Jaro81 napsal:
... Ja som mal pravidelne menenu brzdovku a aj tak sa to vysralo po 90t km...
Netvrdím, že to je zrovna tvůj případ, ale není měněná brzdovka, jako měněná brzdovka...
Někdo ji mění jen v nádobkách (extra ignoranti), pak jsou tací, kteří už si zjistili, že to nestačí a vymění ji i v modulátoru
... ale docela málo lidí pochopilo, že aby brzdovku opravdu pořádně vyměnili, tak musí i sundat brzdiče a zamáčknout pistky. Ono se tam schová docela dost brzdovky, zvlášť pokud už jsou sjety destičky a pouhým promačkanim páčky se v brzdiči kapalina nevymění, protože vypoušťák je hned vedle přívodu a kapalina jde cestou nejmenšího odporu, takže kdo to nedělá fakt pořádně, tak si zkrátka sám zadělává na potíže. Taky nestačí jen je zamáčknout, ale musí se i zajistit a pak teprve protlačit novou kapalinu z nádobky popřípadě z modulátoru, protože jinak se pístky zase začnou vysouvat a vrátí se do nich ta stará kapalina, co se před tím vymačkala z pistků do hadic. Jenže pak už to není práce na pět minut.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Co si sám neuděláš, nemáš jistotu že to tam vyměněné máš. Dával jsem motorku do servisu vždy s jasnými instrukcemi. A když jsem porovnával stav brzdovky v předním a zadním okruhu, tak to byl teda děs. Přední okruh vyměněný, zadní barvy černého čaje. A to jsem dával motorku do servisu naposledy letos v červenci a najel jsem od té doby 5t km. Takže fakt nevím, jestli mi svým lajdáctvím zlikvidovali abs...
Neexistuje špatné počasí!
Tak hoši, závada odhalena. Problém je v elektromotoru zadního okruhu. Odlítly vedle sebe dva plíšky komutátoru. Otázka je, mám shánět opraváře, nebo spíš shánět motůrek z jiného abs?
V.
vvalosek přiložený následující obrázek:
[151.05Kb]
Upravil vvalosek dne 01.10.2021 16:26
Neexistuje špatné počasí!
Ahoj, tak jsem sehnal elektromotůrek ve výborném stavu, vyměnil ho, ozkoušel před úplným složením, točí oba pěkně (trochu mě pozlobila turbínka ale tu jsem taky vyměnil). Po složení se mi ale objevila nová chybka 618C wheel circuit rear. Tušíte čím by to mohlo být? Motoscan není asi ideální, co se týče detailní diagnostiky... Může to způsobovat nedokonale odvzdušněný okruh? Čidlo zadního kola jsem očistil ale žádná změna...
Neexistuje špatné počasí!
Trochu jsem googlil, a u motoscanu je chyba 618C = GS-911 tlak v okruhu servo-brzdič je příliš vysoký.
Dají se proměřit multimetrem jednotlivé linky tlakových čidel? Jestli jsou ok, jaké by měly mít hodnoty?
Neexistuje špatné počasí!
Mám občas takový stav, to nemohu říct. :-)
Ale dokud to hlásí chyby, které by mělo jít lehce identifikovat, vyřešit, tak se je pokusím vyřešit bez ztráty funkce ABS.
Viebat ABS ven je asi až krajní možnost, o které vím. Ale chtěl bych se ještě zeptat, zdali to je možné vyřešit oficiální cestou (zápis změny do velkého techničáku)? Pokud by to někdo do mě nakulil a nedej bože se zjistilo, že mi na motorce chybí důležitý bezpečnostní prvek.
Upravil vvalosek dne 21.10.2021 14:51
Neexistuje špatné počasí!
A jak to poznají?
Kroužek, snímače ti tam zustanou, kldně si tam nech i to co je schované pod nádrží...
Hele proč to nepošleš do německa na repas. Dostaneš záruku.
Kam by věděl Bob, Servisák.
Tady to dělal Cechi..ale teď nevím.
Upravil Waltr dne 21.10.2021 18:18
No to nevím jak by to poznali.
Každopádně jsem zjistil příčinu chyby vysokého tlaku = prasklé čidlo zadního kola, okruh modul-brzdič. Asi jsem ho dotáhl víc, než jsem měl a ta keramická destička praskla. Naštěstí mám ještě jedno náhradní, ale z okruhu páčka-modul.
Když ty krátké káble nastavím, měl bych mít už po problému.
Tak zdá se, že vše je vyřešeno. Chyby to už nehlásí, motůrky běží kdy mají, odvdušněné doufám pořádně, takže zítra mě čeká testovací jízda.
Shrnutí na závěr:
Odešel komutátor na jednom elektromotorku a s ním se odporoučela i turbínka. Dále bylo prasklé čídlo tlaku pro okruh modul-brzdič. Elektronika byla naštěstí v pořádku. Samotný modul jsem rozebral na prvočinitele, umyl, vadné díly vyměnil a složil zpátky.
Zítra dám vědět, jestli to funguje i mimo garáž.
V.
Neexistuje špatné počasí!
Tak po roce mi odešlo opět abs opět na zadním okruhu. Asi to dle rady Bohumila vy je bu ven.
Abych nemusel předělávat vedení hadiček, tak bych koupil toto: https://www.motor...000-1.html
A teď otázka. Pokud budu mít elektro mozek abs v pořádku a odpojím ho od čidel a solenoidů a elektromotorků, tak speedo a brzdová světla budou fungovat, je to tak? Nebude křičet na palubce vykřičník s abs, když zmáčknu brzdy? Neexistuje špatné počasí!
Tak abs modul má závadu opět na tlakových čidlech. Už to rozebírat nebudu, je to nekonečný příběh.
Celé jsem to nakonec vyřešil v servisu. ABS mi v carservisu kluci vyndali ven a přeprogramovali jednotky na verzi bez ABS.
Ještě mi teda zajistí papír na odstranění ABS z techničáku, abych to měl dotáhnuté až do úplného finiše.
A proč jsem si to neudělal sám, no abs bych zvládl vytáhnout ven, ale ta elektrika pak, to bych nedal. Mě stačí bohatě schéma zapalování pionýra a už se mi klepe ruka s pájkou.
Hezké svátky a šťastný nový rok!
Vojta
Neexistuje špatné počasí!
Další příspěvek z příběhu Valda a jeho ABS.
Řešili jste to někdy i co se týče registru vozidel? Tzn. legálně provozovat motocykl ze kterého byl odstraněn systém ABS?
Povinná výbava ABS se u motocyklů začala řešit až v roce 2016.
RV 2004 se jedná ještě o volitelnou výbavu.
Neexistuje špatné počasí!