Dneska jsem měnil řetezovku. Původní RK X-ring za lepčí RK XW-ring ,najeto na X-ringu jsem měl 25tis km a když sem natáhl oba řetězy vedle sebe tak délka byla stejná.Asi jsem tu výměnu uspěchal. Velmi mi pomohl easy chain cutter kterej sem koupil v Razzo za 499kč. Vypadá asi takhle jen nemá tu rukojeť.
Ja mam retez jeste stale origos z roku 2001 a uz je vytahanej tak, ze na jedny strane je naplej a na druhy provesenej. Mazu ho Scottoilerem + lepivej motul sprej tak po 700km. Obcas vydrhnu v nafte. Napinani uz neresim, protoze to stejne nejde. Bud skube nebo chrasti. Ale zimu musi jeste vydrzet a vymenim ho az na jare az zmizi ta otravna sul a ten marast. Potom pujdu do DID ZVM2 X-Ring Chain Gold rozeta 47T a kolecko 15T
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Kolečko 15? to je trochu přeháňka ne? to na pětku při 5000ot/min pojedeš 90km/h Já jezdim 17/47 a mám na pětku při 4000ot/min 90km/h ještě bych dal možná o zoubek víc.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
No origos je tam 16/47 a pomala jizda (volnobezne ot. treba v kolone) je dost cukava. A moje spektrum rychlosti je do 100km/h, protoze ziju na venkove se silnickama uzkejma jak dlan a sama zatacka a nutnost svizneho predjizdeni. Takze to je vzdycky podradit at je tam co je tam, otacky na omezovac a predjet. kousek popojet a tim samym zpusobem predjet dalsi a dalsi a pak jeste asi 50 aut, ktery jedou vsichni max. 60km/h a bojej se jet rychlejc, protoze 2 auta proti sobe se nevendou na silnici a tak se porad brzdi a pousti navzajem a proste pakarna. A 15T mi hodne usnadni zivot pri predjizdeni. No a jestli mi maximalka klesne o par km/h mi neva, protoze to tu neni stejne kde rozjet. Jsem asi zhejckanej ze zx12r, kde jsem tyhle veci s neresil a proste predjizdel at tam bylo co tam bylo za kvalt. No asi tak
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Tak to jo já to zas beru tak že jednička je v terénu dost pomalá a na rovný silnici jsou zase otáčky hrozně vysoko při nějaký rozumný rychlosti.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Rhinoceros napsal(a):
To Mr GS: cim vice otacek retezu pred dosednutim stejneho clanku na stejny zub kolecka tim lepe - tim mensi opotrebeni. A dalsi trik (ale pekna pakarna) je posunout retez kazdych 1000km o jeden zub dopredu nebo dozadu...
Nemyslím si,že to tak může fungovat.To je jako by jsi řekl,že kdyby se(čistě teoreticky)nikdy nedotkl stejný článek stejného zubu,tak nedojde k opotřebení.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Rhino>> to si delas srandu ze mas 9 let starej retez .
jinak jsem jezdil asi 2 roky na 15/47 a muzu rict ze v terenu je to parada. Vsechno jezdim na dvojku ale na silnici jak rika Toli to vic toci. Ale kdyz jezdis hodne teren tak urcite 15/47. Mazu kazdejch 200 mil a cistim retez tak kazdejch 1000 mil. Mam na to takovej cistic na retezy. Nastrikas na retez kartacem to trochu ocistis pak splachnes hadicii a retez je fakt jak novej.
Kdo jinemu jamu kopa sam do ni ....... kuuwa jedu do ni.
Rhinoceros napsal(a):
To Mr GS: cim vice otacek retezu pred dosednutim stejneho clanku na stejny zub kolecka tim lepe - tim mensi opotrebeni. A dalsi trik (ale pekna pakarna) je posunout retez kazdych 1000km o jeden zub dopredu nebo dozadu...
Nemyslím si,že to tak může fungovat.To je jako by jsi řekl,že kdyby se(čistě teoreticky)nikdy nedotkl stejný článek stejného zubu,tak nedojde k opotřebení.
Ja si taky myslim. Neresim to nejak moc drasticky. ale kdyz Rhino tam ma 9 let stejnej rretez tak asi vymejsli aby to prodlouzil co nejdele. Mam dakarku 2 roky a nalital jsem na ni 26.000 mil /42.000km/ a mam tam asi patej retez. Jezdim hodne teren, drsnej teren tak tam to jde do ****u rychle
Kdo jinemu jamu kopa sam do ni ....... kuuwa jedu do ni.
Ja si taky myslim. Neresim to nejak moc drasticky. ale kdyz Rhino tam ma 9 let stejnej rretez tak asi vymejsli aby to prodlouzil co nejdele. Mam dakarku 2 roky a nalital jsem na ni 26.000 mil /42.000km/ a mam tam asi patej retez. Jezdim hodne teren, drsnej teren tak tam to jde do ****u rychle [/quote]
Já mám řetězovku(ČZ) rok a zatím najeto přes 18tis.Ještě jsem nedopínal,ale už je nestejnoměrná a nejpozději před letní dovčou ji vyměním,ikdyby se zdála ještě good.Ale chtěl jsem se tě spíš zeptat(ikdyž je to mimo téma) jestli máš nějaký vytuněný tlumiče nebo standard,když jezdíš ten terén?
