JÁ MĚNÍM PO 6 AŽ MAX 7 TISÍCÍCH. KDO JEZDÍ OFF, TAK TO MUSÍ ZOHLEDNIT. 10 TIS BYCH BRAL JAKO MAX. KM NA SILNICI. DŘÍV SE NIC NEZKAZÍ. VŽDYŤ STOJÍ PÁR KORUN S OHLEDEM NA ČASTKU ZA MOTOR
Když jsem to kopil tak byl v servisce napsanej olej Castrol Power 1 4T 10W-40 a já tam teď nalil tem MOTUL 5100 10W40 najeto 2.5tis km a jede parádně, tak doufám, že to tak i bude nadále jo a mám normální GS ne DAKAR
všechno na běžnej servis mají třeba v elitu taky za pár korun. Kupuju tam, protože ušetřim na poštovnym (mam to 200m od baráku)... Jestli to bude original BMW nebo ne, tak je to jedno. stejně to vyrábí 2 firmy na světe
já to dělám tak, že si najdu prodejny oleje v Brně a pak vybírám ten nejlevnější, ale už mám vybraných pár obchodů, kde vím, že je suprovej přístup, takže i pokecám, a vím co kupuju, jinak filtrjsem koupil champion, byl nejvíce podobný tomu Rotaxu co tam byl
Ještě takovej dotaz, když jsem lil novej olej (nejdříve 2L), nechal jsem motor cca 30 sec běžět na volno, pak jsem to chcípnul a dolil zbylých 0,3L a hladina byla naprosto přesně v polovině "okýnka". Šel jsem to projet a když jsem zastavil, koukal jsem do okýnka a hladina nikde. Tak jsem se mrknul pod víčko a hladina byla hooodně vysoko. Je to v pořádku a nebo je něco špatně?
Postup kontroly oleje jsem prověřoval přímo s BMW a je to popsáno v jiném vlákně, které je umístěné v hlavních vláknech pro F650GS. A je to tak, jak to říká DAGR.
Já jenom doplním fotkou, v jednoduchosti je síla....
Mám hloupej dotaz, proč je ta plechovka zrovna tam? Tam se taky něco šroubuje a vytéká? Já mě za to, že se povolí dolní šroub na olejové nádobě (levá strana moto) a pak dolní šroub pod motorem (musím sundat kryt motoru co tam mám).
Díky za vysvětlení
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
Já jenom doplním fotkou, v jednoduchosti je síla....
Mám hloupej dotaz, proč je ta plechovka zrovna tam? Tam se taky něco šroubuje a vytéká? Já mě za to, že se povolí dolní šroub na olejové nádobě (levá strana moto) a pak dolní šroub pod motorem (musím sundat kryt motoru co tam mám).
Díky za vysvětlení
no tady povolíš ty 3 šrouby a pod tim je olejovej filtr, kterej musíš taky vyměnit
jardajerman@seznam.cz
MichalGS napsal:
I když se to tady řešilo vícekrát, přesto ještě jednou.
1/ vypustit olej z olejové nádržky
2/ vypustiti olej dole výpustným šroubem
3/ vymontovat a vyměnit filtr, ještě vyteče nějakej ten olej, tak s tím počítejte - já jsem si vyřízl kousek plechovky, abych si nezalil olejem bok motoru
4/ nalít 2 l oleje do olejové nádržky a nastartovat na cca 30 sekund
5/ vypnout motor a dolít 0,3 litru oleje
6/ Celkem tam má být 2,3 l oleje, nepřelívat !
Peace
Přesně podle toho sem jel a ačkoliv jsem totální amatér, tak jsem to v pohodě zvládnul a ani jsem nezadělal motorku
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !