Mardocku nechával jsi už ty Hyperpra servisovat? Pokud ano, na kolik ten servis vyjde?
BMW R 1150 GS ... 218 000 km
BMW R 1200 R ... 80 000 km http://schrot.raj...
schrot napsal:
Mardocku nechával jsi už ty Hyperpra servisovat? Pokud ano, na kolik ten servis vyjde?
ještě jsem se k tomu nedokopal, ale ptal jsem se na to Milana z enduroškoly, kterej dělá autor. servis pro hyperpro a v případě výměny oleje + natlakování plynu to bylo tuším 1500 kč + - . Nemůžu dohledat komunikaci, tak si to u něj ověř ať to máš na 100%
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Měl jsem repasované origo tlumiče a Hyperpro pružiny - přes zimu jsem to nechal udělat a na jaře jsem se nestačil divit. Balík nebalík, koupil jsem nakonec Tractive. To bylo v době, kdy s tím Touratech začínal, nic jiného kromeě Ohlinse na trhu v podstatě nebylo.
Když to tak z hlavy shrnu, tak se dnes dají koupit buď nové origo, což je asi nesmysl, nebo Ohlins, Tractive, TFX, možná Wilbers, Hyperpro jedině pokud by měli lineární pružiny. Repasi ale nezavrhuji - pokud si to člověk nepodělá blbou pružinou, tak je pořád lepší repasovaný tlumič s novou pružinou než vygajdaný starý péra a tlumiče s olejem jak z friťáku.
Ona ta repase nerepasovatelných tlumičů není zase žádný velký problém, fyzika funguje pořád stejně a je to jen strojařina. Když to dělá člověk co tomu trochu rozumí, má vybavení a ví co dělá, dá se s tím docela dobře fungovat. Oni ty origo tlumiče jsou tak jednoduché, že na nich není zase tolik co pokazit. Když se tady popisují renovace starých a složitých veteránů, všichni nad tím slintáme, ale nad repasí se ohrnuje nos. Přitom to je v podstatě to samé - rozdělat, poměřit, opravit, upravit nebo nahradit poškozené a zase smontovat :-)
BMW GS = stroj na radost
buboGS napsal:
Měl jsem repasované origo tlumiče a Hyperpro pružiny - přes zimu jsem to nechal udělat a na jaře jsem se nestačil divit. Balík nebalík, koupil jsem nakonec Tractive. To bylo v době, kdy s tím Touratech začínal, nic jiného kromeě Ohlinse na trhu v podstatě nebylo.
Když to tak z hlavy shrnu, tak se dnes dají koupit buď nové origo, což je asi nesmysl, nebo Ohlins, Tractive, TFX, možná Wilbers, Hyperpro jedině pokud by měli lineární pružiny. Repasi ale nezavrhuji - pokud si to člověk nepodělá blbou pružinou, tak je pořád lepší repasovaný tlumič s novou pružinou než vygajdaný starý péra a tlumiče s olejem jak z friťáku.
Ona ta repase nerepasovatelných tlumičů není zase žádný velký problém, fyzika funguje pořád stejně a je to jen strojařina. Když to dělá člověk co tomu trochu rozumí, má vybavení a ví co dělá, dá se s tím docela dobře fungovat. Oni ty origo tlumiče jsou tak jednoduché, že na nich není zase tolik co pokazit. Když se tady popisují renovace starých a složitých veteránů, všichni nad tím slintáme, ale nad repasí se ohrnuje nos. Přitom to je v podstatě to samé - rozdělat, poměřit, opravit, upravit nebo nahradit poškozené a zase smontovat :-)
Myslel jsem si to, že si měl "jen" repas. Nesrovnávej pružinu hyperpro, která se dává na starej tlumič s novým tlumičem od hyperpra. Ty pružiny vypadají úplně jinak.
