se mě týká tak je mi celkem fuk jestli tam bude "-" diagonál nebo R radiál ale v TP mám prostě R a volal jsem na čtyři různé stk z toho na dvou jsem byl a bylo mi řečeno že neprojdu. Musí sedět popis v TP a guma.
Dnes jsem volal do pneuservisů a ti opět řekli všichni svorně že tyhle gumy radiální prostě neseženu. Na internetu píšou všude v označení to chtěné R ale když se tam zavolá tak ani náhodou. Další věc je že pomůžou v HELPREGU velice ochotně ale přepíšou pouze přední pneu a nejsem si jist jestli je dobrý mít jednu diag a jednu radial. Myslím si že to asi nebude moc OK.Takže tak.
Je mi celkem jasný že tam všici strkáte diagonálky a hotovo ale já prostě neprojdu STK.
Takže moc nevim jak z toho ven.
Pořeboval bych nějaký podklad pro dopravku aby napsali alternativu bez R .Pokud to někdo máte ve velkym TP bez R tak bych vás požádal o zaslání scanu a třeba mi to sežerou.
Zatim dik