Hrabe_X napsal:
Zkoušel jsem do terénu na takové to vrkání po loukách a polích všechno możný a skončil u XR400. Po roce jsem stále nadšenej a rozhodně nemám pocit, že mi maloobjemovej japonec zkrátil pinďoura. Limitem té motorky v terénu jsem jednoznačně já sám. Dneska po práci hodinka pole louky, vykácený les. Trialovej styl, nájezd 30km, pomalu přes pařezy a větve a návrat zpocenej domu s hubou od ucha k uchu za necelý 2litry benzínu.
Šel bych do TT nebo XR, protože japonec bez radiátoru se vydrží rozbíjet nejdéle. .
Ale XR400 je na přesuny po silnicích už fakt pomalá. XR600 /650 je v cajku. Jen to jsou starý, špatně sehnatelný vrány. Ale jsou super!
To je mi konečně pořádnej názor :-)
Jen dodnes nerozumím, když japčáci dělali kdysi takovýhle super motorky, proč už to dnes zapomněli :-(
To je právě otázka. Otázka je, jestli ty 30 let starý vrány, které se vyrábějí pro emeriku, prodávají i v Californii, kde mají přísné emisní limity. Důvod proč Japonci tyto stroje neinovují je právě fakt, že by museli splnit současné požadavky, a to se buď nerentuje anebo se to nedá (nejsem technik, netuším, respektive třeba dá, ale pak vznikají takový hydry jako motorky s kamnama pod motorem, čtyřma výfukama apod.). Asi proto se Japonci orientují na maloobjemové nízkovýkonné stroje.
A pak jsou tu Rakušané, kteří sice vyrábějí maloobjemové stroje s vysokým výkonem, ale ty se oficiálně prodávají jen s pár kW? A těch pár kW je v techničáku, ale všichni kdo si koupí novotu, hned jak zaplatí, nechají si zvednout výkon. Proč to Rakušané dělají? Asi aby motorky díky emisím byli vůbec schopni zlegalizovat.
Na mě tyhle starý japka působí v dnešní době jako účelové, kvalitní pracovní nářadí, vymyšlené tak, aby fungovalo i s jistou mírou zanedbávání údržby. Proto si tyhle motorky oblíbili krom enduro hobíků i farmáři (nejen USA, Austrálie, JAR...), kteří na nich objížděli své rozsáhlé pozemky. A každý farmář asi neřeší intervaly olejů přesně dle výrobce a je mu jedno jaká značka vyhrála jakou soutěž. Přesto je mordují dodnes.
Dnešní technika podobný provoz nesnese v takové míře, ač výkonově je v říši snů tehdejší doby.
Je škoda, že hon za výkony, emisemi, hlukovými předpisy už v Evropě nedovolí si takovou motorku koupit novou.
Každopádně když si někdo myslí (jako já o XR400), že na něčem není nejlepší nápad jezdit delší štreky, stačí "zagooglit" a hned se najde nějaký blázen, který předvede, že je to hlavně o tvé hlavě: https://saddlesor...
Závěrem tedy nutno říci, že ideální motorka je prostě ta tvoje v garáži, protože na ní můžeš vyrazit ven. Tak to všichni udělejte dřív než nám to počasí, legislativa nebo doktor nedovolí.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrábě naprostej souhlas snad jen s výjimkou toho přesvědčení, že na XRku nejde cestovat. Tímhle jsem nějak nikdy netrpěl. Je třeba si především podle stroje zvolit cestu a pak to není absolutně problém. Když si dáš za den 200km po silnicích 3. a nižší třídy a klidně i mimo silnice na XR, tak budeš mít podle mě večer v pelechu na ústech výrazně větší rohlík, než když si dáš 1000+km po dálnici na 1250GSA. Ano, kolem světokoule pojedeš dva roky, ale "prožiješ" to. S novou, překoňovanou, težkou, strašně pohodlnou, nízkoemisní a celkově tak nějak nejvíc cool motorkou to pojedeš dva měsíce, ale "projedeš" to.
puchyyla napsal:
Hrábě naprostej souhlas snad jen s výjimkou toho přesvědčení, že na XRku nejde cestovat. Tímhle jsem nějak nikdy netrpěl. Je třeba si především podle stroje zvolit cestu a pak to není absolutně problém. Když si dáš za den 200km po silnicích 3. a nižší třídy a klidně i mimo silnice na XR, tak budeš mít podle mě večer v pelechu na ústech výrazně větší rohlík, než když si dáš 1000+km po dálnici na 1250GSA. Ano, kolem světokoule pojedeš dva roky, ale "prožiješ" to. S novou, překoňovanou, težkou, strašně pohodlnou, nízkoemisní a celkově tak nějak nejvíc cool motorkou to pojedeš dva měsíce, ale "projedeš" to.
mód "kyselé hrozny" 10000000%
pod trvalým dohledem
Xchallenge je dobrá motorka, jistě konstrukce 2006.. spousta majitelů, kteří měli štěstí na dobrý kus, to potvrdí..
Myslím, že právě ta “zetorova” upravená přispěla k menší oblíbenosti v ČR. Spousta kupců, kterým se jevila, že se kroutí atd.. vim to, koupil jsem ji. Nic proti Zetore..
Ani proti předchozím majitelům. Ta motorka byla fakt odjetá, navíc úprava amatérsky zfušovaná... vlnění bylo způsobené kombinací špatně naklikaného podvozku, Mx pneu nafoukaných na 2,5bar, vymačkanýma loziskama v krku řízení, rozlámanou podsedlovkou, spoustou stržených závitů atd.. to fakt zkazi dojem z motorky, nemluvím o brzdách, spojce, uřvaný výfuk bez vaty..
Všechno se dalo postupně dokupy a motorka slouží dodnes!
Podvozek v sérii je dostatečný skutečně na kochací enduro..
Nicméně se mi motorka jeví velmi vyvážená, výkon použitelný, silný spodek a střed.. umírněné vibrace, luxusní spotřeba.. 690 je výkonnější, modernější.. ale taky ucukanějsí..
Pokud člověk zainvestuje do podvozku, motorka funguje překvapivě dobře..
S Dakarem ani Terrou, Sertaem nesrovnatelné.. to jsou motorky jiné kategorie..