Novej napsal:
Motorka se mi sama od sebe vybíjí, cca po týdnu neježdění nenatočím (mám tu o tom svý vlákno). Takže celý léto nechávám na OPTIMATE4 abych když potřebuju, nastartoval. No a tím pádem jsem si myslel že takhle budu udržovat přes zimu i když nejezdím, že to je pro baterku to nejlepší. Ale co čert nechtěl tak každý dva roky musím koupit novou baterku protože prostě jednoduše odejde. Dvakrát to bylo těsně po záruce a naposledy dřív, tak jsem to poslal na reklamačku. Řekli mi že baterka tím jak jí neustále nabíjím ztratila svoje nabíjecí cykyly. že baterka má dáno, plácnu 500 nabíjecích cyklů a tím že mi ji motorka po pár dnech sama vybije a nabíječka zase nabije i když mtor nevrčí tak se ty nabíjecí cykly zkracují. Takže teď jsem baterku na zimu vyndal a o víkendu hodil na nabíječku a nabíječka mi ukazuje plně nabito.
No nic, to já si jen tak tady plácám, třeba to někomu pomůže.
To Ti řekli pěknou pitomost. Udržovačka přece nefunguje tak, že nechá baterku vybít a pak ji zase doplna nabije. Ale nabije ji na (pokud možno) 100 % kapacity a pak ji udržuje na 100 %.
Nabíjecí cyklus se počítá, pokud se nabíjí z cca 50 % a míň kapacity baterky.
A tím pádem o nabíjecí cykly nepřichází.
Podle toho co Ti řekli, by měla baterka přijít o ty cykly i jen jízdou na moto.. Taky se kapacita bude udržovat na 100 %.
Myslím, že jsi měl jen smůlu na baterky..
Píše a zároveň si odpovídá : motorka se mi vybíjí, něco mu žere akumulátor - mrtvý odběr, odhalit co mu odebírá i když je vypnuto to by mě teda hodně prudilo. Pakliže to není vlastnost tvého modelu moto, ale to by tu brečelo asi víc lidí, že po pár dnech nenastartují.
Já bych tipoval, že to není NORMÁLNÍ !!!
Upravil JirkaHK dne 24.02.2015 12:57
Ještě bych doporučil a toto info tu asi neproběhlo, ať už požíváte nabíjecí přístroj jakýkoli, přeměřit napětí na aku při připojeném nabíječi v nabitém stavu. Minimálně pro svoji informaci a klid.
Maximální napětí (tzv. plynovací) a přez to vlak nejede, zde totiž nesmí přestoupit hodnotu 14,4V, jinak dojde k poškození akumulátoru.
Myšleno bezúdržbové baterie, což je dneska standart.
A jestliže si některý spořivý géesák kupuje někde něco levného, je nutné tento parametr ověřit.
Tož jen tak pro zajímavost, ono je více proměnných, aby to nebylo tak jednoduché.
nene vím co s tím je, měl jsem to v BMW na přehrátí softwearu, ale nepomohlo to, je vadnej ZFE modul.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Asi to nebude tvůj případ, ale kdyby náhodou – nemáš to jako já, že tam máš na CAN BUSu připojený něco jako držák na navigaci typu ZUMO 350? Pomohl mi Haus1, který mě navedl na to, že zdroj k ZUMO se někdy (!) neodpojí od CAN BUSu a vytluče pak baterku za 1 den. Poté, co si na to dávám pozor, mi baterka krásně drží a nastartuje motku v pohodě i po měsíčním stání ve vymrzlý garáži. Jinak to bylo právě tohle - najednou jen cvak cvak - a prd.
zdar Bille
a jak to tedy řešíš? to to proměřuje při každém parkování, co když to canbus nechce odpojit, stále vypínáš zapínáš klíček dokud se to nepovede? nebo jsi to přehodil na klasickou zásuvku
jinak jsem též ze Žatce
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
Čau waldo. Zatím to řeším tak, že skoro vždy jedu s nacvaknutou navigací a v tom případě CAN BUS při vypnutí klíčku odpojí napájení toho zdroje korektně. Když tam navigaci nemám, tak jsem si za 50 Kč koupil takovej čínskej minivoltmetr (má to asi 2x1 cm), kterým jen čeknu, že je to odpojený. Když ne, tak holt klíčkem tam a zpět . Ale to se mi moc nelíbí, tak se tam chystám dát vypínač a prostě to když tak vypnu tím vypínačem.
