Hraju si s různými mapami a zdá se, že finální verze firmware je velmi tolerantní k různých amatérským mapám, které v gamma verzi navigace odmítala! To by byla super věc.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Hraju si s různými mapami a zdá se, že finální verze firmware je velmi tolerantní k různých amatérským mapám, které v gamma verzi navigace odmítala! To by byla super věc.
Zdravím Tome,
takže bys měnil mé Zumo 660 za nové 590 ? Neviděl jsem a nezkoušel, ale parametrově asi trochu jiný level že ?
danikbmw: pro někoho je a bude Zumo 550 nebo 660 ideální. 590 už může být (pro někoho) dost složitá, komplikovaná na ovládání a rozhodně komplikovanější pokud člověk chce využívat možnosti které nabízí - třeba ty rastrové mapy nejsou klik klik a je to.
Ale displej u něj ocení každý, o tom nepochybuju. Ale třeba jsou lidi, co Zumo používají i jinde než na motorce a 590 je poměrně velká cihla.
Každopádně pokud někdo naráží na limity 660ky, tak ho 590ka uspokojí ale pokud to někdo má na ježdění z místa A do místa B přes místo C a D, tak mu klidně 660 bude vyhovovat.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mark09: nerozumím. v německém garmin shopu je dostupnost v druhém čtvrletí 2014, taky to nemají skladem. Cena je stejná jako v ČR. Nebo tam je někde něco nového?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Lamark: já tady mám asi dvacet rezervací ale do shopu to dám, až mi z garminu pošlou alespoň objednávací kódy. Což snad bude během pár dnů. Takže objednat se to dá telefonem nebo mailem.
26.4. je datum, které se v systému garmin změnilo z 25. 4. a je to termín, kdy zásilka dorazí do nějakého skladu odkud mají logistiku. Jak jsem to dostal, tak jsem to napsal. To není datum, kdy se to začne fyzicky prodávat ale kdy má přijít dodávka do ČR.
první dodávka evropským pobočkám Garmin (včetně ČR) odejde 28. 4. a se štěstím bude v ČR 30. 4. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No doufam, ze je to posledni posunuti, jelikoz v tydnu 5-9.5. bych se chtel zastavit , jinak Nemecko ma oficialni naskladneni 30 tyden roku 2014
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Taky doufám, že to je poslední.
Ty fotky prototypu mám taky ale nechtěl jsem je dávat ven, protože tam může být nakonec něco jinak.. Dost se kolegům z USA divím, že to udělali. Tohle je prototyp z konce února.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Trochu to tu ustalo (asi ticho pred burkou) tak sa chcem podelit o svoju radost . Vcera dosiel kurier s takymto balickom.
Prvy dojem:
System neporovnatelne sviznejsi ako u 350/390 .
Viditelnost na slnku bezproblemova aj bez podsvietenia.
Ale hlavne bezproblemove bolo pripojenie k PC a prenos udajov
Objavil sa aj problem - po kazdom vypnuti to chce znovu nastavit krajinu a potvrdit licencne podmienky
zooo napsal:
Trochu to tu ustalo (asi ticho pred burkou) tak sa chcem podelit o svoju radost . Vcera dosiel kurier s takymto balickom.
Prvy dojem:
System neporovnatelne sviznejsi ako u 350/390 .
Viditelnost na slnku bezproblemova aj bez podsvietenia.
Ale hlavne bezproblemove bolo pripojenie k PC a prenos udajov
Objavil sa aj problem - po kazdom vypnuti to chce znovu nastavit krajinu a potvrdit licencne podmienky
kdes to koupil ?
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Emane ted jses fakt mimo. 590 vypada mimoradne povedene. a 660 je proti tomu celkem vintazni zarizeni.
a mmch ukazes nam, jak do Nuvi za 600,- exportovat trasu s vice bodama?
Upravil hicks dne 24.04.2014 23:40
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Myslím že tradiční výlevy Emila nemá smysl komentovat, natož argumentovat. Normální člověk si udělá obrázek sám.
Ale v jedné věci má pravdu a několikrát jsem to taky zmiňoval - Zumo 590 není náhrada GPSMAP 278C. Není to navigace řady GPSMAP (což je snad poznat i z názvu) a to znamená, že to není GPS plotter ale komfortní navigace. Plotr neřeší, jestli je na displeji taková změť informací (názvů, cest, tras, různých ikon...) že vlastně není vůbec čitelný. Plotr kreslí to, co se mu zadá. Že to je nepoužitelné prakticky - to je věc uživatele aby si to nastavil jinak. A konkrétně co se týká funkcí pro offroadové ježdění (nejen), tak všechny GPSMAP mají určité výhody - opět popsané. Například lepší orientaci a volbu jízdy po bodech v režimu navigace po přímkách od bodu k bodu v případě, kdy se nezačíná na začátku trasy ale někde jinde. Možná ty funkce v Zumo 590 budou vylepšované, to nikdo neví ale jsou každopádně nejlepší ze všech navigací řady Zumo. A na rozdíl od GPSMAP 278C ta navigace funguje i v lese, v úzkých ulicích nebo mezi skalami, jdou rychle a snadno zadávat adresy, fungují IMG mapy a rastrové mapy atd atd atd.
