Ale neverim tomu, ze o tom lide okolo tlumicu nevedi a nevedeli.
Kdyby věděli, myslíš že by takovej výrobce jako Öhlins udělal tak masakrální hovadinu, jako jsem dal DAGR?
Tělo tlumiče naprosto evidentně dostačující pro monhem vyšší zdvih (řekl bych i několikanásobně). Co na tomhle mohli ušetřit? Vzhledem k ceně, co to stojí?
Tohle je prostě masakr všech masakrů.
To by jsme museli mít čela jak vorvani, aby se nám tam vešla ta jitrnice, kterou nám tetujou výrobci tlumičů
Mr GS přiložený následující obrázek:
Jirik napsal:
Vycházím jen z naměřených hodnot na vnějšku tlumiče a jeho přesnou konstrukci uvnitř neznám, ale mezery mezi závity pružiny jsou cca 2 cm, těch závitů je tam 5 + zakončení pružiny, z toho mi vychází max. možné stlačení pružiny přes 10 cm a tlumič má celý rozsah 8 cm, v tom případě by stačilo 0,5 - 1 cm vysoký gumový doraz na pohlcení zbytkové energi nárazu k ochraně pístnice a těla tlumiče a né jak to má dělaný TT, že doraz má 3,5 cm a zbylý zdvih tlumiče je jen 4,5 cm. Takže pokud v Tractive nejsou ****i, předpokládám, že má takto vysoký doraz chránit vnitřek tlumiče.Pokud ty znáš vnitřní konstrukci tohoto tlumiče tak se rád přiučím
1, Ta pruzina je v poměrně slušným rozsahu "štelovatelná" Proto je tam ten závit. Tím se dá nastavovat předpětí na váhu zatížení motorky. Tím pádem se i mezery mezi závity můžou dost zásadně měnit.
2, Čím vyšší je pryžový doraz, tím lepší má tlumící schopnosti.
3, nebereš absolutně v potaz existenci tlumičů s hydrodynamickým dorazem, kde tenhle pryžový doraz stejně je... jak by to asi fungovalo?
4, nechal bys celou konstrukci tlumiče v ceně 40tis. a bezpečnost jezdce závislou na pryžovém dorazu? (už několikrát jsem ho viděl na starších 2V GS úplně na hadry zhnilej a roztrhanej)
5, já jsem včera byl u Halbicha a na toto jsem se ptal. Odpověď byla jasná... můžeš udělat to samý a zeptat se Kocandy, ale předem ti řeknu, že odpověď bude stejná... zdvih tlumiče se počítá včetně pryžového dorazu.
6, opakuji- já chápu, že to je blbost, že se doraz nezmáčkne a že i ten doraz dále snižuje zdvih, ale to je tak všechno, co s tím udělám.
7, na podstatě této problematiky to mění minimum. Kdyby měl tlumič zdvih 13cm, jak má mít a pak už by překážel je pryžový doraz, tak by možná stálo za to, to řešit... když chybí 5cm na zdvihu včetně dorazu, tak je to zatím úplně jedno, ne?
Až se najde výrobce, co bude tak "konstrukčně ohleduplný" k našim motorkám a vyrobí tlumič, co nám neudělá z GS ertéčka, tak můžeme řešit, proč má doraz 3 a né 1cm.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
moc tomu nerozumim ale podle me jak se tu pise skutecny zdvyh predniho kola nebo? skutecna delka tlumici casti tlumice jsou podle me dost rozdilen veci pokud se bavime u zaveseni BMW [paralever a telever]
nevim jak se to pise na strankach oficilane jestli
Zdvih odpruzeni
a snazite se zmerit delku tlumice[pistnice] nebo rozsah pruzeni meren v ose kola
DanielC napsal:
moc tomu nerozumim ale podle me jak se tu pise skutecny zdvyh predniho kola nebo? skutecna delka tlumici casti tlumice jsou podle me dost rozdilen veci pokud se bavime u zaveseni BMW [paralever a telever]
nevim jak se to pise na strankach oficilane jestli
Zdvih odpruzeni
a snazite se zmerit delku tlumice[pistnice] nebo rozsah pruzeni meren v ose kola
diky za opraveni [vysvetleni]
v technických údajích motorky máš vždycky zdvih odpružení / zdvih kola. To se měří na kolmici od země... tedy přesně vertikálně v ose kola.
