Všeobecně je známo, že se na 12 snižovala hmotnost tak rotační hmota.. To znamená složitější konstrukce. Každý díl tohoto typu, je kontrolován na linkách rentgenem.
Podle mě může jít klidně o únavu matroše, což by byl sakra problém. Pak by bylo otázkou času kdo se na tom zabije. Nebo je to souhrn náhod, ale podle mě v tomto případě přetížení nepřipadá v úvahu. Když se uváží plné zatížení + nějaký ten odskok na dorazy vzniká nekolika násobná "síla" která je naprosto šílená a ten stroj to běžně vydrží. Dle mě něco jako "načatá" kyvka není. Jde o tak složitej odlitek že buď a nebo...
Můj názor.. Určitě bude kyvka slabší než u starých modelů. Ale může být stejně pevná.. Pokud má někdo náhradní kyvku na 12, mám doma kyvku na 11 a 11pade, dám do výzkumáku klidně k dispozici Bude konec dohadům a všichni budem vědět co máme doma.
Pokud by pán před žalobou kontaktoval soudního znalce, jistě by se rameno podrobylo důkladné prohlídce Pánové ve výzkumáku poznají na struktuře matroše co se dělo a zda bylo něco načato či nebylo.
Je to jen můj názor a rozhodnutí bych nechal na tuto problematiku vzdělaným. "Protože že ňákej mechána říkal.. "a podobný kydy na to já opravdu nehraju.
3X napsal(a):
Ludo46: co to je za ročník? Má ji koupenou jako funglovku?
pokud ne, tak houby ví, co s ní předešlý majitel dělal. Na to, že by měla jezdit 90% po asfaltu má extra hodně zbytečných úprav.
...menší plexi, větší šusplech, chránič stojanu, další trubky okolo chráničů hlav, zvýšený blatník předního kola (pokud tam dokonce není 21), ... a další drobnosti, pro silnici zbytečných. Podle padáků několikrát ležela.
výrobní vada se vyskytnout může, ale nemyslím si, že by to měli technici tak blbě spočítané a předpokládali, že ADV bude jezdit jen ve městě
Je to ročník 2006, kupoval jí novou v Autecu. Sice na ní je plno úprav, ale opravdu byla provozována povětšinou na silnici a to že párkrát ležela je jasný, ale vždycky to byl pád pouze na bok a odnes to padák. 21 kolo to nemá, má to pouze jiný spodní brýle.
BMW R 1250 GS Exclusive
Moje ještě v záruce je, to GSA není moje, já mám jen 1200GS. Tyfusovo GSA sice v záruce už není, ale na tenhle typ poruch by se měla vztahovat tzv. kulance.
BMW R 1250 GS Exclusive
Moje ještě v záruce je, to GSA není moje, já mám jen 1200GS. Tyfusovo GSA sice v záruce už není, ale na tenhle typ poruch by se měla vztahovat tzv. kulance.
Určitě by se měl někdo z Mnichova ozvat.. Ale aby to nebylo jako v mém případě. Měl jsem problém v Autecu, napsal jsem do Mnichova a odpověděl mi Autec
No nic, hlavně že se nikomu nic nestalo (prozatím)
obecně hliník či slitina nepraská jako ocel postupně = s trhlinkami (mez pevnosti a celá pevnostní křivka je poněkud jiná), ale najednou bez předchozího varování...ale to neznamená, že struktura nemohla být již načatá (únavová pevnost)...
když člověk velmi laicky porovná rameno kardanu 1200 versus starší modely, tak si musí všimnout, že profil u 1200 je mnohem větší (na výšku), potom konstrukčně může mít mnohem tenčí stěnu (opět zákonitosti statiky), třeba u současných horských kol je tl. stěny profilu rámu ne v milimetrech, ale v mikrometrech, což umožnily mnohem větší profily a zde je to podobné...takže větší profil s menší tloušťkou stěny má shodnou nosnost jako menší profil s větší tloušťkou...
podle obrázků je motorka opravdu upravená na terén, takže řečím typu "v terénu nejetá" nevěřím
jinak celá diskuze včetně spekulací všech "odborníků" je o ničem...každý kdo má jiný model než 1200 přeci jasně ví, že 1200 je šméčko...to je přeci JASNÉ, no né? A kdo má 1200 ví, že z celé řady je to nejlepší model...což je SAMOZŘEJMĚ PRAVDA
Jak jsem psal dřív - prasknout to nesmí pokud nedojde k destrukci jiných dílů / a ať mi někdo řekne jak poznám že je to po nějaký akci načatý abych to mohl pořešit/ - je to kus špatný práce. Ať se n to vys... když to neumí.
Dakar 650, HusaberG
......tak mi to vychadza že k dnešnemu dnu by malo byt vyrobenych okolo 200 000 bmw 1200 gs čo je už trojnasobne viac ako bolo vyrobenych 1150 plus minus autobus
.......takže toto mi ako konštrukčna vada nepride pretože to neni pripadov ani na počet prstou jednej ruky.....skor vyrobna vada zly kus,ktory prešiel vystupnou kontrolov
......v priemere sa aj v tych naj fabrikach pohybuje zmetkovost okolo 4%
podle obrázků je motorka opravdu upravená na terén, takže řečím typu "v terénu nejetá" nevěřím
Nikdo neřekl že by v terénu nejela, ale většina jejích jízd byla po silnicích(90% a 10% terén), kdyby jsi viděl GSA od jednoho týpka tady z plzně, tak by jsi řekl, že je taky upravená pro terén, ale toho dotyčnýho nedostaneš ani na polní cestu
BMW R 1250 GS Exclusive
Konstrukcni vada to asi opravdu nebude, neznam ten problem.