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Nesrovnávám, říkám, že bych do progresívních pružin již nešel. Pokud Hyperpro nemá lineární pružiny, vypadávají pro mě z výběru - nic víc, nic míň. Na další experimenty už nemám chuť. Jestli chceš vědět víc, pročti si moje příspěvky na toto téma nebo se zeptej Milana.
BMW GS = stroj na radost
Nejsme ve při, jen se snažím předat svoji zkušenost. Progresívní pružina od Hyperpro na 1200 GS se mi jeví pro běžné užití nevhodná, příliš tvrdá. Jestli to bude s jejich tlumičem (fakt je progresívní?) lepší než s repasovaným, to nevím, ale zkoušet to nechci. Jsem rád, že mám teď podvozek v takovém stavu, v jakém ho mám.
Zpět k repasi, shrnu svoji zkušenost:
Zde na fóru jsem došel dle příspěvků i renomovaných členů k názoru, že repasovaný tlumič a progresívní Hyperpro je dobré řešení (bylo to již cca před 5 lety?). Nechal jsem tedy tlumiče repasovat a namontovat progresívní pružiny. Bylo to tvrdé jako koza, jedině při rychlé až velmi rychlé (na mě) jízdě po špatných cestách (polňačky, makadam atd - schválně nepíšu v terénu - jsem bahnoplachý) ten podvozek fungoval - pro běžné užití nevhodné. Ve dvou a naložený to sice bylo lepší, ale dobré rozhodně ne. Až pozdě jsem si uvědomil, že v oněch pochvalných recenzích se vždy jednalo o uživatele řady 1100/1150, kde je origo podvozek jiný (asi měkčí), než na 1200. Došel jsem tedy vlastní zkušeností k názoru, že progresívní pružiny se na 1200 GS nehodí a proto je již na svoji motorku nechci.
Nyní mám na 1200 GS tlumiče Tractive pro GSA. Několik roků jsem se to snažil nějak rozumně nastavit, zkoušel jsem různé pružiny (i progresívní), ale stále to nebylo ono. Zadek byl vcelku OK, předek pořád moc tvrdý. Nakonec jsem je nechal u Procházky poladit a upravit charakteristiku. Vloni (nebo už předloni?) jsem dělal servis v TT (ještě u Milana) - kromě běžného servisu se měnily ložiska v okách a ještě něco + tužší pružina dozadu. Nakonec mi to Milan nastavil na mojí váhu a ejhle - po tolika letech zase radost z ježdění. Nedokážu posoudit, jestli to je tou úpravou charakteristiky nebo tím, že už to Milan uměl nastavit, ale nyní to funguje velmi dobře a jsem spokojený. Cena za tlumiče nebyla malá, ale stálo to za to.
Až budu potřebovat zase servis, mám v podstatě dvě možnosti: buď v TT nebo to zkusit u Milana, pokud bude mít chuť a možnost to servisovat. Nepředpokládám ale zásadní rozdíl v ceně, takže to bude spíš o přístupu
Upravil buboGS dne 20.10.2017 19:41
BMW GS = stroj na radost
nevím jak u 12 GS ale u repasu na 1100/1150 nic jinýho než progres pružina od HP na tlumič nepasuje.A ta je poměrně hodně tvrdá. Shodneme se, že lepší je novej tlumič
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
kdekdo povida jak je to super kfyz dal jiny tlumice a ze se to v zatackach nevlni a neodskakuje atp.me se nic nevlni,neodskakuje a v zatackach jedu jak po koleji,neumim si predstavit v cem by jiny tlumice nezli origo mely byt jiny a lepsi.teren nejezdim vubec,adv mam jen na silnici.
BMW r1200gs Adventure 2012 Aprilia Scarabeo 500 light 2013.
BMW C650GT
Honda CB750KZ
Ja mel na 1150 repas a byl jsem spokojenej. Na 12GSA mam novy tlumice Tractive a jsem spokojenej jediny co stalo za prd byly u obou orig.jety tlumiče. Zadni pruzina v haji, štelování polofunkční atd.
