V Renocaru jsem to zatím nedělal, ale doma a všude jinde tam dávám vazelínu A00 hodně se táhne, a je do namáhaných ložisek
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Ježíši dvounulku néé. To je svinstvo a ještě k tomu se to používá na kluzné spoje. Musí se každý týden doplňovat. Tím se mazaly Pragovky na podvozkách. Všechny čepy, mezinápravové kostice a hlavně řízení. Proto se říká"kdo maže, ten jede", Bez mazání to nezatáčelo. Pošlu ti tubu ložiskové vazeliny.
Upravil Kasak dne 05.03.2015 19:29
Když je hlad,je i husa dobrá.
Tyjo, ale z renocaru tuto informaci nemám, je to od staršího mechanika, kterému jsem až do teď plně důvěřoval... sakra
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
na tu vazelínu jsem se ptal hlavně proto, abych věděl, jestli to případně můžu dneska dát celé dohromady namazané obyč. vazelínou (máme ji doma už dost dlouho v neoznačené krabičce). jelikož jsem obě ložiska dostal ven až po 22. hodině, tak si zítra nejspíš ten retinax koupím a po dnešní demontáží nastoupí montážní část :-)
všem děkuju hlavně za vaše pohotové odpovědi přes PM
Upravil Lada89 dne 06.03.2015 08:35
dal bych tam ten retinax, pokud bychto dělal sám. jenže jsem si zlomil nohu, tak motorka nakonec skončila v servisu a velká spokojenost. je připravená na sezonu a moje koleno už taky.
nějak už to dopadne. ještě se nestalo, aby něco nějak nedopadlo.
dotaz ohledně stáhnutí těch ložisek.
momentový klíč nemám, takže jsem to naplno dotáhl rukou (rukou matici podržel a otočil brýlemi), potom jsem to ještě pomocí těch dírek utáhl maximálně o 5°.
po srovnání s kamarádovým dakarem mi jde řízení o trochu více ztuha, ale žádný brutální rozdíl není.
otázka zní, jestli jsem to opravdu přetáhl, nebo to prostě moc řeším?
je mi jasné, že celým můj popis je dost subjektivní bez faktů, ale pokud by si někdo vzpomněl, jak to +- utahoval na svojí motorce, třeba mě to "navede".
dneska to půjdu projet, což mi možná řekne nejvíc ;-)
jedná se o utažení brýlí a té "matice" s horním ložiskem.
díkydík za trpělivost s případně shovívavost :-)
Upravil Lada89 dne 08.03.2015 11:24
Lada89 - hoď to na hlavní stojan, kolo rovně a když lehce postrčíš do řídítek, musí padnout nadoraz na jednu i druhou stranu,, ale zase né moc lehce. Ale je to jen nouzovka, ideál je momenťák.
Tak už to potkalo i mě. Mechanik by mi to udělal za 500 kč s tím, že si ložsisko přinesu vlastní. 500 je přeci jen hoodně najetých km. Udělal bych si to sám, ale nerad bych to přetáhl. Není tu někdo z okolí Berouna? Klidně okruh 30 km s momentovým klíčem ke komu bych zajel a společnými silami to udělali? Třeba za lahev vínka
nedalo mi to a znovu sundal řidítka a brýle, abych se dostal k té matici, která ložiska stahuje k sobě.
povolil jsem to tak, až byla cítit vůle při pohybu vidlí v ose moto. potom ji dotáhl do vymezení vůle + ještě tak o 30°. všechno jen rukou. teď už jsem spokojený, řízení jde o něco lehčeji než prvně.
Nenašel jsem pořádnej návod, ale našel jsem aspoň fotky u přestavby předku na sidecar. https://advrider....403/page-5ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999