Teda aspon sem o takovem problemu vubec neslysel. Byl sem na americkem foru, advrider.com a tam jezdi po horsich cestach, a masiny drzi, takze pocitam ze to fakt muze byt:
1. nekde si dostal sutr, kde to proste dostalo prvni ranu, a potom se to zvetsovalo az ti ten kus ulit.
nebo
2. hodne obrazku co tady bylo tak maji i jine dily na masine, OHLINS pruzinu.
Takove dily to muzou taky pekne pos...., mam kamose ten ma 650GSko, koupil se plexi u Wunderlicha, a zacal se mu tavit plast na palubnim pocitaci, to plexi bylo jak zvetsovaci lupa. Takze nektere dily halt nepasuji na masiny, nerikam tedka ze ÖHLINS, Wunderlich a Co. jsou nejake spatne firmy, naopak, maji veci ktere se fakt hodi, ale u nekterych veci je to halt trochu problem.
Větrníkovo mikronové jízdní kolo s rámem téměř z alobalu je sice děsně fajn nápad a konstrukčně i funkční, ale pak každej škrábanec je zásadním zásahem do profiové nosnosti celé konstrukce.
Z toho jasně vyplývá, že superpevné a široké rameno kardanu z pevné šlupky, které zůstalo někde viset na kameni je pak zralé na výměnu, protože mu již nemůžeš věřit a zadní kolo se ti může při první příležitosti složit na bok..
Tož tak to vidím já.
Upravil Hrabe_X dne 15.10.2009 12:35
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Přemýšlel jsem jak taková kola lakují? A obávám se že jim trvalo několik ,,rámů" než se naučili neporušit jej tlakem nanášené barvy.
Geniální.
K problému- je to hnus. A přiznejme si že jsou motorky na kterých se dělají ještě větší zvěrstva a kola jim neupadávají. Navíc jde o krk.
Větrníkovo mikronové jízdní kolo s rámem téměř z alobalu je sice děsně fajn nápad a konstrukčně i funkční, ale pak každej škrábanec je zásadním zásahem do profiové nosnosti celé konstrukce.
Z toho jasně vyplývá, že superpevné a široké rameno kardanu z pevné šlupky, které zůstalo někde viset na kameni je pak zralé na výměnu, protože mu již nemůžeš věřit a zadní kolo se ti může při první příležitosti složit na bok..
Tož tak to vidím já.
Když se mi na 11pade hvízdnul kardan, tak soudruh v BMW usoudil že se vymění i kyvka. Jak se to tam hnulo při tom přetržení, vytvoříl se tam škrábaneček. Spíš bych řekl vyleštění malinkatého místečka.. Asi jako nejtenčí měrka. Jestli 0,05mm tak mě zab.. A bylo to na záruku.
Teď mě napadá, nepřetrhl někdy kardan? Ale pokud ne, tak jsme na začátku. Nechme to helmutům
Remusi jak jsi u nezničitelné 1150 mohl zničit kardan?
---- mimo téma na pobavení:
Kámoš s "nespolehlivým" Harlejem se mi pořád tlemí, že najezdil svejch posledních 90tis km na starým sportsteru 883 a nikdy neseřizoval ani karbece, natož ventily. Jen 1x dotáhl řemen. Dokonce si prodloužil servisní intervaly na dvojnásobek, protože jezdí hodně a nebavilo ho jezdit tak často do servisu. S motorkou, která měla max.150km/h jel po dálnici 150km/h celý dny,protože když je to na tu rychlost stavěný,tak to v tom režimu bude běhat a valil takhle do Norska,Francie a dalších zemí a nikdy neměl krom maličkostí problém....Motorka na dálnici přetočená,že jí lítal olej ze sání jak když ho hážeš naběračkou fungovala dokonale a léta. Prodával jí ve stavu, že byste jí téměř nepoznali od nové,jen pod sáním byl flek od vyblitého oleje z dálničních přesunů.
Nyní má fungl novou dynu glide,tak ta ho s jeho 20tis km/rok už přežije. Prej si jí musí vážit a rozmazlovat,tak zainvestoval a na mytí koupil Solvinu a plastovej kartáček na drhnutí nádobí.
...jen my s vyhlášenejma držákama stále něco ladíme na "nezničitelných, expedičních" BMW motorkách.
Upravil Hrabe_X dne 15.10.2009 14:54
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
vjetrnik> máš pravdu slitiny většinou uletí hned i když i s prasklinou po mechanickém poškození jsem se potkal a prdlo to celé po delší době. Taky je pravda, že to jsou řeči o ničem když ani nevíme co je to přesně za materiál. Prostě si nemyslím, že je to špatně spočítané a navržené. Taky nemám dojem že by soudruzi z NDR neprovedli pevnostní zkoušky zrovna u dílu, jehož porucha může vést k vážné nehodě. To byl smysl předchozího sdělení.
Upravil vlada-adv dne 15.10.2009 21:14