Ohřeju si svou polívčičku...... a co JEEP? Mám ho 3/4 roku a i když nerad,tak musím přiznat,že mě to auto baví víc než motorka..... (Cherokee KJ 2.5CRD) Spotřeba v zimě do 10L , v létě,nebo na dálkách se dostanu i pod 7L...Používám jej na delší cesty za rybama a na hory.Sem tam i do práce (cesta po městě).Občas poslouží jako soumar k odvozu kachliček,umyvadla a podobných stavebnin,takže i kufr je pro běžného uživatele dostatečný....Je to takový bytelný tank...a mimo asfalt projede neskutečné kotáry... Ručně připínatelný předek plus redukce.Všechno mechanicky,žádná elektronika.Ceny dílů nepřekračujou průměr...
Trochu k plyňákům. Plyn se zjednodušeně řečeno zaplatí po tolika najetých km kolik stála přestavba. Příklad přestavba stála 25tis kč. Po cca 25tis najetých km máš investici zpátky. Můžou to být třeba dva roky, ale jestli předpokládám že budu mít auto např 5let... ?
Náklady navíc - každý rok, nebo po 10000tis najetých km je potřeba zajet na revizi kde se kontroluje systém a mění filtry - ročně náklad podle gusta vašeho plynaře cca 850-1500kč ?
Opět zjednodušeně. Jestli najedu 10tis ročně volím levný, ale dostačující systém např. stag pokud najedu 30tis vyplatí se investovat do zhruba o třetinu dražšího BRC.
1. pokud se někdo chce rozhodnout pro plyn je dobré vybírat motorizaci s ohledem na vhodnost pro přestavbu. Některé motory snesou LPG naprosto ok některé je potřeba dodatečně přimazat, nebo volit přivstřik benzínu na ochlazení sedel což prodražuje přestavbu i provoz. Takže první důležité rozhodnutí je motorizace a jestli se vleze na místo rezervy toroidní nádrž, aby se nezmenšoval objem kufru. Nicméně každý má priority jinde.
2. vybrat zkušeného plynaře pro přestavbu!!! na plynařských fórech jde dohledat. Jednoduše zkušenosti plynou z množství přestaveb za rok.
3. je lepší si LPG přestavbu nechat provést sám. Systémy se vyvíjí a co bylo před pár lety luxus je dnes ojetý standart. Blbnoucí LPG u ojetého auta bude dost pravděpodobně dobrá kasička. U bazarovek z dovozu platí dvojnásob.
Auto s LPG většinou majitel vlastní déle, aby se mu přestavba zaplatila, z toho plyne zastaralost systému atd.
4. Obecně řečeno je benzíňák + montáž LPG stejně drahá jako srovnatelná nafta.
Je toho mnohem víc, ale v momentě kdy začnete jezdit za 9litrů plynu v současnosti 13,50kč přestanete celkem řešit jestli jezdíte.
LPG doporučuji maximálně, ale jestli chce někdo jezdit na benál/naftu, nebo prostě neřeší spotřebu je to jeho věc.
Jinak super forum zde:http://www.neptun.../3311.html Nejsem s nimi nijak spřízněný, ale nestranný taky nejsem protože si myslím že jsou to profíci. :-)
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
Ad subaru, ak má už montované LGP muselo by to byť auto od dobrého známeho a v super stave nie s atronomickým nájazdom inak bych sa plyňákom vyhol.
Ale pri ročnom nájadze by som plyn hneď zavrhol a u subaru určite.
Ak to chceš aj na chalupu a potrebuješ vyšší podvozok, pozri Forestra. Ak by bola svetlá výška stále málo, je možné to zodvihnúť pružinami Ironman.
U subaru atmosferické kombíky majú redukcie, síce len veľmi ľahké ale lepšie ako nič.
Inak ak máš strop 330 000 Kc, nechaj si dostatočnú reyervu na servis, 4x4 je zložitejší pohon a trpia viac aj spojky.