aha, tak že to dělá když není navi v držáku, já jsem se divil, že s tím je problém, já mám 390 také s tím trafem, ale navi nevyndávám skoro vůbec a když už, tak ji nechám odpojit a pak vyndám, ale jezdím vždy s ní, mám zamykatelný držák TT a neměl jsem s tím doposud problém
tak dík, jsem zase chytřejší a zřejmě při jízdě bez navi jen s držákem, to chce hlídat
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
Myslím, že je problém když nejezdí, prostě canbus je ,,oblbnut" stejně jako na principu Optimete nabíječky a nevypne. Za standartních okolností cca po minutě vypne okruh.
Je tam nějaký miniodběr.
No, on ten problém nastane, když se jezdí, ale právě bez nacvaknuté navigace. Přesně jak píšeš, je tam miniodběr na tom trafu a pokud je trafo zatížené navigací, CANBUS vypne správně. Když tam odběr není, protože tam navigaci nedám, ten miniodběr je pořád stejný a CANBUS někdy (jednou za čas, ne pokaždé) neodpojí.
Oživím toto vlákno,nechci zakládat nové.
Tak jsem dnes absolvoval letos prvních 120 km, užil jsem si to. Radost mě, ale kazí to, že po zimě moto startuje hůře než na podzim. Nevím proč:
-pravidelně jsem přes optimate dobíjel baterku, před dnešním výjezdem jsem ji sundaval z této nabíječky
- nechám proběhnou kontrolky, nastartuji a DLOUHÁ pomlka, zhasne displej, startér točí déle než obvykle a pak to chytne.
-to byl první start po zimě a vlastně i ty ostatní během dne.
Na podzim tahle (hrozivá)pomlka s pohasnutím displeje se konala jen občas.....dnes všechny starty.
Jak startujete moto vám? Prosím o radu co s tím.
Mne sa tiež vybíjala baterka dva týždne a bola KO, potom som zistil, že baterku mi vybija USB zásuvka,ktorú som mal napojenú priamo na baterku. V USB zásuvkách je menič napätia z 12V na 5V a tento menič napätia ide nonstop a vybije baterku. Treba napojiť USB zasuvku priamo na spinačku alebo kúpiť USB zásuvku s vypínačom a je po probléme ... možno to niekomu pomôže...
Že by baterka, celou zimu jsem ji dobíjet. Mam tam zásuvku na zapalovač, že by to vyvíjela. Zkusím ji odpojit.Jeste tam mám kabel na nabíječku a kabel na kompresor, ale to asi bude v poho.Zkusim tu zásuvku.
Baterka je cca 2roky stará.To není možný,že by vydržela takhle malo. Měřil jsem ji se zátěží a dává 12,3 V je pravda, že byla přes noc na nabíječce. Tak nevím......
To je smutné kino .
Je to asi nesrovnatelné - v Octavii (1.9 TDI) mám baterii více jak 8 let a startování bez nejmenších problémů bez ohledu na letošní mrazy.
No to je fajn.... Zkusím ji natočit přes kabely z auta a jestli chytne normálně, tak je to jasný. Už když jsem tuhle baterku kupoval, tak jsem řešil jakou. V manuále je 12V a 14AH, ale tyhle parametry ve velikosti, aby se vešla tam kam má, tak nebyla k sehnání ani u nás, ani v Rakousku, ani v dojč.
Na podzim,když jsem byl u servisáka, tak to startovalo na pytel, ale oproti včerejšku to bylo furt snesitelné.
Jaké máte vy baterky, co tam mám dát?
Ta co (asi) klekla je EXIDE YTX14-BS
Děkuji za rady
kukynek napsal:
No to je fajn.... Zkusím ji natočit přes kabely z auta a jestli chytne normálně, tak je to jasný. Už když jsem tuhle baterku kupoval, tak jsem řešil jakou. V manuále je 12V a 14AH, ale tyhle parametry ve velikosti, aby se vešla tam kam má, tak nebyla k sehnání ani u nás, ani v Rakousku, ani v dojč.
Na podzim,když jsem byl u servisáka, tak to startovalo na pytel, ale oproti včerejšku to bylo furt snesitelné.
Jaké máte vy baterky, co tam mám dát?
Ta co (asi) klekla je EXIDE YTX14-BS
Děkuji za rady
Jedna Exide odešla po 2 letech
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E