smazak73 napsal:
Ta klapka ani na stěnu narážet nesmí jinak ji uplně zavřeš a motor pak nemá vzduch a chcípne je to prostě výchozí nastavení klapky to je spočitaná hodnota poměr vzduchu a benzínu na voln. ot. ty šrouby jsou tam na to aby se daly uplně přesně nastavit hladiny na váze kvůli dalšímu postupu a taky vyrovnanosti sání obou válců stejně. já jsem s nima při seřizování otáčel tak z vých nast.o 1-3mm někdo tady psal že i o půl ot. což je naprosto nesmysl jinak to zase celí řádně rozhodí. Možná že tohle nazýváš jemnym seřízením volnoběhu ale to není nastavení vonoběhu hrubý ajemný nastavení volnoběhu jsem neslyšel volnoběh je jen jeden a ten je u 1100 a1150 1100 ot a mos. šroubama s tím rozhodně nehneš.
Predem rikam,ze tomu moc nerozumim.Jiz od koupe motorky jsem mel volnobeh 800ot.Nechtelo se mi nikam jezdit,tak jsem ho proste zdvyhnul tema mosaznejma sroubama.Na 1100ot.to delalo presne pul otacky.Oba jsem pootocil stejne.Motorka jede v pohode v celem rozsahu.Kdyz jsem zapomel podradit,tak se plynule sebrala pri 15km/h na trojku.Premeril jsem spotrebu a pri klidne jizde 5l/100km.To je stejne jako predtim.Netvrdim,ze jsem to nerozhazel,ale pri jizde to nepoznam.Nema smysl se se mnou poustet do diskuze,protoze tomu serizovani moc nerozumim.Byl jsem rad,ze jsem nasel co je ten doraz a poznal jsem ho jen podle toho zakapnuti. Proc mel ale nemec ty otacky nastaveny na 800 netusim.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
turby: mám srkomný dotaz k seřízení ventilů. Jak dotajujete kontramatku na vahadle na těch 8 Nm aby jste si nepohnuly šroubkem pro seřízení ? Máte na to nějakej přípravek ? Vyříznutej oříšek od goly aby se dal nasadit imbus klíč ? nebo nějakou jinou fintu.
předem díky za odpověď.
hehe, dotahnu to od ruky obyc stranovou desitkou a to tak ze trochu mene nez 8Nm a pak to dotahnu momentakem. kdyz to ujede, mirne povolim, mirne pootocim trnem a zase utahnu a tak porad dokola. na to ti zadny pripravek nepomuze, tim dotazenim vymezis vule v zavitu a stejne ti to ujede i kdyz se trn nepohne. je to pakarna, ale az to budes delat podvacate tak uz ti to pujde lip :-)
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Vent. sú nastavené, olej vymenený Bol som prekvapený ale okrem výfukového vent. na ľavej strane bolo všetko ostatné absolútne v pohode. Aj ten jeden mal len min vôľu - ešte v tolerancii. "Problém" s obt. skrutkami sa ale nevyriešil - stále je jedna vytočená viac ako tá druhá pričom ale moto je nastavené a šľape ako hodinky = asi na to kašlem .
Zaujímalo by ma, či aj niekto iný mal problém pri výmene remaňa alternátora - neskutočne blbý prístup , nasadenie nového bol hotový pôrod ( 1150 rok 2003 )
Glock-plastik fantastik :-)
glock7 napsal:
Vent. sú nastavené, olej vymenený Bol som prekvapený ale okrem výfukového vent. na ľavej strane bolo všetko ostatné absolútne v pohode. Aj ten jeden mal len min vôľu - ešte v tolerancii. "Problém" s obt. skrutkami sa ale nevyriešil - stále je jedna vytočená viac ako tá druhá pričom ale moto je nastavené a šľape ako hodinky = asi na to kašlem .
