TomasTT napsal:
Podstatne je, jaka je pracovni charakteristika toho kterého tlumice. Existuji tlumice, které je potreba nastavit jen proto, ze se vyjíždí z polní cesty na silnici nebo dokonce i jen kdyz se meni charakter silnice.
Rozhodne u mých tlumicu na 1150 i 1200 neměním nastavení kdyz vyjizdim na silnici nebo naopak. To by me z toho svihlo. Mozna nejsem dostatečný závodník abych potreboval radikálně vetsi odskok kdyz menim charakter cesty ale s 1150 jezdím nekdy na na hranici (mých) moznosti a nemám jediny důvod do nastavení sahat.
Na 1200 jen ve případě ze chci ted odpoledne jet s maximálním komfortem a nechci cítit odezvu podvozku, tak si trosku otevřu trysku LS komprese ale to dělám jednou za čas a jen proto ze si s tím chci pohrát, jinak na nastavení vubec nesaham. Rozhodne ani u Ohlinsu ani s Tractive nebylo potreba nastavovat útlum takhle často jak popisuješ. A jezdi se mnou kamarádi co maji různé znacky tlumicu a během dne treba 20x měníme charakter z písty na asfalt a zpátky a nikdo nic nenastavuje ani na Bitubu ani na WP atd.
Přesně takhe to vydím i já. Já jsem měl před 1150 ktm kde byl ještě lepší podvozek než mám teď. Bohužel se nic lepšího na 1150 neďelá. Ale jsem prostě hodně háklivej na dobrou funkci podvozku a jak to nefunguje tak mě ta jízda ani nebaví, ale abych několikrát denně měnil nastanení to fakr ne. Před trac jsme měl origo repas + hyperpro pružiny a to jsem musel před vjetím do terénu přidat předpětí jinak jsem byl neustále v dorazech, ani to už teď nedělám a do dorazů nejdu. A i tak to funguje tam i tam o 80% lépe.
trochu rozdiel je original tlmic repasovany s hyperpro strunou a to sa neda porovnat s original tlmicom hyperpro.
Ked tak nad tym rozmyslam, ked TT je take fajnove, naco potom je na tlmicoch moznost nastavenia??
A to je problem ze tlmic sa casom pokazi, majitel tlmica ho nevyuziva tak ako by mal a preto sa opotrebuje castejsie.
A co sa tyka jazdy terenu je rozdiel teren a teren. To co jazdim ja momentalne si vyzaduje prestavenie. No a TT by si tiez vyzadovalo prestavenie urcite
copo@centrum.sk
Zdravím pani... Na mojej 1100vke som skúšal nastaviť utlm na centrálnom tlmiči.. Skrutkovačom som nepohol ani do jedneho smeru az s malou račňov som so skrutkou pohol. Motorku nemam dlho takže neviem či som to takto dojebal.. Momentalne sa da skrtkou volne pohybovať do oboch smerov bez dorazu. Motorka ma 92 000km a original tlmiče.
Oka servisak diky moc . Este sa spytam ma zmysel menit tlmice postupne ? Rozmyslam nad tuartechom . Najprv central a o rok predok alebo pockat a vymenit oba naraz?
Chcel som povodne hyperpro ale dočítal som sa tu na fore že servis je drahši a nakoniec to vraj vide s lacnejsiou nakupnou cenou drahšie ako TT.. Ja som neni nejaky profi jazdec a keby som nalozeny nesiel par krat na doraz na sotolinach v alpach tak by som tlmice ani neriesil. Idem podla toho čo čitam a hyperpro vraj maju servis v holansku TT spravia v CZ alebo SK.. Ohlins vobec neviem ako su na tom aj ked vela ludi ich tu odporuča. Poslednu možnosť čo poznam je repas ale vraj to nedopada dobre a občas tlmič praskne.
Z toho čo viem mi vychadza najlepsie TT. Ale či je to naozaj takhmm no neviem.
No ten servis na TT lacinejsi uz taky neni, Je to stara informace-to se slibovalo kdyz jsem tlumice kupoval, kdyz jsem chtel pak po 30 tis.na servis je cena uz standartni jako jinde. Hyperpro uz snad tady servisuje Milan z enduroskoly, ten hyperpro taky prodava stejne jako TFX. Ja myslim, ze budes spokojeny s kazdym novym tlumicem.
Aktualne 1250 GSA HP
Však lidí co dělají tlumiče je mraky a není problém pro ně odservisovat jakejkoliv rozdělávací tlumič. Je jen plno humbuku od prodejců,že se musí servisovat jen u nich... Já mám momentálně na ponku rozdělanou jednotku KYB z motokrosa a žádnej zázrak na mě vevnitř nevykoukl. Takže sada těsnění za tisíc korun,novej doraz za tři kilča,olej taky za tři kilča a horní ložisko za pět stovek a jednotka bude jak nová.
samozřejmě, že většinou na tebe zázrak nevykoukne... Když víš, co děláš, tak sehnat potřebný komponenty většinou problém nebude (většinou ), ale minimálně musíš mít informace o přesným množství a hustotě oleje a tlaku dusíku... to řešit stylem pokus/omyl nedopadá dobře. Někteří první majitelé Tractive by mohli vyprávět, jak to dopadá, když i výrobce laboruje s tlakem a testuje na zákaznících
Další věc je, že až to jednou rozebereš a nebude potřeba vyměnit "jen" olej, dusík a gufera, ale budeš potřebovat i komplet píst, pístnici, oko... tak možná taky narazíš na problém s prodejem ND od výrobce jinam, než autorizovanýmu servisu
Není to nic proti tobě... ale osobně by mě moc zajímalo, co by ti napsali z TT nebo přímo z Tractive, kdybys jim poslal objednávku na nějaký díly? Z TT bys to dostal tak napálený, že bys jim celej ten servis stejně zaplatil a mám obavu, že v Tractive by tě odkázali na TT a tím by diskuze skončila.