Zdravím, za mě jedině Jeep Wrangler, mám ho 21 let a když je marast, do kterého musím, tak ho vytáhnu, je to zábava, kolikrát za rok potřebuješ čtyřkolku.
Já to mám tak, že mám na denní ježdění oktávku jedničku naftu 66kW kombi a na volný čas holt jezdím za krásných 12l/100km.( benzin) :-) .
Spojit příjemné s užitečným.
bmwivo přiložený následující obrázek:
bmwivo napsal:
Zdravím, za mě jedině Jeep Wrangler, mám ho 21 let a když je marast, do kterého musím, tak ho vytáhnu, je to zábava, kolikrát za rok potřebuješ čtyřkolku.
Já to mám tak, že mám na denní ježdění oktávku jedničku naftu 66kW kombi a na volný čas holt jezdím za krásných 12l/100km.( benzin) :-) .
Spojit příjemné s užitečným.
Pochlubil ses hezky, ale zadání bylo "rodinné auto", které dopraví všechny členy + náklad najednou, ne na 3x.
I když s tímhle by se třeba rád 2x otočil domů, aby se projel.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
bmwivo napsal:
Zdravím, za mě jedině Jeep Wrangler, mám ho 21 let a když je marast, do kterého musím, tak ho vytáhnu, je to zábava, kolikrát za rok potřebuješ čtyřkolku.
Já to mám tak, že mám na denní ježdění oktávku jedničku naftu 66kW kombi a na volný čas holt jezdím za krásných 12l/100km.( benzin) :-) .
Spojit příjemné s užitečným.
Pochlubil ses hezky, ale zadání bylo "rodinné auto", které dopraví všechny členy + náklad najednou, ne na 3x.
I když s tímhle by se třeba rád 2x otočil domů, aby se projel.
Pan Ivo má nejnaleštěnější Jeep Wrangler v EU,kterej jeětě nepotkal louži
Hrabě zde máš rodinné auto,dáš tam vše + děti si mají kde hrát
Vyjede všude, v létě máš cabrio,prostě neřešíš.Jo vezme si cca 10-12 l nafty dle stylu jízdy 2.8 CRD
Bob přiložený následující obrázek:
bmwivo napsal:
Zdravím, za mě jedině Jeep Wrangler, mám ho 21 let a když je marast, do kterého musím, tak ho vytáhnu, je to zábava, kolikrát za rok potřebuješ čtyřkolku.
Já to mám tak, že mám na denní ježdění oktávku jedničku naftu 66kW kombi a na volný čas holt jezdím za krásných 12l/100km.( benzin) :-) .
Spojit příjemné s užitečným.
Pochlubil ses hezky, ale zadání bylo "rodinné auto", které dopraví všechny členy + náklad najednou, ne na 3x.
I když s tímhle by se třeba rád 2x otočil domů, aby se projel.
Lépe bych to nenapsal, takže děkuji za roli tiskového mluvčího :-D
Auto je to krásné, ale fakt potřebuji rodinné vozítko...
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
Díky všem za příspěvky a postřehy. Přemýšlím o tom a stále nevím. Je pravda že při ročním nájezdu 10 000km mě nijak nemusí trápit servisní intervaly "něčeho" třeba po ujetí 40 000km. Taková situace nastane málokdy:-) Pokud to tedy není podmíněno nejen nájezdem, ale i rokama.
Fakt se mi líbí Subaru, ale to se mi taky líbila Alfa 156 (v žádném případě to nechcu srovnávat) a pak jsem byl nešťastnej - do 100 000km to byl cajk a pak... jsem velmi dobře znal cestu do servisu :-D :-D
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
servisak napsal:
Jinak mam ford galaxy 2.3 benzin se zvysenym podvozkem a jeste se mi nestalo abych nekde zustal.
Galaxy je super, to bych bral. Ale už se mi stalo, že jsem na cestě od chalupy zůstal viset i s tátovým Fordem Explorerem - měl jsem za sebou vozík s 90kg válcem a musel jsem vozík odpřáhnout, abych vyjel....