Zaujímalo by ma, či aj niekto iný mal problém pri výmene remaňa alternátora - neskutočne blbý prístup , nasadenie nového bol hotový pôrod ( 1150 rok 2003 )
jojojo ten samotnej řemen nebyl tak hroznej (páč když si povolíš altík tak to jde samo ) jako sundání toho krytu, prostě to muselo na kola, na stojanu mi tam vadila pružina a nešlo to sundat
Upravil MotoPaja dne 03.06.2009 14:06
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Mne naopak nešiel nasadiť ten remeň Alt. bol povolený na max ale aj tak to nestačilo, museli sme úplne vytočiť poisťovaciu skrutku , altík nahnuť a nasadiť remeň ktorý tam aj tak išie dosť ťažko.... je pravda, že výmena nebola potrebná nakoľko moto bolo pravidelne servisované a remeň menený nedávno ale pre pokoj v duši
Glock-plastik fantastik :-)
glock7 napsal:
Mne naopak nešiel nasadiť ten remeň Alt. bol povolený na max ale aj tak to nestačilo, museli sme úplne vytočiť poisťovaciu skrutku , altík nahnuť a nasadiť remeň ktorý tam aj tak išie dosť ťažko.... je pravda, že výmena nebola potrebná nakoľko moto bolo pravidelne servisované a remeň menený nedávno ale pre pokoj v duši
čoveče a dávals tam správnou dýlku?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Pánové měl bych dotaz k tématu, zkoušel jsem seřídit synchro podle návodu zde, na váze to sice vypadá relativně OK (s tím že nevím jestli to jde líp když volná klapka neustále čechrá s hladinou), ale ta jízda to je utrpení (nevím či bohatostí nebo tím, že se ty válce "sjedou" až na 2500 do tý doby se jeden veze)
problém je v tom, že neumím nastavit vůli na lanku na ty 2 mm či kolik tam má být, protože na levým lanku je nějaká zapečená ta gumová věc přes kterou je to vsazený do štelšroubu, takže bowden nemá vůli ani když lanko úplně povolím, na druhý straně je to OK, takže se ptám, je to normální nebo se to bude muset řešit nějak více či méně nepříjemně? (výměna lanek?)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
smazak73 napsal:
MotoPaja:Nerozumím trošku tvý otázce,nějak to přibliž"volná klapka čechrá s hladinou" nastavení vůle lanek na 2 mm jak je v návodu napsaný je jen orientační to stejně nijak nezměříš jde spíše o to aby jsi lanka nešteloval napnutý a tím pádem jsi nezvedl klapky na lankách pak nebere sytič a pod , základem je mít lanka povolený tak ,aby klapky seděli na dorazovejch šroubech a pak dál podle postupu"bovden nemá vůli"ten mít vůli nemusí musí být volné lanko to poznáš když za něj trošku vezmeš tak se prohne ale klapka se nesmí hnout
s tím čechráním hladiny jsem to myslel tak, že když podržím kladku aby přestala zvonit klapka, tak se ty hladiny o trochu rozjedou
ok s lankama to chápu až na jednu věc, nějak jsem nepochopil jak si to myslel s tím sytičem, pokud budu mít ty lanka natažený a tím nadzvednutý klapky z dorazů, tak sytič jsem myslel že funguje (na 1150) tak, že v tý zázračný krabičce pod ABS jakoby minimálně přidá plyn, čili přitáhne lanka a tím by se přece ty klapky otevřely ještě víc a sytič by fungoval? Takže jak to je?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
serizeni synchro neni je o celkovem vyvazeni. ve volnobeznych otackach se serizuje a) dorazovymi srouby /obvykle neni nutne menit/ obtokovymi srouby /ty mozasne/. Pri pridani plynu se jiz sychnro serizuje pomoci vyvazeni bowdenu z rozdelovace. Casto staci seridit jen sroub na prave strane jak se vsude pise, ale nekdy neni mozne synchro jen sroubem na prave strane dohnat v sirokem rozsahu otacek a neni to porad ono. V tom pripade je treba vyvazit oba bowdeny od rozdelovace a pohrat si i s druhym vymezovacim sroubem. je to jednoduchy mechanicky princip, zadna elektronika se do toho nemota. Tudiz kdyz si uvedomis co vlastne serizujes, bude ti jasne co mas delat.
