krocan80 napsal(a):
Mam podobnej problem, takze za pripadne rady bych byl taky vdecny.
Ahoj
Mel jsem odobny problem, brzdanahle zmekla a az druhe zmacknuti delalo co melo, bezne odvzdusneni nepomahalo. Ale bohuzel mam novejsi typ od Tveho a jiz nemusim odvzdusnovat nic na ABSu, je zcela jine, bez jakehehokoli odvzdusnovaky ci nadobky s vickem( informace i pro jine) .Naokenc byl problem v trubkach, netekly lec prisavali vzdych, nastesti podlehali svolavacce nedavno zverejnene, coz jsem zjistitl az po bezradnem volani do BMW. Nicmene sem tu take hledal rady co s odvzdusnenim a nejdes tu jen postupy opsane z manualu. Opravdovi machri tu bud nejsou nebo vedi proc tu nic nepousti. A Tvuj problem zrejme neni standart, pac bys to mel jiz odstranene.
Ostatne jsem se pokusil ozivit vlakno chipingu a byl jsem shledan asi jako zivel co keca blbosti :-)
POkud jsi ochoten volat do cech dam Ti tel.kontakt na fachmana primo od znacky BMW ci sezenu jeho mejla, ten by mohl neco navrhnout, cislo nebudu psat verejne, Internet je svine
pac jsi dle popisu opravdu vycerpal bezne postupy.A logicky jsi vyloucil mozne priciny pro nas laiky.
Měl jsem ten samí problém ještě s DR 800 opravdu mi pomohlo odmontovat brzdič a hybat s ním. V jiných moto diskusich to popisují takhle -Kapalinu pořád dolejváme, pumpa nesmí nasát vzduch. Pak se odvdušňovák na jedné straně zavře, a druhá strana se odvzdušní, dokud nejde stoprocentně čistá kapalina bez bublinek. To samé opakujeme s druhým brzdičem, chvíli počkáme, a občas zaklepeme na třmeny, pumpu i hadice. Po chvíli je potřeba odvzdušnění zopakovat, protože se utrhaly bublinky, které zůstaly viset na stěnách. Nakonec se doleje nádobka a zavře se víčko. Je to boj.
Ahoj. Rád bych u 1150 s ABS (bez duálu) vyměnil teď v zimě brzdovou kapalinu. Ze všeho, co jsem zde zjistil, to Tonda popsal níže...
Chtěl bych se ale ještě zkušených zeptat na podrobnosti:
1. můžu to pumpovat normálně páčkou, nebo potřebuji odsávačku?
2. odvzdušnění ve směru brzdová páčka-ABS je OK. Jak ale potom páčka-třmen? Zatáhnout šroub na ABS, povolit na třmenu a pokračovat dále?
3. na kterém předním třmenu odvzdušňovat? Někde se popisuje levý, ale při výměně kapaliny asi oba, že? (tak dlouho, až vyteče sajrajt, že...)
4. na pravém třmenu mám nějaký divný šroub místo odvzdušňováku (na odsávání?)-můžu to vyměnit za obyč. odvdušňovák nebo to má nějakou funkci?
Možná to přijde triviální, ale přece jen jsou to brzdy, tak se raději zeptám. Díky všem
Tonda napsal:
Brzdy s ABS: je to úplně jednoduchý, odsaješ starou kapalinu z nádobky, doplníš novou, nejdřív odvzdušníš ABS jednotku pod nádrží( jsou na ní dva odvzdušňováky - jeden pro předek označenej V /vorne/ a jeden pro zadek H /hinten/), a potom odvzdušníš třmeny. Je jedno, jestli uděláš prvně předek nebo zadek. Oba okruhy jsou oddělený (není to dual). Tak do toho
1. Pumpovat páčkou
2.Po odvzdušnění ABS utáhnout šroub na ABS jednotce, stejným způsobem jako na ABS pokračovat na třmenech.
3.Vždy oba přední třmeny - potřebuješ přece dostat starou kapalinu ven z celého okruhu
4. Vyhoď ho ven a dej tam normální odvzdušňovací šroub
Upravil Tonda dne 01.02.2011 06:38
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
1. Pumpovat páčkou
2.Po odvzdušnění ABS utáhnout šroub na ABS jednotce, stejným způsobem jako na ABS pokračovat na třmenech.
