@mira1150: myslím, že ty čidla budou mít chybu třeba 1%, více asi ne. Rozdíl 25% je i na automobilový průmysl hodně
jestli výš jak to čidlo funguje tak 1% nemůžeš myslet vážně.[/quote]
Klidně se nechám poučit, ale jestli je to standardní odporový čidlo (jako u 90% motorů), tak k tem se při výrobě přidávají kompenzační odpory, který z toho dělají použitelný výrobek. Druhou možností je kapacitní čidlo, který (a to si nejsem jisty ) na tom bude podobně
Pardal napsal:
Petre ja nemyslel kontrolku tlaku oleje ale kontrolku teploty.. myslim že pokud se tato kontrolka nerozsvítí tak je teplota motoru porad ok, ne?
Hmm nevím, já jsem to teda pochopil tak, že mluvíš právě o kontrolce teploty ale teploty oleje, ne teploty vody. SE ani LC8 myslím nemá sériový chladič oleje, to dávali jen na Rallye Repliky. Takže máš recht, že když začne svítit kontrolka vody, tak se asi současně stejně přehřívá olej, protože se tím pádem přehřívá celý motor. Ale alespoň tam máš stupnici teplot, BMW tam má (FID) jen anonymní skálu bez údajů o tom, co to vůbec znamená. Ani nevím, kde je ta teplotní sonda, jestli je dole nebo někde u trubek do chladiče. Každopádně ten FID není moc důležitej, když ho mám vybarvený naplno, tak mám měřenou teplotu dole ve vaně asi 125-130°C ale při zátěži se to pohybuje o 40-50° výš a tam už to neindikuje nic a bez měření teploty ve výpustním šroubu bych jen věděl, že tam mám překročenou teplotu ale nerozlišilo by to jestli o 5 nebo 40.
Takhle by to prý mělo ukazovat v sérii:
1 040° C
2 065° C
3 080° C
4 090° C
5 105° C
6 130° C
7 150° C
8 160° C
9 170° C
10 175° C
Což ale neodpovídá měřené teplotě dole ve vaně. Ale je možný, že to měří teplotu do jde do chladiče. Fakt nevím. Pokud by to byla pravda, tak jezdím dost často přes 170°C
Upravil TomasTT dne 28.01.2015 14:54
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
@mira1150: myslím, že ty čidla budou mít chybu třeba 1%, více asi ne. Rozdíl 25% je i na automobilový průmysl hodně
jestli výš jak to čidlo funguje tak 1% nemůžeš myslet vážně.
Klidně se nechám poučit, ale jestli je to standardní odporový čidlo (jako u 90% motorů), tak k tem se při výrobě přidávají kompenzační odpory, který z toho dělají použitelný výrobek. Druhou možností je kapacitní čidlo, který (a to si nejsem jisty ) na tom bude podobně[/quote]
Druh čidla tam nevidím, nicméně je to spínač, takže si to představuju tak, že je přímo napojený na kontrolku a hotovo. To leccos mění, protože to není elektronická věcička, ale jednoduše pružinka, co je nějak natočena a od oka mi sepne nějaký tlak. Tam už chyba roste v řádech... pravěk, ale odolnost - jako cela 1150gs
No přesně tak to je. Ale tyhle tlakovy čidla se používaj u aut i dnes jenom vývod jde přes řídící jednotku která zakáže konrolce aby se rozsvítila když auto stojí na volnoběh. Je to udělaný tak že se rožne až po nějakěnějaké době, nebo v určité rychlosti. Takhle to teda bylo u koncernu vw minimálně do roku 2010 od té doby jsem se o to nezajímal.
Kamarád dělal u firmy (outsourcing pro bosch, atp.), co navrhovala nějaký pouzdra a cosi právě pro různý čidla tlaku a teploty, halovky, snímače otáček... A měl tam rozřezaný právě čidlo tlaku oleje. Pamatuju si, že říkal, že je to univerzální čidlo, který se dává jak do motorů, tak do lisů apod. kde se měří tlaky.
Me se zda ze vi uz ste se do teho pjekne zamotali...
cidlo tlaku oleje ma jeden vystup na drat a cidlo samotny je kostra.je to zapojene na kontrolku a jakmile nastartujes tak tlak oleje zatlaci na plisek uvnitr cidla a zhasne kontrolka...cidla se delaji na ruzne tlaky podle toho na jaky motor to je tak je ten plisek silnejsi nebo slabsi aby to spinalo.
snimac tlaku oleje se montuje misto cidla, je to takovy hlinikovy valecek ted nevim jesi tam vedou 2 nebo 3 draty a de to pres budik co ukazuje tlak...mel sem to na k100 ale pokazilo se to tak sem to vyhodil a dal tam jen cidlo a misto budiku na tlak hodiny...
to je fsecko vic nevim.
