Já řešil stejný problém u LC Adv 2017. Dovezl jsem si ho z Německa. Měl ho borec kravaťák a najel necelých 20tis km. Terén,natož nějaký brod to tutově nevidělo ani na plakátě. Na nějakém zahraničím fóru jsem narazil na upozornění té údržby tisícihranu na konci kardanu. Z Německa jsem to dovezl na začátku července 2020,odjel s tím akorát nějaký šontačky okolo baráku a dovolenou do Řecka. V zimě v servise jsem chtěl namazat ten koncový tisícihran a kupodivu byl také natvrdo. Mechanik to odvezl nějakému jinému mechanikovi co dělá BMW,který to ohřál a srazil. Gufero prý nebylo potřeba měnit. Tak jsem na to o trochu lépe,že jsem nemusel kupovat jiný kardan. Ale určitě si to nechám opět v zimě na servise po sezoně zase rozdělat a namazat molybdenovou pastou. Chtěl jsem....moc jsem chtěl motorku s kardanem,ale teďka bych i docela řekl "Zlatý řetěz!!!" Jsem z GS docela zklamaný,byť vím,že se to skalním příznivcům nebude líbit a dostanu od nich kartáč!!!
dafikk napsal:
Já řešil stejný problém u LC Adv 2017. Dovezl jsem si ho z Německa. Měl ho borec kravaťák a najel necelých 20tis km. Terén,natož nějaký brod to tutově nevidělo ani na plakátě. Na nějakém zahraničím fóru jsem narazil na upozornění té údržby tisícihranu na konci kardanu. Z Německa jsem to dovezl na začátku července 2020,odjel s tím akorát nějaký šontačky okolo baráku a dovolenou do Řecka. V zimě v servise jsem chtěl namazat ten koncový tisícihran a kupodivu byl také natvrdo. Mechanik to odvezl nějakému jinému mechanikovi co dělá BMW,který to ohřál a srazil. Gufero prý nebylo potřeba měnit. Tak jsem na to o trochu lépe,že jsem nemusel kupovat jiný kardan. Ale určitě si to nechám opět v zimě na servise po sezoně zase rozdělat a namazat molybdenovou pastou. Chtěl jsem....moc jsem chtěl motorku s kardanem,ale teďka bych i docela řekl "Zlatý řetěz!!!" Jsem z GS docela zklamaný,byť vím,že se to skalním příznivcům nebude líbit a dostanu od nich kartáč!!!
V zimě mi nějaký mechanik takhle hryzlej kardan u konc.převodu dovezl.
Jestli jsi někde od Brna, tak je možné, že jsem ti to "rozchodil".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Přesně jak říkáš, mám bmw chvíli a to samé si říkám také, zlatý řetěz, člověk se podívá a vidí na čem je. Kdyby to měli za ty roky alespoň vychytané. A počkej, až zjistíš co stojí těsnící manžety, za ty dvě dáš jako za řetězovou sadu... To až zas bude někdo v hospodě vykládat, jak je kardan úžasný a bezúdržbový...
Upravil prosteoff dne 03.05.2021 06:23
Žádný stroj není bezúdržbový, možná kladivo.
Tady technici z BMW klasicky podlehli marketingovému oddělení, prostě stačí co druhej servis to máznout a není co řešit, bohužel se to do servisních úkonů nedostalo.
A až si koupí ten řetěz,tak na dovolený do řecka ho bude 10x pucovat a mazat.Pro mě je hlavně v tomhle ta bezúdržbovost,že nemusím sebou tahat špinavý rukavice a mazání.A esi je pro někoho problém to jednou za čas máznout po sezóně nebo dvou........
Tak zrovna tohle už je u řetězu vyřešené pomocí scottoiler.
Je prostý fakt, že bmw se vydalo cestou designu nad užitnou funkcí. Je zajímavé, že kardany u 1100 a 1150 takové problémy neměli..
Tygr napsal:
A až si koupí ten řetěz,tak na dovolený do řecka ho bude 10x pucovat a mazat.Pro mě je hlavně v tomhle ta bezúdržbovost,že nemusím sebou tahat špinavý rukavice a mazání.A esi je pro někoho problém to jednou za čas máznout po sezóně nebo dvou........