Zdvih tlumiče je s tím pochopitelně pevně spjatý, ale dle páky menší
Když ti výrobce uvede u GSA zdvih předního odpružení 21cm, tak to asi jasně nebude zdvih tlumiče. Ten se ostatně neuvádí nikdy. To uvádí jen výrobce tlumičů a to ještě málo který... öhlins jo.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
DAGR napsal:
Sice zadní a na 100GS PD, ale pro porovnání YSS vs Ohlins. Nestihl jsem to řešit měnil jsem před dovolenou a YSS vytekl, ale štve mě to taky, v zimě se to chystám řešit.
Díky Davide...
Tak toto je krásná ukázka toho ignoranství výrobců, o kterým jsem včera psal, když jsem přijel od Halbicha.
Tady je naprosto patrný (násobně víc, než jinde), jak to tělo tlumiče je dlouhý a absolutně nevyužitý.... co je v těch horních 20cm?! ... hov.no... prostě na to naprosto se.rou
a to bych moc nesázel ani na to, že ten yss umožňuje udávanej zdvih
Tohle si prostě zaslouží zveřejňovat a šířit... neskutečný
Je to fakt blbý, v zimě budu apelovat na to, že tlumič je pořád na dorazu, aby s tím něco udělali. Stačí polní cesta a jsem na dorazu, na druhou stranu funguje výborně na silnici, nedá se to s YSS srovnat, i na šotolině se neztratí ale chodí často do dorazu, ale to je dáno výrobcem a konstrukcí tlumiče.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
- dylka zdvihu je u ruznych tlumicu ruzna.. ale melo by to byt cca podobne
- Tractive na LC (ne-ADV) ma naopak o 1 cm delsi zdvih, nez origo. To same HP vzadu (to si sam pamatuju)
- na nektery motorky se to PROSTE NEVEJDE.. mysleno pistek.. takze maji kratsi zdvih, nebo musis vzit emulzi
- s progresivnim utlumem to (kratsi travel) musi fungovat naprosto OK, vs. linear full travel
- udaj udava vyrobce
- Tomas si sam snizoval travel vepredu z 30 cm na 25 protoze to desne skakalo
long story short -- URCITE bychom to melo overit u jinych vyrobcu, nicmene neni to tak UPLNE jednoduchy
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tady je video, kde je krátká animace pohybu vidle na BMW https://www.youtu...frvd5FyWSs.
"Tovární" údaje o zdvihu asi mohou často hřešit na to, že pod zdvihem si může leckdo představit cokoliv - viz toto vlákno. A pokud to budeme měřit v ose pohybu vidlice (u teleleveru je to ještě mírně po kružnici), tak bude větší, než v kolmé rovině. Takže si nedělám iluze o skutečném stavu - marketing prodává a pokud udám údaj lepší než konkurence (ikdyž jinak změřený), tak jsem lepší
Každopádně zajímavé téma, už jsem si kratších pístnic na drahých tlumičích oproti originálu párkrát všimnul, ale tohle mě vůbec nedocvaklo.
Jsem zatím velmi spokojen s originál podvozkem (100tkm), ale nepoznal jsem nic jiného.
Upravil agenthonza dne 15.09.2018 22:49
http://www.gs-end...echnik.htm
Je tam animace jak pracuje předni kolo,tak tvuj obrazek asi neni uplně přesnej,kolo nechodí v ose vidli,jak jsi kreslil, ale kresli kružnici,nevím jak je animace přesná ale mě se zdá že kolo udělá větší zdvih než zdvih kuloveho čepu.
No zase mi to nedá... ale jedovatej na Tebe nebudu....
Prohlídni si svůj obrázek, a zapřemýšlej, kam se ti ztratila určitá délka vodorovný černý čáry, která má znázorňovat přední rameno uchycený na čepu, když jsi propružil přední vidli a stala se z ní červená čára.... Pokud jsi si toho opravdu nevšiml, pak věz, že červená čára je kratší, než černá.... a přemýšlej.... než začneš někoho posílat zpět do základky...
AKHB přiložený následující obrázek:
[66.08Kb]
Upravil AKHB dne 14.09.2018 19:07
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
a to cos objevil, mění zdvih předního kola oproti ramenu? ... to, že se to pohne mírně dopředu, což tady už dva dny řeším s jiným exotem, tak to změní vzdálenost osy kola od kulového čepu?
To je fakt neskutečný tady.
Co se týče vzdálenosti, tak je kulovej čep PEVNĚ spjatej s osou kola... ikdyby se na tom měl otáčet dokola o 360°
Jestli mě tady někdo chce tvrdit, že když se kulový čep pohne nahoru o 14 cm, tak se osa předního kola pohne nahoru o 21cm, tak je naprosto mimo a nevidím tady jedinej argument, kterej to vyvrací
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
a to cos objevil, mění zdvih předního kola oproti ramenu? ... to, že se to pohne mírně dopředu, což tady už dva dny řeším s jiným exotem, tak to změní vzdálenost osy kola od kulového čepu?