3.Vždy oba přední třmeny - potřebuješ přece dostat starou kapalinu ven z celého okruhu
4. Vyhoď ho ven a dej tam normální odvzdušňovací šroub
Ahoj, můžete mi někdo poradit?
Podle zdejšího postupu jsem vyměnil brzdovku (1150, ABS bez duálu), zatím na předním okruhu. Pouze jsem odsál kapalinu z nádržky, dolil novou a pumpoval-tedy vzduch se mi tam nedostal (kromě jednoho malýho nasátí při prázdné nádobce, což jsem ale odvzdušnil-bublinky šly ven).
Když jsem pak vyzkoušel páčku brzdy, zdá se mi, že je celkem pružná-bohužel jsem si pořádně nevyzkoušel, jak to bylo přesně před odvzdušněním. První 1/3 chodu je zdvih páčky-to je OK. Ve 2/3 se mi zdá, že je celkem pružná-jde domáčknout téměř 1 cm k heftu. Když ale ještě odvzdušňovákem odpustím kapalinu, tak se páčka asi 1 cm propadne úplně nadoraz k heftu.
Možná je to normální, ale mohl by někdo zkusit, jestli je ta páčka fakt tak pružná?
Jo, a když to fakt pořádně zmáčknu, v ABS jednotce něco lehce cvakne.
S třmeny jsem zatím nehýbal, ale věřím, že tam vzduchová kapsa není, vždyť jsem jen proléval novou kapalinu...
Ahoj, řešil se tu problém s odvzdušňováním.
Několik z Vás v posledních příspěvcích psalo, že jste měli i po odvzdušnění stále měkkou páčku ačkoliv při dalších pokusech o odvzdušnění šla už jen čistá kapalina.
Můžete sem napsat, jak jste dopadli a co Vám pomohlo?
Řeším zrovna tento problém (R1150normal, ABS obyč).
Namontoval jsem panceřové hadice, zadek odvzdušněn za pár minut, ale předek nejde. Páčka se chová jako houba, při pomalém mačkání jde až k heftu, jinak se musí několikrát napumpovat.
DÍK!
já ted měnil BK na malochovi.. předek šel v pohodě a vzadu jsem měl vzduch protlačil jsem cca 5 expanzek a vzduch byl pryč (ABS mám ale ten na to vliv nemá to se nijak neodvzdušňuje, teda pokud jsem dobře informován.)
Upravil lako dne 01.03.2011 23:18
Over than 250k km on BMW GS bikes
paulik78 napsal:
Ahoj, řešil se tu problém s odvzdušňováním.
Několik z Vás v posledních příspěvcích psalo, že jste měli i po odvzdušnění stále měkkou páčku ačkoliv při dalších pokusech o odvzdušnění šla už jen čistá kapalina.
Můžete sem napsat, jak jste dopadli a co Vám pomohlo?
Řeším zrovna tento problém (R1150normal, ABS obyč).
Namontoval jsem panceřové hadice, zadek odvzdušněn za pár minut, ale předek nejde. Páčka se chová jako houba, při pomalém mačkání jde až k heftu, jinak se musí několikrát napumpovat.
DÍK!
Někde ti pořád ještě "visí" vzduch - jak jsem již psal o hodně příspěvků výše - u tohoto typu ABS znovu odvzdušnit ABS modul pod nádrží, demontovat třmeny, mezi desky vrazit "něco" o přibližné síle brzdového kotouče, třmeny různě polohovat a potřepat s nimi - bublinka je někde "přilepená" a nechce se jí ven. Chce to trpělivost, ale určitě se dopracuješ ke zdárnému konci
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda> to ti musim potvrdit, kdyz jsem pred lety poprve menil kapalinu sam, vlastne s dedoooskem, kterej mackal, tak jsem delal neco podobnyho a prolil jsem tehdy asi 8 nadobek. pomohlo to a bublinecka malicka vyjela u leveho trmenu... a ja mel z toho radne opruzeniny
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
milanosor napsal:
Dneska jsem taky vymenil kapalinu ve spojce ( konecne mi totiz prisel ten vypoustak ) a byla kapalina mimo jine barvy cista.Brzdy asi o vikendu, tak se necham prekvapit, jakej bubak na me zase bafne
Ahoj,
nevíte někdo kde se dá objednat vypoušťák na odvzdušnění spojky ?