To co pises byl presne muj pripad, motorku jsem koupil pomerne dost rozhozenou a to vcetne dorazovych sroubu klapek. Motorka sice jela, ale zrala 7-9l. Kdyz jsem ji komplet seridil, jezdim ted s plnou bagazi, bocnimi vaky od tankvaku ktere brzdi jak cert a dvouma lidma (celkem 500kg souprava) i za 5.3l "mimo mesto"/6.5l dalnice (140-150km/h). Overeno ted pri 6000km po recku, makedonii a srbsku. Na podzim jsem tuhle trasu jel za 9.
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
díky pánové, že to teď není dobře seřízený je mi jasný, ale moje pokusy o seřízení trvali až do nočních hodin, takže jsem toho radši nechal (sousedi) s tím, že na volnoběh jsou vyvážený, pak se rozjedou a sjedou se až na 2500, což jsem myslel že bude pro jízdu OK ale velmi jsem se mýlil problém byl že se mi nepovedlo najít takový nastavení, aby ty válce šly od volnoběhu spolu, buď se rozjížděly nahoře nebo hned na volnoběhem, tak to podle příležitosti zkusím znova a snad už s většíma úspěchama
co se týká dorazových šroubů, jsou zakáplý barvou, takže jsou snad v pohodě, navíc jak tu někdo psal, ani v BMW je neseřizujou a opotřebovaný vstřikovače rovnou mění, takže to asi nemá význam řešit
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
smazak73 napsal:
Já si osobně myslím že to význam má a to dost velký.Za 1. zalitý dorazový šrou by jsou nastavení s fabriky kde klapka ještě vůli neměla a neustálím otvíráním a zavíráním klapek dochází k opotřebení tzn. vytvoří se vůle vychozí nastavení klapky je prostě jinde než má ve skutečnosti bejt a to má podstatný vliv na další seřízení a chod motoru,ale jak říkám jestli si na to netroufáš tak to nech tak jak to je jen to seřiď na obtokovejch šroubech a udělej synchro většinou to stačí..Za 2.pokuď máš nějaký zkušenosti se seřizováním a nebojíš se toho tak podle návodu seřiď nejdříve doraz. šrouby a nastav snímač a uvidíš jak se pak dá dělat synchro skoro na 98% přesně tak aby ti ty hladiny krásně chodily spolu..Nádherně to chodí do otáček mě už od 1200ot. to tahá nechcípe na volnoběh ,žádný práskání do výfuku i jak píše Turby je spotřeba lepší u mě né o moc já se spotřebou problém neměl,ale nějaká decka je znát.
no já tomu rozumím že to základní nastavení asi nebude zcela košer když slyším co tam ty klapky dělaj nicméně zkušenosti se seřizováním BMW teprve zvolna získávám, takže zkusím pořádně seřídit to synchro a v případě, že by to nešlo (koupil jsem to notně rozhozený a po seřízení u odborníků to sice jelo hezky, ale volnoběh rozhodně nebyl na stejný hladiny), bych se teprve pouštěl do těchle větších akcí, na potenciometru mám napětí akorát a ta spotřeba je mezi 5 a 6 litry, takže to není žádná katastrofa, i když kdyby to bylo trvale 5 nezlobil bych se
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
smazak73 napsal:
Jo a to je přesně ono na volnoběh to nejde hezky na volnoběh to musí jít zcela hezky natočíš po cca. 2 min sundáš sytič a musí to jít na 1100ot jinak klapky montuju a montuju dokud to k...a nepude já ji dám vrtuli tady budou vepři machrovat na naše zlatý ručičky
Já mám volnoběh cca 800 otáček a spotřebu tak 5,2l/100km.. Má cenu to seřizovat?
