Krása a ten motor. S pískováním a podobnýma ptákovinama opatrně. Chce se to domluvit s klempířem a lakýrem. Pískování je hrozná svině a dokáže zničit podklad(plech) tak, že na tom potom lakýra nechá ruce a bude to sakra drahý. Já bych to odstrojil, prolezl a část vyvařil a popřípadě část opískoval. Zdravý věci nepískovat, to je hrozná vražda.
Takze motor je venku a po ohledani, jak rika kolega v praci, kdyz jede na zavadu stroje. Vyborny zjisteni ze prevodovka je z modelu XJ me privadi do mdlob. Dobre tedy. vracime se k planu A, cili koupe fungl nove prevodovky do E typu. Kdyz uz to budu menit. Dam tam petikvalt manual namisto trikvaltu automatu. Koupit prevodovku z anglie nebo ameriky neni problem. Staci pouze rozbit nekolikset prasatek a objednat ji. No nic, nechavam napotom. Motor jinak vypada slusne a jde s nim otocit. Tak alespon neco.
Predni ram na motor je kapitola sama pro sebe. Rikam si:"to je pohoda. Par jeklu, autogen a da se to dohromady." Material ramu Reynolds 531, toho casu pouzivajici se v letectvi a ke stavbe zavodnich ramu, tloustka steny 0,9mm a vsechny spoje letovany specialni bronzi mi dava tusit, ze to az takova pohoda nebude a ram budu muset kompletne VYMENIT. V tuto dobu se seznamuji s jednim z nejzkusenejsich lidi v republice pres Jaguary a po prvni navsteve mi cela renovace zacina vrtat hlavou...
"Uroven je jen jedna, ta nejvyssi", mohl by se jmenovat tenhle dil popisu renovace meho Jega. "Pane to mate jako u letadla, proste kdyz se dela generalka tak to musi byt generalka." Tato chvile mi naprosto zmenila budouci postup pri renovaci. Jelikoz obor letectvi a veci kolem vyroby dilu do letadel apod souvisi tak trochu s moji praci, zacinam veci prehodnocovat...
Je to absolutní sebevražda a poukázka k Chocholouškovi.............jenomže, když to pak vidím na nějakém srazu, tak bych si poslintal forometku.............
myslím si, že pokud se někdo do něčeho takového pustí... už to není o těch penězích... a ta práce je prostě nevyčíslitelná Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Dik za hodnoceni... jedeme dal..vracim stary ram na auto abych si tam mohl vratit taky haupnu a zacit si s ni hrat. Sundavam naraznik a svetla, vsechny srouby samozrejme utrham. No bude toho muset byt novyho docela dost...Pomalu zacinam davat dohromady prvni seznam nahradnich dilu co pujdou v prvni objednavce. Takze obe podlahy, viko tunelu, prahy oba, plaste dveri, pricky pred nohy, novy svetla na cely auto vceten blinkru a pozicek, chromovy okapnice jelikoz mam jednu zlomenou (beru tedy obe), komplet gumy na cely auto a blablabla asi 200 dalsich polozek. Veci na motor, prevodovku a predni ram si nachavam na pozdeji...
Take zacinam davat dohromady dily, ktere je nutne nove pochromovat. "Ja jsem kok.t", rikam si kdyz to dam vsechno na hromadu. Ze me nenapadlo driv ze chromy budou taky dobrej financni masakr. Prej nachromovat nadrz na motorku hmm, vec ve ktery jsem driv videl problem je ted pro me naprosto smesna...
Priprava veci na chrom obnasela i vyjmuti oken z rámů. Krome prace znam malo adrenalinovych akci jako je tahle. Pacit okna z ramu, ktery jsou zahnily v gume...super, ale sroubovakem se proti sklu blbe paci...je to jako hra "tak co mam deset, nemam deset?"
Nahazim plnej kufr dily a hodim to do chromovny...cca 3/4 roku to tam bude...no vzdyt je toho valnik nenechavam se rozhodit ani timto...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Jeste bych se rad vyjadril k te klempirine. Kdysi jsem si myslel, ze se auto vyvaruje tak, ze se proste spatny misto vyrizne a da misto nej novy plech. To jo, ale tak na stodesitce eRku. Na autech tohoto typu se musi proste dil vyndat, kompletne opravit nebo nahradit a pak vratit zpet, pricemz se vse meri od specialniho ramu ci stolice. V pripade solidni prace se resi dokonce i to, jak daleko od sebe a kolik tam bylo bodu ci jaky druh svaru tam byl, proste original je jen jeden jak pravi reklama...
Postupem casu jsem zjistil, ze kdokoliv na tom ma pro me neco udelat a rekne ze ma cas hned, tak to nebude stat za nic. Aut se renovuje fakt dost (az me to prekvapilo) a u tech dobrych se proste musi cekat...
Upravil Michal21 dne 26.02.2016 21:50
Kolega v praci stavi repliku 110r. Je hrozny punta a chce vse dobove presne.
Zatim v tom je za cca 800tkc. Kamarad co renovoval mustanga mi rikal ze pri milionu prestal pocitat. U Ecka si neumim ani tipnout kolik na kolik to prijde. Ale myslim, ze u tohoto auta kazda koruna stoji za to. Je to opravdu top auto v historii.
Splněný sen moje 1100GS