milanosor napsal:
Dneska jsem taky vymenil kapalinu ve spojce ( konecne mi totiz prisel ten vypoustak ) a byla kapalina mimo jine barvy cista.Brzdy asi o vikendu, tak se necham prekvapit, jakej bubak na me zase bafne
Ahoj,
nevíte někdo kde se dá objednat vypoušťák na odvzdušnění spojky ?
v dohledne dobe se chystam na vymenu brzdovky a zajimalo by me jestli nekdo rozdelaval i samotny pakny? Kamarad me rikal, ze pod pistkama byva nejvetsi bordel a doporucil me to cely vycistit. Jsem holt linej tak se ptam jestli je to vazne tak strasny. Dik
paulik78 napsal:
Ahoj, děkuju všem za reakce. Zkusím odmontovat ty třmeny a odvzdušňovat trpělivě dál.
Ahoj, asi před měsícem jsem si tím také prošel, udělej přesně to co píše Tonda, já to vovzdušňoval dva dny a po radě na fóru, jsem hejbal s odšroubovanýma třmenama a hurá , ale musíš mít trpělivost
Tonda napsal:
Na 1100 se dělalo buď obyč ABS (bez posilovače) nebo brzdy bez ABS. Bez ABS je to tak jak píše shimi - odvzdušníš na třmenech.
Brzdy s ABS: je to úplně jednoduchý, odsaješ starou kapalinu z nádobky, doplníš novou, nejdřív odvzdušníš ABS jednotku pod nádrží( jsou na ní dva odvzdušňováky - jeden pro předek označenej V /vorne/ a jeden pro zadek H /hinten/), a potom odvzdušníš třmeny. Je jedno, jestli uděláš prvně předek nebo zadek. Oba okruhy jsou oddělený (není to dual). Tak do toho
Jo a u 1150 s obyč ABS je to úplně stejný.
Takže ked to dobre chapem tak, brzdovka sa dolieva iba do vrchnej paky na riadidlach a odvzdušnuje sa to na dva etapy, 1x na ABS-ku a nasledne potom na brzdiči za sustavneho dolievania(kontrolovania) brzdovky na riadidlach. Tym padom je brzdovka plne priechodza v jednom kasikom okruhu ako u verzie bez ABS-ka. Ked som to opisal zle tak, ma poopravte. Dakujem.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
JRM66 - ano, u tvé motorky jsou to dva oddělené okruhy. Přední okruh - dolíváš na řídítkách, odvzdušňuješ na ABS (odvzdušňovák "V" ), potom odvzdušňováky na třmenech. Zadní okruh - dolíváš do nádobky u zadní brzdy, odvzdušníš na ABS ("H" ) a pak na třmenu.
Upravil Tonda dne 23.10.2012 23:18
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
..a co říkáte na metodu: povolit víčko nádobky, zmáčknout páku brzdy, zmáčklou ji zaaretovat, přivázat k heftu atd .. a nechat ji pod tlakem přes noc ... prý případné bublinky vyjdou ven ... ??
ps... jakej vnitřní průměr hadičky na nasazení na odvzdušňováky (1150 gs,2002 - abs bez centrálu)
.. kolik je potřeba brzdovky na výměnu + spojka (jaký mám koupit balení) ?
Upravil chstepan dne 28.03.2013 07:21
(ch)stepan
U brzd s ABS ta metoda moc nefunguje. Je tam spousta "záhybů" odkud se bublinkám moc nechce - prostě se musí "poklepat" trubičky, zahýbat třmenama apod. a bublinky vytlačit - chce to trpělivost.
Potřebuješ čirou hadičku průměr cca 6mm. Na brzdy bez posilovače ti bude stačit 0,5L brzd. kapaliny DOT4.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...