Přesně,souhlasím,taky sem měl takovou slabou chvilku před pár lety u 1150 adv,čip,svody,koncovka,ale dospěl sem k pocitu,že když ten čas věnuju pořádný udržbě,tak nám oboum bude líp
Budu mit asi blbej dotaz na mistni servisni techniky. Jake zarizeni pouzivate na kontrolu, pripadne serizeni napeti TPS sensoru? Chtel jsem udelat kontrolu na svem a po pripojeni k multimetru za 400,- jsem zjistil, ze ma maly rozsah a ukaze pouze hodnotu napeti na prvni desetinne misto. Koukal jsem, co se da poridit a velika vetsina pristroju na netu zacina na 200mV, coz je nedostacujici. Proto me zajima, co konkretne pouzivate vy?
Nejlevnější multimetr s nejmenším rozsahem 200mV měří s rozlišením 1 desetitisíciny voltu. Přesnost pro toto použití bude naprosto dostačující. Na následujícím rozsahu do 2V měříš 0,001-1,999V . Nic víc n potřebuješ.
Připletu se sem s mým problémem. Všechno seřízený a nastavený jak má bejt.Je tam jen Y-svod a v něm lambda. Jede to krásně čistě bez děr a vynechávání. Spotřeba 5,5 dlouhodobá. Jediná věc co mě trápí je, že když zaklapnu plyn z vyšších otáček tak to někdy střelí do vejfuku, ale pořádně. Není to pokaždý, ale když se to stane tak je to jak z děla. Mám strach, že se něco roztrhne. Chtěl bych to vyřešit. Co byste radily Dík za rozumný nápady.
lebi: a víš vůbec jak multimetrem měřit? Pokud jsou úrovně napětí podobné nebo stejné jako u 1100, tak přepni na rozsah 2V (2000m). V garáži používám ten nejlevnější tohoto typu https://www.hornb...rtikl.html, který občas stojí 99kč.
edy napsal:
Připletu se sem s mým problémem. Všechno seřízený a nastavený jak má bejt.Je tam jen Y-svod a v něm lambda. Jede to krásně čistě bez děr a vynechávání. Spotřeba 5,5 dlouhodobá. Jediná věc co mě trápí je, že když zaklapnu plyn z vyšších otáček tak to někdy střelí do vejfuku, ale pořádně. Není to pokaždý, ale když se to stane tak je to jak z děla. Mám strach, že se něco roztrhne. Chtěl bych to vyřešit. Co byste radily Dík za rozumný nápady.
Stejný problém u mě vyřešil výměna vstřikovačů.
God, Gun & BMW
Dle mého názoru je to tím, že řídící jednotce chviličku trvá než upraví vstřik podle TPS a podle lambdy ještě déle. Takže když zrovná dává dost a v tu chvíli zavřeš sání, tak má moc bohatou směs, ta neshoří ve válci a střelí do výfuku. Podle mě to řeší až 1200, která má el. plyn- tzn ř.j. si řídí jak vstřik, tak i polohu klapky. Mě to dělá 1150 taky, výměna vstřikovačů to možná trochu zlepšila. Ale i tak- když se zadaří- mi občas střelí...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
mně to taky jednou za čas střelí do výfuku stylem, že lidi okolo si lehají na zem buď instinktivně, kvůli infarktu nebo skáčou do krytu. Výměna vstřikovačů za 1200 nepomohla. Už jsem přišel na to kdy to dělá, tak se tomu dá docela i vyvarovat. Možná by pomohl chip od johna nebo nasadit katalyzátor
Upravil Spitfire dne 04.05.2020 18:04
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
edy napsal:
Připletu se sem s mým problémem. Všechno seřízený a nastavený jak má bejt.Je tam jen Y-svod a v něm lambda. Jede to krásně čistě bez děr a vynechávání. Spotřeba 5,5 dlouhodobá. Jediná věc co mě trápí je, že když zaklapnu plyn z vyšších otáček tak to někdy střelí do vejfuku, ale pořádně. Není to pokaždý, ale když se to stane tak je to jak z děla. Mám strach, že se něco roztrhne. Chtěl bych to vyřešit. Co byste radily Dík za rozumný nápady.
Jestli máš originální koncovku, tak to může být tím. Někde tady na fóru jsem to kdysi četl.
Mám y-svod, otevřenou koncovku, KN filtr a john chip a do výfuku nestřílí ani bez db-killeru. Jednou za čas to nahlas pšoukne a to tehny, pokud mám hodně otevřenej plyn, rychle ho zavřu a ihned mírně pootevřu. Moje doměnka je ta, že spaliny mají při hodně otevřeném plynu a vysokých otáčkách velkou hybnost a když rychle zavřu plny, tak motronic samozřejmě vypne přívod paliva a nic tragickýho se nedějě, ale pokud ho mírně pootevřu, tak rozpohybované spaliny vytáhnou směs z válce před zavřením výfukového ventilu a dohoří mimo válec, což může způsobit výbuch.
S originál výfukovou soustavou se to samozřejmě neděje, protože má větší odpor než ta otevřená.