Kupredu spatki ni krok...
Zítra zjistím při jakém tlaku (resp. při jaké kombinaci teploty oleje a tlaku) to spíná ale myslím, že to bude už v okamžiku, kdy ten tlak není dostatečný na vytvoření filmu a motor prostě nemaže. Je asi jedno, jestli to je nastavené o kousek níž nebo výš, určitě se dá dosáhnout téhle situace ale asi s různými oleji to je různé.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Kusala napsal:
Zdravím
Co se týká té vody-čerpadla jsou konstruována na rozsah viskozity při které jsou schopné vytvářet potřebný tlak.Tedy vodu by nedokázalo tlakovat.
Svítící kontrolka kolegy-Minerální oleje rychleji přicházejí o potřebnou viskozitu při krajních hodnotách a tedy řídký olej čerpadlo nenatlakuje.
Asi máš částečně pravdu.Čerpadla jsou sice konstruována podle hustoty kapaliny,se kterou mají pracovat,ale troufnu si říct,že je blbost,aby olejový čerpadlo přestalo plnit svoji funkci na motoru s doporučeným olejem,i když v krajní mezi.
Když si vzpomenu,jak jsem doléval olej(20W50) při -2°C,kterej vůbec netekl a tlačil jsem z kanystru do motoru jen jakýsi "medový koule" a přesto si s tím po nastartování čerpadlo hned poradilo a na druhou stranu,jak je olej řídkej,jako voda,když je motor zahřátej a v celým tom rozsahu to pracuje,jak má,tak mě nikdo nepřesvědčí,že zrovna s dosažením posledního dílku na "teploměru" to přestane čerpadlo zvládat a olej je pro něj už moc řídkej...je to nesmysl a pokud by to tak bylo,tak je to záměrná vražda motoru od výroby.Pokud to čerpadlo má značnou rezervu,co se týče tuhosti,nevidím jedinej důvod,proč by nebyla i rezerva v "řídkosti"
Je to blbost a hlavně u oleje doporučovaným výrobce to prostě musí pracovat správně,pokud je to po technický stránce v pořádku a pokud je tam oleje dostatek.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No a právě to co píše Mr.GS by mě taky zajímalo. Kde je ten limit, kdy dochází k porušení filmu a motorka nemaže? Tehdy, kdy není potřebný tlak na čidle? Určitě to nesouvisí jen s teplotou ale i s tím typem oleje. Lepší olej má lepší viskozitu při vysoké teplotě než horší olej a i když je teplota stejná, chovají se různě. Ale projevuje se to tím poklesem tlaku? Jaký tlak tam vůbec je nastavený? A jaký je rozsah tlaků?
Já mám na jiné motorce, kterou jsem jezdil před mnoha lety, tlakoměr oleje. Tam je krásně vidět vysoký tlak po nastartování studené motorky a jak to padá se zahřátím.
Minimum je myslím 10PSI při 1500 otáčkách když je motorka zahřátá asi na 100C. Nemám tam měření teploty, takže prostě normálně po jízdě v běžných podmínkách.
Našel jsem, že KTM 950 má typicky 30PSI při volnoběhu a teplotě 100C a rozsah tlaku LC8 při 6000ot/min je 2.4-3.5BAR (35-50PSI) při 100C teplotě oleje.
Když se zhroutí olejový filtr, tak je na tlakoměru okamžitě vidět, že je zle.
Jaký je ale rozsah tlaků na BMW, to netuším ani při jaké teplotě dojde k tomu, že olej bude tak řídký a bude mít takové vlastnosti, že ho čerpadlo nedokáže nahnat tam, kam má a nebude to mazat.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
http://translate....rev=search
najedte si na motor a tam uz je vse o mazani cidlech teplotach olejich viskozitach atd popsany at se uz nemusite furt dohadovat
Upravil zmijon dne 28.01.2015 18:26
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
TomasTT napsal:
No a právě to co píše Mr.GS by mě taky zajímalo. Kde je ten limit, kdy dochází k porušení filmu a motorka nemaže? Tehdy, kdy není potřebný tlak na čidle? Určitě to nesouvisí jen s teplotou ale i s tím typem oleje. Lepší olej má lepší viskozitu při vysoké teplotě než horší olej a i když je teplota stejná, chovají se různě. Ale projevuje se to tím poklesem tlaku? Jaký tlak tam vůbec je nastavený? A jaký je rozsah tlaků?
