Massiku to je v pohodě. Blbě jsem to porovnání Kelvinů napsal já a tak jsem to chtěl napravit. Je dobře, že jsi upozornil, jinak by tam zůstala blbina.
Mám info k halogenovým nadopovaným žárovkám.
Příklad
H1 má dle normy ECE 37 světelný tok 1550 lm +-15% při 13,2V. Pokud světelný tok není v tomto rozmezí tak nesplňuje homologační podmínky.
H1 X-treme Power od Philipse (+80%) je homologovaná. Má několik úprav, ale hlavní jsou vyšší jas a změna barvy světla.
Vyšší jas znamená, že vlákno září víc a na menší ploše.Chová se více jako bodový zdroj.To se projeví větším osvětlením ve větší dálce a úbytkem osvětlení jinde například před vozidlem a po stranách. Světelný tok by podle všeho měl být maximálně o 15% nad 1550 lm.
Změna barvy světla zvýšením teploty světla je bližší dennímu světlu. Řidiči se proto jeví osvětlení silnější (líp vidí).
Nikde to není psané, ale kolem 3000 lm tyhle žárovky určitě nemají.Pája
paja1 napsal:
Massiku to je v pohodě. Blbě jsem to porovnání Kelvinů napsal já a tak jsem to chtěl napravit. Je dobře, že jsi upozornil, jinak by tam zůstala blbina.
Mám info k halogenovým nadopovaným žárovkám.
Příklad
H1 má dle normy ECE 37 světelný tok 1550 lm +-15% při 13,2V. Pokud světelný tok není v tomto rozmezí tak nesplňuje homologační podmínky.
H1 X-treme Power od Philipse (+80%) je homologovaná. Má několik úprav, ale hlavní jsou vyšší jas a změna barvy světla.
Vyšší jas znamená, že vlákno září víc a na menší ploše.Chová se více jako bodový zdroj.To se projeví větším osvětlením ve větší dálce a úbytkem osvětlení jinde například před vozidlem a po stranách. Světelný tok by podle všeho měl být maximálně o 15% nad 1550 lm.
Změna barvy světla zvýšením teploty světla je bližší dennímu světlu. Řidiči se proto jeví osvětlení silnější (líp vidí).
Nikde to není psané, ale kolem 3000 lm tyhle žárovky určitě nemají.
petrj napsal:
Není homologováno znamená:
-pokuta až 2000,- kč
-zákaz jízdy s vozidlem, které nesplňuje podmínky provozu na pozemních komunikacích dané zvláštním právním předpisem č. 98 EHK OSN !!! Nedoporučuji koupi této sady
Přestavba halogenového světlometu na xenonový je proti použití přestavbových kitů s certifikátem TUV nelegální nejen u nás, ale i v celé EU. Každý světlomet je homologovaný – t.j. jeho použití je legální – jen při použití světelného zdroje, s kterým byl schválený. To znamená, že jak někdo použije xenonovou výbojku ve světlometu, který bol originálně vybavený halogenovou žárovkou, vykonal nelegální úpravu (stejně tak i naopak, ale kdo by to dělal...). Jednou z možností je vyměnit celý světlomet za takový, který byl homologovaný na provoz s xenonovou výbojkou. Taková výměna je legální za podmínky, že na vozidle jsou namontované ostřikovače světlometů a automatické gyroskopické nastavování sklonu světlometů. To se však montuje jen na vozidla od výroby vybavené výbojkovými světlomety a jeho dodatečná montáž není nejjednodušší a ani nejlevnější.