Aktualne 1250 GSA HP
Origo tlumic ma, pravda, progresi jak je na fotce od Stepana i videt, ale take v tom hraje roli delka pruziny, stoupani, pocet zavitu a tuhost pruziny. Takhle jednoduse to porovnavat nemuzes...
Chci nechat repasovat original tlumic a uz pred x lety jsem si poridil Hyperpro pruziny na vymenu. Zatim jsem je ale nepouzil prave proto, ze kamos ktery je tehdy se mnou kopil a hned vymenil mel problem ze byly pri soli jizde tvrde jak sutr cili z meho pohledu na hovno. To potvrzuji i dalsi prispevky v tomto vlaknu.
Novy tlumic za 25 tis bude funhovat jiste dobre. Jenze nebudu jezdit po pousti ani zavody. Potrebuju tlumic na svizne jezdeni 50% po ceste solo 45% i s batuzkem a 5% obcasny prujezd po sotoline.
Ma nekdo tip na novy tlumic vhodny pro takovy provoz? Nebo jakou pruzinu pouzit pro repas origo tlumice?
Jeste uvedu ze chovani original tlumice mi v podstate vyhovovalo. Mam 95kg 190cm. Jezdil jsem
solo volne povolena pruzina
Solo rychla jizda 7 otacek hydrostelu od tvrdeho maxima
Jizda ve dvou 3 otacky od maxima
Plna polni otacky nadoraz
Origo tlumic ma 91tis netece alu uz netlumi
Hledam levnejsi reseni nez ohlins tractive atd.
Pája
paja1 napsal:
Chci nechat repasovat original tlumic a uz pred x lety jsem si poridil Hyperpro pruziny na vymenu. Zatim jsem je ale nepouzil prave proto, ze kamos ktery je tehdy se mnou kopil a hned vymenil mel problem ze byly pri soli jizde tvrde jak sutr cili z meho pohledu na hovno. To potvrzuji i dalsi prispevky v tomto vlaknu.
Novy tlumic za 25 tis bude funhovat jiste dobre. Jenze nebudu jezdit po pousti ani zavody. Potrebuju tlumic na svizne jezdeni 50% po ceste solo 45% i s batuzkem a 5% obcasny prujezd po sotoline.
Ma nekdo tip na novy tlumic vhodny pro takovy provoz? Nebo jakou pruzinu pouzit pro repas origo tlumice?
Jeste uvedu ze chovani original tlumice mi v podstate vyhovovalo. Mam 95kg 190cm. Jezdil jsem
solo volne povolena pruzina
Solo rychla jizda 7 otacek hydrostelu od tvrdeho maxima
Jizda ve dvou 3 otacky od maxima
Plna polni otacky nadoraz
Origo tlumic ma 91tis netece alu uz netlumi
Chlapci, Vy co nejezdíte v terénu, uvědomte si, že tlumiče jsou mnohem důležitější na silnici než v terénu(pokud se nejedná o kamení)...
Terén je tak nějak vlivem povětrnostních podmínek plynulý..houpavý...uhlazený)znovu píši nejde o kamení)....kolo to pobírá...moto se pohupuje ale nejde vysloveně o rázy a rány....
Zato díra na silnici má ostré hrany kde potřebuješ aby tlumič zafungoval...prostě mrda do tlumiče....navíc na silnici většinou ve výrazně vyšších rychlostech než v OFF....
no pravdu asi PROGRANIT ma,bezna jizda (letos 16000km a jeste neco pribude)origo tlumitka dobry ale jak vezmu vetsi diru tak to je osklivy fakt.co tedy radite nejlevnejsiho netvrdyho a funkcniho pro silnicare?odkaz by se hodil diky
BMW r1200gs Adventure 2012 Aprilia Scarabeo 500 light 2013.
BMW C650GT
Honda CB750KZ