Neni to až take tragické ako píšeš , dnes existuju samomazacie sady, ktoré samé dávkujú olej na reťaz a tým ju zároveň čistia. Ja mám Scottoiler a jediná starostlivosť o reťaz spočíva v kontrole napnutia a doliati oleja do nádržky. Aj k tomu slúži ako zásobník origo také “črevo “ s koncovkou, čiže iba nacvaknes, vytlačíš olej ako zo zubnej pasty a s čistými rukami opäť odložíš. Samotna nadrzka vydrží cca 3000km, v tom “čreve” máš na ďalšie 2 dopĺňania, čiže sa o to reálne zaujímaš (napnutie a doplnenie) pri výmene oleja, žiadne rukavice ani čistiace a mazacie sady na dovolenku nepotrebuješ
Edit: prosteoff má predbehol
Upravil patol dne 03.05.2021 07:47
prosteoff napsal:
Tak zrovna tohle už je u řetězu vyřešené pomocí scottoiler.
Je prostý fakt, že bmw se vydalo cestou designu nad užitnou funkcí. Je zajímavé, že kardany u 1100 a 1150 takové problémy neměli..
...u 1150 zase zapadonemecti soudruzi nedali do servisplanu obcasne cisteni a mazani starteru.... ...coz treba me pekne vypeklo.. ... na jedne dovolene jsem mohutne opravoval, neopravil a pak musel Helmuta rozbihat z kopcu ...
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Jó čistit řetěz byl vopruz. Na dlouhé štrece jsem jen přimazal v půl cestě, případně stříknul po jízdě ve slejváku. A stálo to 3500kč jednou za 40-50 tisíc km.
Na 1100 už kardan jako výhodu rozhodně neberu. Než se mi začala líbit 1100, musela 20 let zestárnout. U mírně jeté jsem už měl načatej silentblok. Novej kardan nekoupím, dal jsem jinej použitej a počítám s tím, že jednou nemusím dojet domů.
Z mého pohledu je moje 11tka 25 let stará popelnice, drahá protože je to GS, předražené některé specifické díly, a bude jen hůř.
Ale začala se mi moc líbit, tak ji mám a neprodám.
U 12tek už jsem asi 2x zaregistroval ze vzdáleného okolí problém s přirezlým kardanem, ale řešilo se to prasácky: zamaskovat, naleštit, prodat a koupit jinou. :/
Upravil agenthonza dne 03.05.2021 14:34
dafikk napsal:
Chtěl jsem....moc jsem chtěl motorku s kardanem,ale teďka bych i docela řekl "Zlatý řetěz!!!" Jsem z GS docela zklamaný,byť vím,že se to skalním příznivcům nebude líbit a dostanu od nich kartáč!!!
Kardan BMW od nasazení letmo uloženého kola není nic extra levného na provoz. Nestyděl bych se říct, že je to nákladově na 2/3 nákladů řetězáků. Ale zase se o to nestaráš na cestách, což je výhoda.
Kartáč nedostaneš...leda ocelovej na odrbání toho zrezlého kardanu.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Upřímně, volba GS byla z velké části kvůli kardanu a ESA, tyhle dvě věci jsem chtěl, a když fungujou, jsou supr. A to že kardan jednou ročně rozdělám a máznu, je pro mě maličkost. Svýho času jsem dělal na motorkách před sezónou větší zvěrstva.. naposledy jsem komplet zgenerálkoval 954rr, a dnes je neprodejná . Ale už na to nemám moc čas..
Jo taky si pořád myslím, že je to pro mé potřeby (naložené cestování ve dvou) nejlepší moto. Jen kdyby tyto maličkosti vychytali, tak je to dokonalost, ale ono to jde celé jiným směrem...
Pistolnik napsal:
A když se ten scottoiler každé 3000km musí doplňovat....kam ten olej mizí? Na ráfek zadního kola a všechno ostatní kolem?