Každý světlomet je označený na viditelném místě (nejčastěji na rozptylovém skle) homologační značkou E4 nebo e4 v kroužku a následným číselným kódem. Tento číselný kód je odlišný pro světlomety s halogenovými žárovkami a pro světlomety s xenonovými výbojkami. Na základě tohoto kódu je možné identifikovat, o jaký typ světlometu jde. Policista na cestě to určitě kontrolovat nebude, pravděpodobně to nezkontroluje ani technik na STK. Šikovnější policista nebo technik STK zjistí nelegální přestavbu jednoduše: přítomností kolečka na regulaci sklonu světlometů na přístrojové desce. Auta s xenonovými výbojkami a automatickou regulací sklonu ho nemají – je to nevyvratitelný důkaz končící zadržením technického průkazu. Jak na to přijdou např. rakouští policisté, následky můžou být horší.
Velký problém nastává, pokud dojde k nehodě, kde bude muset pojišťovna vyplatit vyšší pojistné plnění, případně při ní dojde k zranění, anebo usmrcení osob. Je víc než jasné, že odborníci z pojišťovny budou hledat i nejmenší detail – počínaje rozměry pneumatik a disků až po homologační čísla na světlometech a žárovkách – jen aby našli něco, co je proti předpisům a na základě čeho nebudou muset vyplácet pojistné plnění (jsou na vysoké odborné úrovni a jsou za to dobře placení). Jakmile pojišťovna prokáže použití nehomologovaných komponentů, majitel tohoto vozidla má problém. V případě přestavby halogenových světlometů na xenonové stačí, aby druhý účastník nehody vyhlásil, že ho toto vozidlo oslnilo. Tehdy, bez ohledu na příběh nehody, pojišťovna odmítne uhradit škodu a plnou škodu je povinný uhradit ten, kdo měl v čase nehody namontované nehomologované komponenty (toto hrozí např. taky při použití jiného rozměru pneumatik či disků, než je uvedené v technické průkaze). Jakmile by byl k posouzení nehody přivolaný soudní znalec, nepomůže mu už nic.
Každý, kdo se rozhoduje pro takovou přestavbu, by měl byt dopředu upozorněný na nelegálnost takové přestavby a případných následků z toho plynoucích.
A na závěr jedna prosba vzájemné bezpečnosti na cestách ke všem takovým, kteří se pro takovou přestavbu (opakuji,v ČR, na Slovensku i v EU je to nepovolená úprava) rozhodnou: Po přestavbě halogenových reflektorů na xenony je skutečně nevyhnutné mít vždy správně nastavená světla, aby nedocházelo ke zbytečným nehodám. Oslnění xenony je vzhledem na jejich svítivost velmi nebezpečné. Nechejte si zkontrolovat nastavení světel aspoň jednou za rok. Toto praktikujte i když nemáte xenonové výbojky – s dobře nastavenými světly uvidíte také o něco lepší a nebudete oslňovat jiné.
Podmínky pro homologaci světlometů motorových vozidel, vybavených světelnými zdroji s plynovými výbojkami ustanovuje předpis č. 98 EHK OSN a platí v ČR, na Slovensku i v EU.
tož tímto si tady kolegovi celkem zkazil kšefta ale plně s tebou souhlasím obvzvlášt dojde li k nehodě a pojistnému plnění - což už jsem si jednou zažil ale to už jsem někde popisoval .
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Milane co na to říct........určitě prodá i jinde.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
paja1 napsal:
Vyšší jas znamená, že vlákno září víc a na menší ploše.Chová se více jako bodový zdroj.To se projeví větším osvětlením ve větší dálce a úbytkem osvětlení jinde například před vozidlem a po stranách. Světelný tok by podle všeho měl být maximálně o 15% nad 1550 lm.
hele odkud tohle mas?
AFAIK se jedna o vyssi svetelny tok a dosahuji to snad vyssim tlakem halogenu.
A subjektivne to tedy nesviti min nikde, sviti to podstatne vic a vsude.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pokud by měla víc lumen než +15% proti normálu tak prostě tu homologaci mít legálně nemůže. Samozdřejmě to nevím jistě, ale ani Philips raději o lumenech nepíše ani slovo a přitom uvádí spoustu vedlejších informací.
Upravil paja1 dne 21.04.2009 17:15
Pája