Jinak teď se dívám na PC na to honování a podle fotek vypadá hodně dobře, ale chtělo by to vidět naživo jestli má význam to vzít honovačkou, co mám zkušenosti, tak tou ruční, když to člověk neumí (neříkám že ty ne) udělá někdy člověk víc škody než užitku a je napováženou jestli do toho jít, nevím jaké máž možnosti. Zajímalo by mě (a určitě nejen mě) jak by dopadlo měření válců a pístů po takové porci kilometrů, jak píše Michal21.
V tom honovani nemám zase až tak pravdu. Viz Tonda příspěvek č. 71
Upravil DAGR dne 11.01.2018 09:36
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Neboj jak napsal, tak se stane
Zítra to vezu k Michalovi na přeměření a na honovaču bych si fakt netroufl.
Upravil Mr GS dne 10.01.2018 17:13
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Hrabe_X napsal:
Dobrej nájezd! Gratulace! Snad to dotočíš šťastně do milionu!
Když bys ale místo lití benzínu do nádrže šetřil peníze, tak teď vhledem k počtu km, spotřebě a ceně paliva sis mohl koupit druhé, nejeté GéeSo!!! .
Ano a pak by mohl dal šetřit, nejezdit, aby si mohl za par let koupit dalsi nove nejete GSo
Jinak tuhle moto si uz asi necha navzdy??? On by ji tedy jen tak nekdo ani nekoupil a kdyby, tak za cenu ze by to byla asi i skoda.
Ja teda pocitam, ze moje uz se mnou taky zustane. Akorat jsem si to uz asi 2x myslel u 1150ADV
Aktualne 1250 GSA HP
GSSG napsal:
Zeptám se jako Neználek. Jako prevence zakarbonovani není žádné adtivum do paliva?
Na pravé straně byla poměrně stejnoměrná vrstva nedosahující zdaleka tloušťky ani 1mm. Na levý straně je to lokálně horší, ale to je bočním stojánkem a tím pádem občasného natečení minimálního množství oleje do spal. prostoru.
Jestli si myslíš, že tohle je po 1/4M špatnej stav nebo že někdy dosáhneš toho, že píst a hlava budou pořád čistý, tak na to zapomeň
Karbon nebyl problém ani důvod rozborky. Čistí se proto, že je to venku.
Navíc absolutně nevěřím aditivům proti usazeninám, protože ty vznikají nedokonalým spalováním. Jestli ti nějaký aditivum napoví kdy víc a kdy míň otočit plynem, tak ho ber Jinak to fungovat nemůže.
Prevence zakarbonování je:
- nikdy nepodtáčet motor ( 2500ot/min už je hodně málo. Dvouválcovej benzín vzducháč, není 6 válec nafta )
- nikdy nevytáčet, když je studenej ( hned ráno ze vrat vylítnout a provětrat laďák, ať soused vidí, že jsem velkej kluk )
- minimalizovat počet studených startů (takový to- ráno si od stanu zajedu 100m pro párek a kafe a pak vyrazím na cestu )
- netankovat ty největší sra.čky ( to už máme v Evropě ale smůlu )
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
- pár výměn ze začátku motorex 20w50 a pak pořád castrol 20w50
Myslím, že na tom ale nezáleží. Důležitý je ho pravidelně měnit a ještě důležitější nikdy nepřehřát!
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mydlo52 napsal:
Člověk se reálně dozví nejvíce od někoho kdo má reálné zkušenosti, tudíž opravdu stačí dodržet normu a pravidelně měnit...
+ zdůrazňuji koukat na teplotu na displeji... hlavně v terénu, v zácpách, v hodně teplých oblastech atd. Jediná "nevýhoda" vzducháče.
Osobně stavím už pokud jedu nějakou dobu na předposlední dílek a počkám 15min. Stalo se mi to tak 5x za celou dobu, ale doporučuju to nepodceňovat.
Podceňuje to velká spousta i starých zkušených pák, co sedlají motorky z 80. let a myslí si, že to nehraje roli, když tam ani teploměr není a pak nadávají, že to žere víc oleje, než benzínu, pokud to vůbec jede... opět vždy vina řidiče.
Při přehřátí jednak strhneš film na styčných plochách a druhak olej rychle ztratí potřebný vlastnosti a to nevratně!
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
DAGR napsal:
Jinak teď se dívám na PC na to honování a podle fotek vypadá hodně dobře, ale chtělo by to vidět naživo jestli má význam to vzít honovačkou, co mám zkušenosti, tak tou ruční, když to člověk neumí (neříkám že ty ne) udělá někdy člověk víc škody než užitku a je napováženou jestli do toho jít, nevím jaké máž možnosti. Zajímalo by mě (a určitě nejen mě) jak by dopadlo měření válců a pístů po takové porci kilometrů, jak píše Michal21.
Davide, když si válec proměříš a nebude u něj "soudkovitost" ani "kuželovitost" ani "ovalita" mimo toleranci, tak při výměně pístních kroužků u větších kilometrových "nájezdů" a velké spotřebě oleje je honování vesměs zapotřebí (i když je "mřížka" po honování pořád vyditelná). Já občas používám pístní kroužky od Scheuerleinu http://www.scheue.../motorrad/ (jedny z nejlepších, co se dají použít) a před lety jsem to s nimi řešil, jestli honovat nebo nechat být a odpověď byla jednoznačně ano. A podle nich (a ptal jsem se i jiných "motorářů" tady u nás v ČR) to stačí udělat v případě "nevyběhaných" válců normálně ruční honovačkou nebo honovacím kartáčem (ty se mi osvědčili nejvíce od USA firmy FLEX HONE http://eshop.abra...-flex-hone - akorát jsou dražší než klasické univerzální honovačky s kameny a na každý průměr válce musíš mít jiný kartáč - ale práce s nimi je parádní). Ty honovací kartáče mi tehdy právě doporučili v Scheuerleinu (mají je v nabídce taky - http://www.scheue...werkzeuge/ ).