To je fakt neskutečný tady.
Co se týče vzdálenosti, tak je kulovej čep PEVNĚ spjatej s osou kola... ikdyby se na tom měl otáčet dokola o 360°
Jestli mě tady někdo chce tvrdit, že když se kulový čep pohne nahoru o 14 cm, tak se osa předního kola pohne nahoru o 21cm, tak je naprosto mimo a nevidím tady jedinej argument, kterej to vyvrací
Hele nevím a nechci se tím zabývat.... jen jsem Tě upozornil na chybu v náčrtku a předpokládám že chybu děláš i v úvaze jak to měřit a počítat...
Znovu říkám, že se tím nemíním zabývat do detailu a jen se Ti snažím poradit na co se zaměřit... pokud o to nebudeš stát, pak prosím nereaguj.... nemám chuť na žádný žlučovitý dohady...
Podle mne je nejdůležitější přijít na to, kde výrobce naměřil těch 21cm jak píšeš, že to má mít...
Jakmile na tohle přijdeš, pak se dá postupovat dál...
Další, dle mého, důležitá věc je neměřit jen volnej konec tyčky tlumiče v nataženým stavu, ale sundat pružinu a změřit skutečnej chod tlumiče (hlavě toho u kterýho jsi změřil delší dráhu možného zdvihu - u toho kratšího je to jasný, že to delší nebude)... co když je chod u obou stejnej jen jsou proporčně jinak uspořádaný? (samozřejmě myslím to tak, že oba mají ten kratší zdvih?) Já nevím... a zjišťovat to nechci a nebudu...
Pokud jsi již toto vše podstoupil a já to nějak nezaregistrovat , pak je to z mé strany jen nošení dříví do lesa...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
P.r.d.e.l je, že si kupujeme "lepší podvozky" a pak se najednou zabýváme nastavením předpětí aby to fungovalo na 100%, když už tu techniku máme, a ve finále to nastavujeme belbě díky nesmyslnejm vstupním údajům.
Už jsem psal, že zdvih pístnice u předního Wilbersu kupovaného na 1150GSA jsem naměřil ca 80mm včetně gumového dorazu. Původní origo tlumič, který jsem nahrazoval "lepším" má 118mm včetně 35mm gumového dorazu. Tzn původní tlumič přibližně odpovídá BMW deklarovanému zdvihu, náhrada vidli v tomto parametru skutečně degraduje...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Přední zavěšení
převrácená teleskopická vidlice kartridžového typu Showa 45 mm s hydraulickým nastavením předpětí a útlumu (komprese a odskok), zdvih 252 mm, dráha osy kola 224 mm
Zadní zavěšení
hliníková litá kyvná vidlice Monoblock s přepákováním Pro-Link a plynovým tlumičem, hydraulické nastavení předpětí a útlumu, dráha osy kola 240 mm, zdvih 101 mm
Toto pisou u technických dat na novou afriku. Nemuze to byt take tak? Proste jedna věc je zdvih a druha věc je draha osy kola?
Take mi to zajima, ale urcite se s nikym nechci poustet do odborných diskuzi. Rad se necham poucit.
Cerpano zde: http://bike-mania...-internetu
Zadní zavěšení
hliníková litá kyvná vidlice Monoblock s přepákováním Pro-Link a plynovým tlumičem, hydraulické nastavení předpětí a útlumu, dráha osy kola 240 mm, zdvih 101 mm
toto je to, o čem se tady bavíme...
přeložím ti to do téhle řeči:
BMW R1200GS adventure- přední zavěšení kyvné vidlice Telelever.
dráha osy kola 210mm, zdvih 85mm (který NEUMOŽŇUJE dráhu osy kola 210mm)
O tom je tato celá diskuze.
Vepředu máme kyvnou vidlici podobnou té zadní a proto je to na páce. Ta páka je taková, že pro umožnění dráhy osy předního kola 210mm je nutný zdvih tlumiče +/- 12 - 13 cm, ale zdvih je jen 85mm
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Kluci, ten flame je snad zbytečný, ne?
Vrátím se k podstatě věci. Já jsem se tím samým zabýval před cca 3 lety, když jsem "ladil" podvozek svého R1100S. To má sice zdvih předního kola jen 11 cm, ale princip je stejný. To, že volná dráha pístnice na tlumiči nemá těch 11cm bylo na první pohled jasné, tak jsem vzal do ruky metr a začal měřit. Šlo mi primárně o to, abych zjistil, jaký je celkový zdvih předního kola a o kolik mm musím přitáhnout/povolit pružinu na tlumiči, abych se dostal na požadovaný statický SAG.