Jestli mas rad Ford, tak si kup posledni Maverick v 2,3l benzinu - ten taky nezklame a projede nesmysl a zbytek penez muzem spolu prochlastat.
Ahoj,zajimam se o Mavericka a hodne me zarazilo ze na mobile.de jich je ve 2.3 hodne s poskozenym motorem, nevis proc?..neni lepsi volba 3.0?..strasne blbe se shani informace o Mavericku..Diky za nejakou informaci
Já jen přidám další hlas pro Subaru;) Mám Outbacka (rok 2003, 2.5l benzín, v max. výbavě, po prvním majiteli (individuální dovoz USA)). Kupoval jsem ho před 6 lety za 160 000,- místo Grand Vitary (ještě starý, rok 2000, novější už měly myslím kufr o fous větší) právě kvůli svišťovi - nevešel se nám tam kočárek.
Najedu ještě míň než ty (6000-7000km/rok), ale kromě urezlýho vejfuku (minulej tejden, byl tam ještě původní) byla jediná oprava výměna těsnění pod hlavou (údajně celkem častá chyba u 2.5l), což mi na 13 let starou paštiku nepřijde úplně špatný. V zimě paráda - dokud nezůstaneš viset na břiše, tak se to nezastaví.
Řeším teď podobnej (no i když vlastně moc ne;)) "problém" - mám firemní budget (+-350k) na nový vozidlo a můžu buď koupit novou motorku (800GS/Triumph 800XC) nebo auto. Moje zodpovědná část mi říká, že bych měl vyměnit auto za něco novějšího, ať z toho má něco taky rodina (teď už jsou to dva svišti), ale když se mrknu, co je k sehnání za ty prachy (odpočet DPH, benzín, velkej kufr, ideálně 4x4 + bych chtěl časem pořídit karavan, tak ať to taky něco utáhne) a srovnám to s tím, co mám teď, tak se mi do toho moc nechce (Outback má teď 130 000km, takže si myslím, že s mým nájezdem musí ještě pár let vrčet)...no, hezky jsem si to zdůvodnil;)
lukast napsal:
Já jen přidám další hlas pro Subaru Mám Outbacka (rok 2003, 2.5l benzín, v max. výbavě, po prvním majiteli (individuální dovoz USA)). Kupoval jsem ho před 6 lety za 160 000,- místo Grand Vitary (ještě starý, rok 2000, novější už měly myslím kufr o fous větší) právě kvůli svišťovi - nevešel se nám tam kočárek.
Najedu ještě míň než ty (6000-7000km/rok), ale kromě urezlýho vejfuku (minulej tejden, byl tam ještě původní) byla jediná oprava výměna těsnění pod hlavou (údajně celkem častá chyba u 2.5l), což mi na 13 let starou paštiku nepřijde úplně špatný. V zimě paráda - dokud nezůstaneš viset na břiše, tak se to nezastaví.
Řeším teď podobnej (no i když vlastně moc ne) "problém" - mám firemní budget (+-350k) na nový vozidlo a můžu buď koupit novou motorku (800GS/Triumph 800XC) nebo auto. Moje zodpovědná část mi říká, že bych měl vyměnit auto za něco novějšího, ať z toho má něco taky rodina (teď už jsou to dva svišti), ale když se mrknu, co je k sehnání za ty prachy (odpočet DPH, benzín, velkej kufr, ideálně 4x4 + bych chtěl časem pořídit karavan, tak ať to taky něco utáhne) a srovnám to s tím, co mám teď, tak se mi do toho moc nechce (Outback má teď 130 000km, takže si myslím, že s mým nájezdem musí ještě pár let vrčet)...no, hezky jsem si to zdůvodnil
Já si hodně myslím, že je to o štěstí a o konkrétním kousku.... :-('
Jinak k Tvému rozhodování, jak naložit s firmením budgetem - nesháníte ještě nějakého zaměstnance :-D :-D :-D ? Takové starosti bych velmi rád řešil :-D
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
MartinM - nicholas1 napsal:
Já si hodně myslím, že je to o štěstí a o konkrétním kousku.... :-('
S tím štěstím je to asi pravda - já jsem měl kliku (předchozí majitel pracoval na velvyslanectví v USA, kde si to auto koupil a dovezl, takže má "vypapírovaný" veškerý výjimky, navíc nijak nešetřil na servise). Tím spíš se bojím, že vyměním za něco sice novějšího, ale jinak černou díru na prachy.