Je to cca 50ml na 3000km, čiže poldecak, ak by si ho naraz vylial po celej reťazi, tak by to ofrkalo okolie, ale ak to davkujes rovnomerne, tak to odletuje "nasýtené" prachom a bordelom, takže motorka je čistá. Ale to dávam origo červený "letný" olej (je aj zimný). Bežne to mam nastavene cca na 50% dávkovanie, ale keď som skúšal 100%, až vtedy bol po určitej dobe zafrkany celý raf, v praxi sa to skôr používa na vyčistenie reťaze po blateni/viacnásobnom brodeni, ale len na chvíľu.
Keď na to teraz tak pozerám, tak kardan začína byť problematickejší ako reťaz, keďže porucha (ložisko, guma, kríž) môže na dlhej ceste odísť aj keď sa doma tvári OK, na reťazi to vidieť okom priebežne....resp zanedbania údržba sa môže na kardane prejaviť vážnejšie
Tvl proč to tam ty dementi vůbec dávaj,ten kardan,když to nefunguje a je to drahý na výrobu.Teď si to vodhalil,napiš do Mnichova ať se na to vy..serou.To je zas debata inženýrů
Tygr: kardan je super kým funguje, problém je v tom, že "staré dobré železo" už má väčšinou nabehané dosť a ako čítam tak nové sa už po dvoch rokoch kazia...inak povedané pôvodne bezudržbovy kardan sa stáva údržbový, čo môže bežnému užívateľovi spôsobiť fatálny problém na dovolenke....myslím že väčšina užívateľov kardanu končí so servisom výmenou oleja v koncaku a ložisko a gumu riešia až keď je problém. Keď som pred 15 rokmi kupoval 11ku, tiež som po tých všetkých reťazových motorkách kardan bral ako výhodu, až kým mi v 130000km neodišiel zadný kríž (co bolo vzhľadom na nájazd v poriadku - našťastie neďaleko domu). Akonáhle dnes musíš každý rok-dva rozoberať a servisovať kardan, uniká mi podstata jeho vyhody...
Ale je mi jasné, že sme na serveri, kde je veľké GSko nedotknutelná modla, bohužiaľ jej už tá aura neobmedzenej spoľahlivosti najako pohasína, ci sa mýlim?...Tonda, Servisak....?
Upravil patol dne 03.05.2021 20:05
A přitom by stačilo tak málo: Nastavit pravidelné servisní intervaly a netvrdit, že je to bezúdržbový.
Scottoiler je fajn věc. Když jsem ho měl na japonci, říkával jsem tomu "kardan pro chudé" Ale musím uznat, že se správným olejem to fungovalo velmi dobře. Stačilo sem tam utřít suchou hadrou řetěz a hotovo. Dokonce zadní kolo jsem měl čistější, než s těma ulepenýma mazivama. To jsem přímo nenáviděl. Když jsem prodával motorku, tak řetěz (CZ) podle měrek nebyl vytahaný ani o chlup. Což je na 10t km s motorem co má 115kw skvělé.
Fojtik Design napsal:
A přitom by stačilo tak málo: Nastavit pravidelné servisní intervaly a netvrdit, že je to bezúdržbový.
Scottoiler je fajn věc. Když jsem ho měl na japonci, říkával jsem tomu "kardan pro chudé" Ale musím uznat, že se správným olejem to fungovalo velmi dobře. Stačilo sem tam utřít suchou hadrou řetěz a hotovo. Dokonce zadní kolo jsem měl čistější, než s těma ulepenýma mazivama. To jsem přímo nenáviděl. Když jsem prodával motorku, tak řetěz (CZ) podle měrek nebyl vytahaný ani o chlup. Což je na 10t km s motorem co má 115kw skvělé.
Přesně tak dodat k velkému servisu každých 20000km zkontrolovat, promáznout,každej majitel báwa vzhledem k ceně mota popř.následné ceně kardanu zanedbatelná částka.
Ptal jsem se na to šéfmechanika v dealerství v Berlíně co na to,koukal na mě o čem to mluvím,prej výmena v koncáku a fertig. Kdybych neviděl tady ty fotky a ty malé nájezdy 30000km onroad také bych nevěřil.