ja to neresim jen me zajimal stav a nikde sem uz delsi dobu nic nenasel, neresil jsme potvrzeni
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
milan enduroskola napsal:
asi by se hodilo napsat zdroj, nebo jméno toho, kdo se s tím mořil, aby to přeložil.
ctrl c a ctrl v umí dát každej
[quote]TomR1 napsal:
ASO bylo včera v hodně obtížné situaci. Protože etapu zastavili na CP2, museli všem závodníkům, tedy i těm několika, kteří dojeli do cíle etapy, dát časy z CP2. Jezdci, kteří dojeli až do cíle byly velmi nespokojení (slabé slovo) a dávali to najevo hodně hlasitě (včetně vyjádření do médií) a situace byla velmi napjatá. Luc Alphand, bývalý úspěšný dakarský závodník, který nyní pracuje pro francouzskou televizi, komentoval situaci takto: "byl jsem na CP2 zrovna když Botturi dotankoval a připravoval se vyrazit na další část speciálu. Vyrazil na trať a za dvě minuty nato přišel příkaz zastavit závod. Tohle se stalo dalším nejméně deseti jezdcům.
Milane zkopíroval jsem to z offmoto.. Nevim kdo překládal bohuzel
Tom
I když já to pamatuji že Honza Veselý byl kdysi na jedné TT akci ve u Vraného a sám tam o sobě vyprávěl že je Dakarský turista ale také to že každý kdo dojede a přežije je vítěz a před každým z nich hlavně na motorkách klobouk dolů
Nestíhám to tady moc sledovat...
Takže jen reakce na těch posledních pár příspěvků...
Pojem "dakarský turista" skutečně zavedl sám Honza. Nebylo to nijak špatně míněné - prostě říkal, že jeho cílem je hlavně závod dokončit. Osobně si myslím, že on především překonává sám sebe, že závodí sám se sebou. Nepotřebuje závodit z žádného důvodu - nezíská tím žádný "image", nepomůže mu to při jednání se sponzory protože prakticky jinde závodí jen pro radost a živí ho něco úplně jiného...
Je ti vidět i v tom, že jede v kategorii marathon, takže má spoustu dílů označených a nesmí je během závodu vyměnit. Tím je dané, že jezdci v této kategorii jedou tak, aby jim motorka vydržela celých 14 dnů. Jedou na výdrž, ne na výkon. To, že si většinu servisu dělá taky sám je podle mě další důkaz toho co jsem psal - překonává sám sebe. Já si myslím, že i o tom je Dakar a že to je hodně podobné přístupu lidí co startují v kategorii Malles Moto. Je to dobrodružství a srovnávat to s přístupem těch, kteří především závodí, moc dobře nejde.
Závodníci chtějí maximální pohodlí, perfektní servis a podporu a jde jim jen o to, kolik lidí předjedou a jak se posunou v pořadí. Baví je ta sportovní stránka a než by dojeli se ztrátou mnoha hodin, tak radši odstoupí (pokud není potřeba kvůli týmové strategii aby jeli dál).
Takže si myslím, že je zbytečné kritizovat nebo se posmívat komukoliv, kdo tam startuje - včetně těch úplně posledních - protože:
- oni dali dohromady ty peníze (nebo sponzory) aby tam mohli startovat, překonali všechny administrativní překážky a protlačili se sítem ASO (pořád je větší zájem o start než počet startovních míst)
- jedou pravděpodobně obtížnost, kterou NIKDO z českých diskutérů (snad s vyjímkou bývalých dakarských závodníků) nezažil a to včetně účastníků různých jiných rallye a enduro soutěží
- jsou tam na rozdíl od těch, kteří je kritizují z tepla domova od televize nebo od počítače
Takže asi tak...
Já mám velký respekt ke všem, kdo startují a pocitově snad ještě větší k těm, kdo startují právě v těch dobrodružnějších kategoriích. Byť to v případě všech není úplně krystalicky čistý - pokud je na rallye houf holanďanů a někteří z nich startují normálně a někteří v malles moto, tak je to asi trošku jiná situace, než když někdo fakt jede s bednou a nikoho "známého" tam nemá.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...