tak to tu čtu a sem s toho jelen vubec se nevím rozhodnout jakej tam dát 10w 40 co radí půlka nebo 20w50 ale vypadá to že ať dám jakej koliv tak to motoru neubližuje
to má bmw oddělenou převodovku od motoru ?????
takže není nutno dávat olej pro spojku??? aspoň sem to takle pochopil z tohoto fora vůbec se nemůžu rozhodnout co obědnat hrůůůůza *pissed*
když ho miluješ není co řešit
Motor Castrol Actevo 20w50 , kardan a převodovka Shell API GL5 80w90.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
fifa napsal:
tak to tu čtu a sem s toho jelen vubec se nevím rozhodnout jakej tam dát 10w 40 co radí půlka nebo 20w50 ale vypadá to že ať dám jakej koliv tak to motoru neubližuje
to má bmw oddělenou převodovku od motoru ?????
takže není nutno dávat olej pro spojku??? aspoň sem to takle pochopil z tohoto fora vůbec se nemůžu rozhodnout co obědnat hrůůůůza *pissed*
pro naše klima tam patří 20W-50 a převodovka SAE 90 API GL5 !!! nebo 80W-90 GL5.
já tam letos nalil do motoru Liqui Moly 20W-50 a do převodovky Paramo 75W-90
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
A hošové, do maličkýho GS byste doporučili co? Jezdím převážně silnice... Řazení vím, že je u tohoto motocyklu hlučnější, ale zvuk padající kovadliny na kolejnici je asi už fakt moc, tak zkusím začít olejem... Následovat bude chladící kapalina...
xhackerm napsal:
A hošové, do maličkýho GS byste doporučili co? Jezdím převážně silnice... Řazení vím, že je u tohoto motocyklu hlučnější, ale zvuk padající kovadliny na kolejnici je asi už fakt moc, tak zkusím začít olejem... Následovat bude chladící kapalina...
Nemáš třeba jen volnej řetěz?? To dělá při řazení dost kravál.
Ahoj mám problem s kterým bych potřeboval poradit a sice při plném zahřátí motoru mi při volnoběžných otáčkách začne problikávat kontrolka mazání. Moto má nalítáno nějakých 50 tis. km ,takže nepředpokládám ,že by to bylo opotřebením. Nesetkal jste se s tím náhodou někdo. Olej jsem právě vyměnil (20W/50-automobilový) ale žádná změna. Při otáčkách nad 2000 je to v pohodě.
Venýs
predpokladam, ze filtr jsi pri vymene oleje vymenil taky. oleje mas asi dost :-) nedaval jsi do oleje nejake "zlepsujici" prisady? a to i v minulosti, pripadne jake? zkontroloval bych jestli neni ucpany sberny kos ve vane. zkusil bych taky vymontovat cidlo a zmerit tlak jestli cidlo jen nekeca.
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
VENYS>
a) nejezdi nepokoušej osud zhasne-li mazání od 2000 otáček je někde velká chyba.
zační jednozančně poslední radou turbyho a změř nebo nech změřit průběh mazacího tlaku v závislosti na otáčkách - tím se vyloučí chyba snímače, trochu problém bude najít předpsané hodnoty já je nikde nenašel. Obešel bych to změřením na zdravém GSu.
c) pokud bude snímač v pořádku je závad hodně od ucpaného sání až přes umřelou pumpu až po únik na klice každopádně sání a cestu k čepradlu zkotroluješ sám na ostatní = motor ven
BoGuS napsal:
Máte někdo zkušenost s automobilovým olejem Liqui Moly 20W- 50 MoS ( s přísadou molybdensulfitu ) ?
Osobně ho používám v os. autě a motor výrazně ztichl........
dal jsem ho tam letos, zatím na tom mám asi 7000 km, předtím tam byl Motorex Legend, jestli motor ztichnul vážně neumím posoudit, možná jo, protože není tak výrazný klepání napínáků
jinak si nemůžu stěžovat, maže a líbí se mi že je to taková řidší vazelína a ve skrytu duše doufám, že tam ten MoS opravdu je a zafunguje když to bude třeba
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Dík za tipy .Doufám pevně že je to jen to čidlo.
V manuálech jsem se dočetl že čerpadlo má pojišťovák nastavený na 5,5 baru ,dále je tam obtok, který přepouští při tlakové diferenci 1,5 baru (tj. správný mazací tlak). Kontrolka se rozsvítí při tlaku 0,3 baru.
Myslel jsem právě na možnost poruchy některého z těchto elementů, jestli s tím nemá někdo nějakou zkušenost.
Zatím dík. Venýs
venys napsal:
Ahoj mám problem s kterým bych potřeboval poradit a sice při plném zahřátí motoru mi při volnoběžných otáčkách začne problikávat kontrolka mazání. Moto má nalítáno nějakých 50 tis. km ,takže nepředpokládám ,že by to bylo opotřebením. Nesetkal jste se s tím náhodou někdo. Olej jsem právě vyměnil (20W/50-automobilový) ale žádná změna. Při otáčkách nad 2000 je to v pohodě.
Venýs
heleď tím plným zahřátím motoru myslíš provozní teplotu nebo maximální? Teploměr na maximum, klepacíjí a zvonící všechno co v tom motoru je atd.?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Tak je to dobrý .Nafoukli jsme zdemontované čidlo a zjistili ,že spíná při tlaku 1,2 baru . Správně má spínat při 0,22 bar . Takže to není závada na motoru.
Tak teď už jenom sehnat toto čidlo a už mě nic nebude znervozňovat. Nemáte ho náhodou někdo lichý. Byl bych vděčnej.
Venýs
Upravil venys dne 15.09.2009 13:07