Jen nepříčetný člověk může napsat, že Zumo 660 je v jakémkoliv ohledu lepší - nebo někdo, kdo ten přístroj nikdy fyzicky nedržel v ruce a nevyzkoušel. Což bude asi ten případ emanova "zdroje", který bude nejspíš naštvaný, že jak beta, tak gamma prototypy šly k nám a ne někam do prodejny k nim. Ale třeba díky tomu tam bude několik užitečných funkcí, které tam být neměly a které třeba dotyčný pán do finální verze dotlačit nemohl, protože to testování bylo na vyšší úrovni než regionální. Připomínkovali jsme to přímo výrobci do USA a jednotlivé testovací verze nám chodily taky přímo - národní zastoupení v tom nehrálo vůbec prostředníka.
Ale chápu, že vzhledem k nenávisti kterou má Emil k nám, by byl radši, kdyby v té navigaci byla polovina funkcí, hlavně aby to nebylo nijak spojené s námi.
A pobavila mě ta poslední věta o srovnání s Nuvi za 600Kč. Jen tam chtělo napsat, že TOBĚ dělá stejnou službu jako navigace za 15 nebo 30 tisíc. Parafrázovat by se to dalo třeba tak, že "já teď jezdím na skůtru - stojí zlomek toho co ty vaše BMW a přitom taky dojedu kam potřebuju a liju do toho stejný benzín jako vy".
Ať si každý navigace kupuje tam, kde mu poradí, kam se dovolá (třeba i po 16h nebo o víkendu) a kde mu neprodají jen krabici ale něco navíc. Ano, fyzický servis těch navigací je jen jeden pro celou ČR ale třeba zrovna ze stovek prodaných Zumo 660 se opravovalo něco fyzicky rozbitého tak u maximálně 10-15ks a obvykle to byl jen smazaný software.
Kdo je tady víc než pět let, tak asi ví, že jsem byl mezi několika málo lidma, kteří neměli rádi Zumo 660 v době uvedení na trh. Software byl těžce chybový, nebyly tam základní věci a ta navigace byla v horší úrovni než Zumo 550 vyvíjené jiným týmem. Za půl roku se to změnilo, a během těch let tam přidali spoustu funkcí, které jsou pro někoho užitečné. V případě Zuma 590 mám pořád tak 20-25 připomínek, které bych chtěl aby změnili nebo doplnili (příklad - chtěl bych volbu nastavení mapy na prvním místě v menu aby nebylo potřeba scrollovat dolů nebo bych chtěl aby funkce plánování trasy byla společně na obrazovce s volbou cílů a ne oddělená v aplikacích apod). To jsou drobnosti. Ty zásadní věci tam za 3 měsíce vývoje dali a verze, která půjde na trh, je naprosto použitelná - líp použitelná než Zumo 660 po pěti letech úprav.
Pořadí kde je 278C na prvním místě a BMW Navigator na druhém je úplně neuvěřitelné. Pokud to jsou nejlepší navigace na trhu, tak proč ani do jedné z nich (včetně dalšího Zuma 660 v pořadí) nejde naimportovat moje vlastní prošlá stopa v délce pár set km a použít jí jako navigační trasu? Proč jsem omezený na pár stovek řádků itineráře v autoroutingu? U nejlepší navigace na trhu bych přece čekal, že bude lepší než propadák Zumo 590, které tohle zvládá naprosto s přehledem.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Eman: možná sis toho nevšiml ale jseš v placené sekci Touratech. Jestli jsi to nepochopil, tak platíme za to, že tahle sekce na fóru existuje a tak si nech své socialistické kecy o tom, že "tyto stránky nemají být využité v něčí prospěch". Je to placená sekce na fóru.
Tím pádem nevidím důvod, proč bych tady měl psát články o navigacích které prodává BMW a platit za to. Kdyby chtěli, mohli by mít svojí sekci taky.
Jinak já ty navigace klidně můžu prodávat taky, stejně jako prodáváme náhradní díly BMW ale proč bych to dělal? Ta navigace za ty peníze nenabízí nic extra kromě ovládání s řídítek u některých nových modelů motorek pomocí otočného kolečka. Jinak o BMW Navigator V tady je diskuze v obecném cestování a psal jsem tam taky a lidem, kteří s tou navigací přijedou (stejně jako s Navigatorem IV) pochopitelně poradím co potřebují.