Horácio, jak to tak popisuješ, mohlo by to být ono. Je to z vysokejch otáček a je to při rychlým ubrání, ale ne úplným zavření. Já na tem teď moc nejezdím (LC8). Budu to muset vytáhnout a zaměřit se na ten průběh, kdy se to přesně stane. Dík za typ. Ale jestli je to ono, tak to asi nemá řešení. Teda má, vrátit kat, ale co si vzpomínám tak s ním byla ta motorka hodně tupá. Otevřený výfuk tam nechci. Tahle kombinace mě vyhovuje zvukem i projevem. Jde to krásně odspodu, bez cukání, vršek taky nic neztratil, spotřeba stejná. Jen občas ty rany.
Hybnost spalin při zavírajícím se výfukovém ventilu by neměla vytáhnout nic jiného než spaliny... Aby něco mohlo bouchnout ve výfuku, musí to projít válcem a neshořet= bohatá směs (byť jenom na chviličku). Jiná věc by byla střelba do sání, ale o tom nemluvíme...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Nerad vam do toho vstupuju, ale bohata smes hori rychleji na rozdil od chude, kde muzou zbytky paliva dohorivat ve vyfuku a krom jineho i podpalovat ventily. Takze bych rekl, ze smes v tomto rezimu je chuda.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
truk napsal:
Hybnost spalin při zavírajícím se výfukovém ventilu by neměla vytáhnout nic jiného než spaliny... Aby něco mohlo bouchnout ve výfuku, musí to projít válcem a neshořet= bohatá směs (byť jenom na chviličku). Jiná věc by byla střelba do sání, ale o tom nemluvíme...
No je to stále jenom domněnka, ale při překrytí ventilů (chvilka když je otevřen ventil na sání i výfuku současně) se přece může dostat něco málo ze sání do výfuku. Když ten výfuk jakoby cucá dál po vysokejch otáčkách a ty mu dáš trochu plynu.
Ale to fakt jenom teď si tak vysvětluji na základě toho co vím o motorech a já určitě nevím všechno
Jasně, že je to jen domněnka. Ale uvědom si že jsou to starý vrány, kde ř.j. ani neví, že řídí dvojvál. Můžeš si ověřit, že nejen, že oba válce pálí spolu v každé HU, ale hlavně vstřiky stříkají spolu. Tzn. vstřik stříká i do zavřeného ventilu- jinak řečeno na jedno nasátí motoru sacím ventilem vstři nastříkne 2x. To mně dost dlouho vrtalo hlavou, ale v normálním režimu (otáčky, klapka , výkon) to ničemu nevadí, protože to nastříknuté a nenasáté palivo se nemá kam ztratit (možná se stihne trochu odpařit) a pak se stejně i s další vstříknutou směsí nasaje. No jo, ale když se trefíš a stihneš mu zavřít škrtící klapku, tak prostě nasaje bohatou směs. Už má totiž jednou vstříknuto a nemá jak nasát. Takže směs je v tu chvilku extrémně bohatá, nestihne shořet v motoru, protože nemá dost vzduchu a tak buchne až ve vejfuku. Docela logicky zní, že ideální podmínky vzniknou právě když je motor ve výkonu a náhle mu zavřeš klapku, ale né úplně...
Proti tvé teorii o hybnosti plynů m.j. svědčí to, že tebou popisovaný jev by se dál daleko víc, když podržíš plyn otevřen. V tom případě by nic nebránilo nasát přes ventily ze sání výrazně víc. A to by to teprve bouchalo. Ale to se neděje vůbec. Tím že plyn zavřeš, tak podmínky pro tento nežádoucí jev zhoršíš...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Nechci si dělat patent na rozum. Nicméně kamna změní poměry ve vejfuku ještě víc než koncovka nebo sání. Třeba ty kamna způsobí, že ta bohatá směs v tom kraťoučkém výše popisovaném přechodném okamžiku na tom katu shoří. Nevím...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
To je tady vážně samej páprda,kerej si na starý kolena koupil motorku? Níkdo tady před lenochem BMW nejezdil na japoncu? Každá sportovní motorka,nebo auto,který dostane otevřenej výfuk si semtam střelí. Prostě to k tomu patří a když to někomu vadí,tak asi bude muset zůstat u origo sestavy. Je to projev ochuzené směsy díky rychlejšímu výplachu při "střihu" ventilů,kdy část čerstvé směsy letí do výfuku kvůli menšímu odporu oproti origo výfuku. Dá se to eliminovat obohacením(čip,trysky atd.),ale né uplně. No a kat se chová jako ta nejzavřenější koncovka,takže ten rozdíl je velkej. Jediný co tím trpí je karbonová koncovka,která se umí roztrhnout.
Ahojte. Mam jednu otázku respektíve problém, z ktorého som mimo. Bol som s mojou r1150gs rv2002 v servise s tým ze niekedy cuka pri ustálené rýchlosti otáčky za studena nie su úplne ok. Zmerali tlaky ôk, sviečky ôk synchronizácia ok. Ale hneď ma upozornili že je problém s umiestnením TPS senzora. Pred tým mi v inom servise menili tyčky na klapka h a čistili skrtiace klapky. Čiže aj s TPSkom sa manipulovalo. Teraz v servise mi chlap povedal ze keď sa pohne s TPSKOM je to koniec. Ze ho treba na novo fabriky nastaviť aby to bolo ok. Volal som aj do autorizovaného BMW servisu a tam mi povedali ze aj sa uvolnovali tie dve srouby na TPSku mam kúpiť novu klapku aj s TPSKOM. Nechápem tomu. To sa nedá už nijako ta poloha tpska nastaviť? Ďakujem