Samo KYB může být něco jinýho, stejně jako může být něco jinýho Öhlins nebo Hyperpro, ale víš jak? ... tohle se jim zamlouvat vesměs moc nebude Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No právě proto bych si nějaký trktive nekoupil a zustal bych u pro mě osvědčenejch ohlinsů...
A pokud bych potřeboval na motorce jen vyměnit origo utahaný tlumiče a nepotřeboval ten podvozek někam zásadně posouvat,tak bych tam frkl klidně obyč YSS,kerý nestojí to,co celá motorka a hotovo.
No a proto mam na 1100 ohlins a na 80 yss...tak sem to vispekuloval. Nahodou ale ten zadni yss na 80 G/S stal tusim 7 tisic a ma stavitelny odskok vipada jak wilbers...a chodi dobre, no ale jezdim natom sam a bez kufruuu.
Kupredu spatki ni krok...
Rebound (odskok) má přece stavitelněj každej tlumič... minimálně každej, kterej má stavitelný i předpětí pružiny, protože to spolu souvisí (měl by sis přitáhnout odskok pokaždý, když dopneš pružinu, aby se to nevracelo rychleji)
Je fakt, že u předních se to někdy u levných tlumičů šidí, protože tam se nepředpokládá nějaký velký štelování s předpětím.
Já si myslím, že naprosto každej tlumič bude fungovat dobře, pokud na tom budeš jezdit na kochačku po dobrých silnicích. V tom vůbec nevidím problém, protože v takových podmínkách funguje i Hyperpro streetbox ( a to je co říct )
Spíš si myslím, že jde o spolehlivost (životnost dílů), když to člověk užívá na cestovním enduru tak, aby využil to, co mu ta motorka může poskytnout... a to se dost zásadně liší od záteže na silniční motorce.
Takže problém je, když je někomu nakukáno, že když chce ušetřit, tak si má koupit na GS apod. H.P. streetbox, YSS... atd. To totiž není na takovou zátěž (nemyslím hmotnost motorky) stavěný a ikdyž to někomu vydrží, tak to rozhodně nelze brát jako dogma.
Nedělal jsem to ani rok a viděl jsem dost protáhlejch xichtů, co přijeli z dovolený na H.P. s kyvkou od oleje... to je fakt jen striktně na silnici a sólo jízdu... takže na velký zvážení, jestli se to vyplatí. Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Nevim, jestli už to tady nebylo (asi jo), ale o víkendu jsem udělal malou údržbu na zadním originál tlumiči. Seřizování předpětí pružiny totiž zabíralo až přibližně v půlce - po 20ti kliknutích. Tak jsem nádobu sundal z rámu, vyšrouboval šroub co drží banjo (hadičku jsem měl co nejvýš) a zjistil jsem, že je sice nádobka plná oleje, ale pístek je zaseknutej v půlce zdvihu. Tyčkou jsem ho při plně vyšroubovaným štelovacím šroubu zatlačil směrem k plastovýmu kolečku a dolil cca 20ml tlumičovýho oleje. Pak jsem to složil a předpětí zabírá hned po druhým kliku. Tím tlumičovým olejem jsem si teda nebyl moc jistej, ale protože tam žádnou jinou funkci než tlačit na pružinu nemá, nebál jsem se toho... Stejně, pokud si GSo budu chtít ještě 2-3 roky nechat, investuju do komplet Hyperpro podvozku... Do repase nakonec nejdu.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Slavek-xxx: 2 roky zpět jsem dělal to stejné, zabíralo mi to až od značky STD. Doplnil jsem olej a fungovalo to od půlky prvního kliku. Po dvou letech a 30ti tisících km tam mám vůli cca 2 kliky.
Slavek-xxx napsal:
Nevim, jestli už to tady nebylo (asi jo), ale o víkendu jsem udělal malou údržbu na zadním originál tlumiči. Seřizování předpětí pružiny totiž zabíralo až přibližně v půlce - po 20ti kliknutích. Tak jsem nádobu sundal z rámu, vyšrouboval šroub co drží banjo (hadičku jsem měl co nejvýš) a zjistil jsem, že je sice nádobka plná oleje, ale pístek je zaseknutej v půlce zdvihu. Tyčkou jsem ho při plně vyšroubovaným štelovacím šroubu zatlačil směrem k plastovýmu kolečku a dolil cca 20ml tlumičovýho oleje. Pak jsem to složil a předpětí zabírá hned po druhým kliku. Tím tlumičovým olejem jsem si teda nebyl moc jistej, ale protože tam žádnou jinou funkci než tlačit na pružinu nemá, nebál jsem se toho... Stejně, pokud si GSo budu chtít ještě 2-3 roky nechat, investuju do komplet Hyperpro podvozku... Do repase nakonec nejdu.
Neříkal si, že nemá cenu investovat do nových tlumičů, který mají cenu poloviny motorky?
Upravil Mardock dne 21.05.2018 18:17
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...