ivan, zle to citas. pozri ten obrazok co som tam dal ja z manualu(ved ho poznas). Mala baterka je znak motorky a nasledovne mody pre motorku teda su: motorka, motorka+agm, motorka+recond, motorka+agm+recond. Tieto styri rovnake mody idu zapnut aj pre velku baterku. Pokial viem(z for co som vycital) tak na predoslom modely mxs 5.0 nesiel zapnut mod motorka+recond a motorka+vlocka+recond.
Cize recond ide nastavit aj pre male baterky. Avsak, ako som uz niekde pisal v predoslom prispevku, na forach som nasiel info, ze recond na malej baterke sa neodporuca.
salem - rozumím Ti, ale ty údaje si odporují. Můj obrázek v angličtině je ze stejného manuálu jako Tvůj - Tvůj ukazuje všechny možnosti, jak je popisuješ, můj vylučuje např. motorku+Recond. Ale věřím, že máš pravdu a pokud jde motorka + Recond nastavit, pak to může být i tak, že se tahle kombinace jen nedoporučuje a to je bezva, protože kdykoliv jsem potřeboval oživit hodně vybitou baterku, vždycky to byla malá do motorky...:-).
Třeba to jsou jenom příklady možností a tedy nejsou uvedeny všechny.
Mě spíš zaujal na tom tvém obrázku popis:
U normal battery program - mimo jiné - GEL batteries and many AGM batteries?
A u AGM option - most AGM batteries like...
Myslel jsem, že když mám AGM baterii, musím nabíjet AGM programem. I když je mi jasné, že dobíjení mojí motorky to taky nerozlišuje jakou tam mám baterku.
Na a ještě existují nabíječky motobatt.. u nich se mi líbí třeba tato co umí nabíjet 2 ( mají i pro 4 ) baterie najednou http://www.motoba...uct_id=119
Dnes jsem měl možnost vidět v akci nabíječku Optimate 4 Dual a asi dobrý. Nicméně už včera jsem udělal rozhodnutí a objednal CTEK MXS 5.0 Test&Charge a příslušenství - silikonový kryt, 2,5 m prodlužovák nabíjecího kabelu, koncovku nabíjecího kabelu s cigareťákem (včetně malého BMW) a testerem baterie. No a dnes jsem si to v obchodu vyzvednul, fakt bleskurychlé dodání z centrálního skladu. CTEK je docela prcek, obsluha vypadá jednoduše a intuitivně, zítra zkusím otestovat pár baterek a dám něco nabít.
Ještě se zeptám na jednu nabíječku, originál BMW, viz. foto. Má jít o nabíječku + udržovačku, nabíjecí kabel je ukončen malým "cigareťákem", jaký máme na našich motorkách. Má několik kontrolek, mj. ukazujících úroveň nabití baterky. Ale zajímá mne - funguje to fakt i jako udržovačka? Může se motorka nechat připojená dlouhodobě? Díky.
Ivan přiložený následující obrázek:
ten je na tom snad nejlepsi :))
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks - jo, ten je dobrý, nabíječka i stojí na gumových nožičkách a neklouže. Prodlužovačku užiju taky a nabíjení přes zásuvku taky. Překvapilo mne, jak je nabíječka malá, aspoň na fotkách vypadají kontrolky, nápisy a tlačítka větší a jak mám v hlavě velikost MXS 25, co máme v obytce, tak mne to překvapilo.
Teď ráno jsem změřil 3 baterky, co mám vyndané doma, multimetrem a pak provedl test nabíječkou, výsledky odpovídají. Tak jsem jako první vrazil na nabíječku baterku do opice, ta to potřebuje nejvíc.
Dášino eRko jsem taky píchnul přes zásuvku na nabíječku BMW, co jsem o ní psal výš, tak uvidíme...
Upravil Ivan dne 21.01.2018 10:34
docela odvazna cena...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
..moc pěkné hračkoviště
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Odvážná, ale tolik zhruba stojí i CTEK a podle parametrů to vypadá dobře. Píšou i "Startovací Li-On baterky", ony takové existují (pokud neberu ty co třeba používají motoroví paraglidisté)? Daly by se s tím nabíjet třeba i elektrokola, Segway, elektroskůtr atd.?