Snažim se redukovat vibrace a možná střílení do výfuku (asi KN filtr)
Mám dva dotazy. 1. Jak je to se senzorem polohy klapky.
Tady se píše 0,35-0,37V.
Našel jsem anglické stránky, kde se píše 0,37V-0,4V.
V návodu od Winga na seřízení snímače je 0,36V +-0,04V (0,32V-0,4V).
Já dnes naměřil 0,38V a nechce se mi do toho vrtat, pokud to není nutné.
2 Když jsem sundal pravou čepičku k trubce pro měření podtlaků tak byla mokrá od benzínu, levá ne. Stalo se vám to taky?
Dneska jsem dodělal váhu na podtlaky a zkoušel to chvilku seřídit, ale nic moc. O víkendu snad ještě najdu čas to vylepšit. Při seřizování synchra jsem v otáčkách 3500 dopadl podobně jako motopája.
Pája
a ) synchro neni nikdy uplne stoprocentni. je treba to ale dostat to pokud mozno optimalniho stavu vsemi dostupnymi prostredky. obe hladiny ale NIKDY nepujdou od 1000 do 5000 otacek stejne. s tim se smirte. hledame pouze kompromis. ma na to vliv mnoho faktoru, napriklad opotrebeni komponent jednotlivuch valcu az po serizeni ventilu. u tedlech dvouvalcu je to ale tak trochu magie :-) ale budme radi ze nemame ducati :-)
b ) nad 0.4V ridici jednotka detekuje zavadu a nastavuje defaltni krivku. hodnota nikdy nesmi byt 0.4 a vice. a vzhledem k odchylkam pri zavreni klapky je 0.38 maximum ktere je vhodne nastavit. zkus si to zmerit 20x za sebou kdyz otevres plyn a pustis ho... to plati vcetne otevreneho "sytice"... pozor na to!
Upravil turby dne 12.06.2009 22:45
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Ahoj delal jsem synchro bez serízení ventilů, šlo to ale porád to nebylo ono. Pak jsem udelal ventily a ted to sedí super i motor se velmi ztišil. Jen jsem se obrátil postup nejdříve jsem si seřídil lanka a hladiny na váze v 3,5 tis ot. a až pak jsem seřídil volnoběh na obtokových šroubech. Obráceně jsem nebyl schopnej to dohnat dohromady. Ted volnoběch na váze stejný hladiny a v 3,5 tis po chvilce taky. Je to pakárna, je třeba počítat s vůlí na kontra šroubu u lanek, jak jsem to vždy dotáhl tak se to hnulo, než jsem na to přišel tak mne to trochu dalo. Tak seřižování zdar
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Můj dnešní výsledek za 2 hodiny.
Ventily jsem dělal před 5tis. km, teď jsem je nechal (příště je musím udělat taky)
Snímač klapky 0,38V opakovaně (jezdím za 5l, takže nešahám)
Volnoběh je vyvážený v pohodě 0+-1cm. (původně pravý zvedlý o 10cm vodního sloupce)
2000 ot/min pravý zvedá o 6cm vodního sloupce.
3500 ot/min levý je zvedlý o 0 až 8cm vodního sloupce.(Původně levý o 30cm)
To zatím stačí, skáče to kolem nuly takže uvidím za jízdy. Něco nalítám, uvidím jak se to změní a příště seřídím i s těmi ventily.
Pája
Jedna otázka. Pri studenom motore mám otáčky cca 1100-1200. Po zohriatí na 5 dielikov je to už 1300-1500, pri šiestich 1500-1900 ! Je to normál alebo je niekde problém ? Olej Castrol 20W50, motor nastavený.
Glock-plastik fantastik :-)