Myslím,že pro běžnýho uživatele,jako jsem já,je všechno tohle bezpředmětný.
Mě zajímá jen jedno...a to jestli ten problém,s běžným olejem,může nastat ještě v rámci servisního intervalu a v rámci stupnice teploty na displeji.
Pevně věřím v to,že to tak není!Je to úplnej nesmysl,aby něco takovýho výrobce připustil.Pokud mi na teplotě skočí poslední dílek,já mám v motoru olej 20W50 a mám najeto 9000km,tak to čerpadlo prostě MUSÍ tlakovat aspoň na minimální potřebnej tlak.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
zmijon: čidlo spíná při 0.2 - 0.5 BAR podle toho odkazu co dáváš
To je nějakých 7 PSI. To je docela málo. Podle advrider GS 1100/1150 nemaže při tlaku pod 5PSI, tedy o trošku míň než to začne svítit. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Kusala napsal:
Zdravím
Co se týká té vody-čerpadla jsou konstruována na rozsah viskozity při které jsou schopné vytvářet potřebný tlak.Tedy vodu by nedokázalo tlakovat.
Svítící kontrolka kolegy-Minerální oleje rychleji přicházejí o potřebnou viskozitu při krajních hodnotách a tedy řídký olej čerpadlo nenatlakuje.
Asi máš částečně pravdu.Čerpadla jsou sice konstruována podle hustoty kapaliny,se kterou mají pracovat,ale troufnu si říct,že je blbost,aby olejový čerpadlo přestalo plnit svoji funkci na motoru s doporučeným olejem,i když v krajní mezi.
Když si vzpomenu,jak jsem doléval olej(20W50) při -2°C,kterej vůbec netekl a tlačil jsem z kanystru do motoru jen jakýsi "medový koule" a přesto si s tím po nastartování čerpadlo hned poradilo a na druhou stranu,jak je olej řídkej,jako voda,když je motor zahřátej a v celým tom rozsahu to pracuje,jak má,tak mě nikdo nepřesvědčí,že zrovna s dosažením posledního dílku na "teploměru" to přestane čerpadlo zvládat a olej je pro něj už moc řídkej...je to nesmysl a pokud by to tak bylo,tak je to záměrná vražda motoru od výroby.Pokud to čerpadlo má značnou rezervu,co se týče tuhosti,nevidím jedinej důvod,proč by nebyla i rezerva v "řídkosti"
Je to blbost a hlavně u oleje doporučovaným výrobce to prostě musí pracovat správně,pokud je to po technický stránce v pořádku a pokud je tam oleje dostatek.
No blbost to není-důkaz je svícení kontrolky mazání při překročení mezních hodnot daného oleje.Ukazatel na panelu je pouze orientační a v podstatě by vůbec nemusel být,protože ve svém rozsahu ukazuje jen a pouze provozní teplotu motoru a je úplně jedno jaká hodnota tam je (samozřejmě,ze nebudu točit studený motor)protože krajní hodnotu nízkého tlaku ukáže až čidlo.
To je důkaz?
kontrolka se může rozsvítit z různých důvodů
...náklon motorky,málo oleje,nasátí vzduchu při předchozím pádu...vše se mi stalo mockrát,ale nikdy se mi nerozsvítila JEN tím,že by se ohřál motor na horní dílek.Nikdy jsem nepoužil olej jinej,než 20W50
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Když se zhroutí olejový filtr, tak je na tlakoměru okamžitě vidět, že je zle.
Jaký je ale rozsah tlaků na BMW, to netuším ani při jaké teplotě dojde k tomu, že olej bude tak řídký a bude mít takové vlastnosti, že ho čerpadlo nedokáže nahnat tam, kam má a nebude to mazat. [/quote]
Ano tak to je.
Jen doplním- olejový film a olejový klín jsou 2 rozdílné věci.
Film musí být a je na válcích a vačkách,zde nezáleží na tlaku,ale jen na vlastnostech oleje.Některé motory mají aktivní rozstřik-KTM u jiných rozstřik zajišťují rotující části motoru.
Klín vzniká mezi klikovou hřídelí a šálem ojnice a je závislí na tlaku oleje který dokáže dodat čerpadlo v závislosti na viskozitě oleje a celkovým stavem (opotřebení)motoru.