Nabil jsem baterku do Gorilly, ta je mrňavá (3 Ah) a teď láduje baterku do BMW C1, chybělo dost elektrolytu a měla 11,5 V, tak jsem ji dolil a uvidíme, co s ní CTEK provede...
CTEK sice nemá klasický displej, ale systém osmi v řadě seřazených kontrolek, pod nimi graf proudu a nad nimi napětí, mi přijde vtipný a přehledný. V každé chvíli je jasné, ve které fázi nabíjení je a co se děje s proudem a napěním. Ověřoval jsem to multimetrem a sedí to.
Ivan přiložený následující obrázek:
Ivan napsal:
Odvážná, ale tolik zhruba stojí i CTEK a podle parametrů to vypadá dobře. Píšou i "Startovací Li-On baterky", ony takové existují (pokud neberu ty co třeba používají motoroví paraglidisté)?
li-ion ti typicky zvladne davat veleproud.
ctek mel v nabidce vylozene CTEK lithium XS... a ted koukam, ze nektere modely umi oboje.
IMHO vyhoda CTEKu je predevsim to prislusenstvi...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Honza-net - neumí a nevím, jestli to vůbec nějaká moto/auto nabíječka umí, proto mi přijde jako prima, že to umí ta na odkazu o něco výše. Já bych to sice nevyužil, ale věřím, že spousta lidí ano.
Hicks - když jsem se rozhodl pro CTEK, o příslušenství jsem nic nevěděl. Zjistil jsem, že v balení je i kabel s konektorem a oky na baterku a to mi stačilo. Kupoval jsem ho proto, že je to jeden z TOP hráčů na trhu a protože ho mám 2 roky v obytce a nemá tam chybu, tehdy nám ho do auta navíc zabudoval nejlepší český odborník na elektriku v obytných autech. Tak jsem mu dal důvěru i tady. Příslušenství je pro mne prima bonus, kryt je praktický, nabíjecí prodlužovačka se hodí kvůli manipulaci a možnost dobíjení z cigareťáku, včetně malého BMW, je taky bezva...
Mimochodem, přes víkend jsem dobil Dášino eRko přes zásuvku origo BMW nabíječkou co jsem se tu na ni ptal o kousek výš. Ale jestli je to fakt i udržovačka a jak funguje, stále nevím, manuál k tomu nebyl. Kdyby o ní věděl někdo víc, byl bych rád.
Pokud nabijis jen jednu moto, tak neni nutne koupovat konektor do zapalovace, ale pokud nabijis vic moto a k tomu jeste auto, je konektor idealni
Pro mne by byl zbytecny spis ten prodluzovaci, resim to prodluzovakem na elektriku
Upravil xavier dne 22.01.2018 11:04
Aktualne 1250 GSA HP
Mydlo52, Xavier - nabíjím 5-6 motocyklů, 1 a občas i druhé auto. Některé motorky zásuvku mají, auta také, ale některé ne a navíc nepřístupnou baterku. Třeba na BMW C1 je pro mne pohodlnější strčit nabíjení do zásuvky než sundávat kufr a dát to na baterku. U R115R jsem nabíjel přes konektor, vytažený pod sedlo od baterky, což teď nebude potřeba, protože má přístupnou BMW zásuvku. Takže možná ani kablík s konektorem a oky nevyužiju, ale když už ho mám, asi ho dám na Gorillu abych nemusel sundávat kryt baterky. Takže možnost nabíjení přes zásuvku je pro mne určitě příjemná. To samé prodlužovák - nabíječku mohu mít v garáži na jednom místě poblíž 220V zásuvky a kabelem dosáhnu k několika motorkám. Určitě není nezbytný, doteď jsem si natáhl 220V prodlužovačku a nabíječku položil někam na motorku, ale zase tolik peněz to nestálo a komfort to trochu zlepší... Prostě si hraju a mám z tohohle řešení radost:-).