Mimo jiné...ty máš nějáký videa na Youtube,že?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
To MrGs: Jde o matematickou kalkulaci. Pocet zubuocet clanku retezu a samozrejme je to pravda. Uplne laicky receno a prelozeno do cestiny - kdyz mas mensi kolecko - min zubu, tak retez doseda v casove jednotce x na mene zubu kolecka, protoze kolecko ma mene zubu = mensi opotrebeneni retezu. Ale je treba najit optimum opotrebeni a pomer jednotlivych rychlostnich stupnu a otacek motoru dle ucelu pouziti. No a pro me je jasna volba 15/47/112
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
A tedka moje malá úvaha. Nemůže náhodou nastat situace že kolečko s menším počtem zubů zabírá menším počtem zubů do řetězu tudíž dochází k většímu přenosu síly jedním zubem a tím většímu opotřebení jak zubu tak i řetězu?K lepšímu pochopení např. kolečko 15z v tahu zabírá 7 zuby ale kolečko 17z zabírá 8 zuby.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Rhinoceros napsal(a):
To MrGs: Jde o matematickou kalkulaci. Pocet zubuocet clanku retezu a samozrejme je to pravda. Uplne laicky receno a prelozeno do cestiny - kdyz mas mensi kolecko - min zubu, tak retez doseda v casove jednotce x na mene zubu kolecka, protoze kolecko ma mene zubu = mensi opotrebeneni retezu. Ale je treba najit optimum opotrebeni a pomer jednotlivych rychlostnich stupnu a otacek motoru dle ucelu pouziti. No a pro me je jasna volba 15/47/112
To je dost zavádějící nemyslíš?Při menším kolečku sice dosedá na menší počet zubů,ale z hlediska ujeté vzdálenosti je to stejné,protože se musí vícekrát otočit
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak tak, Toli má pravdu když se ohlížíš na opotřebení na vnějším povrchu. ALe řetez jde srát na opotřebení ve vnitních pouzdrech a čepech. Než by došlo k razantnímu opotřebení vnějších ploch řetězu, tak by vnitřek byl už několikrát po smrti. Malé řetězové kolečko (v tomto případě 15 zubů) se daloko dříve opotřebí, než se 17 zuby a pak zase dochází většímu namáhání řetězu.
V příloze je dobrá aplikace pro výpočet poměru vzhledem k otáčkám, použité pneu, atd. Je to sice pro Aprilii Pegaso, ale ty měli stejnou převodovku, nevím však, jaké poměry mají BMW se vstřikem.
Nora přiložený následující soubor: ratios.xls
Upravil Nora dne 21.02.2010 09:28
Prectete si celou problematiku tady: http://faq.f650.c...zesFAQ.htm Samozrejme dojde k vetsimu opotrebeni kolecka, ale pomer opotrebeni kolecka, rozety a retezu vychazi nejlip pro 15/47. Kazdemu to nemusi vyhovovat, zalezi na tom, v jakych podminkach jezdite a jaka je vase nejbezneji pouzivana rychlost. Pro me to je nejcasteji 10 - 70km/h a tak to je. Opotrebeni retezu zas tolik neresim, to jenom, ze se tady o tom pise. A original retez mam proto, ze motorka mela najeto 1800km kdyz jsem ji koupil vloni na podzim.
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Mr GS napsal(a):
Ja si taky myslim. Neresim to nejak moc drasticky. ale kdyz Rhino tam ma 9 let stejnej rretez tak asi vymejsli aby to prodlouzil co nejdele. Mam dakarku 2 roky a nalital jsem na ni 26.000 mil /42.000km/ a mam tam asi patej retez. Jezdim hodne teren, drsnej teren tak tam to jde do ****u rychle
Já mám řetězovku(ČZ) rok a zatím najeto přes 18tis.Ještě jsem nedopínal,ale už je nestejnoměrná a nejpozději před letní dovčou ji vyměním,ikdyby se zdála ještě good.Ale chtěl jsem se tě spíš zeptat(ikdyž je to mimo téma) jestli máš nějaký vytuněný tlumiče nebo standard,když jezdíš ten terén?
Mimo jiné...ty máš nějáký videa na Youtube,že?[/quote]
mam dost videii na youtube. Tocim ale jenom kdyz jezdim sam. Nechci tim kamose vzdycky zdrzovat. YouTube Video Kdo jinemu jamu kopa sam do ni ....... kuuwa jedu do ni.
Dnes jsem konečně dal novou řetězovku. Řetěz jsem vzal ČZ 520 X ring, přední kolečko jsem dal nové se stejným počtem zubů, ale na zadek jsem použil rozetu se 41 zuby. Při 100 km/h teď točím cca. 3600 ot/min. Rozdíl je zhruba 12% oproti původnímu poměru.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
berka napsal(a):
Dnes jsem konečně dal novou řetězovku. Řetěz jsem vzal ČZ 520 X ring, přední kolečko jsem dal nové se stejným počtem zubů, ale na zadek jsem použil rozetu se 41 zuby. Při 100 km/h teď točím cca. 3600 ot/min. Rozdíl je zhruba 12% oproti původnímu poměru.
A jak to teď táhne? A proč jsi měnil zadní a ne přední - nějaký podstatný důvod?
Na první 3 rychlosti nepociťuji žádný rozdíl. Tam kde jsem dříve jezdil na 5. stupeň s nízkými otáčkami dnes musím na 4. a při předjíždění podřazuji také na 4. a je výhoda že po předjetí mám ještě kam řadit výš. Směrem dolů je vždy rychlostí dost, ale s původním převodem mi na silnici chyběla šestka. Tak jsem to vyřešil takto.
Měnil jsem zadní, protože na "motořetězech" nemají přední 17 zubé kolečko v nabídce a tak mi nabídli jinou zadní rozetu (za stejnou cenu). Chtěl jsem aby rozdíl byl minimálně 10% oproti původnímu převodu a to se splnilo. Navíc v případě potřeby můžu dát dopředu menší kolečko, které je vyměněné za pár minut a nemusím nic dělat s řetězem, pouze ho napnout.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350