motoblb napsal(a):
Včera sem tak ze zvědavosti koukl pod tu manžetu,jelikož sem moto koupil na podzim a najel cca 200km.Známky orošení sice nejevila,ale vyteklo mi cca deci oleje.Nemáte někdo náhodou rozměry gufer a čísla ložisek?Rád bych to měl připravené než to rozkuchám,popřípadně zdokumentovaný celý postup při výměně.Všem moc dík
No me taky trochu saklo gufero od prevodovky, nechal jsem ho vymenit a sakne porad,tak na to neresim a jezdim gufero mam nahradni kdyby nahodou se to pojebalo vic,ted jen kontroluju olej jestli nekde nejak vic neubyva.
motoblb napsal(a):
Včera sem tak ze zvědavosti koukl pod tu manžetu,jelikož sem moto koupil na podzim a najel cca 200km.Známky orošení sice nejevila,ale vyteklo mi cca deci oleje.Nemáte někdo náhodou rozměry gufer a čísla ložisek?Rád bych to měl připravené než to rozkuchám,popřípadně zdokumentovaný celý postup při výměně.Všem moc dík
No me taky trochu saklo gufero od prevodovky, nechal jsem ho vymenit a sakne porad,tak na to neresim a jezdim gufero mam nahradni kdyby nahodou se to pojebalo vic,ted jen kontroluju olej jestli nekde nejak vic neubyva.
No mi to nesáklo vůbec vše bylo suché jen sem ze zvědavosti kouk a grcl na mně olej
paja1 - zatím jsem seřizování pastorku (výměnou za podložku jiné tloušťky) při výměně všech ložisek v koncovém převodu nemusel nikdy řešit (a dělal jsem jich už fakt hodně) - vždy mi to zatím vyšlo s původní podložkou. Zato s podložkama u velkého ložiska a kuželíkového ložiska je to jiný - tam se musí občas některá z podložek vyměnit za jinou - tady se ty výrobní tolerance ložisek někdy prostě "podepíšou". Ale taky to není žádná tragédie - dělám to možná tak u každé čtvrté, páté rozvodovky - vesměs tam zůstanou ty původní podložky.
To Tonda
Díky za info, škoda že nejsi blíž.
Takže pastorek zůstane, ale talířové kolo se seřídit při výměně ložiska musí.
V mém případě tam přišlo 0,1mm navíc.
To motoblb:
Trochu oleje fakt neřeš, koukni co jsem tam měl já a gufero tam zatím zůstalo. Váleček byl z uložení kývaní náboje kola, to šedé je rozpuštěná vazelína.
paja1 přiložený následující obrázek:
[297.79Kb]
Upravil paja1 dne 15.02.2010 19:21
Pája
paja1 napsal(a):
To Tonda
Díky za info, škoda že nejsi blíž.
Takže pastorek zůstane, ale talířové kolo se seřídit při výměně ložiska musí.
V mém případě tam přišlo 0,1mm navíc.
To motoblb:
Trochu oleje fakt neřeš, koukni co jsem tam měl já a gufero tam zatím zůstalo. Váleček byl z uložení kývaní náboje kola, to šedé je rozpuštěná vazelína.
Tobě se špacíruje váleček z ložiska po motorce a jsi v klidu jo?No to mně pose.Tohle bych nedal
Pájo 1 cos to ztoho vypustil,dyk je to samý hliník,ty už musíš mjet rouru oslabenou jak na 12 GS
a nebo sis popletl při výměně plechofky a nalil si tam základní barvu na pozink plot
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
bystricke napsal(a):
Pájo 1 cos to ztoho vypustil,dyk je to samý hliník,ty už musíš mjet rouru oslabenou jak na 12 GS
a nebo sis popletl při výměně plechofky a nalil si tam základní barvu na pozink plot
Přece tam nebudu lít olej
Používám speciální hliníkovou emulzi s nanovlákny a vitamínem C.
Pája
Tak jsem to kuchnulŠlo to jako po másle,vše krásně povolit.Jen bych potřeboval radu jak mám sundat ten zasraný kříž.Lehce sem poklepal po slupce,ale vůbec se to nehloTeče mi gufero na diferáku co jde na kardan,z převodovky je sucho
paja1 napsal(a):
Kříž je naražený na hřídeli a drží ho myslím drátová pojistka. Pokud si vzpomínám, tak šel vypáčit pomocí šroubováků.
Děkuji Pájo zítra budu lámat šroubováka,jinač sem si na tebe vzpoměl když sem povolil ty dva čepy co jsou na kardanu proti sobě a na jednom ložisku chyběj 2 válečky
chcem sa spytat ci je konstrukcne mozne aby do kardanu nejakym sposobom prerazal motorovy olej
vcera som opat utrel malu mapu ale olej v prevodovke ani v hruske diferencialu nechyba - fakt zahada ustipacnej cilky... viem ze to robi kazda druha a moc to ani nejdem riesit ale nechapem tomu odkial sa berie ten olej - naviac v oboch pripadoch bol v hruske aj v prevodovke krasny cisty panensky olej a ta mapa to bol volaky stary mazut... je mozne ze ta vazelina ktora je povodne na kardane nejako degraduje do kvapalneho skupenstva?
raptor napsal(a):
chcem sa spytat ci je konstrukcne mozne aby do kardanu nejakym sposobom prerazal motorovy olej
vcera som opat utrel malu mapu ale olej v prevodovke ani v hruske diferencialu nechyba - fakt zahada ustipacnej cilky... viem ze to robi kazda druha a moc to ani nejdem riesit ale nechapem tomu odkial sa berie ten olej - naviac v oboch pripadoch bol v hruske aj v prevodovke krasny cisty panensky olej a ta mapa to bol volaky stary mazut... je mozne ze ta vazelina ktora je povodne na kardane nejako degraduje do kvapalneho skupenstva?
Motorový olej do kardanu určitě néé.Do kardanu leda z převodovky nebo hrušky
To Raptor.
Olej může téct do kardanu jen z hrušky, nebo převodu. Mapu udělá i malinká troška, kterou na hladině vůbec nepoznáš. Pokud tam máš sajrajt, tak to vidím na hrušku, protože to spláchlo trochu vazeliny u matice ,drážkování a kloubu. Čili něco podobného jako u mě. Teď jsem rád, že mi to jak štakš drží a nebudu to toho drbat.
Pája