MartinM - nicholas1 napsal:
Jinak k Tvému rozhodování, jak naložit s firmením budgetem - nesháníte ještě nějakého zaměstnance :-D :-D :-D ? Takové starosti bych velmi rád řešil :-D
Napsal jsem to asi moc důležitě, ale ono to není tak horký;) Firma je moje a jednou za čas (po pár letech práce) je potřeba si udělat radost (a odečíst si aspoň něco z daní, což je radost samo o sobě;)), zatím ale nejsem ve stavu, že bych si každej rok kupoval nový GS;)
servisak napsal:
Jinak mam ford galaxy 2.3 benzin se zvysenym podvozkem a jeste se mi nestalo abych nekde zustal.
Galaxy je super, to bych bral. Ale už se mi stalo, že jsem na cestě od chalupy zůstal viset i s tátovým Fordem Explorerem - měl jsem za sebou vozík s 90kg válcem a musel jsem vozík odpřáhnout, abych vyjel....
Jestli mas rad Ford, tak si kup posledni Maverick v 2,3l benzinu - ten taky nezklame a projede nesmysl a zbytek penez muzem spolu prochlastat.
Ahoj,zajimam se o Mavericka a hodne me zarazilo ze na mobile.de jich je ve 2.3 hodne s poskozenym motorem, nevis proc?..neni lepsi volba 3.0?..strasne blbe se shani informace o Mavericku..Diky za nejakou informaci
Nevím, já kdysi koukal ještě po 2,0L, to byly staré dobré fordy Zete.
Ale těch už moc není, vím že pak přešli na 2,3L a ten mě už nezajímal.
3,0L bude asi lepší volba, ale asi i docela žrout. Můžeš hledat i Mazdu Tribut, to je úplně stejný auto.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Pánové, jestli se můžu trošku přidat do diskuze.. potřebuju velkej kombík, na čtyrkolce netrvám, ale musí to bejt nafta.. jezdím 40-50tis ročně.. 2 malý děti a jeden velkej pes.. Stávající V70 dosluhuje (až na to, že v benzinu mě sežrává, tak vyhovující).. limit do 200 tis Kč...
Právě jsem taky pokukoval po Outbacku, ale zděsilo mě, co tu někdo napsal ohledně naftových motorech
Ještě mě tedy napadá jedna varianta - pořídit Ochcávku 4x4 s paketem pro špatné cesty, protože Scout je oplastovaný drahý nesmysl a mít to pojištěné. Jen nevím, na kolik pojistka vyjde...aby to nebylo horší než lepší :-) Co vy na to?
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
cashe napsal:
Pánové, jestli se můžu trošku přidat do diskuze.. potřebuju velkej kombík, na čtyrkolce netrvám, ale musí to bejt nafta.. jezdím 40-50tis ročně.. 2 malý děti a jeden velkej pes.. Stávající V70 dosluhuje (až na to, že v benzinu mě sežrává, tak vyhovující).. limit do 200 tis Kč...
Právě jsem taky pokukoval po Outbacku, ale zděsilo mě, co tu někdo napsal ohledně naftových motorech
Nemít požadavek na čtyřkolku, tak jdu do Forda Smax (nebo Cmax, nevím, který z toho je větší), případně Opel Zaphira
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
cashe napsal:
Mě ty ochcávije vytáčej poměrem výbava/cena/stáří a ještě ti to s největší pravděpodobností ukradnou.. buď celé nebo po částech
To tady řeším od začátku, jinak bych do ochcávky skočil, i když mě štvou... Záleží na kolik vyjde pojištění
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..