Pamatuju si, že uchycení tlumiče je v cca 65% délky ramene, z čehož po přepočítání vychází, že na 1 cm zdvihu tlumiče vychází cca 1,5 cm zdvihu předního kola.
V případě mého tlumiče WP Suspension je volná délka pístnice včetně pryžového dorazu 7,5 cm, což by odpovídalo zdvihu kola 11,2 cm. V reále mi kluzáky chodí cca 10,5 cm. To přikládám tomu, že jednak pryžový doraz má jen omezenou stlačitelnost a za že výrobce si asi nechává nějakou bezpečnostní rezervu a nenechá pístnici zajíždět nadoraz.
Jinak asi jste pochopili, že já jsem zdih měřil v ose trubek předních vidlic, nikoliv v ose kolmé k silnici. Nešlo mi o absolutní číslo, ale o poměry pro stanovení SAGu. A tam je to jedno. Při sklonu vidlic 65° je 11 cm v ose kluzáků cca 10 cm v ose kolmé k silnici a tenhle rozdíl mě primárně netrápil.
Jinak odchylky způsobené pohybem vidlice po kružnici jsem zanedbal, protože při úhlech, ve kterých Telelever pracuje, je skutečně považuju za zanedbatelné. A v diskuzích o tom, jestli SAG má být 30, 33, nebo snad 35% se to jistě ztratí.
Takže můj příspěvek do této diskuze je ten, že bych podpořil Mr.GS v tom, že pro požadovaný zdvih kola 21 cm těch 8,5 cm zdvihu tlumiče skutečně nestačí. Můj hrubý odhad by byl 14 cm, Mr.GS došel k 13 cm. Fakt si myslím, že tak nějak by to být mělo.
Potvrzuji co píše Beemer7.
O víkendu jsem provedl zvědavostní měření na originál R1100GS a udávaný zdvih výrobce 190mm je na kluzácích, a to ještě stěží - při 190mm zasunutí by už prachovky kluzáku byly 5mm deformované. Při sklonu vidlice dá těch 190mm v kolmé rovině 171mm "vertikálního zdvihu" (90%).
A to jsou hodnoty teoretického maxima, kolik dovolí tlumič jsem vůbec neřešil.
zdenekkkkk napsal:
Přední zavěšení
převrácená teleskopická vidlice kartridžového typu Showa 45 mm s hydraulickým nastavením předpětí a útlumu (komprese a odskok), zdvih 252 mm, dráha osy kola 224 mm
Zadní zavěšení
hliníková litá kyvná vidlice Monoblock s přepákováním Pro-Link a plynovým tlumičem, hydraulické nastavení předpětí a útlumu, dráha osy kola 240 mm, zdvih 101 mm
Toto pisou u technických dat na novou afriku. Nemuze to byt take tak? Proste jedna věc je zdvih a druha věc je draha osy kola?
Take mi to zajima, ale urcite se s nikym nechci poustet do odborných diskuzi. Rad se necham poucit.
Cerpano zde: http://bike-mania...-internetu
neresim ten testosteron, ale nekolik poznamek:
- v pripade ze na predku sedi ty cisla 224/252 pak ma vidle sklon 27° (sedi ??)
- v takovam pripade ja pak hodnota 252 delka drahy osy kola na pistnici (ale to na webu pisou jako zdvih ?) a hodnota 224 je pak delka o kterou se kolo zdvihne v kolmici od zeme
- neni mi uplne jasny co v tom pripade udavaji cisla na zadek, delku kruhove vysece ? ale to je jedno
- jen to deklaruje to ze i vyrobce to zrejme neuvadi uplne presne, respektive jasne/logicky
Takze:
- to tu neni nikdo z prodejcu, nebo od dovozce aby rekl co mysleji zdvihem ?
- chapu ze marketing, ale i to je jedno, zkratka by bylo fajn slyset nekoho z BMW - my to piseme takto protoze to takto a takto myslime ....
No a druha vec je ta pracovni draha tlumicu, nasdilet tabulku by nebylo spatne, preci jen dost lidi je bude mit rozebrane a ty hodnoty tam dat, pak uz je to jen kinematika.
Z toho co tu je napsano a co jde na webu najit JE JASNE ze tlumice maji rozdilne pracovni drahy a tim padem s "kazdym" tlumicem bude mit motorka jine zdihy (at uz je definice zdvihu jakakoliv), tady je ta kinematika a jednotlive funkcni drahy jasna.
Upravil xylem dne 17.09.2018 11:52