O vzniku toho přístroje vím hodně, vím proč to BMW tak tlačilo a nechtělo počkat na nový displej a novou HW platformu ale to nejsou žádné důležité věci - podstatný je, že to je prémiová navigace, která má horší displej než současná vlajková loď Garminu a nemá (a mít nebude) tolik funkcí užitečných pro offroad jako má 590. Jinak proti ní nic nemám a je určitě lepší než Zumo 660 už jen proto, že má vyšší limity počtu bodů na trase ale zase má jiná omezení, která třeba někomu vadit nebudou. Zásadní je ten displej, to pochopí každý, kdo to někdy vedle sebe na sluníčku uvidí.
P.S. Psal jsem ti už několikrát, že 278C má pro určité specifické účely nejlepší funkce a nejde to nahradit ničím (kromě 62/64, která má proti ní strašně malý displej). Takže nevidím důvod, proč by někdo z nás prodával svojí 278C. Pokud jí máš na ježdění v místech, kde je dobrý signál a používáš jí především pro ježdění po nabodovaných trasách (wp-wp-wp-wp), tak neexistuje plnohodnotná náhrada. Spousta věcí v ní ale nejde a na ty věci se docela rychle zvyká. Příklad - potřeboval jsem jeden večer nahrát do navigace naší prošlou stopu v určitém úseku z loňského roku. Stopa z 278C v té délce bohužel do té samé 278C nahrát nejde, protože to navigace nezvládne. Takže buď to upravovat v mapsource a překreslit ručně na offroad trasu a nebo - nahrát ve vteřině do 590 a nechat to jako cizí prošlou stopu nebo si to převést na trasu. Oboje trvá pár okamžiků.
Upravil TomasTT dne 25.04.2014 11:32
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
1. Jaky je zasadni rozdil v navigaci od garminu 590 a bmw navigator 5?
2. Muzu si k vam tu vlajkovou lod dojet koupit za nejakou zvyhodnenou cenu?
1. displej
Představ si Navigator V je typově jako ten na obrázku označený jako "běžný" (konkrétně na fotce je vyfocená Zumo 390), na foce displej typu B je Zumo 590 a typu A je 278C. Fotka je z doby, kdy jsem nesměl ještě zveřenit podrobnosti a název nové navigace.
Je tam řada dalších funkcí, které Navigator V nemá ale nepovažuju je za tak zásadní jako je rozdíl displeje (např. okruhové výlety, větší počty via bodů v trasách = delší úseky při výpočtu jedné trasy (15000 resp. 4000 pro jednu trasu u Zuma 590, Navigator V má omezení 125 tvarovacích bodů na jedné trase, pak se musí trasy rozdělit na víc úseků), možnost sdílení hudby z různých zdrojů (vč. MP3 na USB flash disku nebo i z analogového zdroje) po BT, import a zobrazení cizích prošlých stop a případný přepočet na navigační trasu bez závislosti na mapách v řádu do cca 1500km na jednu trasu, dvojnásobná kapacita poštu mapových čtverců pro práci s tzv. "uživatelskými mapami" = rastrové mapy a zvětšená kvalita jejich rozlišení o 50% (lepší rozlišení v maximálním detailu), možnost zobrazení kružnice přesnosti (chyby) GPS příjmače, uživatelsky přístupné funkce pro přeprogramování barevnosti displeje i map apod).
Naopak Navigator V má možnost zobrazení různých stavových hlášek a varování z CanBusu, což je ta speciální funkce kterou jiné modely nemají.
2. Navigaci budeme prodávat za stejnou cenu jako garmin.cz, tedy pro začátek za 17990Kč s DPH ale u nás bude v ceně opět předinstalační MAXI balíček jako u 660, takže za 1500Kč s DPH člověk získá licenci mapy Topo Pro, navigace bude kompletně nainstalovaná , všechny mapy i navigace zaregistrovaná, nahrané všechny aktualizace a dohrané naše vlastní úpravy. Součástí toho balíčku je 2h školení toho, co se nepíše v návodech (zejména postupy při přípravě dat z počítače) a naše rozšířená podpora (7 dnů v týdnu, od 10 do 22h). Za lepší cenu (cca o 10% bude i zamykací držák, pokud si ho člověk koupí k navigaci). Takže to nebude lepší cena za krabici ale možnost získat nějakou přidanou hodnotu za docela výhodnou cenu, protože jen ta mapa Topo Pro stojí sama o sobě víc (2000Kč s DPH).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...