Když vyměníš jen pístní kroužky, tak se může stát, že bez vyhonování válce(ů) se spotřeba oleje sníží jen nepatrně. Já si teď bral nové kroužky do své staré DUCATI a bral jsem taky Scheuerlein (ty jejich kroužky a hlavně 3-dílné "stíráky" jsou fakt "pecka" ) a válce jsem po změření (byly OK) projel honovacím kartáčem o víkendu. Jinak v R100GS mám kroužky "PREMIUM" pro nikasilové válce (http://www.scheue...0-std.html) a spotřebu mám cca 0,05 - 0,1L na 1000km (podle stylu jízdy).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Díky za vysvětlení, ty kartáče vypadají, že by to mohlo jít lip než s honovačkou s kameny, s tím jsem to parkrat dělal a jako jde to, ale člověk si musí dávat hodně pozor aby to všude doléhalo a na správný úhel, našel jsem pak i firmy co to dělají, ale ty kartace jsem ještě nezkoušel, jak budu mít rozdělaný PDčko, tak to zkusím. Měl jsem za to, že pokud honování vypadá dobře a není žádná výchylka v měření, že to není potřeba a díky tomu, že vím jak se honovani dělá s univerzálními honovačkami s kamenem, tak to ani moc nedělám a nedoporučuji. Kartáče zkusím a budu moudřejší díky
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
DAGR napsal:
Zajímalo by mě (a určitě nejen mě) jak by dopadlo měření válců a pístů po takové porci kilometrů, jak píše Michal21.
Tak je to tu Michalovi velké díky
Výrobní tolerance si musím zjistit, ale vzhledem k tomu, že to je v tisícinách, tak hádám, že opotřebení bude neměřitelný.
Levý válec
Mr GS přiložený následující obrázek:
[229.49Kb]
Upravil Mr GS dne 11.01.2018 13:35
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Pravý válec
... a díky, že tady neřešíte sra.čky ( LC )
Mr GS přiložený následující obrázek:
[220.19Kb]
Upravil Mr GS dne 11.01.2018 13:32
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
takze nebudes delat ten homozakrok nebo jak se to jmenuje?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
takze nebudes delat ten homozakrok nebo jak se to jmenuje?
Určitě jo. To měření nemá na nic vliv. Bylo provedeno jen proto, že to samotnýho Michala + pár dalších zajímalo a já jsem pro vše, co potlačí ty fámy a pověry. Od pohledu bylo poměrně zřejmý, že to opotřebovaný není, ale čísla jsou lepší, než pocit a pohled.
Honování se samozřejmě udělat musí, jak už psali Tonda s Dagrem.
Je to nutný pro obnovení správné hrubosti povrchu ( těch rýh po honovačce ). Opotřebení je sice neměřitelný, ale ty rýhy se prostě časem vyhlazují.
Přes to, že jejich hloubka je v mokrometrech, tak jsou potřebný pro zadržování oleje rozprostřenýho po ploše válce. To je důvod proč stěna válce není jako sklo, ikdyž by to nebyl problém vyrobit. Kdyby tam nebyly rýhy, tak pístní kroužky při pohybu dolů setřou všechen olej a každej pohyb pístu nahoru by byl prakticky na sucho a došlo by časem k zadření.
Zkrátka lehce to projet honovačkou je základ každé takovéhle opravy.
Nejsem tak chytrej... takhle mi to bylo vysvětleno
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
mmch ja myslel, ze ty vroubky jsou ze soustruhu... nechapu, jak jinak nez soustruhem to obnovit.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak abych to uvedl na pravou míru: K opotřebení tedy došlo.
Výrobní tolerance je +/- 8um. Maximální tolerance opotřebení je + 58um a Michalem naměřená hodnota je v nejhorším místě + 43um. Takže opotřebení je patrné, ale pořád v toleranci.
Nic méně mi to ještě Toník přeměřil běžnou metodou se standardní měřidlem, které se používá i pro určování tolerancí při výrobě a opravách. Je to z důvodu, aby to bylo objektivní. Tím se naměřili hodnoty v průměru o 0,01 - 0,02mm lepší a tím pádem se dostávám i v tom nejhorším případě na cca střední hodnotu... jinými slovy - ještě minimálně jedna taková porce bude potřeba k tomu, aby bylo nutné válce opravovat nikasilem. Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tenhle má na GS 800tis km .... ale ty ho brzy doženeš. www.motohank.com
Chvástá se, že na motor zatím nehrábl, tak to taky nepřeháněj.
Upravil Hrabe_X dne 18.01.2018 21:34
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
800tkm nevydrží bez zásahu skoro ani motor z kamionu.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Spitfire napsal:
800tkm nevydrží bez zásahu skoro ani motor z kamionu.
Hovadina. Běžně mají kamiony najeto 1,5milionu km bez nějakejch GO. Já mám třeba na obyčejným pežotu boxer 2,2hdi natočenejch vlastnoručně 714 000km a to tam mám posledních 640 000km jeden motor,první turbo,první vstřiky,první čerpadlo.... Vůbec netušíte,kolik mají najetý Vaše auta ve skutečnosti(pokud je nemáte od nova) :-)