Ale jo, každý může mít ceny jaký chce. A každý se může rozhodnout zda to koupí (kromě zdravotnictví, energií a sítí obecně). A tak se taky svobodně rozhoduju, kde si nechávám měnit olej. V autorizácích ne. Krom ceny i proto, že si nejsem jistý, že to fakt vymění na 100%.
Upřímně řečeno, to že Vám nevymění olej i když ho naúčtují je daleko pravděpodobnější u neautorizovaného servisu než naopak a to z několika důvodů:
- nemají to zapotřebí v podstatě všude mají plné servisy
- poškození jména servisu je daleko cennější než pár tisícovek při jejich obratech
- pokud výměnu neudělají a dojde k záruční opravě - díly se posílají do fabriky/výrobci o tom nerozhoduje dealer. Následně zamítnuté reklamace by se zatraceně prodražily
- tyto servisy z pravidla bývají vybavené olejovým hospodářstvím - tankujete na čip a zakázku přímo ze stojanu(tanku několik tisíc litrů)
Tudíž pro mechanika je daleko obtížnější si ten olej donést domů, než v menším servisu kde je všechno na hubu nebo napsané na ¨šmíráku¨
Takže tohle je opravdu o lidech/konkrétním mechanikovi a to je jedno jestli to je malý servis nebo velký a víc hlídané je to v lepším provozu.Tom
Samozřejmě, že kolem servisů jdou fámy a řeči, protože jedna paní povídala a vždycky se někde najde nějaký problém (dělají tam jenom lidi) nebo exot, který někoho podvede.
Rozdíl je právě v tom, že pokud to udělá autorizák tak se to řeší všude a je to strašná bublina. Pokud to udělá Pepík tak se to tak nehrotí a neroznáší se to - probere se to v knajpě u žejdlíku a je to...
Všeobecně rozhodně kvalita mechaniků v autorizovaných servisech je vyšší než jinde.
Já si olej třeba měním sám, jako všechno ostatní. Ale dělám to jak z ekonomických důvodů a taky pro to, že se člověk servisem prostě učí. Ano zabere mi to čas, ale něco se naučí (výměna oleje je samozřejmě triviální)
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
mi5 napsal:
Já si olej třeba měním sám, jako všechno ostatní. Ale dělám to jak z ekonomických důvodů a taky pro to, že se člověk servisem prostě učí. Ano zabere mi to čas, ale něco se naučí (výměna oleje je samozřejmě triviální)
Taky si olej měním sám. U 15 letého MB CLK to trvá se vším všudy 1,5 hodiny a olej nakoupím po 170kč/litr. / jsem důchodce a peníze nemíním vyhazovat /
Naproti tomu zeť s Mazdou MPV jezdí do autorizáku a za olej platí 900kč/l
Udajně tam jiný nesmí dát.
Když nechal měnit brzdovou kapalinu , tak mu účtovali 15000kč ! Při odvzdušňování utrhli dva odvzdušňovací šroubky a museli měnit dva brzdové třmeny. I tak se někdy v autoriz. servisech pracuje. Ale nic se neděje, je to služební vůz a firma to zaplatí.
Hele o tom to není, olej jsem si vždycky měnil sám, jen jsem chtěl mít plnou servisní historii a k tomu patřičnou dokumentaci, abych měl při prodeji malé bezvýznamné plus.. ale tohle mi trochu vzalo chuť spolupracovat s "autorizovaným" servisem.
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
TomasTT napsal:
Co ti řekli na ten litr a půl navíc?
Takže jsem psal do servisu... Olej navíc svádí na omyl při vyskladnění - že omylem vyskladnili stejné množství oleje, jako chladící kapaliny. OK - může se stát. Nicméně se schválně mrknu na faktury dalších dvou Nissanů, co mají u nás ve firmě a jezdí do stejného servisu.... Tak su zvědav.
Jinak mi poslali přílohu doporučených cen olejů - je to fakt husté, jdu zvracet...
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní ****, který neví, že to nejde a udělá to..