V podstatě,čím méně viskózní olej dáte do více vyběhaného motoru,tím dříve dojde k rozsvícení kontrolky,tedy ztrátě tlaku.
Mr GS napsal:
To je důkaz?
kontrolka se může rozsvítit z různých důvodů
...náklon motorky,málo oleje,nasátí vzduchu při předchozím pádu...vše se mi stalo mockrát,ale nikdy se mi nerozsvítila JEN tím,že by se ohřál motor na horní dílek.Nikdy jsem nepoužil olej jinej,než 20W50
No jistě,vše je za předpokladu,že nám čidlo funguje,nemáme ukopnutý drát,máme dost oleje atd.To je snad přece jasné
A o ukazateli jsem taky psal-jistě že se ti kontrolka nerozsvítí je tam rezerva nastavená výrobcem.Ztrátu tlaku ukáže jen a pouze čidlo.
Já jsem si teda dodnes myslel, že čerpadlo nedělá tlak, že tlak závisí na vůlích ložisek a celkově na opotřebení motoru a čerpadlo že jen dodává potřebný objem oleje a když je olej příliš horký, tak ho tam čerpadlo nedokáže dostat, protože má malou viskozitu. Když je vyběhaný motor a tím pádem je tlak oleje nižší, tak se to myslím projeví na stavu filtru, alespoň tak to bylo u velkých twinů. Stačilo to rozebrat a podívat se na něj a když byl plný olejového bahna, tak to byl jasně motor. Určitě záleží na stupni opotřebení motoru. A na stavu čerpadla jako takového. Nicméně jak jsem psal tu situaci s kolegou, tak jsme měli motorky v té době prakticky stejně staré, zhruba stejný počet km. Lišilo se to fakt jen tím olejem.
Mr.GS: věř mi, že při přehřátí (asi podstatně víc než na poslední dílek FID) se rozsvítí. Prakticky každý rok to u některé motorky na výletu v Maroku vidíme. Neřešíme to, prostě počkáme až to vychladne a jede se dál ale mě zajímaly ty příčiny a hlavně, jak moc se motorka ničí, když se se svítící kontrolkou jede třeba 10km v hlubokém feši.
Mr.GS: věř mi, že při přehřátí (asi podstatně víc než na poslední dílek FID) se rozsvítí. Prakticky každý rok to u některé motorky na výletu v Maroku vidíme. Neřešíme to, prostě počkáme až to vychladne a jede se dál ale mě zajímaly ty příčiny a hlavně, jak moc se motorka ničí, když se se svítící kontrolkou jede třeba 10km v hlubokém feši.
Tak co k tomu říct?...
Myslel jsem,že je normální zastavit,když naskočí poslední dílek...já to většinou dělám už u předposledního(když je to aspoň trošku možný) ,ale koukám,že normální to asi není...tak to já zase radši zůstanu ten nenormální,než abych se pak divil,že mám v motoru špóny,jak bramborový slupky.
Pak ovšem nechápu,co se tady vlastně řeší?Mě všechno funguje,jak má,protože jezdím tak,abych motorku nezku.rvil,když někdo dělá opak,tak není problém v oleji
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr.GS: věř mi, že při přehřátí (asi podstatně víc než na poslední dílek FID) se rozsvítí. Prakticky každý rok to u některé motorky na výletu v Maroku vidíme. Neřešíme to, prostě počkáme až to vychladne a jede se dál ale mě zajímaly ty příčiny a hlavně, jak moc se motorka ničí, když se se svítící kontrolkou jede třeba 10km v hlubokém feši.
Tak co k tomu říct?...
Myslel jsem,že je normální zastavit,když naskočí poslední dílek...já to většinou dělám už u předposledního(když je to aspoň trošku možný) ,ale koukám,že normální to asi není...tak to já zase radši zůstanu ten nenormální,než abych se pak divil,že mám v motoru špóny,jak bramborový slupky.
Pak ovšem nechápu,co se tady vlastně řeší?Mě všechno funguje,jak má,protože jezdím tak,abych motorku nezku.rvil,když někdo dělá opak,tak není problém v oleji
Věř mi, že lidi když jedou půl dne v písku, tak vůbec nekoukají na kontrolky, většinou je mají přikryté takovou vrstvou prachu, že stejně není vidět, že svítí. Jsou rádi, že nějak jedou a že když zastaví, tak je bude stát hrozně moc energie to zase rozjet.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...